DPB objednáva 80 nových kĺbových naftových autobusov

Dopravný podnik bude môcť nakúpiť kĺbové autobusy SOR NS 18 Diesel, ich nákup bude financovaný prostredníctvom úveru.

Bratislavský dopravný podnik 9. septembra 2025 podpísal štvorročnú rámcovú zmluvu umožňujúcu nákup najviac 110 kĺbových autobusov s naftovým pohonom s víťazom verejnej súťaže, firmou SOR Libchavy. Uvedená súťaž na dodávateľa nových dieselových autobusov prebehla ešte v roku 2024, zúčastnili sa jej iba český SOR a turecký Otokar, pričom nižšiu cenu ponúkol práve český výrobca. 

Vysúťažená cena jedného autobusu SOR NS 18 Diesel je 395 800 € bez DPH, dodacia lehota autobusov má byť najviac 12 mesiacov po ich objednaní. 

S českým výrobcom SOR Libchavy má DPB podpísanú aj rámcovú zmluvu na 130 kĺbových autobusov s CNG pohonom typu SOR NSG 18. Z nich bolo zatiaľ v závere roka 2024 objednaných 8 vozidiel, ktoré by mali byť dodané ešte v priebehu tohto roka. V minulom roku DPB obstarával aj kĺbové elektrobusy v počte do 40 kusov, táto súťaž zatiaľ nebola ukončená.

Doplnené 10.9.2025: Na financovanie nákupu autobusov si DPB vzal úver do výšky 50 miliónov €, vďaka ktorému bude môcť nakúpiť najviac 115 autobusov SOR s naftovým alebo CNG pohonom. Čerpanie úveru bude možné do konca roka 2026, splatnosť úveru bude do konca roka 2035.

Doplnené: 11.9.2025: DPB informoval, že aktuálne z rámcovej zmluvy na naftové autobusy objedná 80 autobusov SOR NS 18 Diesel v hodnote 31,7 mil. €, ktoré by mali byť dodané do roka. Autobusy boli objednané 11. septembra 2025. Veľká obnova vozidlového parku autobusov by tak mala prebehnúť krátko pred budúcoročnými komunálnymi voľbami.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #80:
Kamery mali byť vymenené na 50ks 31Tr ak si dobre pamätám a tie už vymenené sú. Teda minimálne väčšina. Ak mám správne info, menia sa aktuálne na 30Tr/TrDG.
Ale čo sa týka čalúnenie, tak to okrem 6819 nebolo nikde vymenené čo som ja videl aj to tunak bolo opäť látkové spravené. Hlavne, DPB súťažil koženku na trolejbusy a električky už dávnejšie a dodnes sa nič nespravilo. Prednedávnom len boli podpísané zmluvy s víťazom, tak uvidíme či sa niečo začne diať. 🙂
Reakcia na: E479_1001 #77:
Veď poťahy sa menia priebežne a kamery sa taktiež majú meniť, mal by byť na to dodávateľ.
Reakcia na: upravovač fotiek #78:
Je mi to jasné, že ľudských kapacít je málo a teda, aj táto úprava je časovo náročná.

Len mi to nedalo nespomenúť, nakoľko o ich výzore či stave, moc reči nebolo.

Tu je aspoň vidieť, aká hovadina bola redukovať stavy počas Covidu, kedy pošlo až priveľa rúk, ktoré su teraz potrebné ako soľ.
Reakcia na: E479_1001 #77:
A kto by tie úpravy spravil? V DPB nie je dosť ľudí v dielňach na to.
Reakcia na: janci_194 #74:
Keď už je reč o 30/31 Tr, tie by si zaslúžili obnovu náteru, nové poťahy, výmenu kamier po vzore novších vozidiel ako má 6819, tónované sklá na štýl dorobených Turbanov.

Výrazne by omladli a nie je to investícia k zahodeniu, nakoľko ich využitie ešte len príde.
Reakcia na: 810zssk #54:
Uličku beriem ako argument, ale dizajn naopak nie. To je vec názoru. Mne sa naopak nové SORky celkom páčia. A je to tiež nepodstatné. 99% cestujúcich vôbec nerieši dizajn vozidiel MHD. Väčšina ľudí ani len netuší, či sa vezie v SORe, Solarise, Otokare alebo ktovie čom. V šotokomunite je to priam neuveriteľné, ale je to tak.
Reakcia na: janci_194 #74:
Trolejbus ma sice zivotnost dlhsiu, no ak mu das lacnejsiu karoseriu tak 20-25 rokov je utopia. Este ze nase 30,31tr maju uz tu lepsiu karoseriu a nie tu co museli dodatocne vystuzovat - seria r.v. 2010.
Reakcia na: MilanMáRádDPB #71:
Do budúcna nevylučujem ale zatiaľ dôvod na to neni lebo mame stále 31tr ktorých je aj momentálne prebytok ktoré majú len 10 rokov a ja osobne odhadujem ich životnosť na 20-25 rokov (pripadne napíšte niekto iný čo si myslite na životnosť 31tr, ja osobne odhadujem už spomenuté číslo a to predovšetkým pre to že všeobecne trolejbusy majú dlhšiu životnosť než autobusy a navyše tie vozy nejazdia veľa)
Reakcia na: MilanMáRádDPB #71:
Nie.
Reakcia na: MilanMáRádDPB #71:
A treba?
Bude DPB kupovať aj trolejbusy🚎 SOR TNS 18?
Reakcia na: janci_194 #67:
Ja sa poopravím, debilny telefon, opravuje mi text keď to dobre. No že bolo by fajn keby sa objednali tieto vozy tak že druhé, prípadne aj tretie dvere by bolo predsuvne. Ako to objednala weoclav by to tiež nebolo zle
Reakcia na: Drew5 #68:
Wroclaw má 4 miesta na kočík/vozík a 6 sedadiel z nízkej podlahy. K tomu aj miesto pre vodiaceho psa miesto jedného sedadla prístupného z podlahy. Dobre, tak nemusíme mať predsuvné dvere a za 1. nápravou vpravo budú ďalšie 4 sedadlá prístupné priamo z podlahy.
Reakcia na: upravovač fotiek #66:
Nuz tak dopravca si musi vybrat. Bud sedadla z nizkej podlahy, alebo miesta pre kociky.
Reakcia na: henko151 #65:
Príde minto dobre, ako ja osobne som fanúšikom viac miest na sedenie ale stale tam musi byť miesto pre dva kočiky a nejaké miesto na stánie. Ale predsiene dvere by boli výborne, nechápem že prečo to beus neobjednal lebo do našich podmienok by to bolo super
Reakcia na: Dispecer #62:
Wroclawské SORy majú veľmi zaujímavé usporiadanie interiéru: https://www.cs-dopravak.cz/ve-wroclawi-vyrazily-do-provozu-autobusy-sor-ns-18/.

Vďaka druhým predsuvným dverám majú veľký priestor hneď vedľa dverí .
Reakcia na: Ma178rek #24:
Nie je tam rezerva na spolufinancovanie plynakov cez eurofondy?
Ináč sa mi páči tento spôsob aktualizácii článku 🙂 je to prehľadne
Reakcia na: Drew5 #7:
Ešte predtým si zopár kusov kúpil Vetter Verkehrsbetriebe GmbH pôsobiaci okolo Halle.

A zároveň si dovolím upozorniť na zopár kúskov jazdiacich okolo poľského mesta Wroclaw u dopravcu Kłosok Źory.