Meškania na linke 3 v Petržalke (27.7.2025 00:00 – 28.7.2025 23:59)

Z dôvodu nezabezpečenej preferencie električiek na križovatkách na novej trati v Petržalke je potrebné počítať s meškaniami linky 3 do 5 minút (často aj viac) oproti cestovnému poriadku. Pri plánovaní cesty s prestupom z linky 3 na iné linky odporúčame túto skutočnosť zohľadniť, aby sa predišlo strate nadväzného spoja.

Aktualizácia: Od 29.7.2025 sa meškania linky 3 znížili na hodnoty cca do 3 minút. 

Na zastávkach v Petržalke tiež neboli spustené elektronické tabule. Najbližšie odchody a prípadné meškania si však môžete vždy pozrieť na virtuálnej zastávkovej tabuli.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
To snad nie, to bude urcite zase nejake imperialisticke klamstvo 🙂
Reakcia na: kecho #1:
Zase útok na úspešne predsedníctvo.
Pamätám si, že toto bol problém pri otváraní pomaly každej trate po rekonštrukcii. Základ bolo otvoriť to čo najskôr a "cez mŕtvoly". Možno som staromódny, ale ako občan by som očakával, že keď sa niečo spúšťa, spustí sa to hotové. Celkový fíling je potom ďaleko lepší ako jazda po stavenisku.
Reakcia na: Ike #3:
Ale načo to je dobré, keď toto je asi piaty termín čo mali spustiť prevádzku a vlastne si ho vymysleli náhodne sami ?? Mal to byť máj(napewno kura), potom začiatok júna, možno koniec júna ak zlé úrady povolia a potom už nikto nič nečakal a oni prišli s týmto dátumom. Prečo ?! Tá radiála je celá nepripravená, úplne logické by bolo spustenie v septembri kde by už boli hádam plne dorobené prístrešky, tabule, križovatky a ešte by tam mohli nahnať detušky v žltých vestách ako im to ulahčí ich krátky život.
Toto je proste FAIL za FAILOM.😞
Pár dní dozadu som tu písal o tom, ako má Olejkárska a magistrát na háku nejaké preferencie (na Šafku niekoľko rokov) a aj hľa, zase akosi vyšlo čo som napísal 😌 Nevadí, ešte budeme najbližšieho pol roka všade čítať propagandu o projekte, ktorý je síce totálne nedokončený a mešká 5 rokov, ale aspoň sa spravili PR fotky na sociálne siete 😊
Reakcia na: Maremi #4:
Mali povedať že to bude v októbri. Všetko dorobiť a ak by to stihli skôr tak dať povedzme médiám týždeň na slávnostné otvorenie a ešte by boli za machrov. Lebo to posúvanie termínov a odovzdanie nekompletnej stavby rozhodne dobré PR nerobí.
Reakcia na: Matej138 #5:
Odpoved na tlacovke, kde boli vsetci recnici najvacsi kamarati (dpb, kratochvilova, primat a este nejaka teta - vsetci ostatni kvazipozvani na cele s IvoNom sa na nich vys...li) bola klasicka alibisticka, ze "doladujeme". Naco potom kazdy vikend saskovali s jazdami a zaskolovanim?
Proste treba si spravit fotky za kazdu cenu, co tam po Petrzalcanoch...
Reakcia na: kecho #7:
Ale fotky z európskych peňazí majú väčšiu váhu, škoda, že sa neroztrhla obloha, ako včera😁
Cestovné je dnes, aspoň zdarma?😉
Reakcia na: Vivaldi #9:
Nie, ale všade čítam že je "posilnený interval" 😌 Len by ma zaujímalo, že či si to Petržalka zaplatila 🤭
Dúfam, že do týždňa to bude.
Preferencia tam robí rozdiel 5 minút? To sa mi nejak nezdá.
Trať musí byť v prevádzke aj keď sú nedostatky kolaudácia nepočka musí byť vtedy ako sa dohodli zbytok sa postupne dorobi to sa dalo čakať že to takto bude
Cez to množstvo križovatiek musí byť radosť jazdiť bez preferencie. Tipujem, že obojsmerky v ktorých musí vodič vymeniť kabínu, v Petržalke len tak, tak stíhajú obrat.
Práve som si odstopoval jazdnú dobu Šafárikovo nám. - Južné mesto. Neuveriteľných 22 minút! Voz 7518. To snáď nieje možné!
Reakcia na: Vivaldi #8:
Schovali by sa pod pristresok so zelenou strechou 🙂 Co na tom, ze nie je dokonceny a ze na bus zastavkach nie je ziadny.
A vyhovorka, ze na pristresku robi x subdodavatelov, je to novy typ pristresku (sice naho..no, ale dizajnovy), tak preto to este nie je hotove, bola asi top.
Ale konecne som pochopil, preco TPD a Jungmanku obuchali doskami - aby novinari nevideli tie trciace kable obalene igelitom.... Oni nevideli ani to blato na cyklotrase, lebo ho mali az 10 metrov za chrbtom...
Reakcia na: Vivaldi #9:
Na Jugmanke rozdavali promo listok, ktory plati iba dnes a iba na L3
Ma uvedenu hodnotu nekonecno eur, tak som zvedavy, ako to DPB uvedie a aku sumu odvedie v priznani DPH...
Reakcia na: Matej138 #10:
zobrali vzkm z 95/192
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Vypli prud a od Safka po Trojchotar ste tu elinu tlacili? 🙂 Ved za 22 minut to prejdem na bicykli aj bez preferencie...
Reakcia na: dene #14:
Prečo by vodič menil kabínu keď je tam obratisko?
Reakcia na: 810zssk #20:
Podľa mňa si človek neuvedomil že po 9 rokoch prevádzky netreba už takéto 🤔
Reakcia na: Matej138 #5:
Podľa vašej metriky mešká 30 rokov.
No ako pozerám, tak tie meškania sú o dosť väčšie, zo Šafka do mesta cca 12 min.
Reakcia na: bmoss #22:
Podľa metriky pána PRimátora 😄 A ešte sa poďme baviť o tej historke s menom električka do Biskupic čo pán PRimátor sľúbil v 2018 😌
Reakcia na: Kabbi #23:
Je to závislé od voza...
Teraz pozerám odchody zo Sadu Janka Kráľa a jedna mešká 5 minút a ďalšia minútu...

