Výstavba novej trolejbusovej trate sa naplno rozbehla

Trolejbusová trať medzi Riviérou a Patrónkou sa už realizuje.

V týchto dňoch sa rozbieha výstavba novej trolejbusovej trate medzi Patrónkou a Riviérou cez Mlynskú dolinu a Botanickú ulicu. Po podpise zmluvy medzi mestom a zhotoviteľom začiatkom júna prebiehali v uplynulých týždňoch prípravné práce (zriadenie zázemia staveniska v Mlynskej doline, vyznačenie inžinierskych sietí a pod.) a samotné stavebné práce (príprava jám pre trakčné stožiare) sa začali v polovici júla. Počas prác bude potrebné počítať s istými dopravnými obmedzeniami na cestách a chodníkoch.

Hlavným zhotoviteľom stavby je žilinská spoločnosť Energa, ktorá bude dielo realizovať s viacerými subdodávateľmi (napr. AVA-stav, ELZA-Elektromontážny závod, NOPE). Zmluvná cena zákazky pri podpise zmluvy bola 15,8 mil. € s DPH, na jej výšku však môže mať vplyv zmena vstupných nákladov v dôsledku inflácie. Lehota na postavenie novej trate bola dodatkom k zmluve skrátená z 11 na 9 mesiacov od začatia prác, aby sa predišlo možnej strate eurofondového príspevku, pričom zhotoviteľ môže získať bonus za predčasné odovzdanie diela vo výške troch percent zo zmluvnej ceny bez dane, ak bude trať dokončená kvalitne a bez vád a nedorobkov do 31. januára 2026. Záujem na čo najskoršom dokončení novej trate je aj z dôvodu, že dopravný podnik aktuálne nemôže naplno využívať vozidlový park kĺbových trolejbusov pre meškajúcu výstavbu nových tratí a trolejbusy preto nečinne stoja vo vozovniach.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tie 3 percenta su pomerne dobra motivacia, to robi takmer pol mega. Kiezby to malo efekt, to by som sa uz vo februari siel previezt ;-P.
my mame dostatok klbovych tbusov ze 32-ku nahradia bezbolestne za tbusy? seriozne sa pytam, lebo to sa nam v BA malokedy stane, ze je PREBYTOK vozidiel:)) Je to 7 poradi.

Ci 13 klbakov zo 71-ky je teraz usetrenych po nahradeni za 25-metrove?
Reakcia na: spejsikx #2:
Od nakupu 25 metrakov jazdia 31 Tr v dost obmedzenom pocte. Vypravenost je pocas pracovnych dni okolo 35-40%, cize fyzickych vozov mame viac nez dost. Ale dlhodobo sa tu narieka, ze nie su vodici tbusov, cize by ma zaujimalo ako tuto situaciu planuju riesit, hlavne ked by malo dojst k zahusteniu intervalu na L32 oproti sucasnosti (+ potencionalne skombinovanie s L64).
Reakcia na: Andrej #3:
Netreba vobec nariekat nad poctom soferov. Dnes je plno soferov na 33 lebo su tam degese. Po novom bude 32 aj 33 klbova a 64 skonci takze novych soferov zase az tolko nebude treba (odhadom tak 6-8 max) Usetria sa soferi z 33 a 64 a šup s nimi na 32. Ani ten interval tam nebude taky o dost odlisny od 64. Len ranna spicka posilnena a poobedna spicka. Ma tam byt mimospickovy 15min.
Reakcia na: Petto #4:
Aký bude interval na 33 po dokončení trate?
Reakcia na: ES499.0001 #5:
Zrejme podobny tomu co bol kym neboli degese na 33 ale boli tam 25,31tr.
Reakcia na: Petto #6:
Podľa aktualizovanej príručky matematiky vo vedení Valloslavy by sme mali zobrať kapacitu sól, prepočítať na kĺbaky a ubrať 20%. Však ľudia sa už nejako potlačia. Vzor linka 3 od septembra 2025.

Degeše s kapacitou 63 cestujúcich (papierovou). 31Tr 159 cestujúcich. Degeše 1260 cestujúcich v špičkovej hodine pri intervale 3 minúty. 1260 - 20% je 1008 cestujúcich za hodinu. Takže 6,34 spoja za hodinu, t.j. interval 9 minút 27 sekúnd, zaokrúhlene 10 minút. Na linke 32 ostane 15 minútový interval, čo bude "super" na prekladanie s 10 minútovým.

Po vzore linky 3 očakávam, že 33 s 31Tr budú mať interval 10 minút v poobednej špičke, miesto 3 minútového intervalu s degešmi. To je také progresívne. Cestujúci sa už nejako potlačia. Keď to dokážu v Rači, tak prečo by mali byť na Dlhých dieloch iní?
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
33 ma vyhodu ze je kratka a je relativne lacne ju posilnit. Linku 3 zial nie je. Dakde som videl navrh L32 s 7-8/15/10//15. L33 ak by mala rovnaky tak to postaci papierovo, ale zial poobedna spicka by mala ostat nezavisla asi s 5minutami ako bola s 25 Tr,31Tr. 10minut je absurdne pri nespolahlivosti 32 v poobednej spicke.
Reakcia na: Petto #8:
Ja iba poukazujem na to, že pri nosnom systéme v Rači mesto zníženie kapacity o 20% vôbec netrápi, a napíšem podobný návrh, samozrejme prehnaný a pritiahnutý za vlasy. A zrazu je to kontroverzné, súdiac podľa hodnotenia. Ja viem že otočená hlúposť nie je automaticky pravda, resp. nezmysel iným nezmyslom nevyvrátiš, mohol som si odpustiť aj pár blbých poznámok.

