Ten Otokar má menej miest na sedenie ako kĺbový SOR a aj menej miest na státie, čiže má celkovo menej miest ako kĺbový SOR.
V roku 2019 sa víťazom verejnej súťaže na nákup nových kĺbových autobusov pre DPB stala spoločnosť Otokar s modelom Kent C 18,75. Pre krízu spôsobenú pandémiou choroby Covid-19 bola rámcová zmluva s víťazom podpísaná až na jar 2021, kedy dopravný podnik zároveň objednal prvých 40 vozidiel v nadštandardnej výbave. Ďalších 31 autobusov bolo objednaných začiatkom roka 2022 po sprevádzkovaní vozidiel z prvej objednávky. Na priebeh výroby dohliadali vo výrobnom závode aj pracovníci DPB. Cena jedného vozidla bola 254 950 € bez DPH.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Otokar Kent C 18,75 | 3311 – 3350 | 2021 | 2022 | — | 40 |
| 2. | Otokar Kent C 18,75 | 3351 – 3381 | 2022 | 2022 | — | 31 |
| Spolu | 2021 – 2022 | 71 | ||||
| Dĺžka | 18750 mm |
|---|---|
| Šírka | 2540 mm |
| Výška | 3245 mm |
| Výška podlahy | 330 mm (270 mm s kneelingom) |
| Rázvor | 5900 mm a 6740 mm |
| Počet dverí | 4 |
| Počet miest na sedenie | 39 + 1 |
| Počet miest na státie | 91 (5 os./m2)
116 (8 os./m2) |
| Celkový počet miest | 130 + 1 (5 os./m2)
155 + 1 (8 os./m2) |
| Pohotovostná hmotnosť | 17450 kg |
| Celková hmotnosť | 28000 kg |
| Motor | DAF Paccar MX-11 270, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc (1. séria)
DAF Paccar MX-11 270, Euro 6E, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc (2. séria) |
| Výkon motora | 270 kW / 1600 rpm |
| Objem motora | 10837 cm3 |
|---|---|
| Krútiaci moment motora | 1900 Nm / 900 - 1125 rpm |
| Maximálna rýchlosť | 85 km/h |
| Prevodovka | ZF EcoLife 6 AP 2000B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom |
| Riadenie | Hema Servocom 8098, hydraulické |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | Sütrak Coldline AC 353 P
Sütrak Coldline AC 34 Electrical (kabína vodiča) |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 27 kW (AC 353 P)
3,5 kW (AC 34) |
| 3311 | nevyradené vozidlo: 71 (100 %) |
| 3313 | online: 34 (47,9 %) |
| 3313 | dnes v premávke: 39 (54,9 %) |
| 3312 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 11 (15,5 %) |
| 3341 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 1 (1,4 %) |
Ešte aj tie smerovky sú rovnaké a rovnako umiestnené.
chcel som len poukázať, že shareovanie dielov sa deje.
Vodici a technici.
Teda ja osobne vidím výrazné zlepšenie ich vypravovanosti potom, čo sa dolaďujú dvere. Je to teda vidieť podľa mňa aj na tej výprave čo sa týka hradenia.
Druhá vec je, že ich není 5ks a žiaľ aj oni čelia takmer stále nejakej menšej škodovej udalosti a podobné.
A zase čo jednému vyhovuje, druhému nemusí. To je ta rôznorodosť.
Budeme radi.
Nemyslím si, že budú zverejňovať ich objednanie tak ako v prípade prvých 40ks.
dnes.
.
áno aj turbo by to mohlo byť, v tej rýchlosti ma hneď nenapadlo

Skrátka podľa súťažných podmienok od nástupu tohto vedenia nemajú byť transparenty prekryté determálnym sklom ani žiadnym predmetom ako majú sorky. Žiaľ ako som si to dneska odsledoval všetky vozy od 3311 až po 3344 to majú zle a 3345+ to majú už správne.
Za mňa kúrili najlepšie zo všetkých vozov.




Dokonca by som povedal, že 15m CNG sú v lepšom stave ako prvosériové sorky.
. Zatial nevidim nic "nove" z 1DP na 2 DP preradene.
Na Juráckych linkách už sa objavujú posledné dni aj ďalšie ako 2855, 2856. Takže pomaly sa tam zrejme sťahujú.
malo ľudí máš všade…skôr ide o to motivovať tých ľudí
Solider