Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bjorn #79295:
Pozri sa, kvalita mnohých stavieb z konca socializmu bola veľmi mizerná, kradlo sa kde sa dalo, nedodržiavali sa technologické postupy, vidˇ.cestný most v Moldave, nutná rekonštrukcia mosta HYBE na dialnici po roku 2008, atd....plus technológie boli nedostatočné..

Tu je výcuc z odborného článku:
Pri tratiach so zvrškom typu pevná jazdná dráha už neodporúčame používať technicky zastarané a funkčne nedokonalé typy na báze prefabrikátov IZX so zabetónovanými banskými koľajničkami na vloženie koľajnicových upevňovadiel alebo panely typu BKV s drážkami na vloženie blokových koľajníc. Ani jeden z týchto typov nedokáže zabezpečiť celoplošný kontakt s pláňou spodku a pri prefabrikátoch IZX je problematické dlhodobé narušenie upevnenia koľajníc a veľké riziko korózie, ako aj zhoršenie elektrických izolačných vlastností zvršku.
Tlak na efektívnosť vynakladaných investícií s minimálnou náročnosťou na údržbu znamenal v uplynulých dvadsiatich rokoch úplnú zmenu v pohľade na význam konštrukcie trate z hľadiska spodku i zvršku. Prudký rozvoj stavebnej chémie, výpočtová technika a experimentálne poznatky pomohli vytvoriť také riešenia, ktoré by požiadavku dlhodobej životnosti dokázali zabezpečiť.
Reakcia na: Bjorn #79295:
Hej, dokončená bola v roku 1989, no panely boli položené už v roku 1986.
Reakcia na: Tatranka #79294:
Medzi koľajami je šachta, predpokladal som, že slúži aj na odvedenie vody mimo telesa trate, nie je to tak? Aj pri použití BKV sa dažďová voda necháva vsakovať do podložia pod traťou? Nie je mi potom jasný význam tých potrubí, ktoré sa ukladajú do/pod spodok.
Reakcia na: Granite01 #79293:
"Taktiež trať medzi VSS a Carrefourom je nekvalitná a pritom patrí k najmladším"

Oprav ma, ak sa mýlim, ale táto trať bola dokončená v roku 1989. Taktiež sa jej nedostalo žiadnej údržby, iba zásahov pri havarijných stavoch, keď sa párkrát niektoré panely prepadli. To, že obe tieto trate vydržali tak dlho bez akejkoľvek údržby, svedčí o presnom opaku - o ich slušnom a kvalitnom prevedení. Tvrdiť, že boli postavené v pochybnej kvalite je absolútne smiešne, keď od čias komunizmu na ne nikto ani nesiahol. Obe už sú dávno po predpokladanej životnosti, tak prosím nehľadaj chybu tam, kde nie je.
Reakcia na: Bjorn #79292:
Kým to bolo nové, problémy neboli. Na Jazere je to už v dezolátnom stave a nevieme, čo sa deje v podloží a v akom stave sa nachádza dnes. Špecialita Jazera je v tom, že panely ukladali len na uvalcovaný lomový kameň, je možné že sústavným striedavým tlakom a odľahčovaním BKV, plus oterom panelov o podložie to už pod nimi bude "zbité" na betón a nepriepustné pre vodu. Podobný jav je typický na železničnom zvršku, výsledok je tzv. blátivá koľaj.
Reakcia na: Bjorn #79292:
Mne sa to javí ako systémová chyba pri použití BKV panelov....pamätám si ešte, ako plávali panely pri auparku, kde boli tiež použité. Taktiež trať medzi VSS a Carrefourom je nekvalitná a pritom patrí k najmladším....je však použitá práve táto technológia, ktorá neumožňuje zabezpečiť dobrý styk koľajnice s panelom a panelu s podložím (o tom by vedeli písať stavební inžinieri a projektanti).
Reakcia na: Granite01 #79290:
To je jasné, že problém je v odvedení dažďovej vody. Ale že to bude kvalitou vyhotovenia, o tom dosť silno pochybujem. Dialo sa to nebodaj na konci osemdesiatych rokov? Naozaj chceš povedať, že tento stav pretrváva odnova?

Nie, problém je v neexistujúcej údržbe. Poprepadávaná trať spolu s upchatými drenážnymi otvormi a kanalizačnými vpustami vedie k tomu, čo vidíš na videu. V tomto prípade nemôžeš hádzať vinu na zhotoviteľa, keď tá trať má viac, než štvrť storočia a za celú tú dobu bola jediná jej úprava "brúsenie" koľají, ktoré malo efekt akoby si to spravil pilníkom na nechty a občasné čistenie tým oranžovým veteránom.
Reakcia na: Granite01 #79290:
na to kolko kamienkov sa cez zimu sype po cestach sa ani nedivim , ze su kanaly raz dva upchate
Reakcia na: Bjorn #79284:
Nefunkčné odvodnenie a kanalizácia....kto vie ako sa pracovalo za sociku, tak sa nemôže čudovať.
Reakcia na: Dispecer #79288:
Čo tam po legislatíve. Vyhraj voľby, môžeš všetko ?
Reakcia na: Bjorn #79286:
Jasné, len som tým chcel povedať, že to je už na tom, ako DPMK a SOR si trvali na svojich požiadavkách v zmluve (ak to teda v zmluve bolo zadané a mne sa zdá, že bolo), zatiaľ čo vonkajšie označovanie vozidiel tabuľami s linkou a jej trasou (a je jedno, či ide o displeje, alebo plastové / kovové tabule, či obyčajný papier) upravuje priamo vyhláška.

Každopádne, ak o tejto časti vyhlášky z 21. marca 2012 (ktorou sa vlastne realizuje snáď ten najviac spomínaný zákon vo výučbe ŽU - 56/2012 Z. z.), netušili ani v októbri 2014, keď DPMK prevzal elektrobusy, mám trochu obavy o úrovni poznania legislatívy v DPMK... ?
Reakcia na: Tatranka #79282:
Tým je to jedno.
Reakcia na: Dispecer #79285:
Myslím, že veteran to dobre vie. Tu ide skôr o zavedený štandard, resp. dodržanie objednávky.
Reakcia na: veteran #79281:
No, vyhláška, ktorá upravuje (okrem iného) aj označovanie vozidiel MHD - 124/2012 Z. z. - nanešťastie označenie linky v interiéri tuším neupravuje nijako... ?

https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2012/124/
Reakcia na: Tatranka #79283:
Úplne normálny stav na Jazere. Spustí sa troška intenzívnejší lejak a niektoré úseky sú pod vodou. Nuž, najstaršia trať z BKV panelov pri neexistujúcej údržbe - môže sa niekto čudovať? Už dávno mala byť uzavretá pre absolútne nevyhovujúci stav.
Reakcia na: veteran #79281:
Nech sa rozčuľujú tí, čo za toto berú peniaze. ?
Reakcia na: Tatranka #79280:
Ráno som nafasoval noviny a hneď som sa musel rozčúliť, keď som to prečítal. Tak dofrasa ako je možné, že také vozy vôbec prevzali?! Ale čo chceme, keď v #4749 doteraz nikomu nechýba vnútorný displej.
Reakcia na: veteran #79275:
Aha! Takže dlažba je od Fidela? No furt lepšie ako tie ich pomaranče. ?

Nič tej dlažbe nie je, stačí vyčistiť a preleštiť...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.