Reakcia na: 810zssk #20:
Lebo tam jazdí kopec obojsmerných vozov, ktoré sa "točia" na tých dvoch kusých koľajach v prostriedku obratiska. Je to vraj kvôli tomu, aby v obojsmerných vozoch boli využité obe kabíny.
Reakcia na: dene #26:
To je zas haluz... Ale tak čakal by som že pri meškaní sa to vynechá a voz prejde obratiskom.
Reakcia na: kecho #19:
To sa mýliš. Mám skúsenosť, že nešla preferencia (kvôli poruche palubného počítača vo voze) v Karlovke a Dúbravke a meškanie na konečnej bolo viac ako 7 minút. Proste stojíš všade a ak si v zlej vlne, tak na každej križovatke aj minútu a pol. No a vtedy to meškanie naskakuje jedna radosť.
Reakcia na: kecho #18:
To zaplatenie posilneného intervalu bola narážka a irónia na jeden festival vo Vajnoroch, na ktorom však nehrala Para a preto tam nemohol byť posilnený intrvel, väčšina si na to určite pamätá 😄
Práve som absolvoval trasu Šafko - Južné mesto za 19:40 (stáli sme hlavne za zastávkou Veľký Draždiak). Ďalší spoj prišiel ale len chvíľu po nás, takže jeho meškanie bolo menšie. Obe 30T sa šli otočiť do obratiska.
Reakcia na: 810zssk #12:
Problém nie je len nefunkčná preferencia, ale celkovo neprimerane dlhé (alebo pokazené?) nastavenie cyklov semaforov. Na jednej menšej križovatke pri Veľkom Draždiaku, kde aj tak nič iné nešlo, sme stáli asi 3 minúty, ľudia si už medzi sebou šomrali, že čo sa deje.
Reakcia na: dene #26:
Podla mojich informácii majú vodiči použiť úvrať miesto slučky v obratisku každé druhé kolo. Čiže idú na striedačku slučka-úvrať atď.
Reakcia na: Andy #31:
Netreba sa báť, to sa doladí tá preferencia. Tie tisíce cyklistov sú viac ako tie jednotky cestujúcich v MHD. Použije sa ten istý argument, ako na Vajanského, však nám tam za mesiac prejde 40 tisíc cyklistov (škoda že to sú max 2 mesiace z roka, kde najsilnejší hodinový priemer je vtedy obojsmerne 140 cyklistov za hodinu).
To takto malo byť a bude? 🥴
Reakcia na: mrcheef #32:
Ok, to som nevedel, predpokladal som, že úvraťou pôjdu každé kolo. Dík za info.
Reakcia na: mrcheef #32:
Dost zahul pre vodicov - tocil som sa minule kolo? netocil? 😉 Strasna hovadina. Ale aj to sa doladi este urcite.
Reakcia na: dene #35:
Mne najma prida ako uplna hovadina toto robit “aby sa vyuzili obe kabiny”.
Reakcia na: hroch #37:
Obe kabiny je dobre vyuzivat, ale to sa da riesit aj tym, ze jeden den vypravim voz dopredu kabinou A, na druhy den kabinou B.
Veľký deň pre Petržalku, ale zároveň veľký trapas, že sa toto nepodarilo vyladiť 🙁
Reakcia na: hroch #37:
Tu nejde o to, “aby sa vyuzili obe kabiny”, ide tu o to, aby sa rovnomerne drali obruče, pri pravidelnom striedaní smeru jazdy vydržia obruče 30T až o 200.000km viac ako na 29T.
Práve teraz Južné mesto - Šafárikovo nám. 17 a minút 45 sekúnd (odjazd - príjazd). Zhodou náhod znova voz č. 7518. Odjazd zo Šafárikovo nám. s meškaním presne 6 minút.
Reakcia na: Solider #39:
Tú vetu máš neúplnú. Teda koho je to veľký trapas?
Reakcia na: 810zssk #27:
Točí sa raz denne počas striedania. Inak sa jazdí normálne obratiskom.
Úsek Južné mesto - Komisárky 46 minút 5 sekúnd. Z toho úsek Račianske mýto - Komisárky 18 minút. Rovnako dlho ako úsek Južné mesto - Šafárikovo nám. 9 zastávok z Petržalky po Šafárikovo nám. trvalo rovnako dlho ako 16 zastávok z Račianskeho mýta do Rače. 😐
Reakcia na: upravovač fotiek #44:
tak vies no, zahlbene riesenie s mimourovnovymi krizovaniami bolo fujky.....

