Ako si veria s L66
☺
☺
Spoločnosť SOR Libchavy sa stala v roku 2017 s typom SOR NS 12 Electric víťazom verejnej súťaže bratislavského dopravného podniku na dodávku 16 elektrobusov dĺžky 12 metrov. Vozidlá boli dodané v roku 2018. Spolu s elektrobusmi spoločnosť dodala aj nabíjaciu infraštruktúru. Cena jedného elektrobusu vrátane nabíjacej infraštruktúry bola 589 000 €. Nákup elektrobusov bol spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu 2014 - 2020.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | SOR NS 12 Electric | 3001 – 3002 | 2017 | 2018 | — | 2 |
| 2. | SOR NS 12 Electric | 3003 – 3016 | 2018 | 2018 | — | 14 |
| Spolu | 2017 – 2018 | 16 | ||||
| Dĺžka | 12000 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška s klimatizáciou | 3200 mm |
| Rázvor | 5900 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 33 + 1 |
| Počet miest na státie | 72 |
| Celkový počet miest | 105 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 12350 kg |
| Elektrická výzbroj | Rail Electronics CZ |
| Kapacita trakčnej batérie | 364 Ah / 242 kWh, 666 V, typ EVC 2 Ah NMC 18650, 180 modulov
412 Ah / 274 kWh, 666 V, typ EVC 103 Ah NMC, 30 modulov (vozidlá po výmene batérií) |
| Motor | Pragoimex TAM 1053 C6V, 600 V, asynchrónny, chladený vodou |
|---|---|
| Výkon motora | 160 kW / 1372 rpm
186,6 kW (maximálny 30-min.) |
| Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
| Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
| Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | GOSS |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 15 kW |
| 3001 3002 |
3003 3004 3005 3006 3007 3008 3009 3010 3011 3012 3013 3014 3015 3016 |
| 3001 | nevyradené vozidlo: 16 (100 %) |
| 3008 | online: 2 (12,5 %) |
| 3008 | dnes v premávke: 3 (18,8 %) |
| 3001 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 6 (37,5 %) |
| 3001 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 5 (31,3 %) |
☺
ale je to tak vsade, elektroniku uz vyrabaju tak, aby vydrzala len na 2-3 roky, ze aby sa ti po skonceni zaruky hned pokazila a riesil si opravu alebo kupu novej
som zvedavy, ako dlho vydrzia elektricky. Uprimne si myslim, ze Mercedesy Capacity su v naj stave za obdobie co su v uliciach, najkonfortnejsie stale, najmenej poruchove, interier stale vyzera neznicene...Ale tak Nemci vedia robit kvalitnejsie nez Cesi.
hej Citelisy su dost na tom zle, ale aj Tedomy, o Karosach radsej pomlcim. Mne islo hlavne o porovnanie SORov s Capacity z mojho pohladu, ako to vidim ked nimi cestujem.
Ide skor o to aky vyrazny je ten pomer.
A kusok chybajucej travy by nikomu nevadilo.
kecho
Fantasticky napad dat ich na 94, ked sa bude dobijat len vo vozovni... Som zvedavy, ci ratali aj s jalovym postavanim v zapchach alebo proste posledne kolo neodjazdi, lebo nebude mat na co...
Klasicky - DPB dostane prikaz nieco nakupit a potom nikto nevie, co s tym... Lebo pri dojazde 160 km ich davat na sluzby s 80-90 km...