Tak linka 3 asi bude podávať trošku vyššie prepravné výkony, takže jej posilnenie určite nebude také lacné ako posilnenie "výťahu" na DD. V Rači dvojminútový interval fungoval (s linkami 3 a 7 v preklade), takže o nejako posilnení sa ani nedá hovoriť, skôr o návrate k predošlému stavu! Ktorý sa financoval. Je problém Šafárikovo nám.? Nemyslím si. Nikto mi nepotvrdil, že kvôli priepustnosti Šafka nemôže byť dvojminútový interval.
Reakcia na: upravovač fotiek #9:
Uz z viacerych zdrojov som pocul za ta linka 7 nebola nikdy sardinkaren max par odchodov ked schytala nejaky vlak z Vinohradov. Tak neviem preco sa tu tolko riesi ze tam bude 2,5 min s L3. Ved nechajme to na september a uvidi sa. Hoc asi az zacaty semester bude vacsi semester ako hned 1.skolsky den 1.9. Safko bude problem kazdopadne 😁
Reakcia na: Petto #10:
Čo som videl poobede, tak 7 jazdila poloprázdna, zatiaľ čo 3 plná. To bolo ale spôsobené tým, že 7 končila už na Vinohradoch, takže reálne tú 3 veľmi neodľahčila.
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Ta L7 tam bola len tak na okrasu poobede. 😁
Reakcia na: Petto #12:
Tá 7 by podľa mňa poobede dávala väčší zmysel, aj keby len tých 5 poradí jazdilo až do Rače. Aspoň niektoré 3 by to odľahčilo.
Reakcia na: Petto #10:
Aj na Pionierskej a Ursínyho?
Reakcia na: Petto #4:
O zruseni L64 počujem prvýkrát a ako chápem, veď vidím ju väčšinou chodiť poloprázdnu, no neviem si predstaviť že celá Trnávka, Rača a Nové Mesto by chodili na Kramáre iba 49-kou, na ktorej tiež chodia krátke trolejbusy.
Reakcia na: Dorian #15:
Pod rušením L64 sa myslí jej spojenie s L32
Reakcia na: Dorian #15:
64 už nejazdí na Trnávku nejaký ten štvrtok.
Reakcia na: Dorian #15:
Jazdí prázdna mimo špičiek od kedy je skrátená po Jelačičovu.
Reakcia na: Petto #12:
Nebola.. kto býval po Gaštanový hájik sa nemusel tlačiť v L3.
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Veľmi záležalo či išla v závese L3 alebo pred no prázdne to nejazdilo. Na Blumentáli si kopec ľudí počkalo radšej na L7. Nevýhoda bola nelogický dvojnásobný interval.
Pokiaľ sa nezatroluje odbočka na Hlavnú stanicu, tak 31 Tr na L32 jazdiť nemôžu.
Reakcia na: david11 #20:
Ja si pamätám ešte z čias jazdenia linky 5, že istá časť ľudí (a nebolo ich málo) si radšej počkali na klimatizovanú a nízkopodlažnú 3, ako keby mali ísť starým vozom. Pri 7 to nebolo iné, aj keď dosť nelogicky bola posila len ku každej druhej trojke, čo nemalo efekt.
Reakcia na: Trolley #21:
Udajne sa to riesi separatne z penazi DPB/mesta a vyjme sa to z projektu modernizacia TT Kramare za EU bubaky.
Reakcia na: Petto #23:
Zatiaľ sa to teda nerieši vôbec. Neviem o tom, že by tam nabehli nejaké pracovné mechanizmi.
Reakcia na: Petto #10:
Ty si to počul no ja som si to skoro denne aj reálne zažil. Od Gardy bola L3 nepoužiteľná v špičke. Častokrát som išiel na L7 a nechal L3 narvatú odísť a potom na Blumentáli znova na L3 do centra, kde bola už citelne prázdnejšia.
Reakcia na: Trolley #24:
Ide len o projekt zatial. Osobne si ale nemyslim ze sa to stihne a bude L32 bez Hlavnej stanice v den otvorenia TT Mlynska.
A ta 32 bude jazdit na stanicu, ci na Jelacicku? Snad nam sotojelacicku nevezmu! 😃
Reakcia na: Solider #17:
Viem, veď ani z Rače nejde priamy spoj, myslel som na prestup na račku pre obyvateľov týchto mestských častí.
Reakcia na: Dorian #28:
Na tom sa nič nemení, keďže 32 by mala jazdiť až na Jelačičovu. Od Trnavského mýta ostáva prestup ako dnes, len pod iným číslom.
Reakcia na: Petto #23:
Ak bude 32 jazdiť na Jelačičovu, tak to robiť netreba. 44 to dáva na trakčný akumulátor a iná linka tam nebude.