PS: a zrovna za toto PRimator nemoze....
Reakcia na: Jak44 #43:
Ok, to dáva zmysel 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #40:
Ale rovnomerné opotrebenie obručí dosiahneš aj striedaním smeru raz za deň. Nemusíš snáď meniť smer každé kolo, nie?
Reakcia na: si #45:
Nejako som si nevšimol tie mimoúrovňové križovania na Račianskej radiále, kde to ide plynulejšie ako v Petržalke.
Reakcia na: andrejandrej #47:
no ono stacilo by to striedat na urovni dennych vyjazdov z vozovne....
Reakcia na: upravovač fotiek #48:
racianska radiala je "stara", vo svojej trase viac nez 50 (na usekoch po vinohrady viac nez 100) rokov, na rozdiel od petrzalskej casti, uz vybudovane a prevadzkovane sa na mimourovnove preraba tazsie ako stavia nove s predpripravenym zarezom....
Reakcia na: si #49:
Tak som to myslel striedaním raz za deň.
Ale aj ked su urovnove tie krizovania - ved OK - len treba nastavit preferenciu. Cize elektricka sa blizi, okamzite zastavit krizovatku, aby nemusela ani len brzdit. To je taky problem nastavit? Ved to je uplne trapne, ze pri Riverparku (a pod. priecestiach) musi elektricka zastavit, aby sa otocili 2 auta! Podobne ostatne krizovatky na radialach - napr. v Dubravke tiez elektricka velakrat stoji pred krizovatkami.
Išiel som dnes tesne pred obedom z Račianskeho mýta o 11:49 myslím a plánovaný dojazd na zastávku juzné mesto bol 12:10, nakoniec mala meškanie 4minúty. Opačný smer som išiel z Lúcčanky o 12:18 a vystupoval som o 12:35 na zastávke Blumentál, ale tu som meškanie nesledoval tipujem že tak max. 1 minútu to mohlo byť 😉
Reakcia na: si #45:
Cestujúci by boli istotne nadšení, keby pozerali pri jazde v električke do betónovej steny, prípadne nejakého brehu. Už nie sme v 70. rokoch, aby sa verejná doprava uhýbala infraštruktúre IAD a ešte aj znášala náklady za ňu. Chodci a MHD patria na povrch a autá pekne zahĺbiť.
Reakcia na: ufo #54:
To sú nezmyselné argumenty. Nikto nejazdí verejnou dopravou kvôli peknému výhľadu (teda okrem šotoušov). Toto nie je Glacier Express. Pri jazde metrom akosi nikomu nevadí, že pozerá len do steny. Okrem toho, aké náklady? Však všetka dopravná infraštruktúra, aj pre verejnú dopravu aj pre IAD, sa stavia z verejných zdrojov. A Bratislave by sa veľmi hodili nejaké rýchlodrážne električkové úseky, či už tunel, zárez, estakáda alebo čokoľvek mimoúrovňové.
Reakcia na: ufo #54:
Ale teda priamo k tvojmu argumentu: áno, 99% cestujúcich by sa radšej pozeralo na betónový alebo trávnatý breh, keby to znamenalo výrazné skrátenie jazdných dôb. To je to, čo robí akúkoľvek dopravu atraktívnou. Napr. jazda tunelom pod kanálom La Manche je nudnejšia a zároveň o dosť drahšia než plavba trajektom. A predsa je tunel vyťažený a trajektov sa plaví omnoho menej než kedysi. Lebo jazda tunelom trvá asi polovičný čas. Trajektom jazdia prevažne len turisti, alebo tí, ktorým veľmi ide o cenu.
Reakcia na: johnnyjanko #56:
Rozdiel v jazdnej dobe medzi úrovňovou traťou s preferenciou a mimoúrovňovou traťou pri tej istej rýchlosti prakticky nie je.
Reakcia na: Solider #57:
Ak to funguje a nič neovplyvní. Teda na mimoúrovňové križovanie nemá vplyv pokazená preferencia, nefunkčná css, strhnutý trolej od vysokého bremena, kolízia s iným účastníkom premavky, či už priama alebo nepriama.
Treba prihliadať aj na toto. Odpadávajú nepríjemnosti ako odstavenie prevádzky, náklady na opravu poškodenia, náklady na zabezpečenie ND, nekomfortnosť cestovania nosným dopravným prostriedkom, ktorý je tomuto vystavený denne.
Reakcia na: ufo #54:
nuz, breh spevneny zelenou by myslim az tak negativne brany nebol (a ako tu uz bolo spominane, vacsina cestujucich necestuje kvoli vyhladu ale kvoli tomu ze sa potrebuju dakam dostat a kazda usetrena minuta cesty by bola cenena viacej.....
Reakcia na: johnnyjanko #55:
"A Bratislave by sa veľmi hodili nejaké rýchlodrážne električkové úseky, či už tunel, zárez, estakáda alebo čokoľvek"

