Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Normálne si viem predstaviť, ako nejaká teta z Krásnej s úsmevom na perách sadne v Krásnej na bus, prevezie sa 4 zastávky na Važeckú, tam vystúpi a zbehne do podzemia na metro. Po chvíľke čakania (asi 10 minút po tom, čo vystúpila z L28) nastúpi na linku B. Prejde 4 stanice a na prestupnej stanici Aupark zbehne o poschodie nižšie, aby prestúpila na linku A smer KVP. Linkou A prejde 2 stanice a vystúpi pri Magistráte, kde prestúpi na bus X6, ktorý nahradil zrušené električky, aby sa po 45 minútovej ceste, po 3 prestupoch a prejdených niekoľko stoviek metrov po vlastných k prestupom, konečne dostala k Nemocnici... šak to by bol raj na Zemi 🙂
Reakcia na: hmozdinka #75957:
Trasu Čaňa - Ťahanovce spravím autom za 20 - 25 min (podľa premávky, samozrejme pri dodržiavaní predpisov).
Reakcia na: Dispecer #75958:
Ale podľa mňa by sa tá električka na Ťahanovce , (hoci časť pod zemou alebo nie) určite viac oplatila či už finančne alebo efektívne ako tram trainy?
Reakcia na: hmozdinka #75957:
Začnem od konca: cestu električkou vo vzdialenosti (avšak električkovú trať po celej trase nie) Čaňa - Ťahanovce za 30 - 35 min predstaviť viem, samozrejme pri plnej segregácii a malej hustote zastávok.

"Častejšie spoje", resp. kratšie intervaly na električkových, trolejbusových a autobusových linkách si rozhodne viem predstaviť oveľa reálnejšie ako metro. Čas cesty vo vozidle to síce skôr neovplyvní, čas na prestup však môže veľmi výrazne. Priemernú rýchlosť jednotlivých trakcií MHD však výrazne dokážu ovplyvniť rôzne ďalšie veci - preferencia vozidiel MHD na svetelných križovatkách, segregácia električkových tratí (zhodou okolností u nás je jej miera dosť vysoká), vytváranie BUSpruhov,... Čas na prestup zase dokáže veľmi ovplyvniť vytvorenie vhodných prestupných "terminálov" - u nás by často stačilo integrovať vybrané električkové a autobusové/trolejbusové zastávky.

Údržba - Treba si uvedomiť, že metro nie je lacná záležitosť, ani čo sa týka výstavby, ani čo sa týka nákupu vozidiel, taktiež aj údržba je pekne drahá. Efektívna prepravná kapacita metra je 40 000 - 70 000 osôb za hodinu... Len pre porovnanie, podľa pentlogramu z roku 1970 za 20 hodín dňa (04:00 - 24:00) sa v najvyťaženejšom úseku prepravilo necelých 22 000 osôb ( viď http://imhd.sk/ke/galeria-media/1867/mapy/74384/Pocet-cestujucich-MHD-na-jednotlivych-trasach-v-roku-1970.html?&ref=ke%2Fgaleria%2F1867%2Fmapy.html%3F ). Odvtedy síce pribudli aj nové sídliská a aj obyvatelia (či už v KE alebo v okolí), ale nepredpokladám, že tak výrazne, aby sa to metro teraz alebo v blízkej budúcnosti oplatilo prevádzkovať...

"Častejšie spoje" teda určite nikdy nevyriešili rýchlosť presunu. "Častejšie spoje" zhustia dopravu a ešte ju spomalia. A "nepotrebnosť" ? Určite v budúcnosti bude potrebné riešiť odrezanosť sídliska Ťahanovce. Neustále kolóny a zápchy (a pri častejších spojoch ...?) v špičkách si o to budú žiadať. No, v každom prípade - metro je zaujímavá myšlienka, dobrá na pretras. Košice(a Bratislava ešte viac) maju veľa odľahlych sídlisk, či sú to Ťahanovce, KVP, Darg.Hrdinov(Furča) ktore nie su pešo dostupne. A sú na kopcoch,teda je kde robiť podzemnu dopravu.
Čo sa týka udrzby- veď o to ide, väčšina metra je pod zemou. Vo Viedni keď prídu najtuhšie mrazy a je mega giga kalamita všetci idu metrom lebo sa auta nevedia pohnut po meste- resp. idu veľmi pomaly a metrom je to rýchlejšie. Len pre rpíklad, keď už spomínam Viedeň- 1,6 mil obyvateľov, a do rozmerov menšia než Praha ale trocha väčšia než BA. Z južnejšej stanice U1 na Reumannplatz do najsevernejšej(tušim je to Hausfedstrasse) je to metrom 30-35 min. Autom v noci pri porušeni všetkých predpisov 1h. Viete si predstaviť Čaňa Tahanovce električkou za 30min? ?
Reakcia na: Alco #75955:
Je to asi iba iniciatíva denníka košice:dnes (v snahe zviditeľniť sa) - myslím, že nikto reálne nad metrom v Košiciach (ak nerátame nákupy v tom ťahanovskom) neuvažuje... ?
Reakcia na: KosickyTiger #75952:
Na chobotiny, to by ich bolo, ale aspoň udržiavať električkovú dopravu pri živote, tak to je problém. Najlepšie by bolo dať realizovať stavbu metra osvedčenej firme Dúha, s.r.o...
Reakcia na: Dispecer #75953:
Dajako som si nevšimol?
Reakcia na: 110mat110 #75947:
Nejaky svedok incidentu na FB spominal ze von ho pustil vodic pri Freshi. Nejaky iny tam zas spominal aj jeho meno.
Reakcia na: Alco #75948:
Ale aspon vies / vidis kadial zdrhol. Oni ani to nevedia.
Reakcia na: hmozdinka #75945:
Použil BČK a DPMK ho nevie identifikovať? Možno nebola jeho, ale toto by mala byť hneď druhá záležitosť po zázname, ktorá sa preverí.
Reakcia na: 110mat110 #75947:
Stačí núdzovou páčkou alebo tlačítkom vypustiť vzduch z valca dverí a dvere roztiahnuť a je v pr.eli...
Reakcia na: hmozdinka #75945:
Mame kameru na vsetky dvere a nevieme ako zdrhol? Aj keby cez okno vyskocil, ostalo by rozbite...
A neplanuje sa uzavriet aj krizovatka pri Jumbe? Len tak preventivne, lebo ak zavrieme aj amfik, tak peklo uz bude skoro dokonale ?
tak uz mame po Po podobny pripad aj v Ke..snad ho skoro dolapia a neunikne spravodlivosti! ? http://kosice.korzar.sme.sk/c/7665136/v-kosickom-autobuse-zautocil-na-cestujuceho.html
Reakcia na: Yogi616 #75943:
Hej no, to je pravda, obojsmerne by tam vedla seba nemohli velmi tocit. Tak uvidime ako to cele poriesia ?
Reakcia na: Pali_KE #75939:
Čosi, tam to neotočíš. Celý priestor pred STN bude uzavretý (parkovisko, stanovištia autobusov), autobusy od plavárne sa budú otáčať cez prejazd, nebude tam veľmi priestor na to. Minimálne jeden pruh bude musieť ostať aj od Jakabovho palácu smerom na NO.
Reakcia na: tbus #75941:
Tak som to nemyslel len som narážal na to že sa to nedeje len u vás ale aj inde. Jasná vec že je to hlúposť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.