Reakcia na: upravovač fotiek #30:
To bude podla mna hlavny argument mesta a DPB ked urvu Karlovke a Kramarom priamy spoj na HS. Sak prestupte si na 44.
Reakcia na: Petto #31:
Ani Rača nemá priamy spoj na hlavnú stanicu (ak teda nerátam železnicu, ale aká časť Rače je v pešej dostupnosti železničnej stanice v Rači?). Väčšina mesta nemá priamy spoj na hlavnú stanicu a ľudia musia prestupovať. Prečo by mala mať Karlovka priamy spoj na hlavnú stanicu? Najmä ak majú spoj s prestupom na hrane, t.j. vystúpiť, nikam nechodiť, nastúpiť (linky 9 a 1).
Reakcia na: upravovač fotiek #30:
Pôvodne mala tá 32 jazdiť na Jelačičovu so zachádzkou na Hl. st. takže preto tá spojka. Najviac by ale pomohol prechod zo Sokolskej na Hl. st. ale to bude už skôr tá spojka než prechod.
Reakcia na: Urbanway 2423 #33:
Ono to skôr bude kvôli spojeniu Kramárov a hlavnej stanice, ako kvôli Karlovke. Zastávka Sokolská mala byť dávno využitá pre obsluhu hlavnej stanice (a premenovaná na Hlavná stanica - západ alebo tak nejak). Lenže to nie je iba o zastávke, ale celej Hlavnej železničnej šťanici, ktorá je hanbou Bratislavy už viac ako štvrť storočia. 🤬
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
Lebo Dlhace nemaju vlastne priamy spoj takmer nikde 😅. Kramare nie su nejake +, tak bola aspon HS. Tak bude po novom Racko a Trnavske 🙂.
Reakcia na: Petto #35:
DD majú výťah k električke, ktorá ich priamo dovezie na obe radiály v centre a ďalej priamo na Trnavské mýto ako prestupný uzol.
Pred letom som bol darovať krv na Kramároch o siedmej ráno. Vyšiel som von asi po hodine a pred nosom mi prešla 32ka smerom do Karlovky. Nevadí, šak ranná špička, kým prídem na zastávku...a tam vidím na paneli ďalšiu za 20 minút, po 15 minútach sa to znížilo na 12 minút a dovtedy na paneli posledná 32ka zrazu poskočila na predposledné miesto a za ňu sa zaradila ďalšia 32ka s textom "16 minút". O 10 minút neskôr sa text zmenil na 8 a 4 minúty. Počas tohto 30+ minútového čakania nešla na hlavnú stanicu ani jedna 32ka, všetky skapali niekde pred Patrónkou. Celková cesta domov cca hodina.
Darovať krv chodím raz za 3 mesiace, vždy v rannej špičke na Kramáre a vždy je to takýto podobný príbeh. "Teším" sa na predĺženie trasy auto/trolej-busov z Dlháčov, veď horšie to už byť nemôže, však?
Reakcia na: upravovač fotiek #36:
Áno potvrdil si, že priamy spoj nemajú. Ďakujeme
Reakcia na: Bambus #37:
Ci bude stat auto/trolejbus v zapche na L32 na Kramare je asi jedno co sa tyka meskania.
Na Hlavnu stanicu ak mam ist medzi 7:30 a 9:30 tak idem tiez radsej 9+93/1. Nova L32 prakticky neprinesie viacmenej nic pre Karlovku len mesto/DPB usetri na 3 linkach (32,33,64) nic viac.
Reakcia na: upravovač fotiek #36:
Stale je to jeden prestup ci na hrane ci cez krizovatku. Osobne mne to je jedno, len budme korektni.
Reakcia na: Bambus #37:
Keď sa ti chcelo čakať vyše pol hodiny, tak si čakal. Ja by som išiel na čokoľvek iné a prestupoval. Mám výhodu že každé 4 mesiace nám do práce príde mobilná odborová jednotka, naposledy včera. Takže keď chcem darovať krv, nemusím meniť dennú cestovnú rutinu.
Reakcia na: Petto #40:
Prestup na hrane je oveľa pohodlnejší než prestup počas ktorého musím prekonať 200 metrov peši + dvoje eskalátory alebo ešte priechody cez cestu.
Reakcia na: Bambus #38:
K čomu je priamy spoj, ktorý ostane v zápche každý deň, teda jeho spoľahlivosť je mizerná? Aby na neho vyše pol hodiny čakali ľudia s nedokrveným mozgom?
Reakcia na: upravovač fotiek #36:
Taky prtavy Lamac ma spoje cez centrum do Avionu, pod Most SNP, na ASMN, do Petrzalky. Skoro 2x take Dlhace maju az 1 spoj na stanicu.