Veru hodil, tá estakáda mohla byť napríklad od Artmedie až na koniec Petržalky, preto vnímam Petržalskú radiálu okrem iného aj za premárnenú príležitosť spraviť niečo pozitívne pre efektívnu a rýchlu dopravu v BA... Lebo preferencia a špeciálne v BA vôbec nie je 100% efektívny nástroj a ľahšie sa rieši niečo mimoúrovňové ako sa hovorí na zelenej lúke čo Petržalka v tom úseku aj bola než sa nad tým zamýšľať už pri dávno existujúcej trati
Reakcia na: johnnyjanko #55:
Ano, nikto nejazdi verejnou dopravou len kvoli peknemu vyhladu, ale to neznamena ze verejnost neoceni pekny vyhlad. Ja napriklad v Toronte bezne pouzivam regiovlak GO Transit ktory takmer celou dlzkou trasy prechadza popri priemyselnych pozemkoch a aj napriek tomu ze tu trasu musim pouzivat tak ci tak, vzdy mam z toho vyhladu obrovsku depresiu. Nikdy nepodcenuj hodnotu prijemnych priestorov.
Reakcia na: Solider #57:
Presne na to som chcel poukázať.
Reakcia na: si #49:
To je pravda, len kto to zabezpečí? 😁
Reakcia na: trolejbus6207 #63:
ono by stacilo aby to zabezpecili ti co pripravuju radenie vozov vo vozovni na dalsi den....
Reakcia na: si #64:
To si neviem v praxi predstaviť. Oveľa jednoduchšie by bolo stanoviť, ako má ten voz jazdiť otočený, a ak preberieš voz otočený A kabínou dopredu a ten deň by bola stanovená B kabína, tak sa po príchode na Južné mesto otočíš na úvrati. V Krasňanoch keď príde naraz dvadsať alebo tridsať vozov na ukončenie, to nie je časovo a organizačne zrealizovateľné.
Reakcia na: Solider #65:
👍
Reakcia na: 6503 #52:
Problém je že tu máme systém preferencie nastavený na základe GPS, ten nie vždy zareaguje dostatočne rýchlo. Samozrejme ešte do tohto systému vbieha informácia a to že ak bol pre tento smer už dostatočne dlho signál na voľno tak to tam nehodí pre tie električky hneď naspäť.
Reakcia na: N/A #67:
nuz, prakticky by bolo najlepsi system obdobny na PZZ zeleznice.... len nikdy sa to tak nerobilo....
Smer do Južného mesta zo Šaf. n. - 16 minút a 17 sekúnd. Nástup 17:06, 7521.
Smer Rača z konečnej na Šaf. n. - 14 minút a 17 sekúnd, nástup 17:44, 7526.
Sú to 2 minúty rozdiel, meškanie sa teda postupne veľmi pomaly skracuje. Uvidíme ako to bude vyzerať cez pracovný týždeň.
Inak signalizácia na priecestiach pre chodcov sa spúšťa ako? Dnes som mal pocit, že pípala nonstop
Reakcia na: dene #14:
Prečo by musel v obojsmerných električkách vodič na konečnej s klasickým slučkovým obratiskom meniť kabínu?
Reakcia na: 3pa3ck3 #70:
Bude to pípať nonstop kým to niekto z okolobývajúcich neopraví kladivom.
Reakcia na: si #68:
Rádiomajáky v Prahe fungujú prakticky dokonalo.
Reakcia na: Andrej #61:
Takže navrhuješ zrovnať zo zemou všetky priemyselné pozemky na trase toho GO Transit vlaku a spraviť z toho napríklad park?
Reakcia na: Klepeto #58:
Ale zase pribúda riziko zaplavenia, najmä v týchto upršaných dňoch.
Reakcia na: 3pa3ck3 #70:
Ak myslíš pípanie a blikanie tých stĺpikov tak to ide asi stále rovnako ako na dolných/horných krčacoch
Reakcia na: johnnyjanko #55:
nikomu nevadi metro ze je v tme? ja som niekto a mne to vadi, v Prahe, vo Viedni kde poznam elektricky tak ak to neni uplne odveci tak preferujem elektricky a ani casovo to nie je nejaka tragedia, len jedine co je plus pre metro najma pre turistov je zlozitost siete, metro je zvycajne jednoduchsie lebo je ho menej
Reakcia na: bobitwo #74:
Zase si si nieco vymyslel a podla toho budes argumentovat?
Nebolo to meškanie spôsobené aj príliš veľa ľuďmi z rána??? Lebo teraz to už vyzerá podľa tabule že sa to naozaj upokojilo
Reakcia na: Solider #65:
Inde to vedia robit, preco je zase Bratislava ina? Lebo #NikdySaToTakNerobilo?
Reakcia na: mbendzala #77:
V dobe, ked skoro kazdy cumi do mobilu, je to jedno. Ja radsej budem mat "depresivnych" 15-20 minut v metre ako ist 30-60 minut elektrickou v zapchach po povrchu.
Reakcia na: MatejBA #81:
Elektricka ma zapchu v Bratislave ? To som este nepocul mozno tak useku Racko - Blumental lebo autickari liezli na trat.
A v com by pomohlo metro Bratislave ? Cestovanie na velke vzdialenosti ok,ale musel by si mat sakra stastie ze mas start aj ciel pri zastavke metra inak by si bol odkazany na bus+metro+bus
Reakcia na: Andrej #78:
Nie, on sa ťa pýta ako ideš riešiť problém toho, že máš z nejakého vlaku čo jazdí v priemyselnej zóne depku ? 😄 Že čo teda navrhuješ...

