Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tatranka #79283:
Úplne normálny stav na Jazere. Spustí sa troška intenzívnejší lejak a niektoré úseky sú pod vodou. Nuž, najstaršia trať z BKV panelov pri neexistujúcej údržbe - môže sa niekto čudovať? Už dávno mala byť uzavretá pre absolútne nevyhovujúci stav.
Taškentwageny sa učili plávať... ? https://www.youtube.com/watch?v=buBTU75RrEE
Reply on: veteran #79281:
Nech sa rozčuľujú tí, čo za toto berú peniaze. ?
Reply on: Tatranka #79280:
Ráno som nafasoval noviny a hneď som sa musel rozčúliť, keď som to prečítal. Tak dofrasa ako je možné, že také vozy vôbec prevzali?! Ale čo chceme, keď v #4749 doteraz nikomu nechýba vnútorný displej.
Reply on: veteran #79275:
Aha! Takže dlažba je od Fidela? No furt lepšie ako tie ich pomaranče. ?

Nič tej dlažbe nie je, stačí vyčistiť a preleštiť...
Reply on: Troll #79274:
Ako Stefan funguje na www.kosice.estranky.sk ?
Takto vyzerá prasknutá hlava koľajnice podľa Karaffovej:
http://i.sme.sk/cdata/5/81/8135185/b_res.jpg

Na opravenej košickej trati sa zlomila koľajnica
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8135185/na-opravenej-kosickej-trati-sa-zlomila-kolajnica.html

Len pár metrov od miesta, kde sa prepadla dlažba, sa teraz zlomila koľajnica.

KOŠICE. V triangli na Námestí osloboditeľov sa pred niekoľkými dňami objavil lom na koľajnici v oblúku trate od Hiltonu na Južnú triedu. V stredu už bola koľajnica pozváraná.

Hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaela Karaffová nespresnila, kedy poruchu objavili a kedy ju opravili.

Napríklad v Prahe odstavujú dopravu na niekoľko hodín ihneď po jej zistení, aby ju mohli čo najskôr odstrániť.

V krajnom prípade sa do opravy nariaďuje radikálne zníženie rýchlosti prejazdu daným úsekom. My sme prerušenie dopravy v týchto dňoch na tejto trase nezaznamenali.

Či pozváraná koľajnica vydrží a dokedy, je otázne, lebo to na prvý pohľad vyzeralo, že sa zlomila v celom profile.

Karaffová však v odpovedi nespomína lom, iba prasklinu hlavy koľajnice.

„Zistili ju v rámci pravidelnej údržby výhybkári DPMK. Zriedka sa praskliny objavia, pokiaľ sa skrytá závada materiálu neobjaví vo výrobnom závode počas výstupnej kontroly. Zamestnanci DPMK po konzultácii so zhotoviteľom (Eurovia – pozn. red.) prasklinu zavarili. Momentálny stav nebráni bezpečnej prevádzke električiek. Či to bude konečné riešenie, posúdi zhotoviteľ. Ak to bude potrebné, koľajnicu v rámci reklamačného konania vymenia,“ vysvetlila hovorkyňa DPMK.

Pokles podložia ako príčinu nepredpokladajú
Vlani v októbri sa blízko odtiaľ prepadla cesta aj dlažba medzi koľajnicami. Vtedy mesto tvrdilo, že koľajnice sú v poriadku. DPMK vysvetľoval, že dlažbu poškodili prechádzajúce autobusy, lebo na ich záťaž nebola dimenzovaná.

Odborníci na koľajnice, s ktorými sme hovorili, ale neželali si byť menovaní, by príčinu lomu nehľadali v nekvalitne urobenom podloží, aj keď ani túto možnosť celkom nevylúčili.

„Keďže ide o novú koľajnicu, neprichádza do úvahy ani únava materiálu z opotrebovania. Koľajnice zvykne poškodiť silný mráz. Ako je známe, pri ňom sa oceľ sťahuje a pri oteplení rozťahuje. Vzniknuté pnutie by mohlo spôsobiť lom koľajnice. V Košiciach však v týchto dňoch neboli žiadne extrémne teploty,“ povedal nám jeden z odborníkov.
Prikláňa sa k výrobnej poruche
Tiež sa prikláňa k tomu, čo tvrdí DPMK, že by mohlo ísť o výrobnú poruchu.

„Možno sa vo vnútri koľajnice vytvorila pri výrobe bublina a pri namáhaní v prevádzke to spôsobilo lom. Každá vyrobená koľajnica by mala prejsť cez ultrazvukovú defektoskopiu na zistenie prípadných porúch v jej vnútri, lebo výrobca dáva na tieto výrobky záruku. Mali by sa spojiť s výrobcom, aby prekonzultovali, čo to mohlo spôsobiť.“

Keďže koľajnicu osobne nevidel, nechcel špekulovať, ale pripustil aj možnosť, že lom spôsobil náraz tzv. plochého kolesa (opotrebením už nemalo dokonalý kruhový tvar) električky na koľajnicu.

