Zhotoviteľa modernizácie Ružinovskej radiály sa zatiaľ vybrať nepodarilo

Do veľkej súťaže na modernizáciu električkovej trate v Ružinove prišla jediná ponuka.

Hlavné mesto SR Bratislava vyhlásilo ešte v januári tohto roka verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa modernizácie Ružinovskej električkovej radiály. Pôvodný termín na predkladanie ponúk pre zákazku v predpokladanej hodnote 95 miliónov € bol do 4. marca 2025, no pre veľké množstvo otázok zo strany záujemcov o účasť v súťaži a následné úpravy súťažných podmienok sa termín posúval až 9-krát do 23. júna 2025. Počas súťaže mesto odpovedalo záujemcom na vyše tri stovky otázok k súťažným podkladom. Veľká časť otázok smerovala k technickému riešeniu koľajovej trate, ktoré má zhotoviteľ navrhnúť pre zabezpečenie čo najlepšieho zníženia hlučnosti električkovej dopravy. Mesto napríklad požaduje realizáciu referenčného úseku trate dĺžky min. 80 metrov, na ktorom sa overí navrhnuté riešenie na zníženie hluku a vibrácií a až potom bude môcť zhotoviteľ pokračovať v prácach. 

Do posledného termínu na predkladanie ponúk dostalo mesto iba jedinú ponuku vo výške 147,231 mil. €, ktorá bola zároveň vyššia než predpokladaná hodnota zákazky. Mesto sa preto rozhodlo súťaž zrušiť s tým, že súťaž v najbližšom čase zopakuje. Uchádzačov mohlo odradiť od prihlásenia napríklad nastavenie zmluvných pokút. Mesto už vyhlásilo prípravné trhové konzultácie k opakovanej súťaži, ktoré budú predchádzať vyhláseniu súťaže. Ich cieľom je zistiť, prečo sa stavbári do súťaže neprihlásili a prípadne upraviť podmienky novej súťaže. PTK boli realizované aj pred prvou súťažou, no žiadny záujemca o ne neprejavil záujem.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #9:
Tak by sucastou pokontrarevolucnej prerabky malo byt jej znizenie. Ked to vsetko vyberu, co im brani?
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
To sice ocakavatelne je, ale vzdy je to otazka penazi, t.j. ci mesto caka, ze ti zhotovitelovi projektanti budu robit zadarmo alebo to vsetko bude fakturovatelne. O spotrebe materialu na taketo pokusy, pripadne case ludi na takom experimente nehovoriac. Vyvoj je velmi draha vec a hlavne otazna, ked su overene existujuce systemy, len by bolo dobre mat stavebny dozor nejaku tretiu firmu, co sa na zakazke nijako nepodiela, vsakze... Tak by mozno klepali po prstoch ihned, ked uvidia nejaku pakaren.
Dalsia vec - ak sa vypisala sutaz na zhotovitela, projekt predsa uz existuje, ci je to tentoraz inak? A ak projekt existuje, tak za riesenie predsa prebera zodpovednost ten, kto prebral projekt (samozrejme zmluvu ma mat postavenu tak, aby mohol vyvodit zodpovednost, ak riesenie nebude fungovat). Fakticky teda chce, aby sa zhotovitel nedrzal projektu a vyvinul si akesi vlastne divoke riesenie? Zvlastne.
Hlavne, PJD bude vždy o niečo hlučnejšiea ako dráha, čo bude v štrkovom lôžku, keďže to má oveľa lepšie tlmiace vlastnosti. To je jedna vec. Druhá vec celú prerábku chcú stihnúť za 2 stavebné sezóny, teda v zime práce prebiehať nemajú, teda sa bavíme o cca 9 mesiacoch na každú etapu, kde prvá etapa je Slovanet - Astronomická, to dajme tomu by sa dalo, keby išlo čisto len o električku, záleží od toho, aké inžinierske siete sa nájdu pod električkou a čo bude treba prekladať + ako sa rozhodne mesto riešiť dopravu cez križovatky počas prác, čo je extrémne dôležité. Druhá etapa Americké námestie - Legionárska. Ale keďže súčasťou je prestavba Amerického námestia, rekonštrukcia Krížnej ulice od fasády k fasáde, úprava peších ťahov, čiastočná realizácia cyklotrás popri Ružinovskej a ďalšie zásahy, čo v realite znamená, že netušíš čo nájdeš, keď začneš rozbíjať Americké námestie a Krížnu, tak každý, kto niekdy niečo podobné robil, tak vie, že minimálne to Americké a Krížna je nereálne stihnúť za 9 mesiacov.

Viem si predstaviť, že kedy by sa to určite dalo stihnúť, Americké námestie a Krížna, ale na to by mesto nikdy nepristúpilo, takže je zbytočné to riešiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Mesto hlavne nijako nerieši, že niveleta trate je od porevolučnej prerábky vyššia oproti ceste a teda akékoľvek technické riešenie je limitované tým, že akustiku neobabreš.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Mesto má definované stavebným povolením pevnú jazdnú dráhu. Mali by sa používať certifikované systémy. Systém pokus - omyl s rôznymi hruškami dosiek bez odskúšania nikomu za riziko nestoja. Zmena systému upevnenia je podľa mňa na zmenu stavby pred dokončením. Na to v požadovanej lehote nie je čas.
Reakcia na: Detektiv #6:
Mesto vyslovene žiada pevnú jazdnú dráhu a definuje parametre ako hrúbku, šírku a dĺžku betónových dosiek, materiál a rozmer izolácie, atď.?
Problém je ten, že podľa harmonogramu a milníkov iné ako pôvodné mestské riešenie nie je možné. A tomu nik neverí. Zmena riešenia bude určite náročnejšia ako len vymeniť iný typ kolajnice. A to má za následok zmenu odvodnenia a ďalšie dopady. Pre zhotoviteľov to je takto nastavená stavba hra ktorú nemožno vyhrať.
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
Ono to stojí peniaze. Je otázkou, či mesto preplatí náklady na to skúšobné riešenie. Ak nie, tak pôjde o dosť veľkú finančnú stratu.
Očakával by som, že zhotoiteľ verí svojim projektantom a tí zasa svojim projektom a metódam. Ak na seba riziko prevziať nechcú, tak ho majú zasa na seba vziať obyvatelia mesta a trpieť hlukom? Metódou pokus-omyl, a tí čo bývajú pri "omyle" majú znášať dunenie?
No, ak je predstava zo strany magoriatu taka, ze ak tych 80m nedopadne dobre na prvy raz, tak nastupuje druhy v poradi, potom sa vobec nedivim a keby som mal stavebnu firmu, tiez by to bol pre mna showstopper.

Celkom ina kava by bolo povedat, ze v ramci zakazky sa budu skusat rozne moznosti, pricom na tom bude robit uz vybraty zhotovitel a ked sa to odlazdi, moze sa robit zvysok. Jednoducho vediet, ze tu zakazku mam istu, akurat sa musi najst spravny sposob ulozenia a ukotvenia vrstiev.
Reakcia na: lupask #1:
AKo keby sa nestacila referencia z inej zakazky v inom state, kedze Kosice to asi nebudu. 😁
teraz su prekvapeni ze nikomu sa nechce serinkat sa s 80 metrami aby mu bolo povedane ze MOZNO ho potom prijmu na celu stavbu ?