Narazil do električky (22.01.2004)
Na Južnej triede na križovatke pred hotelom Centrum včera popoludní vodič Fabie Juraj H. nedal prednosť v jazde električke, pohýnajúcej sa zo zastávky. Narazil do jej pravej strany v mieste skrinky s elektrickou výzbrojou. Ako nás informoval operačný dôstojník KHaZZ, k nehode museli vyraziť aj hasiči, pretože pri náraze došlo k skratu a následnému požiaru električky. Požiar rýchlo uhasili, na električke vznikla škoda 5000 Sk, uchránené hodnoty predstavujú 3 milióny. Alkohol u vodičov zistený nebol, k zraneniu osôb nedošlo. Električková doprava na Južnej triede bola odstavená asi na trištvrte hodiny.
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=20174
Na Južnej triede na križovatke pred hotelom Centrum včera popoludní vodič Fabie Juraj H. nedal prednosť v jazde električke, pohýnajúcej sa zo zastávky. Narazil do jej pravej strany v mieste skrinky s elektrickou výzbrojou. Ako nás informoval operačný dôstojník KHaZZ, k nehode museli vyraziť aj hasiči, pretože pri náraze došlo k skratu a následnému požiaru električky. Požiar rýchlo uhasili, na električke vznikla škoda 5000 Sk, uchránené hodnoty predstavujú 3 milióny. Alkohol u vodičov zistený nebol, k zraneniu osôb nedošlo. Električková doprava na Južnej triede bola odstavená asi na trištvrte hodiny.
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=20174
Sarko
Čo sa týka bezpečnosti, na zastávke medzi koľajami by bolo zábradlie tak, aby v prípade príchodu nejakej R-linky od USS neboli čakajúci ohrození. Pre uvedenú zastávku by som žiadne predpisy, ani nariadenia nestanovoval. Mám osobné skúseností s otváraním dverí do oboch strán napr. na konečnej OC Važec. Ľudia vždy inštinktívne vystupovali vpravo a vystúpiť vľavo sa "odvážila" menšina, a to aj napriek tomu, že obytná časť sa nachádza práve vľavo. Napokon, z väčšej časti to vie ovplyvniť aj sám vodič. Najprv otvorí dvere vpravo, cestujúci sa automaticky zhromaždia a začnú vystupovať dverami vpravo a až po chvíli otvorí aj ľavé dvere. Predpokladám takisto, že aj keď niekoho napadne vystupovať z ľavej strany, že ho od tohto kroku odradia cestujúci čakajúci na nástup a sťažený prechod cez také nástupište, ktorý trval dlhšie ako štandardnou cestou. A tých pár najnedisciplinovanejších jedincov nedonúti k poslušnosti žiadne nariadenie. Ak by sa na takej linke použili vozidlá, do ktorých by sa nainštaloval informačný systém, nebol by problém pred zastavením vozidla zahlásiť "OC Optima, konečná zastávka. Vystupujte, prosím, vpravo v smere jazdy."
Čo sa týka vôbec linky ako takej k OC Optima, malo by platiť pravidlo, všade, kam sa dostane električka, treba prioritne ťahať ju. Autobusy by mali byť len doplnkovým systémom. Ale ak hovoríme o súčasnosti, L22 alebo 25 by sa po zájdení ku OC Optima nevedela otočiť o 180° a aj tak by musela ísť až na parkovisko, otočiť sa na OC Optima-konečná. Bola by to rovnako nepríjemná zachádzka ako v prípade rozoberaných liniek 6 a 9. O L23 by som pritom vôbec neuvažoval, 120' interval nie je ako vhodne zahustiť a pre priame spojenie letiska s centrom a žel. stanicou na to linka nie je vhodná. Iné by to bolo možno v prípade zriadenia nových stanovíšť priamo na Moldavskej ceste. Ale ako som už povedal, bol by nezmysel ťahať autobusovú linku po trase električky.