Tak navrhujem kompletne zrusit 83 a 84. Mozu ist elektrickou na Safko a tam prestupit na L3.
Reakcia na: MatejBA #44:
Ja by som vám to doprial. By ste sa z tých dlháčov ani nedostali do eliny keby celá Dúbravka bola nútená ísť elinou miesto 83/84.
Reakcia na: MatejBA #44:
Cez Lamač ide aj veľa prímestskej dopravy. Leží medzi mestom a predmestiami. DD sú "apendix" na kopci. Cez DD žiaden tranzit z Devína, DNV, Dúbravky ani zvyšku Karlovy nejde.
Ale Erik ma s tymi zapchami pravdu. Kokos, sak ta 32 vychytala trasu s megazapchami cez sk. rok, prac. den. Tam bude uplne zbytocny CP. A este keby to ma zachadzat na stanicu.... tam by mali uplne uz vylucit automobilovu dopravu!
Reakcia na: Cancer #45:
Na DD nebyvam (uz).

A ta nech, vsak podla UFka je to v pohode, kedze su tam lahke prestupy, tak kde je problem? Mesto predsa usetri peniaze, co nema pre MHD.

Z Dubravky sa na hrane dostanu na 32 smer Patronka, Kramare, Sokolska; z Lafranconi sa 37 dostanu na Patronku a k Tescu Lamac; z Lafranconi sa 31/39 dostanu na Zochovu a do centra; zo Safka sa dostanu do Petrzalky. No nie je to super? 😃
Reakcia na: upravovač fotiek #46:
Tak si vyskrtni ASMN, a stale mas pre 7 tisicove sidlisko MHD do niekolkych kutov mesta.

Dlhacom chces zrusit aj to jedine, co maju do jedneho z vyznamnych bodov. Lebo vsak 33 a prestup.
Reakcia na: 6503 #47:
A zruší sa prestup na hrane Holý vrch - Kramáre na Valasskej, ktorý bol konsenzom.
Reakcia na: MatejBA #49:
Do niekoľkých kútov mesta. Pod Most SNP a k Avion šoping parku. Wow. Brutálne veľa.

A čo Lamač má? 37 zo Záhorskej, ktorá ide cez Lamač iba preto, lebo to má "po ceste". Potom 63, ktorá z Lamača ide cez Patrónku, Pod stanicou, Račianske a Trnavské mýto do Avion šoping parku. Plus motáky 23 a 30, ktoré dokopy slúžia podobne ako linka 33 pre návoz na iné linky a obsluhujú aj dedinskú časť Lamača, ak by som chcel byť blbý, tak za dedinskú časť DD budem považovať oblasť ktorú vymetá 35 (hoci tá vymetá aj časť Karlovky a Dúbravky). Keby mal Lamač električkovú radiálu, tak 63 by neexistovala a všetci by sa pekne vozili k električke. Lenže Lamač na električke nie je, tak má 63.

OK, tak teda zrušme električkovú trať z Riviéry do Karlovej Vsi a odkloňme električky na DD. Nech sa zvyšok Karlovky naváža na električku. Dúbravka električku nepotrebuje, tá má 83 a 84 predsa, ako píšeš, že? Bolo by to lepše?
Reakcia na: upravovač fotiek #51:
V tomto tvoja logika silno pada este viac ako moj sarkazmus 😃

Cela Karlovka (34 810 obyvatelov) ma elektricku a 32 - neratam Patronku (odstrihnuta od KV) a Mlynsku dolinu (obsluhuje studakov). Cela Dubravka (35 518) ma elektricku, 83+84, a logicke prepojenie do DNV a Borov.

Obidve mestske casti maju elektricku ich stredom, obe maju vybezky, ktore potrebuju byt obsluhovane a su dalej od elektricky.

Tak preco v Dubravke tahame pozdlz elektrickovej trate 83+84 v intervale 4/7/5//10, ale v Karlovke sa pomaly tvarime, ze aj 32 je problem? Tak podme dodrziavat rovnaku dogmu vsade a usetrime predsa peniaze 🙂

Tak ked nechces kompletne zrusit 83+84 tak ich skratme po prvy prestupny bod na elektricku, aby sa nejazdilo pozdlz trate. Mozu koncit na Damborskeho, ci ako sa teraz vola ta zastavka. Vsak tam je integrovany prestupny uzol. Tak kde by bol problem, kebyze koncia tie 2 linky tam? Stepnu, Zatevnu a spol. by mohla jednoducho obsluhovat 23 a 30, ci iny vymetak ako Dlhace.

A urcite to nemoze byt problem - vsak takto skratili napriklad 20 z DNV 😉
Takže nakoniec bude samotné dráty ťahať ELZA? Smutné čakal som že to bude stavať niekto s talentom na stavanie a nie títo negeometrickí primitívi.
Reakcia na: MatejBA #52:
83 a 84 ťaháme popri električke preto, lebo chýba električková trať Harmincova - Patrónka - Pražská - Štefánikova - Suché mýto a v Petržalke odbočka k ekonomickej univerzite a do Ovsišťa.

Trochu sa obávam Šafárikovho nám., či by v špičke zvládlo 90 sekundový interval električiek medzi mostom a Štúrovou.
Reakcia na: Cancer #45:
L4 s prehladom pojme vsetkych z 83/84.. A je tam esta stale L9
Reakcia na: Petto #55:
A ja som pisal, že nie? Ja som písal že vy nižšie na radiále (hlavne z Dlhých Dielov) sa tam nebudete potom zmestiť… A tá L9 vás z biedy nevytrhne.

Ako hovorím, úprimne by som vám to v tej Karlovke doprial.