Akože keby to napíše rušňovodič daného vlaku, ešte by som to nejak asi dokázal pochopiť, ale aby cestujúci mal takéto stavy z nejakej cesty, no neviem... Si zober taký úsek 65 od Juraku po dajme tomu začiatok Vajnor... To máš tiež priemyselnú časť, navyše keď tam nastúpia "obyvatelia" danej oblasti tak sa človek cíti jak v Bronxe a tiež kvôli tomu nemám depku 😂
Reakcia na: Petto #82:
Kde som povedal "v Bratislave"?

V Prahe napriklad omnoho radsej pouzijem metro ako elektricku, ak idem po +- rovnakej trase. A nebudem vyplakavat, ako je depresivne byt pod zemou v "tme".
Reakcia na: Matej138 #83:
Nenavrhujem nič, len konštatujem že myšlienka že cestujúcich nezaujíma čo vidno von z okna je odveci. Ak sa nedá, tak sa nedá, ale ak existuje možnosť zatraktívniť priestor cez ktoré prechádza doprava tak som jednoznačne za to.
Reakcia na: Andrej #85:
Drvivú väčšinu cestujúcich zaujíma to, aby bol dopravný prostriedok čistý a bezpečný a aby sa čo najrýchlejšie dostali kam potrebujú za čo najmenej peňazí.

Ty máš depku z priemyselnej oblasti, ďalší má z lesa, ďalší zo sídliska, ďalší s historického časti, ďalší len preto, že ide do práce.

Strávil som viac ako rok v Londýne. Ver tonu, že metro a jeho okolie koľkokrát nie je veľmi pekné, ani pri vlakoch (neriešim stanice). Ale bol obrovský rozdiel, či idem 20 minút podzemím a som do 40 minút v cieli, alebo idem 1,5h double-decker a užívam si výhľady na všetky strany.
Reakcia na: N/A #67:
Zároveň "preferencia" v bratislavských podmienkach znamená, že pusti elinu a znuluj cyklus, takže pri hustote špičkovej premávky sa kľudne môže stať, že niektoré odbočenie sa nedostane na rad zo päť minút. Krásnou ukážkou na toto bývala križovatka pri TPD. Verím, že v dnešnej dobe to niekoho napadne naprogramovať lepšie.
Reakcia na: Viko #87:
Co chceme programovat v rannej spicke pri 2,5min? Resp 1,25 ak ratame obojsmernu premavku. Pajstunska bude KO od septembra pri zapnutej preferencii.
Reakcia na: Ma178rek #79:
Myslíš že v septembri tých ľudí bude menej?
Reakcia na: Ma178rek #79:
Keby aj bolo, tak zajtra je pracovny den, takze uvidime realne vytazenie, aj ked iba v prazdninovom rezime. Takze maju mesiac na vyladenie preferencie.
Reakcia na: Zberač mínusiek #89:
Asi si mysli, ze v septembri bude urcite hotovy most pri Technopole, ako pan primat povedali, ze to bude trvat iba "mesiace"
Reakcia na: kecho #91:
Hotový bude. V hrubej stavbe.
Kedy bude spustená preferencia?
T6 7933+7934 z farského smer Rača, konkrétne odchod podľa cp 6:42, sa objavila na moste s 5 minútovým oneskorením.
T6 7941+7942 opäť rovnaký smer, cp odchod 7:02, tak isto 5 minút meškanie
Reakcia na: trambus #94:
DPB pridal 3 súpravy? Samozrejme nech to pekne vyúčtuje mestu. Alebo si to majú "vyžrať" vodiči, okradnutí o prestávky?
Reakcia na: upravovač fotiek #95:
No včera sa cez celý deň vypravilo 153 spojov, zatiaľ čo dnes by to malo byť 239. Je trochu hustejší interval a to si zrejme vyžaduje ďalšie 3 električky.
Reakcia na: trambus #96:
Ja myslím 3 vlaky extra oproti plánu pre štvorminútový interval. Lebo jazdná doba je reálne o 10 až 12 minút viac na kolo.
Dnes ráno meškanie pri nástupe do električky na zastávke Južné mesto 3 minúty (električky tam stáli na konečnej, videl som ich ale jednoducho nešli) a pri výstupe na zastávke Centrum meškanie 13 minúť. Opakované státie na križovatkách všade prakticky. Takže toto je nedoladené, a to sú prázdniny. Taktiež samotná jazda v Petržalke od Farského po Južné mesto extrémne pomalá. Toto musia doladiť inak to bude katastrofa. A ľudí bolo ozaj veľa, plná električka cca od zastávky Veľký dražiak a Gessayova v smere do mesta. Myslel som si, že mi električka pomôže, keďže robím v centre a musel som chodiť busom na Zochovu alebo Hodžko, ale začínam o tom pochybovať, ak to bude takto a sa to nezlepší.
Reakcia na: Xardass #98:
"Električky stáli na konečnej, ale nešli." Možno aj preto, lebo vodiči si čerpali prestávky. Keď tam prišli zmeškaní tak, že čas príchodu bol už v čase odchodu, tak sa im nečudujem, že sa na to vykašlali a spravili si prestávku aspoň 5 minút, odbehli na WC, vypili kávu a pod.