Vedec odporúča doplnkové skúšky
K príčinám zlomu koľajnice si netrúfli poskytnúť jednoznačné stanovisko na diaľku ani vo Výskumnom ústave dopravnom Žilina.

„Nemáme dostatok relevantných informácií. Na zistenie príčin lomu by bolo potrebné vykonať doplnkové skúšky (ide o statický alebo únavový lom, prišlo k zlomeniu koľajnice v celom profile, alebo ide iba o trhlinu?). Tiež nepoznáme spôsob uchytenia samotnej koľaje, atď.,“ odpísal výskumný pracovník Pavol Matejko.

Iný odborník upozornil, že ak sa podobný lom objaví aj na inom mieste, môže ísť o závažný problém, lebo by to signalizovalo nekvalitu koľajníc.

„Neviem, či sa urobila defektoskopia vybraných úsekov trate po jej zhotovení, no ak sa objavia ďalšie problémy, mali by ju urobiť znova.“
Reply on: snowman #79272:
Hmoždinka, len k tej dlažbe. Nemyslím si, že by bolo ju nutne meniť. Je celkom kvalitná, odolná a nejako extrémne to tam nehyzdí, resp. to nebije do očí, žeby tam nepasovala. Často sa tu používa neporovnateľné porovnanie s Prahou, tak choď niekedy na hlavnú stanicu a prezri si akú dlažbu majú tam po, inak celkom vydarenej, rekonštrukcii prístavby k staničnej budove.

Inak samozrejme súhlasím čo tu bolo spomenuté, aj čo veteran písal. Celé zle.
Reply on: Tatranka #79273:
Tá dlažba je kubánska, ani tam sa ten bájny komunizmus akosi nepodarilo vybudovať ?

Každopádne je to materiál veľmi trvácny a pomerne kvalitný, takže niet dôvodu to vymieňať za niečo iné (čo Baumax a Hornbach dal). V tom čase sa dokonca aj získaval pomerne lacno. ČSSR na Kubu dovážala veľa poľnohospodárskych produktov a Kubánci nám toho veľa čo posielať nemali. Tak sme od nich kupovali toto a vyťažovali sme inak jalové (pol)jazdy lodí smerom do Európy...
Reply on: Tatranka #79273:
Snowman / hmozdinka / stn / triplex nie je Pišta, ale Stanko... ? ?
Reply on: snowman #79272:
...taka podlaha/stara dlazba na prizemi stanice este z cias komunizmu,
...schodistia stare povodne, oryhane z komunizmu..
...zahrnut aj vymenu tej komunistickej oryhanej dlazby na prizemi stanice

Hmozdinka alias Stefan, tu komunizmus nikdy nebol, ani nikde vo svete... ?

Reply on: veteran #79271:
presne achiles to totalne dokafral a odfusoval ,vidno ze to bolo narychlo site horucou ihlou..ja tam vidim mnozstvo nedostatkov co napr taka podlaha/stara dlazba na prizemi stanice este z cias komunizmu, pytam sa akoze to len tak mohli globalne nechat v povodnom stave? nieze nevymenili oni to ani len neprebrusili-proste sa na to vys..li vo velkom a takisto dlazba na schodistiach smerom na 1.poschodie v budove ,si vsimnite ked tam budete zabradlie vymenene, schodistia stare povodne, oryhane z komunizmu.. dalej predstanicne priestory ako to ze sa absolutne nic nepohlo sa pytam..? preco sa nenaplanovala aspon dodatocne nejaka rekonstrukcia nech to aspon ako tak vyzera tak ako to bolo aj na vizualizacii? (dlazba, nove stromy, lavicky, osvetlenie..a pod) podchody a pristup k nastupistiam a samotne nastupistia ani nevravim..(ale to sa vraj bude rekonstruovat vramci modernizacie trate) kazdopadne a rozhodne trebalo by aspon dodatocne a hlavne urgentne vypracovat samostatny projekt predstanicneho namestia vramci nejakeho mensieho EU projektu(neverim zeby za nenasli na to nejake prachy z eu fondov), proste nenechavat to takto ako je v terajsom stave, je maximalne odporne a nekulturne(defacto pred samotnou stanicou sa nic nezmenilo-stale ten isty obraz nekulturne prostredie stary asfalt oryhane vsetko dokola bezdaci cigani a podobne asocialne skupiny a grupy postavajuce pred stanicou..) a to co je za riesenie pred stanicu capnut kusky asfaltu (akurat co porusil achilles pri stavbe stanice to napravil) a finito.. uzasne gadzosske riesenie v 21 storoci.. lol hodila by sa tam nejaka kamenna prip zamkova dlazba + lavicky ,nizkokmenne stromy prip nejaka mala fontanka a pod a spolu do toho projektu predstanicneho namestia by trebalo samozrejme zahrnut aj vymenu tej komunistickej oryhanej dlazby na prizemi stanice a na schodistiach co milostpani JaT achilles neracila spravit resp sa na to vyprdla zvysoka.. ?
Reply on: monoblok #79270:
Tú investíciu ŽSR totálne nezvládli.

