generalnu opravu v KE si vyzaduju akorat tak sidliskove, popripade nejake vynimky aj z hlavnych ciest. Inak sa myslim celkom da, co sa tyka ciest kde facha mhd.
A SLanecku snad daju 4 prudofku.
We ll see
Dnes na TV Naša bol hlavný inšpektor Správy komunikácií Košíc - typický úradník, takmer každá jeho odpoveď znela, že " robí sa to ", " pripravuje sa projekt " a pod. Dokonca povedal, že najbližšia akcia z tých veľkých bude už ( ) budúci rok - a to rekonštrukcia Slaneckej.
Ak by sa mala urobiť generálna oprava všetkých ciest, ktoré si to v KE vyžadujú, minulo by sa na to asi 3 000 000 000 až 4 000 000 000 SK.
Pre zaujímavosť : SKK sa stará o cca 700 km ciest.
hmmm zaujímavé, ale ak sa niečo také, ako je ED v KE zruší, tak sa to najbližších 50 rokov určite nepostaví. Kto by to zaplatil? Štát? Ten, myslím, kašle na východ. Dôjde na to, až keď bude ropa drahšia než zlato.
Zacinam mat pocit ze je vazne nutne zrusit ELE trakciu v KE aby sa ludom rozlepili oci. Skoda je vela blbcov ktorych presvedci len takyto krok. Ale budu mat oto "lahsiu" ulohu v buducnosti a to ako zohnat peniaze na znovuvystavbu toho co nechali zaniknut. ?
Dnes boli pre nainštalovanie informačného systému EMtest stiahnuté vozidlá: #6402, #6403, #6291 a #6292 - ktoré obdržali už aj PREDNÝ !!!, bočný, zadný a vnútorný panel + držiak na palubný počítač. EMtest dostal aj #5501 = držiaky pre el. oznaèovače (pri stredných dverách) + držiak na palubný počítač, dnes videný na L71 ako záloha.
Už spomenuté nadelenie panelov EMtest-u už s predným panelom EMt. včera obdržala aj Karosa #6293, ktorá dnes brázdila cesty na L55. Bol to teda prvý autobus, ktorý bol videný s predným panelom EMt-čka ?
Ano, dva tri vozy treba mat. Lenze maju cakat vo vozovni a nie ako zalozne vozidla v meste. Ale okamzitu zalohu za poruchu ma hradit abus, az do doby, nez z vozovne vyjde zalozny tbus.
Nie, ale treba mat aspon 2 - 3 vozy ako rezervu. Trosku som to s tou predchadzajucou rezervou prehnal. V pripade vacsej siete by bolo mozne, ratat aj s trolej-zalozakom
Len aby nenastalo prave to a). Dnes maju vase trolejbusy 13 rokov, za chvilku sa doziju svojho "dochodkoveho" veku a mam fakt obavy, co bude potom. Potom uz nebudeme riesit nadbytok trolejbusov, skor nedostatok.
Ahojte spravcovia, sa chcem spytat, ako to funguje s novymi fotkami. To co je v novinkach sa dava zaroven aj medzi tie fotky, co su na stalo? abo ako je to?
A este as kcem opytat, ak je viac foto z jedneho vozidla, je to v casovom slede, abo nie? THX ?
Ano, decentralizacia je hrobarom MHD, ak dotacnu ulohu statu nezastupi mesto. V Presove to mesto urobilo a po decentralizacii nahle vzrastla mestska dotacia asi o 400%, aby sa vykryl nedostatok penazi sposobeny decentralizaciou. Kazdopadne dotacia 60 milionov pre mesto velkosti Kosic je vysmech.
Až teraz som si všimol. Tých 310 mil. na investície bola len požiadavka na rok 2006. Schválený rozpočet je vo veľmi nenápadnom stĺpčeku vpravo, a tam je pre DPMK len 61,4 mil. Sk! Paráda!
Decentralizácia - hrobár MHD?
Ono je lepsie nechat len jednu zalohu pre abusy i tbusy, a to vo forme autobusu. Predstav si, ze zalozny trolejbus by vyckaval niekde v strede trolejbusovej siete (v Kosiciach napriklad otocka na NO/Bottova) a pokazi sa trolejbus napriklad pri magistrate smerom do centra. A teraz co? Zalozny trolej vyrazi z NO, dojde na KVP, tam sa otoci, dojde k pokazenemu trolejbusu k magistratu, a tam poberie ludi? To urcite nestihne!
Jednak sa dva trolejbusy nemozu vzajomne predbiehat, takze zalozny trolejbus jakmile sa dostane za bezny linkovy, tak spolu s nim musi stat na kazdej zastavke, a jednak sa trolejbus nemoze len tak niekde otocit, v mojom priklade by sa musel otacat az na niektorej z otociek na KVP.
Autobus by z rovnakej startovacej pozicie (Bottova) k magistratu dosiel za 5-8 minut (bez zastavky) a tam by sa mohol rovno napojit na trasu pokazeneho tbusu. Flexibilita autobusu je v tomto pripade obrovska vyhoda.
No a zbytocne stojace trolejbusy v garazi mozno
a) odpredat, aby sa za nich zbytocne neplatilo poistne (mozno aj do miest s U=600 V, cize aj do BA a PO a mnohych miest CR)
b) vybudovat pre ne dalsiu trat (v KE absolutne neprijatelne, aj len tych par metrov od Jakab. palaca na ZST z neznamych dovodov uz roky odmietaju postavit.)
V Bergene predsa dlhe roky fungovali trolejbusy, a uz vtedy tam 330 dni rocne prsalo. Nevidim teda dovod, preco by elektricky nemali fungovat normalne.
tak pekny prispevok. Co dodat.Skoda, ze aj u nas tak neni. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5
Decentralizácia - hrobár MHD?