VozidláAutobusy › SOR NB 18 City

SOR NB 18 City (1. a 2. séria bez klimatizácie)
SOR NB 18 City (2. séria s klimatizáciou a po vyztužení rámu)
SOR NB 18 City (2. séria s dodatočne namontovanou klimatizáciou)
SOR NB 18 City #1859
SOR NB 18 (6. séria)
SOR NB 18 (7. séria)
SOR NB 18 (8. séria)
SOR NB 18 (8. séria, stav r. 2024)

Úvod

Kĺbové autobusy SOR NB 18 City českého výrobcu SOR Libchavy sa do sériovej výroby dostali v závere roka 2008. Prototyp tohto plne nízkopodlažného kĺbového autobusu bol predstavený v roku 2006. Po vyrobení druhého prototypu a jedného prímestského vozidla NC 18 sa začala sériová výroba mestských vozidiel, ktorá trvala až do začiatku roka 2022.

Koncom roku 2009 vyhrala spoločnosť SOR Libchavy tender DPB na dodávku 100 kusov kĺbových naftových autobusov. Prvé vozidlá prišli do Bratislavy po Veľkej noci 2010. Cena jedného vozidla bola 272 000 €.

V roku 2014 bolo prostredníctvom verejnej súťaže obstaraných ďalších 50 vozidiel, ktoré boli dodané v rokoch 2014 a 2015. Cena jedného autobusu bola v tomto prípade 308 200 €. Ďalší tender na dodávku 32 kĺbových autobusov vyhrala spoločnosť SOR Libchavy aj v roku 2017 s cenou 327 855 € za jeden autobus (avšak v tomto prípade aj vrátane náhradných dielov na tri roky).

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR NB 18 City 4221 – 4240, 1821 – 1830, 2841 – 2850 2010 2010 od 2022 40
2. SOR NB 18 City 2851 – 2870, 1831 – 1850 2010 2010 – 2011 od 2019 40
3. SOR NB 18 City 2201 2011 2012 1
4. SOR NB 18 City 1851 – 1858, 2202 – 2212 2012 2012 19
5. SOR NB 18 City 1859 2012 2013 2021 1
6. SOR NB 18 City 4241 – 4255, 2213 – 2222 2014 – 2015 2015 od 2023 25
7. SOR NB 18 City 4256 – 4270, 2223 – 2232 2015 2015 25
8. SOR NB 18 City 2233 – 2251, 1860 – 1868, 4271 – 4274 2017 2017 32
Spolu 2010 – 2017   183

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 2900 mm
Výška s klimatizáciou 3110 mm
Výška podlahy 340 mm
Rázvor 6180 a 6570 mm
Počet dverí 5
Počet miest na sedenie 44 + 1
43 + 1 (#4241+, #2213+)
Počet miest na státie 106
107 (#4241+, #2213+)
Celkový počet miest 150 + 1
Pohotovostná hmotnosť 14500 kg
15200 kg (po zosilnení rámu)
15700 kg (#1851 - 1858, #2201 - 2212)
16720 kg (#4241 - 4270, #2213 - 2232)
16830 kg (#2233+, #1860+, #4271+)
Motor FPT Industrial Cursor 8 F2BE3681B, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
FPT Industrial Cursor 9 F2CFE612C, Euro 6 (#4241+, #2213+), preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 243 kW / 2050 rpm (Cursor 8)
243 kW / 2000 rpm (Cursor 9)
Objem motora 7790 cm3 (Cursor 8)
8710 cm3 (Cursor 9)
Krútiaci moment motora 1400 Nm / 1200 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s hydraulickým retardérom (Cursor 8)
ZF EcoLife 6 AP 1400B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom (Cursor 9)
Riadenie RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia
Nápravy predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou
zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (r.v. 2017)
Pneumatiky 285/70 R19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (stredná a zadná náprava)
Klimatizácia Carrier Sütrak AC 515 (#1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850, #2861 - 2865)
Webasto Santana XL (r. v. 2014 - 2015)
Webasto Cool Top 220 RT-C (r. v. 2017)
Eberspächer AC 515 G2 III (dodatočná montáž v r. 2020)
Chladiaci výkon klimatizácie 2 x 18 kW (Webasto Santana XL)
2 x 22 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C)
2 x 22 kW (Eberspächer AC 515 G2)
Vykurovací výkon klimatizácie 2 x 20 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C)

Fotografie

Opis

Skelet dvojčlánkového trojnápravového autobusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi. Oba články spojili kĺbom a zakryli prechodovým mechom. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Naftový motor poháňajúci zadnú nápravu umiestnili v zadnej časti nastojato v motorovej veži. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici päticou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s dopytovým otváraním pôvodne od firmy Pars Komponenty, na vozidlách od roku 2014 od firmy Norgren. Zasklenie autobusu previedli technológiou lepenia.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá STER 6MS s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2 + 2. Väčšinu sedadiel osadili na vyvýšených schodíkoch, pri vozidlách od roku 2014 v prednej časti zvýšili počet sedadiel dostupných priamo z nízkej podlahy bez nutnosti prekonávania schodu. Pre zvýšenie kapacity sediacich cestujúcich umiestnili v priestore pre vozíky sklápacie sedadlá - dvojicu priečnych sedadiel a pri vozidlách do roku 2012 aj trojicu pozdĺžnych sedadiel. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi, zásteny pri dverách vyriešili po vozidlo #2201 nízkou priečkou, pri ďalších vozidlách použili vyššie sklenené steny. Pri prvých sériách použili v interiéri žlté tyče, od roku 2014 používali červené tyče. Vozidlá z roku 2017 na niektorých zvislých tyčiach vybavili nabíjacími USB konektormi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou a klimatizáciou Konvekta KL 2/4-split (iba vozidlá bez klimatizácie pre cestujúcich). Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti druhým až tretím dverám, pričom pri vozidlách od roku 2014 bol tento priestor predelený prídržnými tyčami na dve časti a s jedným zvislým operadlom. Autobusom z roku 2017 inštalovali dve zvislé operadlá, čím priestory pre kočík a invalidný vozík boli oddelené. Vodičovi umožnili kontrolu zadnej časti vozidla prostredníctvom cúvacej kamery na zadnom čele. Interiérovým kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami, pri novších vozidlách použili LED trubice. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým vykurovaním Eberspächer Hydronic resp. Spheros Thermo 300 s rozvodmi pozdĺž bočníc vozidla. Vetranie riešili pôvodne výklopnými, od roku 2014 posuvnými časťami bočných okien, strešnými výklopnými vetrákmi a strešnými ventilátormi. Chladenie interiéru zabezpečili vo vozidlách #1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850 a #2861 - 2865 pomocou dvojice strešných klimatizačných jednotiek Carrier Sütrak AC 515, pri všetkých vozidlách z rokov 2014 a 2015 použili klimatizácie Webasto Santana XL s chladiacim výkonom 18 kW (bez možnosti vykurovania). V oboch prípadoch išlo o zariadenia výrobcami odporúčané pre kategóriu mini- a midibusov. Pri vozidlách z roku 2017 použili klimatizačné jednotky Webasto Cool Top 220 RT-C s chladiacim výkonom 22 kW a možnosťou vykurovania s vykurovacím výkonom 20 kW. Vozidlá dodali v červeno-čiernom farebnom vyhotovení s výnimkou dlhodobo zapožičaného autobusu #1859 v celobielom vyfarbení.

