DPB podpísal rámcovú zmluvu na naftové autobusy

Dopravný podnik bude môcť nakúpiť kĺbové autobusy SOR NS 18 Diesel, ich nákup bude financovaný prostredníctvom úveru.

Bratislavský dopravný podnik 9. septembra 2025 podpísal štvorročnú rámcovú zmluvu umožňujúcu nákup najviac 110 kĺbových autobusov s naftovým pohonom s víťazom verejnej súťaže, firmou SOR Libchavy. Uvedená súťaž na dodávateľa nových dieselových autobusov prebehla ešte v roku 2024, zúčastnili sa jej iba český SOR a turecký Otokar, pričom nižšiu cenu ponúkol práve český výrobca. 

Vysúťažená cena jedného autobusu SOR NS 18 Diesel je 395 800 € bez DPH, dodacia lehota autobusov má byť najviac 12 mesiacov po ich objednaní. 

S českým výrobcom SOR Libchavy má DPB podpísanú aj rámcovú zmluvu na 130 kĺbových autobusov s CNG pohonom typu SOR NSG 18. Z nich bolo zatiaľ v závere roka 2024 objednaných 8 vozidiel, ktoré by mali byť dodané ešte v priebehu tohto roka. V minulom roku DPB obstarával aj kĺbové elektrobusy v počte do 40 kusov, táto súťaž zatiaľ nebola ukončená.

Doplnené 10.9.2025: Na financovanie nákupu autobusov si DPB vzal úver vo výške 50 miliónov €, vďaka ktorému bude môcť nakúpiť najviac 115 autobusov SOR s naftovým alebo CNG pohonom. Čerpanie úveru bude možné do konca roka 2026, splatnosť úveru bude do konca roka 2035.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Klepeto #16:
ja si nemyslim ze by vacsina dochodcov vyhadzovala peniaze von oknom, castokrat maju (dochodcovia) skor problem ako z toho vobec vyzit a ci im vyde aspon na 2 suche rozky denne....
to sa s plytvanim a neucelnym vynakladanim prostriedkov zo strany magistratu neda ani nahodou porovnat.....
Reakcia na: Petto #15:
"Ak mas takmer po celom voze aj podesty, tak tiez si nevyberies."

Na európskom trhu autobusov neevidujem žiadny aktuálne vyrábaný typ autobusu, ktorý by mal viac sedačiek bez podesty ako má SOR NS.
Reakcia na: Klepeto #16:
Dochodcovia ich vyhadzuju z balkona 🙂 Tu radsej kupia 4 stromy za 130 tisic alebo si znicia travnik na kolajniciach a potom ho za 750 tisic obnovia... Pripadne bez poplatku si nechaju zabrat verejny oriestor, neuplatnuju reklamacie, o pokutach ani nehovoriac... Takze penazi je dost, len ked sa primarne riesi to, ze za tisice eur leju kyble cervenej farby na chodnik namiesto opravy povrchu cesty/chodnika, vrtaju do cieat zbytocne retardery, trikrat za rok premaluju psvb parkovanie....
Reakcia na: Kubik96 #1:
Žiaľ na viac toto mesto nemá, keď vyhadzuje peniaze neúčelne, jeden by povedal rovno von oknom ako naši dôchodcovia.
Reakcia na: johnnyjanko #14:
Ak mas takmer po celom voze aj podesty, tak tiez si nevyberies. Preco ale DPB napchal aj v NS12 dopredu "dve stvorky" je potom otazne. Tiez sa tam velmi zle stoji v tych NS12, staci ze pride 1 kocik/vozickar a uz stojis v ulicke kde je vsade 2+2. Detto NSG18 podla vizualizacie. Aspon ze priestor za klbom oproti 3.dveram uz nebude zapratany sedackami ako NB18,ale je tam dalsi priestor na kocik.
Reakcia na: Petto #2:
Rozmery uličky sú asi dané, ale rozmiestnenie sedadiel si snáď môže určiť zákazník, to nie je vina výrobcu.
Reakcia na: Kubik96 #1:
Čo ti ja viem, nepísalo sa tu veľakrát, že Otokary boli / sú dosť poruchové? Na moju dcéru sa vo vozidle #3352 v jednom z prvých dní jeho ostrej prevádzky vysypalo rozbité sklo z bočnej zásteny pri tretích dverách. Áno, na jednej strane súhlasím, že SOR je taká Dacia medzi autobusmi (čo inak dobre sedí na ekonomickú situáciu Bratislavy - na Mercedesy nemáme), ale dobre slúžia už dlhé roky. A okrem toho, ich kvalita sa postupne zlepšuje. SOR NS 12 Diesel z roku 2022 sú úplne na úrovni a rád nimi cestujem. Nevidím žiadny rozdiel oproti Otrokom (z pohľadu cestujúceho).
Reakcia na: Drew5 #7:
Dakde ano, ale skor par ks.
Reakcia na: mhd579 #5:
A teraz tu o cervenej ciapocke. Zrak mi este sluzi a je nerealne aby NS18 mal kapacitu ludi vacsiu resp rovnaku s Kentom. NS18 a NB18 su totozne vlecky kde sa neda ani len postavit, kdezto v Kente je priestoru habadej pri 3.dverach. Raz sa nese*iem a pojdem si odmerat celu plochu oboch vozidiel a pojdem ro vyratat.
Reakcia na: gejza #8:
Ale no, SOR sa za tie roky posunul medzi obstojných výrobcov autobusov
Reakcia na: gejza #8:
Tento hejt voči tým autobusom, ktoré za nič nemôžu, mi príde trápny.
kedy už konečne prestaneme nakupovať poľnohospodársku techniku ???
Reakcia na: Petto #4:
V Nemecku? Okrem NAD za zeleznicu su este niekde?
Reakcia na: Petto #4:
Atyp je novinka pvimatova a univerzalne zaklinadlo ked nieco nie je tak, ako by malo byt.
V style - zastavkovy pristresok je atyp, tak nefrflite, ze nie je ani v desiatom posunutom termine, rovnako bude zaklinadlo atyp pouzite na to, ze bude v buse mensia kapacita. Svedkovia valovovi mu to zozeru ako aj ostatne hluposti doteraz...
Reakcia na: Petto #2:
Podľa technických parametrov (https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/1118/SOR-NSG-18) má NSG 18 celkovo 127 + 1 (5 os./m2) a 177 + 1 (8 os./m2) miest, Kent má 130 + 1 resp. 155 + 1. Zníženie kapacity je iba pri 5 os./m2 a to úplne minimálne (keďže NSG má o 6 sedadiel viac). Kapacita prakticky totožná s CapaCity.
Reakcia na: kecho #3:
Aky atyp ? Bezny klbak uz v SR,ČR aj Nemecku.
Pri tomto sa bude tiez valov fotit? Alebo povie, ze su to atypy, tak predsa nerieste kapacitu...?
A opat ideme znizovat kapacitu. Oproti priestrannemu Kentu medzimestky NS18 s milionom sedaciek a "ziadnou ulickou".
Tešíme sa na nové SORky. Viac lacného plastu ,hrdzavých šróbov, prasknutých rámov. Nech žiju lowcosty.