Pre zachovanie bezproblémovej premávky trolejbusov je nevyhnutné preložiť trolejové vedenie v dvoch lokalitách.
Hlavné mesto SR Bratislava nedávno zrealizovalo, resp. aktuálne realizuje zmeny dopravného režimu na uliciach Hany Meličkovej, Dunajská a Mlynské nivy, ktoré zahŕňajú úpravu jazdných pruhov, parkovacích miest a doplnenie cyklopruhov. Keďže na uvedených uliciach premávajú aj nosné trolejbusové linky MHD, pre zachovanie ich bezproblémovej premávky je nevyhnutné upraviť aj polohu trolejového vedenia v súlade s novým vodorovným dopravným značením. Za tieto úpravy Dopravný podnik Bratislava zaplatí vyše 200-tisíc eur.
Počas najbližšieho víkendu, 7. a 8. júna 2025, bude realizovaná úprava trolejového vedenia na Dunajskej ulici a Mlynských nivách. Úprava bude spočívať v prebudovaní trolejového vedenia na dvoch križovatkách Dunajská - Ul. 29. augusta - Mlynské nivy a Mlynské nivy - Karadžičova a preložení trolejovej stopy na Mlynských nivách (od vyústenia obratiska Autobusová stanica po Ul. 29. augusta) do novej polohy. Ako vyplýva z projektovej dokumentácie vypracovanej firmou Deltes Bratislava pre hlavné mesto, v rámci úprav bude tiež zrušená trolejová odbočka z Mlynských nív (smerom z centra) doľava na Karadžičovu. Táto odbočka sa už dlhšie nevyužívala pre bežnú premávku (do roku 2016 ju využívala linka 206 z Kramárov k Autobusovej stanici), v prípade mimoriadností však umožňovala otáčanie trolejbusov v smere z Hodžovho nám. späť na Hodžovo nám. cez obratisko pri Autobusovej stanici.
Spolu bude demontovaných 720 metrov jednostopového vedenia (zmodernizovaného nedávno v rokoch 2019 a 2020) a zrealizovaných bude 560 metrov nového trolejového vedenia. Za túto úpravu trolejového vedenia Dopravný podnik Bratislava zaplatí vysúťaženej firme ELZA-Elektromontážny závod Bratislava 85 531 € bez DPH.
Druhá úprava trolejového vedenia bude realizovaná na ulici Hany Meličkovej medzi zastávkami Janotova a Hany Meličkovej. Tu bola zmena dopravného režimu zrealizovaná už v lete 2023, trolejové vedenie však pri tejto zmene nebolo upravené a premávka trolejbusov bola zachovaná za súčasného zníženia ich maximálnej rýchlosti. Dopravný podnik Bratislava teraz obstaráva zhotoviteľa, ktorý vykoná posunutie trolejového vedenia na základe projektovej dokumentácie vypracovanej firmou Deltes Bratislava. Podľa projektu má byť zrealizovaných spolu 1 160 metrov nového jednostopového trolejového vedenia. Upravované budú trolejové stopy v oboch smeroch premávky. Malú časť trolejového vedenia pred zastávkou Hany Meličkovej smerom na Dlhé diely však už dopravný podnik preložil v apríli tohto roka vo vlastnej réžii, keďže mesto sa rozhodlo dodatočne predĺžiť parkovací pás po uvedenú zastávku.
Predpokladaná hodnota tejto zákazky je 120 000 € bez DPH. Vypracovanie projektovej dokumentácie vyšlo dopravný podnik na 8 490 € bez DPH.
Obe úpravy trolejového vedenia dopravný podnik financuje z vlastných prostriedkov, resp. prostriedkov poskytnutých hlavným mestom.
Cancer
Neviem ako to máte vy ale v normálnej domácnosti by sa manžel toho chytil a snažil by sa aby aspoň čiastočne boli splnené všetky povinnosti. Lebo tebe ako manželovi je hovno platné že máš poutieraný prach keď si nemáte čo obliecť a chodíte po vonku a do práce smradlaví jak bezdomovci a po osprchovaní si oblečiete späť obsraté gaťky a boxerky.
Ba čo viac možno by si povedal že sa môžu na utieranie prachu a vysávanie kobercov (cyklistickú infraštruktúru) vysrať lebo dôležitejšie je mať oprané (funknčnú MHD ktorá je v maximálnej možnej miere konkurencie schopná voči automobilovej doprave).
To si si teda nezvolil moc dobrú analógiu ak si chcel argumentovať že sa nemáme obúvať do cyklo infraštrukrúry lebo cyklo oddelenie nemôže za to že oddelenie komunikácií a hromadnej dopravy sa fláka. Áno, nemôže za to ale na to tam je hlava rodiny (PRimátor) aby zavelil že čo je dôležitejšie a pridelil na to človekohodiny aj na úkor toho druhého ak mestskú hromadnú dopravu považujeme za dôležitejšiu.
Všetkým nám tu ale je jasné že to tak nieje a preto sa niečo také stať v tomto meste nemôže. Lebo PRimátor má MHD u prdele a dokáže akurát tak svieť a kúriť (nakupovať nové vozidlá so spoluúčasťou EÚ a objednávať si stále to isté množstvo dopravných výkonov napriek tomu že mesto sa neustále rozrastá).