Vozidlo #2201 dodali ako jediné z prvej stovky bratislavských autobusov tohto typu už z výroby vybavené informačným systémom BUSE vrátane akustického hlásiča zastávok. Vozidlá dodané v rokoch 2014 a 2015 už boli z výroby vybavené optickým aj akustickým informačným systémom s možnosťou exteriérového vyhlasovania linky a smeru pre nevidiacich cestujúcich s dvojicou exteriérových reproduktorov na streche.

Úpravy

Pred zaradením do prevádzky bol do vozidiel nainštalovaný informačný systém firmy BUSE (bez akustických hlásičov zastávok) a tarifný systém. Na jeseň 2010 výrobca preventívne spevnil výstužami rámy vozidiel, nakoľko na niektorých vozidlách sa objavilo praskanie častí rámov. Ďalšie úpravy vozidiel (zosilňovanie rámu) výrobca realizoval v januári a februári 2011 a následne až do roku 2012.

Začiatkom roka 2017 bolo vozidlo #4226 vyradené z osobnej prevádzky a upravené na výcvikové vozidlo s číslom 8011 pridaním pracoviska inštruktora.

V roku 2020 prebehla montáž klimatizačných jednotiek priestoru pre cestujúcich do vozidiel z rokov 2010 a 2012, ktoré ňou neboli vybavené. Klimatizácie Eberspächer AC 515 G2 III boli montované do vozidiel vo firme Zliner v Zlíne. V rokoch 2020 - 2021 bol tiež do týchto vozidiel nainštalovaný interiérový a exteriérový kamerový systém.

V roku 2021 začali vozidlá postupne dostávať namiesto pôvodných textilných poťahov sedadiel nové koženkové poťahy v červenej farbe, resp. v modrej farbe na sedadlách pre vybrané skupiny cestujúcich. Z autobusov 6. - 8. série boli postupne demontované vonkajšie reproduktory.

Prevádzka

Vozidlá prvej série sa do premávky zaradili od 6. júla 2010. Autobusy sa zaradili do vozovní Petržalka (20 vozidiel), Trnávka (10) a Jurajov dvor (10). Autobusy z druhej dodávky sa postupne zaraďovali do premávky od 15. novembra 2010 do januára 2011 a rozdelené boli do vozovní Trnávka a Jurajov dvor. V súvislosti so zmenou v garážovaní autobusov od 1. septembra 2011 boli vozidlá pôvodne umiestnené vo vozovni Jurajov dvor preradené do vozovne Trnávka.

Pôvodne zapožičané vozidlo #2201 začalo jazdiť 9. januára 2011 a 19 ďalších vozidiel tejto série začalo jazdiť postupne od 11. mája 2012. V rokoch 2013 až 2020 mal dopravný podnik dlhodobo zapožičané jedno vozidlo od výrobcu - #1859.

Vozidlá #4241 - 4255, ktoré boli zaradené do vozovne Petržalka, boli sprevádzkované postupne od januára do marca 2015 na linkách vypravovaných touto vozovňou. Autobusy #2213 - 2222 sa zaradili do vozovne Jurajov dvor a začali jazdiť v marci 2015. Ďalšia séria petržalských autobusov začala jazdiť od konca júna 2015 a autobusy z Jurajovho dvora od júla 2015.

Vozidlá dodané v roku 2017 boli zaradené do vozovní Jurajov dvor, Trnávka a Petržalka a začali jazdiť postupne od 8. septembra 2017.

V polovici júla 2018 bolo niekoľko vozidiel šiestej série z vozovne Petržalka preradených do vozovne Trnávka, odkiaľ boli vypravované prevažne na linku 50 miesto 12-metrových autobusov z dôvodu predĺženia intervalov medzi spojmi, a neskôr aj na ostatné linky vypravované touto vozovňou. Neskôr v rokoch 2019 a 2020 sa opäť vrátili do vozovne Petržalka. Po zaradení prvej série nových autobusov Otokar Kent C 18,75 do premávky zmenilo niekoľko autobusov SOR NB 18 vozovňu. Vozidlá #2249 a 2250 prešli do vozovne Trnávka, #2861 - 2865 do vozovne Petržalka a #2867 - 2868 do vozovne Jurajov dvor. Po sprevádzkovaní druhej série Otokarov boli na konci septembra 2022 autobusy #2861 - 2865 preradené do Jurajovho dvora a na výmenu do Petržalky odišli vozidlá #2218 - 2222 vybavené systémom APC. Zároveň bolo 10 autobusov (#2853 - 2860, 2869, 2870) preradených z Trnávky naspäť do Jurajovho dvora. Po týchto presunoch bol stav vozidiel SOR NB 18 v jednotlivých vozovniach: Trnávka 48, Jurajov dvor 74 a Petržalka 57. Už 9. októbra boli niektoré autobusy z Jurajovho dvora zo série #2853 - 2863 opäť požičané vozovni Petržalka.

Vyraďovanie a likvidácia

Prvým vyradeným vozidlom tohto typu bol autobus #1838, ktorý bol neopraviteľne poškodený čelným nárazom do portálu dopravného značenia v roku 2016. V novembri 2020 bol požiarom vážne poškodený autobus #4250, ktorý už potom vzhľadom na rozsah poškodenia nebol opravený. O dva roky neskôr požiar zničil aj autobus #1824. Oba zhorené autobusy boli v lete 2023 ponúknuté na predaj.

Katalóg vozidiel

4221 4222 4223 4224 4225 8011 4227 4228 4229 4230 4231 4232 4233 4234 4235 4236 4237 4238 4239 4240 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 2841 2842 2843 2844 2845 2846 2847 2848 2849 2850

2851 2852 2853 2854 2855 2856 2857 2858 2859 2860 2861 2862 2863 2864 2865 2866 2867 2868 2869 2870 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850

2201

1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 2202 2203 2204 2205 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212

1859

4241 4242 4243 4244 4245 4246 4247 4248 4249 4250 4251 4252 4253 4254 4255 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222

4256 4257 4258 4259 4260 4261 4262 4263 4264 4265 4266 4267 4268 4269 4270 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232

2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 4271 4272 4273 4274

Legenda a štatistika

4222nevyradené vozidlo: 177 (96,7 %)
4227online: 70 (38,3 %)
4227dnes v premávke: 84 (45,9 %)
4222odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 30 (16,4 %)
4222odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 6 (3,3 %)
4221vyradené vozidlo: 6 (3,3 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.
Denná vypravenosť prevádzkových vozidiel za posledný mesiac: 56 %, v pondelok až piatok 67 %

