1. http://imhd.sk/ke/vyprava.html, zroluj dole a zadaj si postupne všetky evidenčné čísla vozidiel, ktoré ťa zaujímajú. Električky sú u nás pomerne dobre odsledované.
Chcel by som sa opýtať - ohľadom tých našich "+" siek..
1. Koľko tých nových vozov je denne vypravovaných do prevádzky - teda koľko ich už tu máme v prevádzke?
2. Je to pravda , že tie "+" ky od ev.č 811 hore už budu od výrobcu vybavené väčším počtom sedadiel v zadnej NP časti voza?
3. Su tie "+" ky ešte take poruchove (asi už nie), a ak aj je nejaká porucha, odstraňuje sa to už pracovníkmi "našej" udržby DP, aj ked su tie vozy v záruke?
Zaráža ma ale jedná vec, a to vyskytujuce sa problémy s displejmi - rieši sa to vôbec? Napr.Voz 803 už 2 týždeň jazdi s nefunkčným zadným displejom, je tam len biely papier z čiernym číslom v obale ? To tak sa vyriešil ten problém? Alebo aj u nových vozov sa DP stavia k displejom benevolentne ? (niesu to displeje z vyradených vozov montovane u nás, ale nové a motovane výrobcom, nie?) Malo by sa to teda riešiť v rámci záruky, nie? Alebo budeme tvrdiť (ako v niektorých prípadoch) že aj tam už zateká a bude to častý problém ? ?? Nieje to pekná vizitka - ani nášho DP a ani výrobcu.. Ak to niekto bude požadovať za "nepodstatnú" vec, tak prosim, napíšme výrobcovi, nech nemontuje do dalších vozov žiadne displeje a vrátime sa do doby po vojne, budeme vozy označovať čierno-bielymi tabuliami a bude.. ?
No a ešte jeden postreh.. V terajšej dobe, ak žiadna linka ED (okrem R2 a R4) nejazdi po svojej trase a ani podľa svojich CP - neuvažuje sa využit toto obdobie a nejakú analýzu ako "prekopať" celú ED, ak už nie zmenou trás liniek, aspoň budúcimi CP a intervalmi - prihliadajuc na typy vozov ktoré o pol roka, rok budu jazdiť po tých tratiach.. Napr. ak sa vie že PLUSKA nahradia T3 - solo vozy cez víkend na L3,7,4,2 - bude to posilnenie kapacity oproti minulému roku - kľudne by mohol byť jednotný interval 30 minut (miesto 20 ak boli solo vozy) - alebo zase ak PLUSKA nahradia nejaké vozy (supravy T3) bud na L9 (vikend), alebo aj prac. dni - kde dôjde k oslabeniu kapacity supravy, interval by mohol byť 15 minut (miesto 20) Myslim že nadväznosť spojov by sa dala takto poriešit - ak by sa to urobilo na všetkých linkách (cez víkend určite),, Je dosť času ešte na to - kým sa trate dokončia, určite ešte pár tých plusiek do dennej výpravy pribudne.. tak aby sa dali nasadit na určite linky kompletne a tým pádom ujednotiť aj tie intervaly by nebol problém,,, Samozrejme je to len taká moja uvaha - určite ale kompetentní ludia vo vedení sa niečim takým budu zaoberať - ak sa tu postupne nasadzuju vozy takej kapacity, aku sme doteraz tu ešte nemali.. Ďakujem za pozornosť ?
II.1.1) Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa/obstarávateľa
Obnova vozového parku trolejbusov v Košiciach II.
VI.2) INFORMÁCIE O NEÚPLNOM POSTUPE PRE PRIDELENIE OBSTARÁVANÍ
Postup pridelenia obstarávania bol vyhlásený za neúspešný.
VI.4) ĎALŠIE DODATOČNÉ INFORMÁCIE
Žiadna zmluva nebola uzatvorená.
Postup bol zrušený podľa zákona č. 25/2006 Z. z.: § 46 ods. 1 písm. b) - verejný obstarávateľ /obstarávateľ nedostal ani jednu ponuku
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
z: 25.02.2015 http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/287527
Bratislava, ani zo vsetkymi priselcami metro nepotrebuje. Dnes okrem Dolnych honov a Petrzalky su vsetky velke sidliska napojene na kolajovu dopravu. Treba rozvijat elektricku a Lamac a DNV zvazat vlakmi. Na Slovensku treba investovat do inych veci ako metro v Bratislave, ci nebodaj v KE. Napriklad taku R2jku v celej dlzke.
Ked tak zapustit to pod zem, no aj to nie je skutocne potrebne vsade. Stacila by preferencia a zvodidla na segregovanych tratiach...
Mozno na velkych krizovatkach ako Racko, Trnavske myto spravit plytku podzemnu stanicu, a zacat realne vytlacat auta z absolutneho centra. Celkove investicie by tak boli asi tolko ako na 5km trate metra.
-Prvá konská koľajová dráha tu začala premávať v r. 1891, v Bratislave až v r. 1895.
-Prvá električka v Košiciach vyrazila 28. februára 1914.
