Karosy C 744 boli prvými sériovými kĺbovými autobusmi v Československu vyrábané podnikom Karosa Vysoké Mýto. Vývoj trojnápravového kĺbového autobusu tlačnej koncepcie s motorom vzadu začal v roku 1980 a prvú funkčnú vzorku Karosy C 744 vyrobili už v roku 1983, ktorú v roku 1986 nasledovali tri prototypy a o rok neskôr päťkusová overovacia séria. Pre viaceré technické problémy sa ich sériová výroba rozbehla naplno až v roku 1989. Výrobou kĺbovej Karosy vznikla alternatíva k maďarským autobusom Ikarus 280, ktoré boli dovtedy jedinými dostupnými kĺbovými autobusmi v Československu, no dodávané počty Ikarusov nestačili pokrývať dopyt dopravcov. Keďže Karosa predstavila mestskú verziu kĺbového autobusu až v roku 1991, mnohé podniky zakúpili linkové Karosy C 744 aj pre potreby MHD.
Bratislavský dopravný podnik získal koncom roka 1987 jedno z piatich vozidiel Karosa C 744.20 z overovacej série vďaka predchádzajúcej dobrej spolupráci s výrobcom pri prevádzkových skúškach funkčnej vzorky Karosy C 744 z roku 1983. Funkčná vzorka bola v Bratislave predstavená v závere roka 1985 a následne ju bratislavský dopravný podnik v roku 1986 skúšal šesť mesiacov. V roku 1989 dopravný podnik zakúpil ešte jedno vozidlo sériového vyhotovenia C 744.24. Ďalšie vozidlá tohto typu už dodávané neboli, pretože Karosa skonštruovala mestskú verziu kĺbových autobusov B 741, ktoré boli konštrukčne podobné vozidlám C 744, mali však štvoricu dverí a interiér prispôsobený nárokom premávky v meste.
S499.1023