Teraz v premávke na linkách

20 / 5
31 / 4
32 / 5
37 / 3 5 7
70 / 1 4 6
96 / 9 10
191 / 1 3

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
4226do 20178011 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Škoda Forcity #157:
Nekomentuj všetko rad za radom (keď už, nech to má aspoň prínos), toto nie je detské ihrisko 🤦
Reakcia na: Tectie #155:
Je možné, že sa to sedadlo pokazilo a keby by si na to niekto sadol, tak by sa asi rozpadlo to sedadlo
Reakcia na: Tectie #155:
asi som nasiel o co ide
ludia co viete dnes som na #4269 videl tieto sedadla s papiermi nesadat neviete preco?
Reakcia na: Marcelino #153:
Čelná zrážka so srnkou.
Nevie niekto čo sa stalo #4254?
prečo sa nedá pridať komentár k vozu 4269 ?
Hádam, že na 83 a 84 je zase počítanie cestujúcich.
Reakcia na: SimonMHD #149:
Komerčné linky na akciu vo VW.
Neviete na čo sú tie linky VW1-VW4?
Reakcia na: N/A #147:
dakujem za info
Reakcia na: Tectie #146:
Áno.
maju tieto sorky turba?
Nevie niekto prečo v legende sú kratšie odstavené vozidlá v tých istých farbách ako dlhodobo odstavené?
Dnes som išiel 4273 a sekal sa oznamovac zastávok nevie niekto prečo???
Reakcia na: Dadino #142:
Pisem dlzkovo rovnaky 1. clanok (nie interierovo)
Ano ten priestor co ma Capa pred 2.dverami ma relativne Otokar rovno za klbom. Capacity tam ma o dost mensi priestor oproti 3 dveram. 22 ludi je proste bullshit.
Reakcia na: Petto #140:
Tak len tak narýchlo čo som si kukol. Otokar miest na sedenie: 39. Capacity miest na sedenie: 45. Teda už tu máme rozdiel 6 sedadiel. Tvrdíš, že predný článok majú rovnaký interiérovo? A ty si zabudol, že pred druhými dverami má Capacity namiesto minimálne dvoch radov sedadiel priestor bez sedadiel? Teda jeho predný článok pojme sakra viac stojacích ľudí ako Otokar v prednom článku. Vo výsledku teda má Capacity o 6 sedadiel navyše plus jeden veľký priestor v prednom článku na státie a zároveň zadný článok o jednu nápravu dlhší a teda aj vačšia plocha na státie. Takže keď to fakt zoberieme letmo bez výpočtov, tak je to úplne reálne, že má o 22 miest väčšiu kapacitu. 6 na sedenie a zvyšných 16 je na státie. 😃
Reakcia na: Petto #140:
Rád by som videl nejaký nákres, kde by tí ľudia mali stáť. Mňa najviac udivuje ten rozdiel v kapacite medzi normálnou 30Tr a degešom. Viem, že je to kvôli hmotnosti agregátu, ale rád by som vedel, kde si predstavujú, že sa má v klasickej 30Tr postaviť tých ďalších 30 ľudí, respektíve, kde by nemali stáť v degeši, lebo nezdá sa mi, že je tam viac žltej podlahy.
Reakcia na: Dadino #139:
Pre to co pisem.
Capacity ma este viac sedadiel voci Otokaru (v pomere k dlzke) tj logicky by mal mat menej miesta na statie.
Dalsia vec - predna cast Otokaru a Capa su takmer 1:1 riesene dlzkovo tak ten pocet ludi musi byt cca rovnako , rozdiel je len v tej vlecke o 1 napravu navyse a tam sa vie napchat tych 22 ludi navyse oproti Otokarovej vlecke ?
Reakcia na: Petto #138:
Prečo je odveci podľa teba?
Reakcia na: Gremlin Charles #137:
Realny rozdiel Capacity a Otokar je len 0,75m resp 1 rad sedadiel navyse v dlhsej vlecke (o 1 napravu). Ten papierovy rozdiel 22 ludi medzi nimi je dost od veci.
No 21m Otokar Kent ma udajne kapacitu az 220
😁
https://commercial.otokar.com.tr/bus/city/kent-xl
Reakcia na: Ondrej17 #136:
Tak Kent XL by byť potenciálnym adeptom mohol lebo MBCC sú celkom drahé😶
Reakcia na: Urbanway 2423 #135:
Podľa mňa to bude Otokar Kent XL, ale to nie je nič oficiálne.
Reakcia na: Oli61 #133:
Nejako začínajú tie MBCC horieť, najprv #4909, potom #4926. Uvažuje sa už o tom, čím budú raz nahradené/doplnené (napr. na 21 by sa zišli)?
Reakcia na: Oli61 #133:
Neplánuje sa opraviť.
#4250 ešte plánujú opraviť, keď #4909 vyradili?
Reakcia na: Petto #129:
191 už podľa mňa nie je na sóla, po Jasovskú to chodí kvôli novej výstavbe na Slnečniciach dosť plné. Pri 74 by sa o tom dalo diskutovať, dajú sa vytiahnuť dáta z APC, to by mohla byť dobrá linka pre elektrobusy.
Reakcia na: Anderis556 #130:
V rannej spicke je uplne normalne ak su vozidla plnsie aspon z vacsich m.č. Zle je ak uz stojis vo dverach na 1 nohe.
Radšej nech je L191 s NB 18. Už som tou linkou cestoval asi 10 krát ráno a nezaslúži si návrat k sólom, aj keď z mojich skúseností je trochu menej preplnená ako L91.
Reakcia na: Urbanway 2423 #128:
Obavam sa, ze budu to kandidati uz aj na sola. Hlavne 74tka poobede je o nicom uz pre klbak.
Detto 191 bude asi opat so solo vozmi ako pred SU15.
Reakcia na: Petto #126:
Po vyradení SU15 ešte bude treba nejaké staršie vozy na 74 a 196.
Reakcia na: Petto #126:
2201-2212 2866-2868 je absolútne nič oproti tomu koľko "starín" majú ostatné vozovne.
Reakcia na: Urbanway 2423 #125:
Ono uz aj seria 2201-2212 + nejake stariny 2866-2868 mas na 2DP, co uz staci pre 59,75. 20 Otokarov pre celodenky na 2DP sice nestaci ale relativne nove su este stale sorky 2233+
Reakcia na: Petto #121:
Veď práve preto, že SU15 jazdia na špičkových linkách by sa mali na JD preradiť skôr staršie vozy a Otokary nech idú na Trnávku a do Petržalky (JD má dostatok Otokarov na pokrytie celodenných poradí).
Reakcia na: Anderis556 #123:
Načo by mali ísť na 191 autobusy z JD? Veď je tam potom zbytočne veľa jalových kilometrov. 191 by sa mala po vyradení SU 15 vrátiť Petržalke a 88 by opäť vypravoval len JD (do Petržalky by bolo treba preradiť pár NB18).
Reakcia na: Urbanway 2423 #120:
Na 68 väčšinou našťastie jazdia CapaCity, aj keď aj cez pracovné dni sa tam vyskytnú NB 18, cez víkendy iba NB 18.
Po vyradení Urbín 15 CNG by som nechal na L91 NB 18 s tým aby tam jazdili hlavne Euro 6 a najkvalitnejšie vozy a nie 18xx, 28xx a podobne.
L93 si podľa mňa zaslúži nové vozy, na L98 by si podľa mňa zaslúžila CapaCity na petržalských poradiach ako kedysi len na to nie je dosť vozov bohužiaľ.
L191 by som dal NB 18 / Otokary z Juráku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #120:
v petržalke je to kombo nekvalitná dielňa (i keď poslednú dobu mám pocit že o niečo menej nekvalitná než bývala) plus suverénne najhoršie cesty v BA po ktorých tie ich vozy jazdia
Reakcia na: Urbanway 2423 #120:
Na 2DP musis dat takcitak nove klby alebo nejake starsie kedze SU15 koncia. A sekace z DE,AT tiez nevidim dovod drzat ked sa len opekaju na trave.
Najradsej by som videl Otokare na L93 / nie je dolezita ktora DP ale len kvoli kapacite . Na takej 37,78,88 su dost zbytocne . Tam staci aj NB18.
Reakcia na: Pápež František #118:
Snáď im pošlú aspoň nejaké novšie Sorky (napr. #2233 - #2248, veď JD má veľa špičkových liniek/poradí) a nie nejaké 18xx alebo 28xx, lebo potom bude naozaj radosť cestovať (a pre vodičov jazdiť) na 68, 91, 93 a 98... JD vôbec nepotrebuje ďalšie nové vozy, veď na špičkové služby stačia aj staré vozy, nové nech jazdia čo najviac na celodenných službách. Kľudne mohla Petržalka dostať 25, Trnávka 26, a JD 20 vozov. To je tá údržba v Petržalke naozaj až taká zlá, aby tam nič normálne nemohlo jazdiť (ak áno, tak by sa malo skôr popracovať na jej zlepšení)?