Zariadenie ako záložňa na stanici nemá čo hľadať. Navyše tvrdím, že ani obchody s handrami. V rámci štúdie tzv. Terminálu Stred bola nakreslená druhá staničná budova smerom od Bosákovej ulice (zobojsmernenie stanice). Tam je priestoru na, povedzme, ďalšie obchodné centrum rozumne integrované do druhej prijímacej haly.

Architektúra: no o tom škoda rozprávať, bolo len dolepené akési prečudesné UFO, ktoré rozbilo koncept pôvodnej budovy. Mimochodom, tá budova nebola až taká príšerná, ako sa o nej rozprávalo. Jej problémom bola strašná zanedbanosť.

Predstaničný priestor: tam sa ani len nezakoplo. A to ani cez IKD, ani cez tento projekt. Nikto sa toho nechytil. Je to len obrovská betónová ploščaď. Keď má mesto takto privítať nejakého chudáka-cudzinca, ktorý sem príde vlakom, tak to je smutné...

Infocentrum: keď už sa tak strašne chvália, ako spolupracovalo ministerstvo s mestom. Prečo nerokovali ŽSR s DPMK (resp. ich nadriadené orgány), aby na stanici bolo zákaznícke a informačné centrum? Prečo musí predaj lístkov suplovať PNSka? Odkiaľ má chudák cudzinec vedieť, že v PNSke splaší nejaké lístky na MHD? A aké si má vlastne kúpiť? No to sa dozvie až z vitrín kdesi v severnej časti ploščade. Možno, ak budú aktuálne, čo tiež nie je železným pravidlom. Prečo to nemôžem mať v jednej miestnosti ideálne v blízkosti chodby vedúcej z nástupíšť? Prečo je zákaznícke centrum zamaskované kdesi v polorozpadnutej budove na Roosevelovej?!

Informovanost: Prečo v budove nie je displej s odchodmi spojov MHD? Prečo tam nikde nie je mapa ploščade, kde by boli nakreslené nástupištia autobusov a električiek s rozdelením liniek, ktoré z nich odchádzajú? A naopak. Prečo pri výstupišti z električiek nie je informačná tabuľa s odchodmi vlakov? To nikomu nenapadlo? Netreba nám?
Reply on: veteran #79264:
Ked zoberiem len obnovu tej budovy, tak to este nedopadlo tak zle, je tam par miest na sedenie, v casti, kde stoji vacsina cestujucich su potraviny, zakaznicke centrum ZSSK, trafika, obcerstvenia- takze vsetko veci, ktore clovek vyhlada, ked cestuje. Uvidime, az sa spusti plna prevadzka, kolko tam bude ludi a ci sa vyzenu bezdomovci, ktori tam chodia sediet na tie lavicky. Este chyba nejaky priestor na dobitie telefonu.
Reply on: S499.1023 #79268:
K- Report ?
Reply on: Tatranka #79267:
Zdroj?
Drzák hnusný blavácky... ?

BHT
Neregistrovaný host
Odeslán z: 195.91.6.156

Odesláno Středa, 10. února 2016 - 11:21:26 Editovat příspěvek Smazat příspěvek Vytisknout příspěvek Odkaz na tento příspěvek Přesunout příspěvek (jen Moderátoři/Administrátor) Zobrazit příspěvek/IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor) Zakázat IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor)
Re: dopravopat
v moderných, nízkopodlažných, klimatizovaných, pohodlných, bezpečných a tichých škodovkách
- Klimatizované: možno, avšak v prechodných obdobiach, kedy je na kúrenie teplo a na klimatizáciu zima, sa vo vozidlách nedá dýchať (je tam vôbec normálna ventilácia?)
- Pohodlné: tie škodovácke pomsty sú dokonca tak pohodlné, že dvaja ľudia si oproti sebe nesadnú, a ak chce človek stáť nemá sa za čo poriadne chytiť
- Tiché: sú samozrejme tichšie než napr. T3ky, ale aj na nových tratiach to drncá riadne.
Reply on: snowman #79261:
Všetko je možné, ale sme na Slovensku a tu všetko SMERuje niekam ... Pomaly už sa formuluje súťaž šitá tentokrát na LF3 ...
Reply on: veteran #79264:
...No a? Šak bol zhuleny... ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.