Ten Otokar má menej miest na sedenie ako kĺbový SOR a aj menej miest na státie, čiže má celkovo menej miest ako kĺbový SOR.
V roku 2019 sa víťazom verejnej súťaže na nákup nových kĺbových autobusov pre DPB stala spoločnosť Otokar s modelom Kent C 18,75. Pre krízu spôsobenú pandémiou choroby Covid-19 bola rámcová zmluva s víťazom podpísaná až na jar 2021, kedy dopravný podnik zároveň objednal prvých 40 vozidiel v nadštandardnej výbave. Ďalších 31 autobusov bolo objednaných začiatkom roka 2022 po sprevádzkovaní vozidiel z prvej objednávky. Na priebeh výroby dohliadali vo výrobnom závode aj pracovníci DPB. Cena jedného vozidla bola 254 950 € bez DPH.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Otokar Kent C 18,75 | 3311 – 3350 | 2021 | 2022 | — | 40 |
2. | Otokar Kent C 18,75 | 3351 – 3381 | 2022 | 2022 | — | 31 |
Spolu | 2021 – 2022 | 71 |
Dĺžka | 18750 mm |
---|---|
Šírka | 2540 mm |
Výška | 3245 mm |
Výška podlahy | 330 mm (270 mm s kneelingom) |
Rázvor | 5900 mm a 6740 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 39 + 1 |
Počet miest na státie | 91 (5 os./m2)
116 (8 os./m2) |
Celkový počet miest | 130 + 1 (5 os./m2)
155 + 1 (8 os./m2) |
Pohotovostná hmotnosť | 17450 kg |
Celková hmotnosť | 28000 kg |
Motor | DAF Paccar MX-11 270, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc (1. séria)
DAF Paccar MX-11 270, Euro 6E, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc (2. séria) |
Výkon motora | 270 kW / 1600 rpm |
Objem motora | 10837 cm3 |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1900 Nm / 900 - 1125 rpm |
Maximálna rýchlosť | 85 km/h |
Prevodovka | ZF EcoLife 6 AP 2000B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom |
Riadenie | Hema Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | Sütrak Coldline AC 353 P
Sütrak Coldline AC 34 Electrical (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 27 kW (AC 353 P)
3,5 kW (AC 34) |
3311 | nevyradené vozidlo: 71 (100 %) |
3312 | online: 29 (40,8 %) |
3311 | dnes v premávke: 50 (70,4 %) |
3341 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 8 (11,3 %) |
3341 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 1 (1,4 %) |
milanko79
1. Absencia jednoduchej konšrukcie-diely sú často špecificky tvarované, strojovo zasadené do konštrukcie
2. Vysoká cena dielov, prevyšujúca hodnotu vozidla
3. Otázna kvalita vypracovania (či to nebude GO štýlom to sa zakryje kobercom, to sa zalepí a to sa zastrieka...)
4. Posledný a snáď najväčší problém-absencia firiem ponúkajúcich GO a ak aj, špecializujú sa buď na veterány alebo nejaké jednoduchšie vozy (SOR C, Karosa 9xx, Karosa 7xx) a robiť toto vo vlastnej réžii DP je nonsens. Veď aj na ten Ikarus čo sa rozhodli opraviť hľadajú niekoho externého.
Inak čo sa týka toho Ikarusu je hanba že to nechali takto zhniť a až potom sa do toho pustili, som zvedavý kedy sa pustia do tej B731.00 , snáď im nezhnije do úplného vraku ako tá B732.00.
A ešte k téme Mercedes. Tie to dajú aj bez tej GO a keď budú zastaralé vymenia sa alebo predajú niekde na východ kde o tieto vozy bude určite záujem.