Možno budeme naozaj potrebovať 50 metrové električky v interavale 2 minúty, aby pobrali cestujúcich z Petržalky. Než budú nové 50 metrové električky, tak aspoň každá 2. súprava by mohla byť trojička. Lenže to nikto nepripravil.
Reakcia na: MatejBA #80:
A kde inde takto otáčajú vozy?
Reakcia na: upravovač fotiek #99:
V Petržalke vodiči žiadne prestávky nemajú, chodí sa tam na obrat (9 min medzi príchodom a odchodom).
Reakcia na: Solider #100:
Pred rokmi sa takto otáčali vozy v Budapešti na tej konečnej pod Margit Híd, čo prichádzali od Lukács fürdő. Tuším 41. Kto chcel, prechádzal slučkou, kto chcel, zmenil stanovište, Systém som v tom nepozoroval. Potom tam namontovali cez koľajnice podval, aby všetci úvratili a nakoniec slučku vytrhali.
Neviem, prečo sa pri spackanej preferencii nemôžu zatiaľ tie malé křižovatky (kde sa križuje lokálna komunikacia či cesta na parkovisko) jednoducho vypnúť? Električka tam má hlavnú, frekvencia áut malá.
Reakcia na: Mhr1 #103:
Tiež ma to napadlo. No asi to musia mať spustené, aby to vedeli "doladiť" resp. skôr opraviť.
Reakcia na: Mhr1 #103:
Ja by som hlavne očakával, že pri projekte,

a) ktorý je v svetle reflektorov na celom Slovensku,
b) kde existuje opozícia presadzujúca mimoúrovňový variant,
c) kde celá DNA projektu spočíva v #častejšieakometro pri 150 sekundovom intervale,
d) ktorý dokončuje vedenie mesta, ktoré má v DNA zakotvenú udržateľnosť,

sa bude preferencia považovať za integrálnu súčasť projektu (na úrovni trakčného vedenia, alebo koľajníc) a bez jej funkčnosti sa projekt jednoducho nespustí.

Ale tak, vždy ma prekvapí, čím vie magistrát prekvapiť.
Reakcia na: 810zssk #101:
Súčasťou tých 9 minút je aj čas na vyrovnanie meškania, ktorý vodiči vôbec nemali a odchádzali zmeškaní už z Južného mesta.
Reakcia na: upravovač fotiek #106:
No veď o tom čas na vyrovnanie meškania je. Že keď meškáš, tak jeho časť alebo celú dĺžku minieš 🙂
Reakcia na: Vladimír #107:
Však dobre. Ale ak meškáš viac ako je čas na vyrovnanie meškania, a späť do Rače to meškanie nedobehneš ale naopak ti ešte o ďalších 5 až 6 minút narastie, tak to asi nebude príjemné.
No mozno by nebolo na skodu, sice odveci, ale cast spojov by mohla byt ukoncena na uvrati Jungmannova, kym sa doriesi pereferencia elin na zvysku trati v Petrzke, aspon v spicke..

Ale takto to odpalit na zaciatku.. hlavne ked je to pre ludi nove a chcu to vyuzivat, tak tou nepreferenciou ich zas vratia aj do aut.. nie len spat na busy..🙁
Reakcia na: Mhr1 #103:
Mesto nechce riskovať, že tam električka niekoho zrazí. Čo sa môže stať aj tak, ale aspoň sa bude dať vyhovoriť, že ten človek tam vošiel na červenú.
Ako mieni tú preferenciu niekto aj doladiť, či všetci sú na dovolenke, alebo že by to bol zámer nepreferenciou na križovatkách sabotovať električku?? (irony:off), Práve som sledoval príchody z Petržalky na Šafko: 7531 - mešk. 6 min., 7535 - mešk.3 min., 7530 - mešk.4min., 7515 - mešk.4 min., 7508 mešk.3min.zatiaľ.

Akože nikdy som neveril že to električka spraví za 12 min., rátal som tak 14-15 min., ale to že to trvá 18 min.a viac predčí všetky moje očakávania. Ak to takto bude, tak tým nikto nebude chodiť a úplne bude stačiť interval ako majú linky 4 a 9 a rovno budú môcť obnoviť naspäť linku 95 (lebo bude rýchlejšia).
Reakcia na: Pe67 #111:
Priamo v CP je po Šafko 13 min. a po zastávku Centrum 15 min. z Južného mesta. Neviem, kde berú tých 12 min. v PR článkoch.
Reakcia na: david11 #112:
Smerom do Petržalky je na CP uvedených 12 minút. A niektoré spoje smer Rača tiež ukazujú po Šafko len 12 minút, aj keď tam to asi vzniklo len zaokrúhľovaním
Reakcia na: upravovač fotiek #106:
Huh? Reagoval si na situáciu kde električka už v obratisku bola.
Reakcia na: 3pa3ck3 #113:
Tak aj tak, keď už máme zastávku Centrum malo to byť odtiaľ. To z východu mesta je centrum už Blumentál či Krížna? Zo západu Lanfranconi? Je to max. mestská časť - Staré Mesto.
Reakcia na: 810zssk #114:
Ja by som v takom prípade predpokladal, že vodič vinou nefungujúcej preferencie a vzniknutého meškania prejazdil vyrovnávací čas, a:
a., musel si odskočiť na WC (ľudsky pochopiteľné)
b., musel vyriešiť nejaký iný drobný problém (reštart palubáku a pod.)
c., spoj pred ním vynechal a dispečer ho poslal na medziodchod

