Ďalší autobus? Som zvedavý, kedy budú u vás jazdiť. Vyzerá super.
V roku 2020 vyhlásil Dopravný podnik Bratislava verejnú súťaž na dodávku 8 nových malých autobusov pre linky 44 a 147, ktorú vyhrala spoločnosť Corex Vráble s vozidlami First FCLEI-SF (Slim Fit) s naftovým pohonom. Prvé štyri vozidlá boli objednané a dodané v roku 2020. Cena jedného vozidla bola 138 740 € bez DPH.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Rošero First FCLEI-SF | 1231 – 1234 | 2020 | 2020 | — | 4 |
| Spolu | 2020 | 4 | ||||
| Dĺžka | 7999 mm |
|---|---|
| Šírka | 2152 mm |
| Výška | 2880 mm |
| Výška s klimatizáciou | 2990 mm |
| Výška podlahy | 360 mm (250 mm s kneelingom) |
| Rázvor | 4750 mm |
| Počet dverí | 1 + 1 núdzové |
| Počet miest na sedenie | 14 + 1 (+2 sklápacie) |
| Počet miest na státie | 18 |
| Celkový počet miest | 32 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 4850 kg |
| Celková hmotnosť | 7200 kg |
| Motor | FPT Industrial F1CFL4117, Euro 6D, naftový, radový 4-valec s elektronicky riadeným priamym vstrekovaním, vodou chladený s elektromagnetickým ventilátorom |
| Výkon motora | 132 kW / 3500 rpm |
|---|---|
| Objem motora | 2998 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 430 Nm / 1500 - 2750 rpm |
| Maximálna rýchlosť | 100 km/h |
| Prevodovka | ZF 8 HP 70L Hi-Matic, automatická, 8-stupňová |
| Nápravy | predná: Iveco, s nezávislým zavesením kolies
zadná: Iveco, tuhá, jednoduchá s dvojmontážou |
| Pneumatiky | 225/75 R 16 |
| Klimatizácia | Autoclima RT 145 |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 14,5 kW |
Pozri sa na graf dennych prirastkov, ja si lepsiu reprezentaciu dvoch vln ani neviem predstavit. Napriklad tu, active cases: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/slovakia/
No že by niekto argumentoval, spochybnil moje tvrdenie, napísal, v čom sa mýlim, to nie. To už vyžaduje komplexnejší proces ako len kliknúť na palec. Žiaľ, aj to svedčí o stave tunajšej diskutérskej komunity.
"Viac dveri, rychlejsia vymena"
, nedala by sa táto funkcia nejako zmeniť (príp. použiť pre smajlíkov iné skratky ako číslo + zátvorka), pretože človek je vždy prekvapený, že čo za smajlíka mu to tam namiesto zátvorky dalo.


Veď Jest má tiež predný náhon, preto ten nos a vysoký posed vodiča...
ale to je do off-topicu ďalej.
Urbanway 2423
Takisto Peter6607 sa pýtal: "...aký presne filter uplatníš, aby ti zostal v ponuke len Karsan?" a ak by si nedal podmienku naftového, tak by mohlo vyhrať aj Rampini.
Keď už je reč o Kolibe, neplánuje sa aj nejaká oprava tohto obratiska, pretože je podľa mňa nie je veľmi priateľské voči cestujúcim (prístup na nástupište, aj samotné nástupište). Navyše je to vstupná brána na Kolibu, takže si myslím, že by mohlo byť v trochu lepšom stave.