#119
Preradia sa nejaké Urbanwaye na Trnávku/JD, lebo Citelisov je iba 26 a NS12 má byť až 63?
Reakcia na: Pápež František #118:
V Petržalke bude väčšina nových NS.
Reakcia na: Minko #117:
Autobusy > Otokar Kent C 18,75 > Prevádzka

"Vozidlá druhej série boli do Bratislavy dodané začiatkom septembra 2022. Aj tieto vozidlá boli zaradené do vozovní Trnávka a Jurajov dvor."

Super, no vidíš tak ako som očakával Petržalka nič nedostala ani o pol roka neskôr dalo sa to očakávať, už som zvedavý z akého akože "dôvodu" to bolo aj tentokrát. Zas v Petržalke budú staré šunky z Trnávky a Jurajovho dvora a treba potom nadávať na stav petržalských autobusov.

Čo NS12 si tiež zoberie Trnávka a JD a do Peržalky pošlú Urbanwaye a NB12?

Toto je sprvodlivý systém rozdelovania autobusov a lá DPB.
Ešte treba všetky nové Otokary a NS dať na Jurák aby mali len nové 2020+ vozy a z Peržalky urobiť smetisko.
Reakcia na: Pápež František #116:
a nie je to preboha jedno či dostane Petržalka nové busy o pol roka skôr alebo neskôr? 😴 X krát to tu bolo vysvetlené prečo išli tam kam išli a aj tak stále tá istá pesnička.
Reakcia na: juraj76 #114:
Presne tak ako už bolo napísané. Ak Jurajov dvor potreboval nahradovať jazdenky a Urbiná 15 tak rozhodne nie novými vozmi. Totižto ak sa nahradia jazdenky Jurajov dvor má v podstate len kĺbové vozy len 2015 a novšie preto mal Jurajov dvor dostať staré vozy a nie Petržalka ktorá ich má dosť.

A neviem kde si prišiel k tomu že mi nevadia 25 ročné vozy ale tie nám tu už vyše roka nejazdia (šotoušké jazdy na 39 a 75 na začiatku šk. roka nepočítam).
Reakcia na: juraj76 #114:
Ale Jurák má veľa nových Sorov a podľa mňa mali dostať skôr staršie.
Reakcia na: Pápež František #113:
To je pekné. že toto píšeš, ale Jurák mal presne tento problém pri predchádzajúcich tendroch. Málo nakupovaných autobusov a napriek tomu, že mal viac ako 25 ročné autobusy (ktoré boli navyše vysokopodlažné), nové vozy išli do Trnávky a aj Petržalky. On dostal len pár omrviniek. Aj v súčasnosti sa hovorí o vyradení SOLARISOV a tie sú v Juráku. Takže Jurák autobusy potreboval. A myslím si, že Petržalke sa tento rok ujde niečo z tých Tureckých autobusov.
Problémom je, že na jednej strane navrhuješ vyradiť 12 ročné autobusy (nízkopodlažné), ale 25 ročné autobusy TI nevadili (Vysokopodlažné) .
Reakcia na: Dadino #112:
Petržalka rozhodne pred dodaním Otokarov (a presunom nadbytočných vrakov do Petržalky) dostatok kĺbových vozidiel rozhodne nemala, hlavne ešte vtedy keď sa jazdilo ako cez školský rok takto bolo na hrane, Petržalka si musela vypožičiať Sorky z Jurajovho dvora takže neviem čo píšeš že majú keď nemajú.

Vieš prečo majú veľa odstavených sorov? Nie sú diely, všetky tieto Sorky čakajú na nové motory, aj keď uznávam že Petržalka nemá najlepšiu údržbu tak v tomto prípade vidím problém niekde inde. Za chýbajúce diely ktoré nevedia dodať nemôžeš viniť Petržalskú údržbu. Veľmi zaujímavé je že tieto poruchy mali aj Sorky z Jurajovho dvora ale to si si možno ani nevšimol lebo behom pár týždňov alebo mesiacov ich opravili (vymenili motory). To mi už naozaj niečím zaváňa že Petržalka takmer žiadne nové motory na opravu nedostala ale Jurjaov dvor ich dostal takmer okamžite. A tie odstavené sorky rozhodne nie sú ošklbané, videl som ich nedávno na vlastné oči vo vozovni a sú kompletné, jediné čo treba je nový motor prípadme nejaké drobnosti.

A to by sa patrilo aby zvyšné Otokary išli do Petržalky (hlavne ani nie sú objednané [DOPLNENÉ-Až pár minút po napísaní príspevku práve vyšiel článok o ich objednaní]) len aby sme neboli prekvapení, predsa pôvodne sa hovorilo že už časť týchto prvých Otokarov pôjde do Petržalky a ako to nakoniec dopadlo?

Prečo sa rozhorčujem? No hlavne keby sa toto stalo teraz prvý krát nepovedal by som ani slovo veď niekto vždy musí byť posledný ale toto sa deje opakovane dlhé roky veď sa pozri kedy dojazdievali posledné Ikarusy 280, naftové Karosy, alebo 400-vkové ikarusy z ktorej vozovne ich na konci vypravovali? Vždy z Petržalky, jednoducho najstaršie vozy vždy boli v Petržalke a to neboli pôvodné Petržalské vozy, tie boli pozvláčané z iných vozovní, jednoducho pravidelne sa nám tu opakuje rovnaký scenár že vozy z rôznych vozovní sa nejakým spôsobom na konci životnosti ocitnú v Petržalke a verím tomu že ak by bola v Petržalke možnosť plnenia CNG tak Karosy by tam už dávno boli nasťahivané spolu s Tedomami.

Pevne verím že NSky pôjdu do Petržalky ale stačí si spomenúť na roky 2008 a 2014 tak mám obavy.

A tu len tak dávam zo zaujimavosti priemerný vek prevádzkovaných kĺbových vozidiel podľa vozovní PRED dodaním Otokarov.

Trnávka- ~13,5 rokov
Jurajov dvor- ~8,5 rokov
Petržalka- ~10 rokov

Aj keď sú to len približné výpočty tak je jasne vidieť ktoré vozovne potrobujú nové vozy a ktoré nie. Hlavne Jurajov dvor má preto taký vysoký priemerný vek len preto lebo tam majú jazdenky ktoré majú viac ako 15 rokov tie im tam pridávajú (teraz už ich ani nevyužívajú) ináč by mali o dosť nižšie číslo. Ale Petržalka ktorá má o dosť vyšší priemerný vek a ešte k tomu potrebovala vozy naviše nedostala žiadne nové vozy iba vraky. Ale Jurjaov dvor dostal 20 nových Otokarov keď majú plno nových vozov ktoré im tam počas víkendov alebk večer postávajú.

Až teraz som si uvedomil že som do štatistiky nezarátal letiskové Solarisy takže Jurák ma priemerný vek hlboko pod 8 rokov
Reakcia na: Pápež František #108:
Ak dobre rátam, Petržalka má 34 soriek 2015 vyššie. Moja otázka znie, prečo sa tu ideme oháňať tým, že nemajú keď v skutočnosti majú. Nechcem ani vedieť koľko z nich je ošklbaných od hoc akých dielov aby ostatné jazdili. A opäť by som chcel vedieť prečo ich majú viac odstavených a prečo sa neopravujú.

