Trolejbusová trať medzi Riviérou a Patrónkou sa už realizuje.
V týchto dňoch sa rozbieha výstavba novej trolejbusovej trate medzi Patrónkou a Riviérou cez Mlynskú dolinu a Botanickú ulicu. Po podpise zmluvy medzi mestom a zhotoviteľom začiatkom júna prebiehali v uplynulých týždňoch prípravné práce (zriadenie zázemia staveniska v Mlynskej doline, vyznačenie inžinierskych sietí a pod.) a samotné stavebné práce (príprava jám pre trakčné stožiare) sa začali v polovici júla. Počas prác bude potrebné počítať s istými dopravnými obmedzeniami na cestách a chodníkoch.
Hlavným zhotoviteľom stavby je žilinská spoločnosť Energa, ktorá bude dielo realizovať s viacerými subdodávateľmi (napr. AVA-stav, ELZA-Elektromontážny závod, NOPE). Zmluvná cena zákazky pri podpise zmluvy bola 15,8 mil. € s DPH, na jej výšku však môže mať vplyv zmena vstupných nákladov v dôsledku inflácie. Lehota na postavenie novej trate bola dodatkom k zmluve skrátená z 11 na 9 mesiacov od začatia prác, aby sa predišlo možnej strate eurofondového príspevku, pričom zhotoviteľ môže získať bonus za predčasné odovzdanie diela vo výške troch percent zo zmluvnej ceny bez dane, ak bude trať dokončená kvalitne a bez vád a nedorobkov do 31. januára 2026. Záujem na čo najskoršom dokončení novej trate je aj z dôvodu, že dopravný podnik aktuálne nemôže naplno využívať vozidlový park kĺbových trolejbusov pre meškajúcu výstavbu nových tratí a trolejbusy preto nečinne stoja vo vozovniach.
MatejBA
Cela Karlovka (34 810 obyvatelov) ma elektricku a 32 - neratam Patronku (odstrihnuta od KV) a Mlynsku dolinu (obsluhuje studakov). Cela Dubravka (35 518) ma elektricku, 83+84, a logicke prepojenie do DNV a Borov.
Obidve mestske casti maju elektricku ich stredom, obe maju vybezky, ktore potrebuju byt obsluhovane a su dalej od elektricky.
Tak preco v Dubravke tahame pozdlz elektrickovej trate 83+84 v intervale 4/7/5//10, ale v Karlovke sa pomaly tvarime, ze aj 32 je problem? Tak podme dodrziavat rovnaku dogmu vsade a usetrime predsa peniaze
Tak ked nechces kompletne zrusit 83+84 tak ich skratme po prvy prestupny bod na elektricku, aby sa nejazdilo pozdlz trate. Mozu koncit na Damborskeho, ci ako sa teraz vola ta zastavka. Vsak tam je integrovany prestupny uzol. Tak kde by bol problem, kebyze koncia tie 2 linky tam? Stepnu, Zatevnu a spol. by mohla jednoducho obsluhovat 23 a 30, ci iny vymetak ako Dlhace.
A urcite to nemoze byt problem - vsak takto skratili napriklad 20 z DNV