? nebolo by spravnejsie napisat:
-Prvá konská koľajová dráha tu začala premávať v r. 1891, v Bratislave až v r. 1895.
-Prvá električka v Košiciach vyrazila 28. februára 1914, v Bratislave už v r. 1895.
aj ked teda prva konska draha bola v Bratislave spustena v 1840, no jednalo sa o medzimestku drahu, nie mestsku. ?
Autom je to realne, vacsina trasy je MPR 90, po celej trase je jediny semafor, kde sa da zdrzat - na VSS, zvysne semafory su iba prechody pre chodcov na tlacidlo, a jeden je na Tahanovciach pre Metre, kde sa stoji len par sekund.
Normálne si viem predstaviť, ako nejaká teta z Krásnej s úsmevom na perách sadne v Krásnej na bus, prevezie sa 4 zastávky na Važeckú, tam vystúpi a zbehne do podzemia na metro. Po chvíľke čakania (asi 10 minút po tom, čo vystúpila z L28) nastúpi na linku B. Prejde 4 stanice a na prestupnej stanici Aupark zbehne o poschodie nižšie, aby prestúpila na linku A smer KVP. Linkou A prejde 2 stanice a vystúpi pri Magistráte, kde prestúpi na bus X6, ktorý nahradil zrušené električky, aby sa po 45 minútovej ceste, po 3 prestupoch a prejdených niekoľko stoviek metrov po vlastných k prestupom, konečne dostala k Nemocnici... šak to by bol raj na Zemi
Začnem od konca: cestu električkou vo vzdialenosti (avšak električkovú trať po celej trase nie) Čaňa - Ťahanovce za 30 - 35 min predstaviť viem, samozrejme pri plnej segregácii a malej hustote zastávok.
"Častejšie spoje", resp. kratšie intervaly na električkových, trolejbusových a autobusových linkách si rozhodne viem predstaviť oveľa reálnejšie ako metro. Čas cesty vo vozidle to síce skôr neovplyvní, čas na prestup však môže veľmi výrazne. Priemernú rýchlosť jednotlivých trakcií MHD však výrazne dokážu ovplyvniť rôzne ďalšie veci - preferencia vozidiel MHD na svetelných križovatkách, segregácia električkových tratí (zhodou okolností u nás je jej miera dosť vysoká), vytváranie BUSpruhov,... Čas na prestup zase dokáže veľmi ovplyvniť vytvorenie vhodných prestupných "terminálov" - u nás by často stačilo integrovať vybrané električkové a autobusové/trolejbusové zastávky.
Údržba - Treba si uvedomiť, že metro nie je lacná záležitosť, ani čo sa týka výstavby, ani čo sa týka nákupu vozidiel, taktiež aj údržba je pekne drahá. Efektívna prepravná kapacita metra je 40 000 - 70 000 osôb za hodinu... Len pre porovnanie, podľa pentlogramu z roku 1970 za 20 hodín dňa (04:00 - 24:00) sa v najvyťaženejšom úseku prepravilo necelých 22 000 osôb ( viď http://imhd.sk/ke/galeria-media/1867/mapy/74384/Pocet-cestujucich-MHD-na-jednotlivych-trasach-v-roku-1970.html?&ref=ke%2Fgaleria%2F1867%2Fmapy.html%3F ). Odvtedy síce pribudli aj nové sídliská a aj obyvatelia (či už v KE alebo v okolí), ale nepredpokladám, že tak výrazne, aby sa to metro teraz alebo v blízkej budúcnosti oplatilo prevádzkovať...
"Častejšie spoje" teda určite nikdy nevyriešili rýchlosť presunu. "Častejšie spoje" zhustia dopravu a ešte ju spomalia. A "nepotrebnosť" ? Určite v budúcnosti bude potrebné riešiť odrezanosť sídliska Ťahanovce. Neustále kolóny a zápchy (a pri častejších spojoch ...?) v špičkách si o to budú žiadať. No, v každom prípade - metro je zaujímavá myšlienka, dobrá na pretras. Košice(a Bratislava ešte viac) maju veľa odľahlych sídlisk, či sú to Ťahanovce, KVP, Darg.Hrdinov(Furča) ktore nie su pešo dostupne. A sú na kopcoch,teda je kde robiť podzemnu dopravu.
Čo sa týka udrzby- veď o to ide, väčšina metra je pod zemou. Vo Viedni keď prídu najtuhšie mrazy a je mega giga kalamita všetci idu metrom lebo sa auta nevedia pohnut po meste- resp. idu veľmi pomaly a metrom je to rýchlejšie. Len pre rpíklad, keď už spomínam Viedeň- 1,6 mil obyvateľov, a do rozmerov menšia než Praha ale trocha väčšia než BA. Z južnejšej stanice U1 na Reumannplatz do najsevernejšej(tušim je to Hausfedstrasse) je to metrom 30-35 min. Autom v noci pri porušeni všetkých predpisov 1h. Viete si predstaviť Čaňa Tahanovce električkou za 30min? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.