Tie meškania veľmi kazia dojem z novej trate a môžu zbytočne poškodiť povesť električky práve v prvých dňoch premávky, kedy si laickí cestujúci chodia testovať jej použiteľnosť. Po tejto stránke je to veľká škoda a určite aj hanba.

Na druhej strane, našťastie to nie je trvalá vlastnosť diela, je to "detská choroba". Očakávam, že v najbližších hodinách alebo dňoch bude preferencia spustená a doladená.
Reakcia na: Vladimír #116:
"v najbližších hodinách"

Pán je humorista...
Reakcia na: upravovač fotiek #117:
Ak by to mali logisticky nachystané, že v deň spustenia bude na novej radiále k dispozícii aj pracovník či pracovníci firmy čo to montovali a zapájali tak možno hej. Mne sa však nezdá, že nefunguje ani jedna a to ich tam je neúrekom. Čiže to bude niečo vážnejšie.
meskania co som mal moznost teraz napoludnie vidiet sposobuju uz aj vlacikovanie v raci kusok od konecnej (detvianska) smer mesto (evidentne sa nestihaju obraty), to este viac "spopularizuje" VHD aj tam kde s tym doteraz nejaky zasadny problem nebol....

edit: ale mozno je to zamer a zabezpeci to to, aby sa zredukoval dopyt a "stihalo sa" aj so znizenou prepravnou kapacitou ked pride skolsky rok 😃
Reakcia na: upravovač fotiek #117:
Tak teda minútach? 😁
Reakcia na: david11 #118:
Nerozumies, ze nikomu z tych vcerajsich pandrlakov nejde o to, aby to fungovalo, ale aby sa spravili fotky a reportaze z najuspesnejsieho predsednictva?
Čo som si všimol, tak na to, aký krátky je obratový čas v Petržalke trvá dosť dlho, kým voz obkrúži obratisko.
Reakcia na: Trammat #122:
To obratisko je predimenzovane.
Reakcia na: Pe67 #111:
Pre porovnanie pôvodný CP starej 95.
Stojí sa kvôli semaforom aj na priecestí Šintavká a kúsok ďalej pri Bille ?
Reakcia na: Vladimír #116:
Chcelo by to aspoň nejaké oficiálne vyjadrenie, že áno, preferencia nefunguje a preto všetko mešká, ale pracujeme na oprave, ktorá bude predbežne trvať dovtedy a dovtedy
Reakcia na: Vladimír #116:
To sú všetko valídne dôvody, ale iné než písal upratovač 🙂
Reakcia na: 6503 #123:
Samotné obratisko má zhruba 500 až 600 metrov
Reakcia na: Vladimír #116:
Preferencia nefungovala ani pred mesiacom na testovacích jazdách pre vodičov, tak by ma osobne zaujímalo, čo sa ten mesiac riešilo a prečo sa tlačilo do spustenia prevádzky, keď to nefunguje a grafikon je potom zdrap papiera.
Reakcia na: Pe67 #111:
Tak máš recht, a bolo by škoda, keby to tak dopadlo.
Reakcia na: Solider #129:
Tak potom fakt nech to vypnú a riešia opravu či nastavenie v noci či cez víkendy. Vozy a vodičov na to potrebné nech im DPB vyfakturuje.
Reakcia na: 3pa3ck3 #126:
A toto ti nestačí. Je to odpoveď pod IG príspevkom Bratislavy v diskusii a reakcia na dotaz iného, ktorý sa pýta, prečo to všade na križovatkách stojí.

"Dobrý deň, nová trať Petržalskej električky je navrhnutá s preferenciou električiek na križovatkách. Súčasťou procesu spustenia tejto trate je okrem iného aj dolaďovanie systémov v plnej prevádzke. O výpadkoch na niektorých križovatkách vieme a s dodávateľmi riešime, aby čo najskôr preferencia plnohodnotne fungovala na všetkých križovatkách, malo by sa tak udiať počas nasledujúcich dní."

