Reakcia na: Peter6607 #5:
Dá sa predpokladať, že tá stredná Rába neobsahuje generátor vytia.
Bratislavský dopravný podnik získal koncom roka 1987 jedno z piatich vozidiel Karosa C 744.20 z overovacej série vďaka predchádzajúcej dobrej spolupráci s výrobcom pri prevádzkových skúškach funkčnej vzorky Karosy C 744 z roku 1983. Funkčná vzorka bola v Bratislave predstavená v závere roka 1985 a následne ju bratislavský dopravný podnik v roku 1986 skúšal šesť mesiacov. V roku 1989 dopravný podnik zakúpil ešte jedno vozidlo sériového vyhotovenia C 744.24. Ďalšie vozidlá tohto typu už dodávané neboli, pretože Karosa skonštruovala mestskú verziu kĺbových autobusov B 741, ktoré boli konštrukčne podobné vozidlám C 744, mali však štvoricu dverí a interiér prispôsobený nárokom premávky v meste.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Karosa C 744.20 | 1200 | 1987 | 1987 | 2001 | 1 |
2. | Karosa C 744.24 | 1201 | 1989 | 1989 | 2010 | 1 |
Spolu | 1987 – 1989 | 2 |
Dĺžka | 17355 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3165 mm |
Výška podlahy | 890 mm |
Rázvor | 5600 mm a 6270 mm |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 60 + 1 |
Počet miest na státie | 70 |
Celkový počet miest | 130 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 13800 kg |
Celková hmotnosť | 24000 kg |
Motor | LIAZ ML 637, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním |
---|---|
Výkon motora | 189 kW / 2000 rpm |
Objem motora | 11940 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1015 Nm / 1300 rpm |
Maximálna rýchlosť | 86 km/h |
Prevodovka | ZF Ecomat 5 HP 500, automatická, 5-stupňová (#1200)
Praga 5P 80.40, manuálna, 5-stupňová (#1201) |
Riadenie | Technometra 712 HRSB-350-6-01, hydraulické monoblokové servoriadenie |
Nápravy | predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
stredná: RÁBA A 572.20, tuhá, voľnobežná zadná: RÁBA A 007, tuhá, hnacia, hypoidná s jednostupňovou redukciou |
Pneumatiky | 11,00 R 22,5 |