Každopádne to, že Otokare pôjdu aj do Petržalky je podľa mojich info úplne jasné a preto nevidím najmenší dôvod na nejké prehnané rozhorčovanie, že je nejako ukrivdená . Ja sa len bojím toho, že ak tam bude pokračovať rovnaká údržba, tak tie otokare sa nedožijú dlho a potom sa tu bude zas niekto rozčulovať, že Petržalka má najhoršie vozy...

NSky keďže prídu v počte 63ks v prvej objednávke, budú tiež určite rozdelené do Trnávky a Petržalky prioritne podľa mňa.

Plus ešte na doplnenie. Vysúťažené elektrobusy, majú ísť do Petržalskej vozovne kde sa má vybudovať aj celá sieť nabíjačiek ako je v súťaží písané. Teda Aj Petržalku čaká masívnejšia obnova vozoparku najbližšieho cca 1,5 roka.
Reakcia na: Foltest #107:
Toto je inak vec, ktorú som nechcel otvárať ale áno. Petržalka by mala dosť v prvom rade asi riadnu kontrolu na údržbu a patrične vyvodiť dôsledky za riadenie tejto údržby. Samozrejme treba zistiť či je chyba vo vedúcom pracovníkovi, rádových zamestnancoch alebo na to kašle samotné vedenie DPB. Lebo môj názor je, že horšiu údržbu ako má Petržalka na vozy, nemá žiadna iná vozovňa. Ale opakujem to je len môj názor a pocit z cestovania vozidlami z Petržalky.
Reakcia na: Pápež František #108:
Otokary sa zaradili na voz. Trnávku a Jurajov dvor preto, lebo je potrebné zaškoliť dielne na údržbu a servis týchto autobusov, a preto bude už ďalšia dodávka smerovať aj do Petržalky. Celkovo je ale fakt, že Petržalka má historicky vždy najhoršie vozidlá, je to často posledná štácia vozidiel z iných vozovní, ale nie je to pravidlom.
Reakcia na: Pápež František #108:
Keď si spočítaš, koľko kĺbových vozov vypravuje každá vozovňa, tak je zreteľné, že JD tých kĺbových vozov vypravuje 20, zatiaľ čo Trnávka 31 a Petržalka 40, takže je pochopiteľné, že JD má nových kĺbov dosť. ​

Na druhej strane ale súhlasím, že Otokary mali ísť v prvom rade do Trnávky (tá mala nové iba vozy #1861 - 1868 a to pritom vypravuje veľa celodenných kĺbových liniek) a Petržalky. JD podľa mňa v 1. dodávke nepotreboval žiadne nové vozy, stačilo tam preradiť niekoľko starších Sorov z Trnávky/Petržalky, ktoré by mohli jazdiť na špičkových linkách 59 a 75. Otokary sa do JD dali preto, aby sa mohli vyradiť Karosy, ale tie by mohli nahradiť aj staršími Sormi z iných vozovní. 20 a 20 ks malo ísť do Petržalky a Trnávky. Z 2. dodávky sa malo dať 15/20ks do JD a zvyšné vozy sa mohli rozdeliť medzi Trnávku a Petržalku.
Reakcia na: Dadino #104:
Skúsim ísť viac do detailov. Príklad:
Dnešná víkendová výprava kĺbových autobusov:
Trnávka:
SOR NB 18(staré <2012) - 7ks
SOR NB 18(novšie 2012>)- 10ks
Otokar Kent C- 14ks

Jurajov dvor:
SOR NB 18(staré <2012) - 0ks (!!!)
SOR NB 18(novšie 2012>) - 6ks (!!!)
Otokar Kent C- 14ks

Petržalka:
SOR NB 18(staré <2012) - 12ks
SOR NB 18(novšie 2012>) - 18ks
Otokar Kent C- 0ks
Mercedes CapaCity- 10ks
(Len ak by ste nevedeli 2844,2847,2849,2861-2866,2869 sú v Petržalke.)

Tu je to krásne vidieť koľko akých vozov výpravujú vozovne cez víkend. Viac menej každý víkend priblizne rovnaký počet. Zatiaľ čo Petržalka využíva takmer maximum pojazdných novších soriek (2014>) ale ani tak nestačia a musia aj cez víkendy vypravovať staré Sorky zatiaľ čo Jurajov dvor si úplne v pohode takmer celú víkendovú výpravu odjazdí s Otokarmi ktoré doplnia pár (5) kusmi najnovších (2017) soriek. Nové Sorky z Jurajovho dvora tam postávajú zatiaľ čo v Petržalke jazdia staré šroty. V juráku stojí viac ako 25 (!!!) novších Soriek čo mohli byť v Petržalke namiesto starších! Cez pracovné dni o nič lepšie Jurajov dvor vie urobiť výpravu kĺbákov len s vozidlami 2015 a viac. Zatiaľ čo Petržalka brala do premávky všetko čo malo kolesá a volat aby všetko vypravili (keď sa jazdilo cez pracovný deň ešte).

Teraz trochu stav pred dodaním Otokarov. Poprvé vôbec nechápem prečo Jurajov dvor dostal vôbec nejaké nové autobusy a o to viac ma zaráža že dostal takýto počet. Veď Jurajov dvor bola tá vozovňa ktorá zachraňovala iné oni mali dosť nových vozov Jurak si jazdil na kĺbových vozoch len 2015 a novších (okrem jazdeniek). Jediné staršie čo oni mali (2201-2212)(mimochodom o dva roky novšie ako mali Trnávka a Petržalka a mali ich o dosť viac) a tieto oni požičiavali!!!! Ani tu na mňa nechodťe s Karosami tie tu nejazdili už rok a pol (tie 3 vozy čo tu jazdili na začiatku šk. roka bola čistá šotoušovina, vôbec nemuseli jazdiť). Jurák nemal byť ten kto dostane nové vozy, tie mali ísť do Petržalky a na Trnávku, a tieto vozovne by poslali staršie Sorky do Juráku aby nahradili polovyradené Karosy a jazdenky. A tak by sa to vyrovnalo, všetky vozovne by mali približne rovnaký počet starších a novších Sorov. Ale tak sa nestalo a Jurajov dvor ktorý mal v podstate prebytok vozidiel (áno Jurák na 2201-2212 v podstate jazdil minimálne pretože nimi zachraňovali hlavne Petržalku) a ktorý prešiel veľkými obmenami v rokoch 2012,2015,2017 dostal aj v roku 2021 kopu dalších nových vozov.

Taktiež pred dodaním Otokarov jazdila Petržalka (pracovmé dni) na doraz, vypravovali všetky svoje kĺbové vozy zatiaľ čo Trnávka mala ešte pár kusov voľných Soriek síce Trnávka mala viac starších Soriek ako Petržalka ale ta na rozidiel od Trnávky nemala nič nazviš. Petržalka potrebovala kĺbáky na doplnenie vozidlového parku a nie Jurajov dvor. A Petržalka sa aj dočkala, ale presne tak ako to obvykle býva že nie nových vozov. Klasicky nové vozy dastal Jurajov dvor ktorý mal najmladší vozový park kĺbakov (áno karosy nerátam lebo už rok a pol nie sú potrebné ale aj tak si ich držia) a petržalka dostala odpad ktorý sa na Trnávke stal nadbytočný.

V prvom rade mali dostať Otokary len Petržalka a Trnávka a až potom sa malo doobjednávať pre Jurajov dvor nie opačne ako to spravili. A s tým že tých 31 ks pôjde do Petržalky by som si nebol taký istý ako to tak poznám, stačí že sa im tie Otokary na Juráku a Trnávke zapáčia a Petržalka dostane akurát další odpad. Prípadne zopár Otokarov "aby sa nepovedalo".