Videl si už od jehoVallovistov aby za niečo zobrali zodpovednosť na seba a ešte to oficiálne uverejnili v nejakej tlačovej správe s ospravedlnením sa?
Reakcia na: 6503 #123:
Aspoň nemusia obyvatelia zaspávať a vstávať so škripotom v ostrých oblúkoch 😃
Reakcia na: Viko #133:
Ooof dajtomu chvíľu a bude tiež pískať
Reakcia na: Klepeto #132:
Komunikačné kanály tejto cházky sú predsa Ig, FB a pod. A zodpovednosť? Cudzie slovo.
Reakcia na: Petto #88:
Pekná cesta s intervalom 1 min. to zvládala vždy v pohode, prečo by tu mal byť problém?
Reakcia na: Solider #129:
Toto je pre mňa nová informácia a mení to pohľad na vec. Myslel som si, že preferencia už bola pretestovaná a že len teraz ju niekto "nezapol". Situácia je teda horšia, ako som si myslel.
Tento si pamätáte:
„Cesta električkou je asi o tretinu rýchlejšia než autobusom. Keď budete mať možnosť cestovať z Petržalky električkou, využili by ste túto možnosť MHD?

Zdroj: "Prieskum" spoločnosti Metro a.s. niekedy v 2010-11 na prezentovanie súhlasu obyvateľov s električkou.
Reakcia na: jurajz #138:
Pridáme autobusom ešte nejaké zastávky a vybavené.
Reakcia na: jurajz #138:
Prieskum vzdy zavisi od toho, aky chces dosiahnut vysledok. Asi takto:

https://m.youtube.com/watch?v=6Ms9A-212F0&pp=0gcJCfwAo7VqN5tD
Reakcia na: Valec #136:
Pekna cesta IADckari a elektricka idu oba subezne po hlavnej ceste. Pajstunska je riesena inak. Elektricka krizuje hlavny tah IADckarov kolmo, tam to bude o dost horsie.
Reakcia na: Valec #136:
Mýtna to naopak nezvláda cez školský rok vôbec.
Aktuálne meškania smer Rača podľa tabúl rôzne po Račianskej je max. do 3 min. Väčšinou 1 min. 1 min. je aj smer mesto. Záleží ako prejde električka Vinohradmi a Čabelkovou križovatkou. Vypli v Petržalke niečo? Či niektoré križovatky už fungujú..
Reakcia na: david11 #143:
Zrejme áno, keďže platnosť správy o meškaní bola k včerajšej polnoci ukončená a ide už o archívny dokument.
Reakcia na: david11 #143:
V pondelok večer okolo 21:30 hod. sa už stálo len na Jungmannovej a pri Bille. Pri Kauflande sa zastavilo len na chvíľu a potom padlo na voľno.
Opäť meškania 4-8 minút... (podľa virtuálnej tabule Ursínyho)
Teraz meškania 3-4 min. smer Rača.
Stále ladíme.. už štvrtý deň.
Reakcia na: david11 #147:
Do konca prázdninového CP predsa času dosti, nie ? 😁
Reakcia na: david11 #147:
pozri si PRofil PRogresívneho PRimátora, vypočuj si Táňu a neútoč na najúspešnejší projekt v dejinách Mesta ...
Reakcia na: gejza #149:
Navrhujem aby sa po novom letopočet odvíjal od otvorenia trate do Petržalky. Dnes je teda 4.1.1 n.l. šťastný nový rok 1
Reakcia na: Ike #150:
A co keby sme zacali ratat od skolaudovania? To by sme este stale boli v minuse 🙂
Aj 4. deň od spustenia má električka meškanie okolo 4 až 5 minút. Došiel som z J. mesta na Šaf. n. za 16:30. Stálo to snáď na každej jednej križovatke, aj tých ktoré slúžia len ako spojnica s parkoviskom, konkrétne Strečnianska. Alebo dokonca aj na zastávke Gessayova, kde je za ňou hneď chodník. Aj tam asi 15 sekúnd.

Mám pocit, že nikoho kompetentného to veľmi nezaujíma, že to nefunguje. Pretože sa neudiala zatiaľ žiadna zmena.
Reakcia na: trambus #152:
Potvrdzujem. Dnes som sa konecne aj ja sotozviezol na tej novej trase a prisamzemi sme stali snad VSADE! Hlavne tie spojky na parkovisko a prechody pre chodcov ma dojimali.
Reakcia na: 6503 #153:
Dnes vecer 7508 od Jungmanky stala najprv pred Gessaykou (chodco-for), potom aj na Pajstunskej a cisty hetrik dovrsila na Sintavskej...
Na Strecnianskej cakala na zastavke, kym bude mat volno
Reakcia na: kecho #154:
Inak hentie chodco-fory nechapem. 😉 To je cista preferencia chodcov pred elektrickou. 🙂 Tam vobec nemal byt semafor.
Reakcia na: 6503 #155:
Tak zase pešia doprava má stále menej negatívnych vplyvov ako motorová hromadná, takže jej preferencia je v poriadku
Reakcia na: 3pa3ck3 #156:
Nesranduj. 😃 Ze si nemyslis, ze by tam vazne mala elektricka zastavit, ked chce prejst chodec? 😃
Reakcia na: 6503 #155:
To je to genialne PR riesenie - preferenciu bude mat elektricka, aj chodci, aj cyklisti, aj busy....az nakoniec vsetci budu stat na cervenu, lebo sa budu bit preferencie...
Reakcia na: kecho #158:
Zatiaľ to vyzerá tak, že preferenciu nebude mať nikto 😀
Reakcia na: trambus #159:
Preferenciu ma PR a jeho uderka 🙂