Predĺžená a posilnená električková linka 3 nahradí linky 7 59 95 a čiastočne aj linku 192.
Od nedele 27. júla 2025 bude spustená premávka na novej električkovej trati do Janíkovho dvora. Zmeny v linkovom vedení budú iba v najnevyhnutnejšom rozsahu, keďže súčasné linkové vedenie v Petržalke už bolo pripravované s ohľadom na predĺženie električky do Janíkovho dvora.
- Linka 3 bude predĺžená až na južný koniec Petržalky, pričom bude obsluhovať nové zastávky Jungmannova (v novej polohe), Gessayova, Zrkadlový háj, Pajštúnska, Veľký Draždiak, Lúčanka a Južné mesto.
- Intervaly medzi spojmi budú nasledovné:
- ranná špička pracovných dní: 2-3 minúty (školský rok) / 4 minúty (prázdniny),
- sedlo pracovných dní: 5 minút
- popoludňajšia špička pracovných dní: 4 minúty (školský rok) / 5 minút (prázdniny),
- skoro ráno a večer v pracovných dňoch: 7-8 minút
- voľné dni: 5 minút (deň) / 7-8 minút (ráno, večer).
- Z dôvodu obnovenia činnosti vozovne Krasňany budú zrušené priame výjazdové a dojazdové spoje z Vajnorskej do Rače/do Petržalky a naopak.
- Intervaly medzi spojmi budú nasledovné:
- Linka 7 bude zrušená.
- Medzi Hlavnou stanicou a Račianskou bude možné cestovať linkami 61 71 s prestupom na linku 3 na Račianskom mýte.
- Linky 68 96 N80 N99 nebudú obsluhovať zastávku Romanova, namiesto toho obslúžia novú zastávku Zrkadlový háj pri električkovej zastávke.
- Linky 84 99 N99 budú obojsmerne obsluhovať nové nástupištia zastávky Farského (C, D) pri električkovej zastávke.
- Linka N80 bude obsluhovať doterajšie nástupištia zastávky Farského.
- Linka 59 bude zrušená.
- Obsluha oblasti Na Pántoch je zabezpečená linkou 65, na ktorú je možné prestúpiť z linky 3 v Rači. Potreba priameho spojenia Petržalky a Na pántoch zanikla po zrušení všetkých škôl v uvedenej lokalite.
- Linka 95 bude zrušená a nahradená predĺženou linkou 3.
- Linka 192 bude premávať po skrátenej trase Červený most - Mlynská dolina - Einsteinova - Dvory - Jungmannova (obrat cez Farského).
- Na Jungmannovej bude možné prestúpiť na električku smerom ďalej do Petržalky, resp. naopak.
- Výjazdové a dojazdové spoje pôjdu naďalej z/do Depa Petržalka.
- Nočná linka N99 bude obsluhovať zastávku Jungmannova na Jantárovej ceste (nástupištia C, D).
- Zároveň bude medzi zastávkami Lúčanka a Ľubovnianska služobne premávať cez električkové obratisko v Janíkovom dvore ale bez obsluhy zastávky Južné mesto.
Všetky uvedené zmeny sú už zapracované v Plánovači cesty.
K termínu predĺženia linky 3 nebude dokončený cestný most na Kutlíkovej, preto budú linky 92 98 99 a N95 naďalej premávať po výlukových trasách. Nebude tiež ešte sprevádzkovaný prestupný uzol medzi linkami 3 91 191 na zastávke Južné mesto.
Prípadné ďalšie úpravy linkového vedenia v Petržalke bude možné očakávať po vyhodnotení aktuálnych zmien na správanie cestujúcich, t. j. približne v priebehu budúceho roka.
Prestupné väzby medzi električkou a autobusmi v Petržalke (cieľový stav po ukončení výluky na Kutlíkovej a sprevádzkovaní autobusovej zastávky Južné mesto):
Koncept obsluhy Petržalky bude založený na nosnej električkovej linke a autobusových linkách. Tie budú slúžiť ako napájače na električkovú dopravu, preto na styku električky a autobusov budú zastávky umiestnené blízko seba, aby sa dalo medzi jednotlivými linkami prestupovať. Samozrejme, autobusy budú naďalej zabezpečovať obsluhu po ostatných mostoch.
Ma178rek
Pri Trolejbusoch to nevidím ako problém lebo tam ich nahrádza podobný typ vozidla ...
Pri elektrické by to bolo mätúce...