Nevydržali by ste to ani týždeň keby 83 a 84 nepremávali bez náhrady a celá Dúbravka by jazdila do mesta elinami cez Karlovku.
Reakcia na: Cancer #56:
Pises blbosti uz. Uzatvaram tuto temu v diskusii o TT Mlynska.
Reakcia na: SixSixTrooper #53:
Vieš o tom, že vedenie sa nevešia podľa toho ako sa zrovna elzáci vyspali ale podľa vopred vyhotovenej projektovej dokumentácie? Už je to nejaký ten piatok verejne dostupné. Mohol si na to mrknúť odborným očkom a pripomienkovať to kompetentným.
Reakcia na: Foltest #58:
Omrkol, celý projekt som preštudoval. Zároveň je ale dôležité podotknúť že pri trolejovom vedení sa v projekte vyznačuje približná cesta, úchyty, výložníky a prevesy ale samotná geometria troleja sa určuje namieste, a často aj upravuje po testoch prejazdnosti 🙂.

A ešte nezabúdajme na kvalitatívne vlastnosti trate o čom všetci vieme že elzáci moc nevedia.
Reakcia na: Petto #55:
Píšeš akoby L4 jazdila prázdna. Som si istý, že si ňou ešte nikdy nešiel napr. v rannej špičke. A to sa ešte má potiahnuť k Borom, čiže ďalší cestujúci.
Reakcia na: Stenly #60:
Presne tak to aj je. Počas semestra je totálne preplnená. Študenti pri Družbe a na La(n)franconi sa tam ledva narvú, ak sa im to aj podarí tak sú nalisovaní na dverách. Keď sa pod mostom otvoria dvere tak doslova z nich vypadávajú ľudia.

Potiahnuť k Borom? A to v ktorom roku, 2100?

Linka 9 je samozrejme iná káva. Tam je cestovanie v pohode aj počas semestra.
Reakcia na: Stenly #60:
Nejde o to, aby zrušiť 83 a 84, ale išlo o to, aby preukázať absurditu tej dogmy, že DD majú byť spokojne len s pripojením na električku a akýkoľvek priamy spoj medzi DD s mestom je už zbytočný luxus.
Reakcia na: Ari #62:
Priamy spoj medzi DD a mestom je zbytočný luxus, ak je ten spoj vedený po ceste, na ktorej sú zápchy a paralelne s cestou vedú koľajnice, po ktorých jazdia električky v hustom intervale.
Reakcia na: upravovač fotiek #63:
Tak potom podľa tej logike mala by 29 končiť na Riviére a 31, 39 na Lanfranconi či si z nejakeho dôvodu len DD zaslúžia tento blbý prístup.
Reakcia na: Ari #64:
No ak by sme mali NORMALNU elektrickovu dopravu (kvalitne trate + 50m elektricky), nevidim dovod preco by nemohli byt zberne autobusove linky, ktore by zvazali ludi k centralnej nervovej sustave (elektrickovej trati). Z Mlynskej kludne na Lafko, z Devina na tu Rivieru a pod.
Reakcia na: 6503 #65:
ono by nebolo ani uplne od veci vymentakova abus linka hoc aj popri trati, len teda obsluhu by robil ten abus vymetak a elektricke potom vyriedit zastavky (zvysila by sa tak rychlost prepravy substratu po kolajniciach)
ale to snivam o niecom co by opat znamenalo potrebu navysenia dopravnych vykonov, co vo valloslave nehrozi.....
Reakcia na: 6503 #65:
Nie že by som bol proti 50 m električkám, ale príde mi trochu absurdné kritizovať ich neprítomnosť ako nenormálne. Veľa miest na svete prevádzkujú len ~30 m električky, 50 m sú skôr ten výnimočný stav.
Reakcia na: Andrej #67:
Lenže mestá, ktoré prevádzkujú iba asi 30 metrové električky a potrebujú voziť kvantá ľudí, majú zvyčajne metro. Ktoré my nemáme. Osobne sa mi aj tých ani nie 39 metrov máli. Preferoval by som aspoň 53 metrové metrové električky. Alebo súpravy dvoch 30 metrových = 60 metrový električkový vlak. Také jazdia dokonca aj v mestách, ktoré metro majú. A majú ho teda dosť (Paríž).
Reakcia na: Andrej #67:
To mi je jasne! Ale myslel som to tak (vedel som hned ako som to napisal, ze to nie je dobre vyjadrene 🙂 ), ze by to bolo normalne pre Bratislavu, za predpokladu toho zvazania k nim, ako Ari spominal.
Reakcia na: Ari #64:
Aký blbý prístup? Je tam prvý prestupný uzol na hrane. Zvoz k elinám každé 3 min. električka každé 2 min. + priame spojenie na hl. st. časom na dva najväčšie prestupné uzly v meste. Vyskúšaj si prestup do hornej Rače alebo na Rendez. Krasňany či Slanec jedine pešo mimo prevádzky L75.
Reakcia na: Ari #64:
Áno, 29 by mala končiť na Rivére. Ale to chce obojsmerné Vajanského a električkovú linku z Karloveskej, alebo aspoň od Riviéry (skrátenné špičkové poradia, obrat úvraťou) na Pribinovu. 31 a 39 sú trošku odlišné prípady.
Reakcia na: Andrej #67:
Nemusime ist ani daleko a 2.najvacsie mesto v Cesku na linke 1 uz prevadzkuje casto rozne variacie spojenych vozidiel. Najdlhsie vozidlo ma okolo cca 45metrov a to spojene 2 draky.
Reakcia na: Petto #72:
Trojička 3xT6A5 je trošku dlhšia než dvojička 2xEVO2. Ale má viac "mŕtveho" priestoru "nad spriahadlami", resp. vozí si so sebou o jednu búdu vodiča viacej.
Reakcia na: Petto #72:
Škoda že sa K2 nedajú spojiť...
Mali by tie vozy využitie konečne 😅
Nádherné 42m vozidla s kapacitou okolo 300 cestujúcich 🙂
Reakcia na: Ma178rek #74:
Nádherné a lenivé.
Reakcia na: Ma178rek #74:
( fotka nieje moja )
Reakcia na: upravovač fotiek #73:
Tie maju tiez v Brne ? Tie som tam nevidel.

