Cestujúcich opäť odviezla najstaršia električka K2S aj posledná súprava typu T3M.
Na prelome rokov sa v premávke s cestujúcimi po opravách opäť objavili električky T3M #7733+7734 a K2S #7103, ktoré mali v minulom roku nehody s cestnými motorovými vozidlami na Vajnorskej, resp. Račianskej ulici.
Najstaršia električka K2S #7103 bola pri oprave zároveň prelakovaná z červenej farby do svojho pôvodného červeno-modro-sivého náteru, keďže sa s ňou počíta ako s historickým vozidlom. Verejnosť ju mohla po obnove pôvodného náteru vidieť na Dni otvorených dverí DPB v septembri, ale v bežnej premávke sa už v roku 2024 neobjavila. Do premávky bola mimoriadne vypravená 6. januára 2025.
Poslednej premávkovej súprave typu T3M #7733+7734 bol po oprave rozbitého predného čela ponechaný klasický červeno-krémový náter. V premávke s cestujúcimi sa po oprave prvýkrát objavila 30. decembra 2024 a po zimných prázdninách by sme sa s ňou mohli opäť v pracovných dňoch stretávať častejšie.
Klepeto
8133 slúžila dlhodobo ako výcvikový voz. To jediné ho uchránilo od skoršieho vyradenia a zošrotovania. A preto som aj v predošlom príspevku uviedol, najprv ponúknuť na odpredaj a až následne smer šrotovisko.
Že to našlo nové využitie samozrejme vítam. Pražáci sa môžu povoziť v tom čo nikdy nemali.
Ale ako prvý krok by malo byť odčlenenie tejto muzeálnej flotily od DPB. Nech si to zoberie pod gesciu Múzeum mesta Bratislavy a kľudne nech založia aj spoločnú inštitúciu s Múzeom dopravy a DPB, ktorý by zapožičiaval vodičov v prípade historických jázd.
DPB má v prvom rade zabezpečovať prepravu obyvateľov a všetky sily a investície vrážať do skvalitnenia svojich služieb.