Reakcia na: spank #1994:
To je absolútna blbosť s tým mýlením si konkrétnych električiek z L5 na LR1. Typ KT8D5 premáva na všetkých možných linkách, takže vôbec nie je dôvod na nejaké mýlenie sa. Bežný cestujúci do OC Optima jednotlivé typy ani nevie rozlíšiť. Minulý týždeň, keď som sa viezol na otočku s L5, tak som si nechctiac vypočul rozhovor manželského páru, kde muž vysvetľoval žene, že nevedel, ako sa tie električky otáčajú a že až práve si všimol, že to má kabínu vodiča aj na opačnej strane...
Pri nástupe s jednorazovým cestovným lístkom je to presne naopak. Vodiči pre krátkosť času nestíhajú zakladať pliešky do znehodnocovačov, preto na to mnohí kašlú (podľa mňa právom, keď napr. na prevzatie vozidla alebo prečíslovanie linky majú ten istý čas ako predtým, než sa tento systém zaviedol). Na linke 5 sa bezpečne ani jedenkrát nestalo, aby vozidlo vyšlo na linku len s jedným funkčným znehodnocovačom. Tebou spomínaný problém s myslením si cestujúceho, že je linka zdarma môže nastať práve na linkách R, určite však nie na linke č. 5.
Okrem toho, na linkách R majú byť funkčné znehodnocovače vždy 2. Avšak vezmem jed na to, že viac ako 50% vodičov pri prejazde na/z R-liniek neblokuje ani ostatné znehodnocovače.
Sarko
Poopravím svoje tvrdenie o bezpečnostnej prestávke, ktorá je v trvaní od cca 15 min. až 30 min. Ak ma vodič na konečnej dlhší prestoj (celkovo dajme tomu 50 minút), tak 15 min. je hradených na 100% (BP) a zvyšných 35 min. na 60%. Pri prestávke na odpočinok je to pri službe, ktorá trvá do 9 hod. súhrnne 30 min. a nad 9 hod. 45 min., pričom sú tieto počas služby rozdelené na 2 až 3 časti.