V Bratislave by to asi preslo, ale asi by nezostalo dostatok vozov aktualne pre celu siet aj s novou petrzalskou radialou.
Reakcia na: Ma178rek #74:
Skoda ? Skor chvalabohu, to by bolo viac problemov jak uzitku 😂.
Nie, toto spriahanie T6, nebodaj K2S fakt nie. 😉 Jedina cesta je uz moderna, 40-50m elektricka.
Reakcia na: david11 #70:
Jasne, že sú odľahlejšie a riedko osídlené lokality možno aj s horšou obsluhou MHD, ale na DD bývajú minimálne 30 tisíc ľudí.
Reakcia na: Ari #80:
nuz a vzhladom na to ze su aj odlahlejsie a pritom vcelku husto osidlene lokality (napriklad tu: https://www.google.com/maps/@48.1967362,17.1329564,3a,75y,112.45h,73.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1svDygpKVq2x40Dm84JbiZdA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D16.661618183201213%26panoid%3DvDygpKVq2x40Dm84JbiZdA%26yaw%3D112.44572627315365!7i16384!8i8192!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcxNS4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D) aj bez obsluhy MHD (alebo teda presnejsie velmi podobnou ako keby vam na DD povedali ze ved mate pesiu dostupnost na elektricku a nic ine vam tam netreba), tak ocakavat ze z lokality s relativne dobrou dostupnostou (hoc aj v podobe "vytahu" k elektricke) sa budu riesit priame spoje dakam (a vykony na to sa budu musiet ako vzdy za uplynulych 30 rokov zoskrtat zas niekde inde) je cisty egoizmus....
Reakcia na: Ari #80:
Na DD nebýva rozhodne 30 tis.ľudí.. celá Karlovka má necelých 35 tis. Iba Rača má 26,5 tis.
Reakcia na: 6503 #79:
Spriahanie T6A5 do trojičiek na špičkové poradia je úplne akceptovateľné. 49 metrových (a zrejme budú o niečo kratšie, okolo 47,5 metra) električiek nebude dosť. Hoci by stačili aj v trojminútovom interavle. Teda za predpokladu, že sa nájdu peniaze a nepoužijú sa na nákup 29T/30T.
Reakcia na: Ari #80:
Oficiálne ku SODB 2021 tam bývalo 18567 obyvateľov(možno +- nejaké drobné, lebo som to počítal podľa ZSJ označených názvom Dlhé Diely, ale niekedy hranice ZSJ nesedia s reálnym vymedzením lokality...)
Ja by som ešte poznamenal ku tým autobusovým linkám súbežným s električkami:
1. ak sa čokoľvek stane na električkovej trati, súbežná autobusová linka je najskoršou náhradou-pravdepodobnosť, že bude hneď k dispozícii dostatok záložákov na X-ku na správnych miestach, je mizivá.
2. Prihováram sa za to, aby tieto súbežné linky boli v riadnom režime(t.j. mimo mimoriadností) v spoločnom úseku zrýchlené á la 59 a 75.
Reakcia na: samkoh #85:
Ak sa cokolvek stane, ma byt pripraveny a spustitelny plan NAD. Ked sa nieco teraz dokasle pri Technopole, tak je Petrzalka odrezana po Safko, lebo niekto zrusil obratisko na Jungmanke
Reakcia na: kecho #86:
Nie je reálne mať záložáky pri každej električkovej zastávke v každom smere. Takže vždy to nejaký čas potrvá, kým sa napoja.
Reakcia na: kecho #86:
L3 ma byt udajne len s 30T (mimo rannej spicky). Cize operativne sa da jazdit cez staru uvrat len po Jungmanku ci uz Raca- Jungmanka alebo Juzne mesto - Jungmanka.
Reakcia na: Petto #88:
To myslim nikto oficialne nepotvrdil. Tak ostava len dufat, ze v rannej spicke sa nic nestane. Trasa busu X3 je uz vymyslena?
Reakcia na: kecho #89:
Bolo to niekde písané že majú tam byť 30T, ale kde som to videl už nenájdem
Reakcia na: kecho #89:
Co chceme vymyslat na X3 . Obrat v centre ako sa tocili prilezitostne 95 v uzle Kamenne namestie. A na petrzalskej strane asi nic zazracne ale trasa L95 aj ked obratisko Juzne mesto pre busy nebude pravdepodobne dokoncene k 27.7. 🙃
