Takže...
- Solaris Urbino 10 III kupoval bratislavský DP za 192 300 €/ks
- Solaris Urbino 12 III kupoval žilinský DP za 198 000 €/ks
- SOR BN 9,5 kupoval košický DP za 147 000 €/ks
- SOR EBN 10,5 kupoval košický DP za 362 000 €/ks
- SOR NB 12 kupoval košický DP za 182 000 €/ks
- SOR NB 18 kupoval košický DP za 268 000 €/ks
- SOR NB 18 kupoval bratislavský DP za 308 200 €/ks (aktuálne dodávaná séria)
- Iveco Urbanway 12M kupoval bratislavský DP za 204 897 €/ks
- Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity kupoval bratislavský DP za 490 644 €/ks
ahoj, trochu mimo vasej temy ale kolko stoji tak priblizne autobus? napriklad nieco take lacnejsie ako sor alebo solaris v porovnani s niecim drahsim ako je man alebo mercedes? myslim kolko stoji ked sa kupuje ako novy od vyrobcu
Zavítal som sem a potvrdzujem nižšie uvedené skutočnosti ? Plus dodávam, že veľmi podobne (až na zopár menej podstatných odlišností) projekty ofarbičkoval podnik (ktoré sa ho týkali) a Mesto Košice (to tak ale spravilo až po termíne).
Ekonomickú (ne)výhodnosť treba otrepávať o hlavu súdruhovi otcovi celého (dez)integrovaného systému ?
Kde je dnes u nás nákladná železničná doprava? V pr...li. Pardón, v kríze. Gro prepravy sú nie kusové zásielky, ale hromadné prepravy substrátov a jedného druhu tovaru v ucelených vlakoch alebo kontajnerové vlaky, plus tranzit. Pomaly nenájdeš firmu, ktorá ak dávno neskončila rozkradnutá, že ešte má funkčnú vlečku a používa ju. Nové podniky , ani keď môžu, česť výnimkám, vlečky nebudujú, načo aj, kamióny dovezú a odvezú. Len taká Slov. pošta má kvantum kamiónov a poštové vagóny takmer vo vlakoch nevidno.
Za druhé, súčasné nákladné vagóny sú už hmotnosťou na nápravu a hlavne dlžkovými rozmermi niekde inde. Dvojosáky už takmer vymizli. Do ulíc to skrátka ani nevojde.
ND v roku 1964 tiež neskončila doslova z noci na ráno. Postupný útlm už prakticky začal v druhej polovici 50. rokov, predátorom sa stala výhodnejšia a pružnejšia cestná doprava, nástup rýchlych PCC vozov do osobnej prevádzky a zvyšovanie nárokov na dopravu osôb. Nočná ND už tiež nebola dlhodobo udržateľným riešením.
V Drádžanoch to funguje kvôli zásobovaniu automobilky VW, do ktorej sa prepravujú súčiastky z logistického centra. Teda je to pravidelná preprava tovaru z konkrétneho miesta A do miesta B v rámci jedného mesta. U nás žiadne logistické centrum nemáme. Teda, keď príde kamión z Poľska, tak už príde po obchvate rovno do Hornbachu a nebude niekde v meste náklad prekladať na električku, ktorá by ho príležitostne prepravila do Hornbachu.
zásobovanie sa robí nákladnými autami, pretože to je v súčasnosti najrýchlejšie a aj najefektívnejšie. Nákladné autá vedia zájsť do hocijakej diery po celom slovensku, v priebehu pár hodín prepraviť tovar. Vlakom a prekládkou na električku by sa len strácal čas, a pre obchody by to určite výhodné nebolo, keby ich tovar nebol k dispozícii, ale by zbytočne čakal niekde na vagóne.
K tomu materiálu spomínanom v príspevku 5801 o opodstatnenosti stavieb IKD: chýba mi zdroj, kto to spracoval a na základe akých podkladov. Lebo napísať napr. o stavbe električky na THC, že je potrebné overiť opodstatnenosť takej stavby, a na druhej strane terminál Moldava je bezproblémový, tak by som rád videl tie ekonomické prepočty ....
Tak k tomu mám dve otázky:
1.) - Ako je možné, že na Južnej triede je taký hluk, keď bola rekonštruovaná?
2.) - Myslíte si, že ten tram-train je reálny do r. 2020??
Ako píše Dispecer cez deň to veľmi reálne nie je. Keď sa v r. 1964 zrušila nákladná el. doprava bolo to hlavne kvôli nárastu osobnej prepravy - aby jej uvolnila miesto. A v noci si neviem predstaviť ako by sa to prevádzkovalo. Ľuďom vadia hlučné električky na Južnej triede už večer. Preto došlo aj k znižovaniu prejazdovej rýchlosti... Vieš si predstaviť ako by sa sťažovali ak by im v noci popod okná premávali nákladné súpravy... išlo by to aj do financií. Bolo by treba nakúpiť nejaké súpravy pre takúto mestskú prevádzku. Neviem či sa vôbec niečo také vyrába... A určite by to malo dopad aj na opotrebovanie tratí a tr. vedenia. Nie je to veľmi reálne... A bohvie kedy sa vôbec spustí ten tram-train aspoň pre osobnú dopravu.
Ak sa podarí zrealizovať tram-train, nebolo by výhodné znovu zaviesť nákladné električky? Veľké nákupné sú blízko električkových tratí (Optima, Kaufland, Baumax, Hornbach, Cassovia, Aupark, Tesco, atď), ktorých kapacita by na to podľa mňa stačila. Čo myslíte?
A dokonca aj autobusy ho nosia, napríklad po Galenovej, kde sa blato pomaly zhromažďuje do tých výtlkov čo tam sú. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5801
Možné to je, len musia prerokovať resp. doložiť projekt. "Projekty, ktorých opodstatnenosť
treba overiť, resp. doložiť" viď. : http://imhd.sk/ke/media/mn/00001130/Planovane-modernizacie-elektrickovych-trati-MET-a-Integrovany-dopravny-system-IDS-20150119.pdf
Ak sa to podarí, odsúhlasí sa a VO prebehne bez problémov tak by to raz malo byť realitou. Len aby sa vybral ten správny zhotoviteľ a realizácia prebehla bez problémov s dodržaním termínov.
Som zvedavý ako to pôjde Eurovii pri MEU.