Hlavné mesto opakuje súťaž na modernizáciu Ružinovskej radiály

Novou súťažou na zhotoviteľa modernizácie električkovej trate do Ružinova chce magistrát viac motivovať uchádzačov na predloženie ponúk.

Hlavné mesto opäť vyhlásilo verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizácie električkovej trate do Ružinova. Prvú súťaž muselo mesto zrušiť, lebo dostalo iba jedinú ponuku, ktorá navyše výrazne prestrelila predpokladanú hodnotu zákazky. Pred vyhlásením opakovanej súťaže sa mesto zaujímalo o dôvody, prečo stavebné firmy nepredložili svoje ponuky. Ako vyplýva zo zápisu o prípravných trhových konzultáciách, ktorých sa zúčastnilo sedem firiem, najviac výhrad bolo k nastaveniu jedného z kritérií na vyhodnotenie ponúk - kritéria na zníženie hluku a vibrácií - ako neobjektívneho a technicky nesplniteľného. Za problematické boli označené aj zmluvné podmienky, najmä v oblasti neprimerane vysokých zmluvných pokút. Kompletný záznam z PTK je dostupný na portáli Josephine.

Na základe výsledkov PTK mesto upravilo v novej súťaži viaceré zmluvné podmienky a tiež kritériá na vyhodnotenie ponúk. Predpokladaná hodnota zákazky bola zvýšená o 7 miliónov eur na 102 mil. eur. Uchádzači majú mesiac na predloženie svojich ponúk. Nanovo boli definované kritériá pre stanovenie najlepšieho pomeru ceny a kvality, z ktorých bolo vypustené problematické kritérium na zníženie hluku a vibrácií (t. j. navrhnutie riešenia, ktoré zabezpečí zníženie hluku a vibrácií nad rámec prípustných hodnôt stanovených v príslušnej vyhláške) a doplnené boli dve nové kritériá (K3 a K4):

  • K1 Ponuková cena v eur s DPH
  • K2 Skúsenosti odborníkov – bonus max. 5 018 400 €
  • K3 Starostlivosť o zeleň navyše – bonus max. 1 254 600 € (nad rámec požadovanej 5-ročnej starostlivosti, v rozsahu od 1 do 5 rokov)
  • K4 Predĺženie záručnej doby a záručného servisu na celé dielo – bonus max. 3 763 800 € (nad rámec požadovanej 5-ročnej záruky, v rozsahu od 1 do 5 rokov)

Pri vyhodnocovaní ponúk sa od ponukovej ceny odpočítajú zisky pri ďalších troch kritériách a následne sa vyhodnotia ponuky jednotlivých uchádzačov. Pôvodná ponuková cena bude následne zmluvnou cenou diela. Tento spôsob vyhodnotenia ponúk má umožniť aj drahšej ponuke uspieť v súťaži, ak uchádzač poskytne vyššiu kvalitu podľa kritérií K2 - K4. 

V zmluvných podmienkach mesto znížilo výšku zmluvných pokút, ktoré by po novom nemali presiahnuť 15 % z ceny diela. Zároveň boli pridané akceleračné bonusy a bonusy za skoršie splnenie jednotlivých míľnikov a dosiahnutie nižšej úrovne hluku pri prevádzke električky ako je maximálna prípustná hodnota definovaná v príslušnej vyhláške MZ SR. Za každý deň skrátenia lehoty výstavby môže zhotoviteľ získať akceleračný bonus 1 000 € a za každý deň skoršieho splnenia míľnikov bude bonus vo výške 1 000 až 10 000 € podľa míľnika. Za každý znížený decibel hluku počas nočnej prevádzky oproti prípustnej hodnote bude mať zhotoviteľ nárok na 250 000 €, maximálne však spolu 750 000 € (zvlášť pre trať na Krížnej a zvlášť pre trať v Ružinove).

Novinkou pri predkladaní ponúk je aj požiadavka na vypracovanie cyklogramu, ktorý má dať prehľad o plánovanom postupe výstavby, spôsobe dosahovania stanovených míľnikov a preveriť schopnosť uchádzača realizovať dielo v čase, t. j. s akými predpokladmi a činnosťami uvažuje uchádzač, ako ich plánuje využiť, v akom smere plánuje pracovať, aký predpokladá počet pracovníkov, strojov a technológií a podobne.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Za mňa v poriadku. Radšej nech zopakujú súťaž a aj vypočujú požiadavky uchádzačov ako vybrať jedného a aj to predraženého uchádzača. Ideálne by bolo keby to bolo všetko už na prvý raz ale sme na Slovensku 🙂
"Na základe požiadavky DPB boli z projektu vypustené automaty na cestovné lístky na zmodernizovaných zastávkach, ktoré nebudú realizované."

Túto vetu som celkom nepochopil. Akože DPB požiadal mesto aby na zastávkach neboli automaty na cestovne lístky? 🤔
Reakcia na: Dadino #2:
Skôr že sa spraví samostatne to... Nie že to má zhotoviteľ robiť...
Ibažeby sme chceli prejsť viac do online sveta a zrušiť papierové lístky 🙂
Reakcia na: Ma178rek #3:
kým to bude hotové, papier sa nebude vyrábať 😃
Myslím, že asi nechcú nový typ automatov, hlavne keď majú nadstav starších, veď len nedávno sa niektoré demontovali.
Ako som písal už skôr, aj tak to nakoniec bude stáť toľko, čo bolo ponúknuté v prvej súťaži. 😅
Vďaka za reakcie. Nakoniec som si kukal upravené materiály a áno zhotoviteľ bude mať za úlohu ku koncu s DPB dohodnúť aký typ automatu tam bude umiestnený v tých stenách. Spraviť im predprípravu a DPB ich tam doplní. Je to ale aj tak zaujímavé, že namiesto toho aby sa to zaplatilo z EU fondov, tak si to DPB zoberie na vlastné financovanie keďže pôjde o viac ako 22+ automatov. 🙂