S NS 12 to vyzerá síce nádejne že sa Petržalka po 7 rokoch dočká väčšej obmeny ale len abybto nedopadlo tak že NS si zoberú Trnávka a Jurajov dvor a Petrzalka sa bude tešiť z použitých vyjazdených Urbanwayov a NB12 a možno asi!tak z 10ks NS "aby sa nepovedalo". Aj keď to znie zvláštne vôbec by som sa nedivil, urobili to tak s Citelismi, urobili to s Urbanwaymi a urobia to aj s NS.
Reakcia na: Dadino #104:
Myslím, že za tento pocit Petržalskej vrakovitosti môže aj katastrofálna údržba Petržalských vozov. Nedávno sa presunulo do Petržalky zopár Soriek druhej série z Juráku. Smutné je, že tie vozy sú v lepšom stave než väčšina Petržalských Soriek zo šiestej či siedmej série.
Reakcia na: Maremi #105:
Na 68 Otokary fakt nenájdeš.
Reakcia na: Pápež František #103:
Ved Otokar su nasadene aj na L88, L93, L98,L68.
Reakcia na: Pápež František #103:
Ja teda nemám pocit, že by Petržalka mala nejaký odpad vo vozoparku. Má cez 30 "nových" soriek, má 41 mercedesov, Iveca novšie. Neviem teda prečo je tu navodený pocit, že má iný vozopark ako všetky ostatné vozovne. A druhá vec, kde kto písal, že bola ukončená dodávka všetkých 71ks Otokarov? Já neviem o tom, že by tu boli všetky. To, že Otokare pôjdu aj do Petržalky sa vie už hádam dosť dlho. A hlavne petržalka má podľa mňa skôr núdzu o krátke vozy ako klbaky. Takže tam zrejme budú poslané prvé NS12ky.
Otras. Stalo sa presne to čo som predpokladal, po príchode nových autobusov sa starý odpad sa samozrejme presunul do Petržalky. Kedy sa už konečne začnú rozdeľovať vozidlá normálne? Z vozovne Petrzalka si dlhodobo robia smetisko najväčšieho odpadu. Je to výsmech obyvateľom Petržalky ktorí sa musia voziť v starých šunkách a hlavne vodičom z vozovne Petržalka.
Reakcia na: Cancer #101:
Pri 4250 tam máš dôvod napísaný, ten sa už do premávky očividne nevráti. A boli aj dlhšie odstávky, napr. #1827 alebo #2213 rok a pol.
Čo je vlastne s #4246 a #4250 že viac ako pol roka nejazdia, resp. druhý dokonca viac ako rok a zvyšnými siedmimi červenými z posledných troch sérií čo sú odstavené viac ako dva týždne?
Reakcia na: Ma178rek #99:
Nemajú 60-tku iba tie, ktoré mali predtým reklamu na zadnom čele? A teda zrejme má DPB v na sklade iba 60-tky, hoc všetky SORky NB by mali mať maximálku na 80 km/h...
Ja mám blbú otázku?
Na Sorky sa lepia maximálky 60 a 80km/h.
Sú dáke turbosory a pomalosory?? Lebo minimálne 2 vozy z prvých sérii som videl rozdielne rýchlosti.
Reakcia na: slavius #97:
lebo spriaznená firma, ktorá by okrádala Mesto v rámci prevádzkovania konsignačného skladu by sa určite našla, ale nedokázala by držať potrebnú skladovú zásobu príslušných dielov 💀 💀 💀 💀
Prečo nie sú najkazovejšie diely (napr. motory) na sklade, ktorý sa stále udržiava?
Reakcia na: Durkø4941 #95:
Lenže keď vybereš potrebný diel z dlhodobo odstaveného voza do prevádzkového voza, premontuješ ho, prevádzkový voz stále premáva. Keď do prevádzkového voza potrebný diel objednáš, zatiaľ Ti chýba a prevádzkový voz stojí, teda máš ďalší odstavený voz (a dodacie doby nie sú najkratšie...)
Reakcia na: Jadran #93:
Riesil by som to kupou nielen motorov ale aj ostatnych dielov ktore chybaju,resp.ktore lagruju z tych vozov ktore stoja na motore.
Reakcia na: Durkø4941 #92:
to, že sa lágroval dlhodobo odstavený stroj, o ktorom vedeli, že stále majú napríklad ešte polroka resp. viac do zaradenia do prevádzky, alebo sa vôbec ešte nevedelo či niekedy do prevádzky zasiahne, je správne. Alebo by podľa teba bolo lepšie, keby im stálo 10 SOR-ov každý na inú menšiu závadu a čakalo pol roka na diel, pričom tam majú jeden možný zdroj rýchlych náhradných dielov, lebo stojí na kľaknutý motor, náhradný ešte nemajú a pritom všetky ostatné potrebné súčiastky má v poriadku? tTak sa to robí bežne, že sa to proste takto využije. Po správnosti by sa mali tie súčiastky ešte hneď objednať, aby ten lágrovaný mohol po výmene motora hneď von, ale to je vec druhá.
Reakcia na: Durkø4941 #92:
A majú tie vozy snáď predať a čakať kým prídu nové a denne nevypraviť n+1 spojov, alebo ako by si to riešil ty?
Takze vlastne cakali na motor a medzitym ich stihli aj vybrakovat? Ved to tych vozov investuju viac ako je ich realna hodnota...
Reakcia na: Petto #85:
Objednávalo sa 5 Euro 6tiek, posledný prišiel dnes. U tých dvoch vozov je problém, že sú dosť vybrakované, hlavne tá 2213. Okrem technických problémov je aj toto dôvod, prečo sa im "nechce" von.
Reakcia na: Petto #87:
Really?
Slovenský ekvivalent sa opäť nenašiel?
Reakcia na: Petto #87:
Really 😛 😛 😛 .
Reakcia na: Petto #87:
Tak ak pre teba rozdiel počtu motorov o jeden je "hranie sa so slovíčkami", tak niet o čom diskutovať.
Reakcia na: S499.1023 #86:
Ideme sa hrat so slovickami , really ? Nazvi si to jak chces 😆
Reakcia na: Petto #85:
Faktúra na 4-5 motorov 😂 😂 😂 ? To by som chcel vidieť, ktorý cifršpión by nechal takú faktúru preplatiť...
Reakcia na: Durkø4941 #84:
Faktura bola na 4-5 motorov EURO6, viac neviem.
Reakcia na: Petto #83:
Tak narozdiel od 52 ta 51 von sla.Objednaval sa vobec dostatok motorov tak aby tie zadrete opravili?
Reakcia na: Durkø4941 #82:
4252 zatial sa moc nechce ani 2213
4251 a 52 uz pomalicky pojdu von coskoro.
Reakcia na: Jadran #80:
cca pol roka vzad som tu čítal že sa riešia motory 5 euro 6 a raz 1 euro5 či?
Reakcia na: Ma178rek #79:
Áno, "náhradný diel objednaný" je ekvivalent pečiatky "oprava vykonaná".
Reakcia na: Petto #76:
pokiaľ viem motory sa už objednávali či?
Reakcia na: Petto #77:
Pridaj k nim ešte 2213 z tej istej série (+ 1822, 2842, 2853) a na všetkých sú odídené motory, ak mám správne informácie
Reakcia na: Petto #76:
Oprava: 4roky
4251 4252 aj opravia dakedy ? 2roky stare vozy a nejazdia uz viac ako polrok
Reakcia na: Mike #74:
Ano pan profesor 🙂
Reakcia na: Durkø4941 #73:
* zakaždým.
Reakcia na: Public Transport #72:
To si poviem pokazde ked do tych crepov nastupim
Najvyšší čas ich začať vyraďovať 😂
Reakcia na: Edelweiß #67:
4241-4249 (okrem 4248) a 4251 a 4253 patria uz prvej kolone cca rok?
Reakcia na: mirec240 #69:
Podla v.č bola vyrobená mňamka 4224 ako prvá pre BA.Tak to aj vyzera..
Reakcia na: mirec240 #68:
Vlastne teraz som si všimol že 4224 má uvedené ešte nižšie výrobné číslo než 1821.
Reakcia na: Public Transport #66:
Prvá bola 1821, potom išli petržalské. Stačí sa pozrieť na výrobné čísla. Okrem toho, po v.č. 077 majú autobusy o tri vetracie okná na ľavom boku menej, čo sú práve tie najstaršie kusy a v tom sa aj 1821 líši od ostatných 18xx.
Petrzalske vozy od 4221 a vyssie su prva seria.
Na fotkách je prvá #1821, ale ktorá bola prvá naozaj neviem. #1859 je 5. séria a je dlhodobo zapožičaná. Bielu farbu má preto, lebo nepatrí DPB a nemôže si ju prefarbiť.
Reakcia na: Tomi1859 #64:
1. séria
Reakcia na: Petto #63:
Tak ktorá bola prvá? 😮
Reakcia na: Tomi1859 #61:
Zle vies.
Reakcia na: Tomi1859 #61:
Ty o com tocis o jakej prvej sorke?
Za mňa je SOR dobrý bus, hlavne úplne topovka je #1859, hlavne kvôli tomu že bola prvá sorka pokiaľ viem😃
Reakcia na: Viko #58:
Tak aj na klbovych Karosach sa donekonecna navarovali tyce v okoli klbu, lebo sa cely autobus vlni a tam sa to najviac prejavovalo. Popraskane linoleum vie naznacit ze pevnost konstrukcie by mohla byt lepsia. Akurat ze to nie je na rozdiel od SOR madiel tak na ociach.

