Ďalší autobus? Som zvedavý, kedy budú u vás jazdiť. Vyzerá super.
V roku 2020 vyhlásil Dopravný podnik Bratislava verejnú súťaž na dodávku 8 nových malých autobusov pre linky 44 a 147, ktorú vyhrala spoločnosť Corex Vráble s vozidlami First FCLEI-SF (Slim Fit) s naftovým pohonom. Prvé štyri vozidlá boli objednané a dodané v roku 2020. Cena jedného vozidla bola 138 740 € bez DPH.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Rošero First FCLEI-SF | 1231 – 1234 | 2020 | 2020 | — | 4 |
| Spolu | 2020 | 4 | ||||
| Dĺžka | 7999 mm |
|---|---|
| Šírka | 2152 mm |
| Výška | 2880 mm |
| Výška s klimatizáciou | 2990 mm |
| Výška podlahy | 360 mm (250 mm s kneelingom) |
| Rázvor | 4750 mm |
| Počet dverí | 1 + 1 núdzové |
| Počet miest na sedenie | 14 + 1 (+2 sklápacie) |
| Počet miest na státie | 18 |
| Celkový počet miest | 32 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 4850 kg |
| Celková hmotnosť | 7200 kg |
| Motor | FPT Industrial F1CFL4117, Euro 6D, naftový, radový 4-valec s elektronicky riadeným priamym vstrekovaním, vodou chladený s elektromagnetickým ventilátorom |
| Výkon motora | 132 kW / 3500 rpm |
|---|---|
| Objem motora | 2998 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 430 Nm / 1500 - 2750 rpm |
| Maximálna rýchlosť | 100 km/h |
| Prevodovka | ZF 8 HP 70L Hi-Matic, automatická, 8-stupňová |
| Nápravy | predná: Iveco, s nezávislým zavesením kolies
zadná: Iveco, tuhá, jednoduchá s dvojmontážou |
| Pneumatiky | 225/75 R 16 |
| Klimatizácia | Autoclima RT 145 |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 14,5 kW |
| 1231 1232 1233 1234 |
| 1231 | nevyradené vozidlo: 4 (100 %) |
| 1233 | online: 2 (50 %) |
| 1233 | dnes v premávke: 2 (50 %) |
Pozri sa na graf dennych prirastkov, ja si lepsiu reprezentaciu dvoch vln ani neviem predstavit. Napriklad tu, active cases: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/slovakia/
No že by niekto argumentoval, spochybnil moje tvrdenie, napísal, v čom sa mýlim, to nie. To už vyžaduje komplexnejší proces ako len kliknúť na palec. Žiaľ, aj to svedčí o stave tunajšej diskutérskej komunity.
"Viac dveri, rychlejsia vymena"
, nedala by sa táto funkcia nejako zmeniť (príp. použiť pre smajlíkov iné skratky ako číslo + zátvorka), pretože človek je vždy prekvapený, že čo za smajlíka mu to tam namiesto zátvorky dalo.


Veď Jest má tiež predný náhon, preto ten nos a vysoký posed vodiča...
ale to je do off-topicu ďalej.
N/A
1. V súčasnosti všetky autobusy v prevádzke majú aspoň dvoje dverí, platí to aj pre minibusy v prevádzke na linkách 44 a 147 (Iveco Daily / Rošero-P City). Nahradenie vozidiel novými s jednými dverami bude znamenať zníženie komfortu pre nástup a výstup cestujúcich.
2. Nástup a výstup cestujúcich bude pri jedných dverách trvať dvakrát dlhšie ako v prípade dvojdverových vozidiel, čo spôsobí dlhšie státie vozidla na zastávke a teda aj predĺženie jazdných dôb, ale zároveň to bude znamenať aj prekážku pre iné autobusy, napríklad v prípade linky 147, z ktorej a na ktorú na zastávke Hodžovo námestie nastupuje a vystupuje najviac cestujúcich a vozidlo bude státim na zastávke tvoriť prekážku pre ostatné autobusy.
3. Jediné dvere na vozidle znamenajú aj komplikované vystupovanie z vozidla, za predpokladu, že cestujúci sa nachádza v zadnej časti vozidla a v stredovej uličke stoja iní cestujúci. V takom prípade sa musí cestujúci predierať cez ostatných cestujúcich do prednej časti vozidla, aby vystúpil, čo znižuje komfort cestovania aj pre ostatných cestujúcich a zároveň to spôsobuje predĺženie vystupovania na zastávke.