Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mi.v #76957:
Bude ich určite viac, ale pre tú srandu počkám ?

Kuzmányho × Štúrova: šestka tam končila od septembra 1944 do zániku prevádzky a to z úsporných dôvodov. Do tehelní šla jednokoľajka, takže pri prevádzke obojsmerných vozov logicky pri polícii žiadne obratisko nebolo treba.
Reakcia na: Kona #76958:
Na konečnej VSS bolo určite použité klasické obratisko, existujú aj fotky.
Reakcia na: mi.v #76957:
Minulosť je aké obdobie?
Anička - úvrať, Botanika - obratisko, Cintorin - úvrať, Čermel - uvrať neskôr obratisko,
Hollého - triangel, ale neviem či tam niečo končilo, Loky - obratisko len kus inač,
Stanica - obratisko tušim okolo vozovne, Stromova - triangel po zrušeni trate na Bencurovej ul.,
Tehelne - úvrať, Ťahanovce most - obratisko, VSS - obratisko,
úvrati bolo kopu po celej sieti, ale či tam aj niečo končilo....
Reakcia na: Base #76956:
A navyše im poskytol počas sanácie prvej série ako náhradu desať úplne nových Combino Classic, ktoré si potom Freiburg za veľmi výhodnú cenu odkúpil.
Aký rozdiel oproti čajníku alebo 14T. Ale Siemens sa tiež nezachoval vždy férovo - viď M1 v Prahe.
Reakcia na: mi.v #76957:
Čermeľ(úvrať), Anička(slučka), Verejný cintorín(úvrať?), konečná pri tehelniach (dnes asi v polovici kopca medzi steelkou a SOŠA,úvrať?), Solovjevova (poniže dnešného obratiska Botanická záhrada,slučka), obratisko medzi VSS a VSS, križ.(slučka?) a prebudované boli určite konečné Havlíčkova(bývalo úvraťové) a Staničné námestie(tiež bývalo úvraťové)
Malá kvízová otázka z histórie ED:

V Košiciach bolo v minulosti niekoľko obratísk električkových liniek, ktoré dnes priamo na danom mieste už neexistujú. Niektoré tvorili slučku, iné boli úvraťové. Narátal som ich 8. Viete, ktoré sú to?

Odpovede sa dajú nájsť roztrúsené na týchto stránkach, napovie sekcia starších máp a galéria.

Vopred prezradím, že nezarátal som nasledujúce 3, lebo nemám o nich ďalšie informácie:
• dnešná Fejova (používala sa aj pre otáčanie linky?)
• Barca – servis (bolo presne na mieste dnešného?)
• dnešná Štúrova×Kuzmányho (linka tam mala konečnú, ale obratisko tam asi nebolo?)

Takže okrem nich bolo ešte ďalších 8. 🙂 Poznáte ich?

Rád by som poprosil Veterána, ktorý to iste uhádne, aby počkal so svojou super-správnou odpoveďou aspoň deň 🙂
Reakcia na: S499.1023 #76952:
To áno, musím priznať, že Siemens sa k tomu vtedy postavil chlapsky a Freiburgu dodal ako náhradu za jednu z električiek (ktorú použili na riešenie oného problému v konštrukcii) jednu úplne novú zadarmo... ☺
Reakcia na: Martin1945 #76953:
*GUMOVÝ PREJAZD nie priecestie ? ?
Reakcia na: Base #76947:
Áno, Aveniá sú v plnej prevádzke. Ani tie Combiná vo Freiburgu neboli taký prieser, ako váš čajník, keďže výrobca sa k problému prihlásil, na vlastné náklady odstránil a om Combino sa dodnes vyrába ako Avenio M.
Reakcia na: Alco #76950:
Žena nadáva mužovi: "Ty debil! Ty si taký debil, že keby bola súťaž o najväčšieho debila na svete a bol by si tam sám, tak skončíš druhý, ty debil!!!? ? ?
No momentálne to vyzerá , že Košice by mali súťažiť o titul Európske hlavné mesto debility, tam by sme mali veľké šance. Moje dnešné zážitky z cesty do práce tomu veľmi nasvedčujú.
Reakcia na: hmozdinka #76945:
Klídek. Všetko sa utrasie a časom zabudne, ako vždy. Jeden prieser totiž prekryje ďalší, a ďalší, a ďalší... A Rišo akurát musí dohliadnuť, aby to veľmi nepoškvrnilo čistotu jeho megapozitívnej PR kampane. On to už prekryje svojimi novými megaúspechmi v realizácii projektu Európske mesto športu 2016 a iné ľudové zábavky, aby všetci zabudli na DÚHU, a to čo najskôr. Len chvíľu vydrž! ?
Reakcia na: hmozdinka #76944:
Je to podľa projektu alebo nie??? ?
Reakcia na: master5228 #76943:
Zmäkčím tvoj hejt... Už tie ich najnovšie nízkopodlažné električky Siemens Avenio sú v prevádzke? Dúfam, že to nie je taký "prúser" ako boli Combiná v nemeckom Freiburgu...
Reakcia na: hmozdinka #76944:
Neboj, ten asfalt časom trochu zbledne ? ?
clovek sa uz len pyta kolko este skod po sebe zanechaju a kolko zmeskanych terminov stihnu spravit do konca celej rekonstrukcie.. este toto mesto horko zaplace aj primatorom ze ich tu pustili..myslim ze aj sam harasi to uz teraz lutuje a vidi ze sa s duhou riadne kopol.. tolko afer pokope co maju oni tu v meste nemala tusim este doteraz ani jedna stavebna firma..
vsak ako inak po duhovsky ked uz nejde inak, tak rupnut na priecestia asfalt..no comment.. pozrite sa co najnovsie vyviedli na kuzmanke.. asi im dosli sive dlazdice-cert ich bol tu dlzen.. http://lh3.googleusercontent.com/-YkYSAedgZpA/VZg8sOETMjI/AAAAAAABfto/fmOh9BymcsY/s912/IMG_0020.JPG takto po duhovsky doondiali na kuzmanke vsetky prechody pre chodcov ?
Nuž... v roku 2015 nám v Košiciach jazdia podľa slov pána primátora "absolútne najmodernejšie električky", ktoré - aby som bol úprimný - neboli svojou koncepciou moderné ani v roku 1991 ?

V múzeu MVG (mníchovského dopravcu) som sa totiž v prospektoch z roku 1991 dozvedel, že už vtedy ulicami Mníchova jazdila 100% nízkopodlažná dvojkĺbová električka! Áno, písal sa rok 1991.
Narozdiel od Mníchova, v Košiciach v roku 2015 predstavenstvo mesta úboho tlačí do hlavy obyvateľom, aké sú naše Varia moderné. Zabudli ale povedať, že 43% nízkopodlažnosť a absencia klimatizácie modernými NIE SÚ ?

Je to ale jasné, keďže tu sa každý oháňa Ostravou a Miškolcom ako svojim vzorom a západnú Európu videl maximálne tak v seriáli v telke ?

(Len tak BTW, všimli ste si slovo múzeum dopravcu? To je asi opäť niečo, čo nám v KE netreba ? )

(A nakoniec ešte dodám, že prototyp takejto 100% nízkopodlažnej električky jazdil už v roku 1985... vtedy sme my o kĺbovom vozidle a podlahe bez schodíkov ani nesnívali... )

Hanba, hanba, hanba ? ...ale ako je tu v KE zvykom, #NamTakeNetreba

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.