V porovnani s vozidlami z rovnakeho obdobia je tazko povedat ktory typ je na tom horsie. Solaris Urbino 15 (sprevadzkovanie 2006), SOR BN 9,5 (2007), SOR BN 10,5 (2007), Tedom (2009), Citelis (2009), SOR NB 18 (2010)? Capacity by sa v rebricku najhorsich busov v BA snad ani objavit nemal.

Z pohladu cestujuceho radsej pockam na Capacity ak je za rohom, nez nastupit do NB 18.

Osobne ma najviac prekvapuje ze Solaris Urbino 15 CNG ma v interieri aj po rokoch "nadcasovy design". Pri slepom teste by som povedal ze je z ponukanych vozidiel prave Solaris najmladsi, ze ma pri BA udrzbe tak 5 rokov.
Reakcia na: Viko #58:
tak to áno ale predpokladala sa im životnosť cca 4 roky
Reakcia na: Ma178rek #57:
Tak ak má byť meradlom iba fakt, že sa ešte úplne nerozsypali, tak hej, vtedy to bol dobrý kauf...
Lenže dnes je životnosť vozidiel niekde úplne inde než pred 30 rokmi, takže stav SORiek je v tomto veku podľa mňa skôr na hanbu, než chválu. Nepokladám za normálne, že zvislé tyče sú pravidelne zvárané, lebo nevydržia tlaky od krútiaceho sa rámu (už zosilneného, mimochodom). Nemal by sa lúpať lak (pozdravujem čierne vetráky vzadu), nemuseli by pretekať strešné ventilátory a už vôbec by sa nemuseli knísať sedačky (za tento týždeň zažité 2x).
prvé sorky sú tu už s nami 9 rokov a ešte držia, síce niektoré silou vôle ale možno to nebol nakoniec až taký zlý kauf 🙂
Reakcia na: Sluzobna jazda #54:
Dobrý večer, pokutu by ste v takomto prípade dostať nemali.
Viem, ze to sem nepatri, ale...... Ked idem napr. elektrickou z heckovej na racianske myto, tak v cestovnych poriadkoch je napisane, ze cesta trva 14 min. preto si kupim 15 min. cestovny listok. Ked elektricka meska, a idem z heckovej na racianske myto 20 min. revizor mi da pokutu, alebo je to v pohode.
Reakcia na: henko151 #52:
Heňo v tom má prehľad 😄 a aby bol zoznam úplný, ešte dodám piktogramické znázornenie miesta pre kočík na podlahe oproti druhým dverám a miestu zodpovedajúce čalúnené operadlo.
Reakcia na: Ričard #51:
Takze to čo spomenul Ričard až na tu palubku je pravda
Ale ešte dodám USB zásuvky a soferom ovládané stropné dekle.
Reakcia na: Sluzobna jazda #49:
Je ich tam kopa... 7 vs 8:

1) klasické celožlté označovače vs. tie novšie, väčšie, spredu čierne
2) bežné sivé stopky a žlté dopyty vs. nové podsvietené tlačidlá ako na NS
3) celistvé sklo kabíny vs. uzatvárateľný (a zbytočný) otvor na mince
4) ,hradíkový‘ poťah na všetkých sedadlách vs. vybrané sedadlá majú špecifický poťah
5) palubka VDO z minulého storočia vs. nová palubka VDO+
6) bežné sedadlo vodiča vs. sedadlo Isri? (nie som si istý)
Reakcia na: Sluzobna jazda #49:
Typ klimatizácie.
Aky je rozdiel medzi 7 a 8 seriou? Neviem ci som blby ale ja ho tam nevidim😃
Asi to bude rovnaký príbeh ako s Ikarusmi 280... Ani sa nenazdáme a už ich bude vyše tisíc.? ? ?
Reakcia na: Vlaran #40:
Tak som sa do toho trocha ponoril a naozaj povinnosť montáže bezpečnostných pásov je len u aitobusov triedy III a B, čiže autokarov určených výhradne pre sediacich cestujúcich. A cestujúci je povinný sa pripútať len na sedadle POVINNE vybavenom bezpečnostným pásom.
Reakcia na: Vlaran #45:
Dik 🙂
Reakcia na: 810zssk #44:
Ak som to pozrel správne, tak ES 97/27.
Reakcia na: Vlaran #43:
Dakujem. Ak by si mal aj konkretne cislo predpisu, bolo by to super ?
Reakcia na: 810zssk #42:
Smernica ES delí autobusy podľa obsaditeľnosti a tie, ktoré majú viac ako 22 cestujúcich delí na tri triedy:
I. trieda
Vozidlá s priestormi pre stojacich cestujúcich, kde je možný ich častý pohyb (nástup a výstup)...
U nás je to teda MHD.
II. trieda
V podstate prímestské vozy. Určené na prepravu predovšetkým sediacich cestujúcich, ale majú priestory aj pre stojacich...
III. trieda
Len vozy pre sediacich cestujúcich.