Reakcia na: samkoh #85:
ja by som to videl opacne, subezna autobusova linka na sposob petrzalskej 99, ktora povymeta co sa da a stoji na kazdom rohu a elektricke v co najvacsej miere vyriedit zastavky....
potom by aj elektricka z dubravky vedela byt casovo velmi zaujimava na cesty do mesta
len zas a opat, ci uz to co pises Ty alebo ja, znamena dopravne vykony navyse a na tie vola vo valloslave nie je....
Reakcia na: SixSixTrooper #53:
A to si ako myslíš, že ELZA príde a natiahne drôty? Problém je v inej firme.
Reakcia na: upravovač fotiek #75:
Lenivšie ako viedenské E2+c5?
Reakcia na: S499.1023 #93:
Nerozumiem úplne. Ano projektant bol tiež neschopný ale majstri majú pri trolejových projektoch pomerne voľnosť, a je to vidno.
Tak,ako idú práce na konštrukcii trolejového vedenia medzi Riviérou a Patrónkou ?
Ide to ?
Reakcia na: upravovač fotiek #54:
Myslím, že otázka bola myslená tak, že prečo sa 83 a 84 ťahajú popri trati v Dúbravke, keď by mohli byť ukončené na Záluhách, kde je pohodlný prestup na električku.
Tj. autobus by prišiel po svojej trase do Dúbravky cez Harmincovu na Záluhy, otočil by sa v križovatke M. Schneidera-Trnavsého - Bagarova a opäť od Záluh by pokračoval po Harmincovej na svoju bežnú trasu.
Reakcia na: SixSixTrooper #95:
Veď majstri používajú to, čo im tam projektant určí, či si myslíš, že si tie armatúry naohýbajú podľa seba? Ak je niekde problém v polohe armatúr na vedení v rámci križovatky alebo sú tam ostré oblúky, tak to nie je vina majstrov, že sa im to nechcelo urobiť lepšie.
Reakcia na: keks #97:
A Starú Dúbravku by si obslúžil ako ?
Reakcia na: S499.1023 #94:
K2S má výkon 160 kW, plne naložená má asi 37 ton. To je výkon 4,32 kW na tonu. Súprava E2+c5 má výkon 300 kW, plne naložená E2 má asi 33 ton (E2 je oproti K2S o 1,3 m kratšia, o 32,5 cm užšia a obsaditeľnosť má asi o 50 cestujúcich menej) a plne naložený vlek c5 má asi 18 ton. Takže spolu 51 ton. To nám dá výkon 5,88 kW na tonu pri plnej súprave E2+c5. Takže v prípade plne obsadenej súpravy majú K2S asi iba 73% výkonu na tonu oproti súpravým E2+c5. V prípade prázdnych súprav to pri K2S (23,87 t) vychádza na 6,7 kW na tonu, pri E2 (24,5 t) + c5 (11,95 ) to je 8,23 kW na tonu. Aj prázdna K2S má asi iba 81% výkonu na tonu pri porovnaní s prázdnou súpravou E2+c5. Takže áno, bez ohľadu na to do akej miery by boli naplnené substrátom, K2S by boli lenivejšie ako súpravy E2+c5 vo Viedni. A čím by súpravy boli plnšie, tým viac by sa to prejavilo. Súpravy E2+c5 majú nižšiu adhéznu hmotnosť než K2S, takže rozjazd majú v stave znížených adhéznych podmienok lenivejší, ale dokážu lepšie zrýchľovať vo vyššej rýchlosti a najmä do stúpaní, kde dosiahnu aj vyššiu rýchlosť, resp. dosiahnu plnú traťovú skôr. Tam by im K2S nestíhali, lebo nemajú potrebný výkon. Navyše usporiadanie pohonu na E2, kde jeden trakčák poháňa obe nápravy v podvozku, je menej náchylné k preklzávaniu oproti podvozkom K2S, kde jeden trakčák poháňa iba jednu nápravu. Ale to všetko moc dobre vieš.
Reakcia na: keks #97:
84 urcite sa da skratit. Len staru Dubravku musis obsluzit. Ano mozeme predlzit L30 na Alexyho ale ci to bude stacit kapacitne. Skor nie, ked uz rano chodi L83 slusne zapratany Capacity pri 8min int.
Reakcia na: upravovač fotiek #100:
Ale stále mám hnané dva povvozky z troch a nie dva z piatich.
Reakcia na: SixSixTrooper #95:
Nie, nemajú.
Reakcia na: S499.1023 #102:
To je pravda. Len limitom nie je iba adhézia, ale aj výkon.