Reakcia na: S499.1023 #41:
Existuje vôbec z právneho hladiska niečo ako "autobus výhradne pre MHD"? Ako je to definované?
Reakcia na: Vlaran #40:
Je možné, že sa mýlim, ja som žil v tom, že povinnosť bezpečnostných pásov sa autobusov výhradne pre MHD netýka. Ale domontovávanie pásov do starších vozidiel mi príde pritiahnuté za vlasy. však nejaké Spartaky a Š 1202 môžu jazdiť dodnes bez pásov.
Jediné retroaktívne homlologačné záležitosti, čo pamätám, sú zadné hmlovky a nútená prestavba T 603/I z troch očí na štyri (i keď aj tam je zaujímavé, že T 77/87 to nepostihlo).
Reakcia na: S499.1023 #30:
Obávam sa, že sa výnimočne mýliš. Čo sa Tebe nestáva ? U nás sme dokonca museli do starších NB12 domontovať pásy. Týka sa to len dvoch sklopných sedadiel, ktoré sú oproti miestu pre vozík...
Reakcia na: N/A #35:
nevoláš sa náhodhou na fb Fear Olgo.. 😃 lebo to je taký istý blb ako ty 😃
Reakcia na: S499.1023 #37:
Ďakujem za titulovanie,nemienim Ťa titulovať,tak ako si to urobil,ak si so sebou spokojný,je to v poriadku.
Ak sa vidíš v zrkadle,tak si to Ty.Len si uvedom,že možno niečo také,ak nie horšie,si o Tebe môžu myslieť druhí.
Reakcia na: AndyNO #36:
On sa nenudí, on je taký sprostý od prirodzenia.
Reakcia na: N/A #35:
Ty sa asi veľmi nudíš, že?
vozidlá r.v. 2010 až 2013,vyradiť!!!! To je veľká hrôza... sa nehambíte? Pripadá to, ako jazda na kočoch!! Fuj,a vraj sa približujeme k svetu! Áno,ale z druhej strany !!!
Reakcia na: yellowcaptcha #31:
Možno bicykla. Pripútavanie cestujúcich bedrovým (nie trojbodovým) pásom ani neviem, či je ešte dnes pri nových vozidlách legálne.
Reakcia na: roman0159 #29:
LOL, to je na TV Hnoj. Ti by z toho urobili super reportaž.
Reakcia na: roman0159 #29:
Policajti - debili. Vozidlá pre MHD nie sú vybavované bezpečnostnými pásmi. Tie pásy, ktoré tam policajti - debili viděli, sú určené na pripútanie invalidného vozíka, nie cestujúceho.
Neviete náhodou, či sú v tomto autobuse sedadlá s pásmi (okrem miesta pre vozíčkárov)? Známa dostala pokarhanie z okresného inšpektorátu, lebo autobus prudko zabrzdil, ona sa zranila a nebola pripútaná, aj keď miesto, na ktorom sedela bolo opatrené pásom... Ide o miesta oproti vozíčkárskemu miestu v smere jazdy. Bizarnosť level nekonečno, ale zo zvedavosti - kde sú tam pásy? 😃
Reakcia na: Petto #27:
Žeby preto, že potrebovali diagonálne vystužiť horné rohy? ?
Reakcia na: mku81 #26:
To bolo len pre zosilnenie ramu, ale preco 6uholnik to uz vedia Pepici v Libchachavy.
Patrat po zmysle super dizajnoveho prvku - 6uholnikoveho okna za klbom asi nema vyznam, ci?
Reakcia na: Dispecer #24:
dakujem! no aj tak nechapem, ako moze zvnutra nieco osvetlit vonkajsi priestor...??? No mozno sa mylim...
Niekedy vyskusam v tme na linkach 21, 92 kdesi v poliach, ako to teda osvetluje priestor dveri... ?
Nevie niekto, prečo nemá siedma séria zvonka nad dverami svetlo na prisvietenie priestoru dverí a červené výstražné "nenastupovať" ?
Takže Karosy budú jazdiť aj naďalej, keďže časť SORiek ide na Trnávku?
Reakcia na: kecho #2:
SORy nie sú zlé?
Reakcia na: Ámos #19:
Skor smutna realita politickych nominantov...
Celkom sranda, ze verzia NB18 sa stala druhym najcastejsim zastupcom klbovych autobusov v historii DPB.
A celkovo karoseria NB od Soru, sa moze casom stat najvacsim zastupcom typu v historii DPB.
Reakcia na: Lukyno87 #16:
Nejaké SORY bude musieť dostať asi Trnávka.Tá totiž si musela požičiavať Karosy z Juráku, keďže mala málo vozidiel. Aj keď veľa vozidiel vtedy mala odstavených, čo dnes už veľmi neplatí. Väčšina ale pôjde do Juráku. A asi tentoraz nič nedostane Petržalka.
Reakcia na: Lukyno87 #16:
predpokladas zle
Predpokladám, že tie nové SORky pôjdu všetky na Jurák (2233 - 2264).
Reakcia na: piggee #11:
Zmenili sa otvory na vetranie pri zadnom čele za 5. dverami napríklad, iné dopytové tlačidlá na dverách,... ?
Reakcia na: Mike #10:
Nový interiér mali už Euro 5, viď Košice. ?
Reakcia na: piggee #9:
Odtien cervenej je sa mi zda sytejsie cerveny, ram dveri tiez vidno napohlad ze je hrubsi a cervene madla na nom a cervene klimatizacne ciapocky ci repraky na streche. A vetraky posuvne namiesto vyklopnych
Reakcia na: piggee #11:
Kamery?
Reakcia na: Mike #10:
Nie, myslel som vonkajsie nieco...
Reakcia na: piggee #9:
Je ich dosť, ale napr. interiér a miesto pre kočíky oproti 2. a 3. dverám je iné
Reakcia na: Andy_-_SK #8:
ono su nejake viditelne odlisnosti medzi euro 6 a tymi starsimi, lebo ked na to pozeram, pride mi tam nieco ine, ale nic nejako neviem spozoroovat. Ci je to iba tym, ze su este neni zasvinene a doskrabane?
Sor-ky čo sa týka vzhľadu mám veľmi rád ale čo sa týka kvality tak to je iná reč. Pár mesiacov po vyrobení a už sú problémy? . Ale tieto nové Euro 6 sú geniálne...kvalita neviem aká je, ešte som nepočul že by boli nejaké problémy. Nuž vidno že česi radi plast 😃
Reakcia na: Andrej5 #6:
Myslím že nikto z imhd tu 2222 dopremávky neda ? a kedy prídu dalsie? no ja osobne dúfam že už nikdy ?
Kedy date do premavky 2222 a kedy pridu dalsie sorky
? ?
Autobusy? Ak zas SORy, tak SOrRy ale už stačilo prkotín ? ono je síce pekné, že Jbko a Krtko chcú dať ľuďom prácu a každých 4-8 rokov kšeft skrz to, že vyrobia črepy, ktoré sa do 8-10 rokov rozpadnú ale niesme takí bohatí aby sme kupovali "lacné" voloviny. A ešte keď je to všetko na dlh, tak som zvedavý, že o koľko tie autobusy preplatíme. Ostatne už cenovo SOR dobieha ostatných a pohli sa akurát vpred v tom, že dali iné materiály ale vo vlečke nie je stále kde stáť a v trolejbusoch nie je vôbec kde stáť. Tie mi skôr pripomínajú prímestské Karosy a Ikarusy. Vlastne houby, aj v tých bolo viac miesta na státie čo si spomínam keď nám C744 jazdila na L21 a 191 alebo ešte v 90. rokoch na L22 Céčkové Ikarusy.
Reakcia na: Roberto #3:
presne - 6. týždeň -4 vozy 8 týždeň -5 vozov
10,11. týždeň -10 vozov a zvyšných päť - trinásty týždeň - viď. zmluva http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/Zmluva_autobusy_klbove_final-54d9.pdf
Reakcia na: 1adad1 #1:
tento mesiac by ich malo dôjsť myslím že 8 a ďalšie postupne...
Reakcia na: 1adad1 #1:
autobusy? bohvie, kedy... zatial sa kupuju sory 😉
Kedy pridu dalsie autobusy?