V Prahe je už K2. Bolo by fajn spraviť menší experiment a priame porovnanie s E2+c5 (takú súpravu by tam bolo nutné presunúť za účelom testovania). Postavme K2 do zastávky Trojská smerom hore a narvime do nej toľko substrátu, koľko sa zmestí. V zastávke Nad Trojou tramvaj zastaví a hneď po zastavení sa začne rozbiehať (žiadne otváranie dverí) až do zastávky Hercovka. Celé to bude trvať X sekúnd. V zastávke Hercovka potom vyhodiť substrát a odviezť späť do Trojskej oprotiidúcou tramvajou ľubovoľného typu (len aby sa tam všetci pomestili, takže nie sólo T3). Tam ho narvať to súpravy E2+c5 a absolvovať tú istú trasu s tým istým zastavením v zastávke Nad Trojou. Zaujímalo by ma, aký časový rozdiel v sekundách by bol oproti času X.

Papierová obsaditeľnosť K2 je 159 cestujúcich (5 miest na stánie na meter štvorcový) a E2+c5 je 102+71=173 cestujúcich (tiež 5 miest na stánie). E2 aj c5 majú dosť debilný interiér, takže reálne nepoberú oveľa viac ako K2. Pre úplnosť by bolo fajn "dotlačiť" E2+c5 do maxima a spraviť tú jazdu. A potom to zopakovať s prázdnou K2 a prázdnou súpravou E2+c5. Samozrejmosťou je celé to spraviť bez obmedzenia cestnou dopravou na suchej, čistej koľaji. Potom zopakovať za sychravého jesenného počasia. Zaujímalo by ma, či by tam E2+c5 vôbec vlastnou silou vyšla, keby mrholilo a koľaj bola klzká.
Reakcia na: Maremi #99:
23+30 = 6 spojov/hod v spicke, 5 mimo, 5 cez vikend (od Pri krizi do Starej Dubravky a na Podvornice resp. predlzene spoje 23 do Lamaca a Podvornice by vynechali).

Pripadne opacnym smerom (ze pojde Pri Krizi - Podvornice a potom po Homolovu ako 26) mozes dat skratene spoje 20 po Podvornice predlzit (4/hod spicka, 2 mimo, 2 vikend).

Cize by si mal dokopy 10 spojov v spicke, 7 mimo, 7 cez vikend tj. 6/8/6//8

Netreba tam tahat nosnu linku, ked doslova par krokov je elektricka 😉
Zaujímavé príspevky, hlavne keď si pozriem o čom je článok a potom si porovnám o čom píšu diskutéri.
Reakcia na: MatejBA #105:
No pár krokov, u väčšine lokácii je to 500 - 800m a do riadneho kopčiska. Takéto zhoršenie dostupnosti by vyvolalo dobré ohlasy, Miloš by nebol jediný čo by spísal petíciu 🙂 Áno šlo by to ale pre tých, čo cestujú 83/84 do mesta to je peklo, strašný interval v narvaných malých autobusoch sa terigať k trati, potom čakať na električku a ňou sa polhodinu terigať do mesta a potom ešte buď hľadať spoj alebo ísť hodnú chvíľu pešo(Alebo sa odvieť L4 k L83/84 a tretíkrát prestupovať). Čiže nepohodlnejšie, náročnejšie zato dlhšie. Ak by som mal takúto alternatívu k už dosť preplnenej priamej L83/84 tak bez rozmyslu idem autom.
Reakcia na: Maremi #108:
No a presne takto žijú Dlháče v súčasnosti. Ale očividne pre nich to je OK a pre Dúbravku by to bol koniec sveta mať lokálny vymeták iba po električku a prestupovať viac ako raz 😀

A potom sa divíte, že som kúpil auto kým som ešte býval na DD, a teraz zo mňa mesto robí nepriateľa číslo 1.
Reakcia na: MatejBA #109:
A tak zbytocne neduplikujme chyby. Dlhace su este pomerne blizko centra, resp. od Riviery je to po nabrezi este pomerne atraktivna trasa. Ale z Dubravky sa trepat cez celu Karlovku uz nie je asi velmi pritazliva alternativa. Ina vec je, ze chyba druha zapadna radiala.
Reakcia na: MatejBA #109:
takze podla tejto logiky maju byt od buduceho tyzdna zrusene vsetky busy z Pertzalky cez mosty a zavedene len vymetaky na prestup - ved budu mat elektricku?
Reakcia na: Ttom #111:
Tam sa predsa robila reorganizácia 20 rokov dopredu ako predpríprava na električku 😉
Reakcia na: MatejBA #112:
pobavilo 😁 nuz, ved napis podnet na skratenie 83/84, ozaj by som chcel vidiet, ako by sa na uz na Alexyho ludia do tej elektricky zmestili v rannej spicke
Reakcia na: Ttom #113:
Zase tieto dristy o plnej elektricke rano v Dubravke smer mesto? Nastupujem semtam po 8.hodine do L4 v Karlovke Nad Luckami a este si aj sadnem , (ina kava je to uz od Riviery + BZ + Lanfranconi pocas semestra),ked chcem,ale v Alexyho sa nezmestia ludia do 32m vozidla ?
Ci keby si zobral 83/84 uplne DUbravke ? Ale to je samozrejme bullshit, lebo nieco na Patronku musi ist.
Reakcia na: Petto #114:
Tak pred ôsmou počas školského roka bývajú L4 narvané veru aj na Alexyho, obzvlášť súpravy. Ale je pravda, že veľa z cestujúcich sú školáci, ktorí vystúpia na Švantnerovej, Záluhách, či Borskej a určité percento ľudí prestúpi na Kútikoch do L9, teda na začiatku Karlovky už až také plné nezvyknú bývať
Reakcia na: Petto #114:
Keby isli 83/84 od Zaluh. Aj na tie by sa ludia potrebovali dostat. A asi by trebalo skratit aj interval 4 -len kvoli Dubravke, aby sa ludia dostali po Zaluhy, ci?