Opravené retroelektričky opäť v premávke

Cestujúcich opäť odviezla najstaršia električka K2S aj posledná súprava typu T3M.

Na prelome rokov sa v premávke s cestujúcimi po opravách opäť objavili električky T3M #7733+7734 a K2S #7103, ktoré mali v minulom roku nehody s cestnými motorovými vozidlami na Vajnorskej, resp. Račianskej ulici.

Najstaršia električka K2S #7103 bola pri oprave zároveň prelakovaná z červenej farby do svojho pôvodného červeno-modro-sivého náteru, keďže sa s ňou počíta ako s historickým vozidlom. Verejnosť ju mohla po obnove pôvodného náteru vidieť na Dni otvorených dverí DPB v septembri, ale v bežnej premávke sa už v roku 2024 neobjavila. Do premávky bola mimoriadne vypravená 6. januára 2025.

Poslednej premávkovej súprave typu T3M #7733+7734 bol po oprave rozbitého predného čela ponechaný klasický červeno-krémový náter. V premávke s cestujúcimi sa po oprave prvýkrát objavila 30. decembra 2024 a po zimných prázdninách by sme sa s ňou mohli opäť v pracovných dňoch stretávať častejšie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #38:
No veď tie dva prototypy 6001 a 6002. A 6002 bola vlastne "ich" električka, takže boli radi, že sa mohla vrátiť.
Reakcia na: S499.1023 #39:
KT4 neboli ako typ nikdy schválené v rámci ČSR - aspoň tak som počul, že to bol dôvod, prečo v Liberci KT4ku nesprevádzkovali. Ale súhlasím s tebou, bolo by to tiež zaujímavé šoto. Lenže možno to fakt nebude, ani tá T6A5. Lebo to nie je "pekný starý dizajn"...
Reakcia na: upravovač fotiek #38:
Osobne by som v Prahe radšej videl KT4 ako T6 stokrát inak. Síce nikdy nevozili substrát ale dlho tu jazdili skúšobné jazdy a dokonca mám overené, že boli schválené a mali techničáky.
Reakcia na: Mhr1 #37:
T2 v Prahe jazdili? A ktoré? Okrem prototypov, ktoré sa tam testovali. Keď tam majúm 6002, určite budú mať záujem aj o jeden z protoypov T6A5.
Reakcia na: upravovač fotiek #36:
To je trochu o inom. T2 v Prahe jazdili a nemali žiadnu. K2 zasa doplňuje výrobný rad ČKD Tatra. Ale T6? To je minimálny rozdiel, tie dvere. A presne v tomto štýle, teda v rovnakej schéme náteru, so skladacími dverami ako aj s "budníkmi" (linková orientácia na streche) majú historickú KT8. Nie že by som im to nedoprial, ale divil by som sa, ak by chceli aj 7901 či 02.
Reakcia na: Mhr1 #35:
Predpokladám, že budú chcieť prototyp. T6A5 so skladacími dverami v Prahe neboli. Keď majú z Bratislavy prototyp T2, tak očakávam, že budú chcieť aj T6A5. Prečo im nevyhovieť?
Reakcia na: upravovač fotiek #25:
Prečo by sme mali pre Prahu odkladať T6? Veď oni majú svoje historické T6-ky.
Reakcia na: S499.1023 #23:
Asi myslel Milana Vegha.
Reakcia na: csepka_3 #29:
Majster to objednával? 😛
Reakcia na: csepka_3 #29:
Trixina?
Reakcia na: Klawu #26:
Treba uznať, že červená podlaha veľmi osviežila tunajší trend ponurých interiérov a bolo mi ľúto, že sa nerozšírila výraznejšie.
Reakcia na: D555.3008 #28:
Bývalý voz z Osla. Ale to je T7B5, s T6A5 na metrových podvozkoch má toho málo spločné.
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
Podlahová krytina v 7911 bola ako pozornosť jedného majstra jednej vodičke, ktorá to mala pridelené.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Alebo jednu T6A5 majú v muzeu v Goteborgu ako party - konferenčnu električku ako typ M30/má to spolok Sparvagssalskapet Ringlinien -SSR/ tak či by aj tam nemali zaujem?? na Nahradne diely
Reakcia na: Klawu #26:
Dôvod zmeny laku a podlahovej krytiny nepoznám.
Reakcia na: upravovač fotiek #25:
Takže je plán, aby 7911+12 bola prerobená do stavu po dodaní? Viem, že sa roky hovorilo o jeho súprave ako tej najlepšej z celej flotily T6. Aký bol vlastne dôvod, že sa v roku 2014 po VP prelakovala do kotasovských farieb a aj sa jej ako jedinej zmenil interiér (červené podlahy, biele dvere a oranžové madlá)?
Reakcia na: Klawu #24:
Na prvosériovú súpravu T6A5 sú odložené pôvodné diely tak by nemal byt problém ju spraviť. Dlho sa hovorí o Mišákovej súprave ako kandidátovi. Je typická, z prvej série, najpočetnejšej. Pre Prahu by som odložil prototyp T6A5 (nech si vyberú ktorý, kľudne aj súpravu), ideálne nech to odnesú hneď po vyradení. Ak bude miesto tak nič nebráni nechať bokom aj jednu T6A5 z 3. a jednu T6A5 z 2. série. Historičák by mal byť jednoznačne súprava T6A5 v stave z roku 1992.
Reakcia na: Klepeto #12:
"Historicky je daná T6A5 s televízormi na streche. Ak sa vráti do takéhoto stavu a nástreku krém/červeň tak nie je čo riešiť."

Tak v toto úprimne neverím, že sa stane. Ak náhodou aj nejakú T6 z 1. série zachovajú, tak tipujem, že ju nechajú v stave na konci prevádzky.
Reakcia na: csepka_3 #16:
Už som sa raz pýtal - ktorí boli menovite tí bájni srdciari? Však nebyť ľudí z prostredia mimo DPB, tak by tu pomaly žiadne historické vozidlá ani neboli.
Reakcia na: 6617 #13:
Z môjho pohľadu zasa nie je tak dôležitá platňová T6, ktorá je až na kupleraj na nerozoznanie od pražskej, ako prvosériová, samozrejme s nožnicovým pantografom, prevíjacím transparentom Brose a s kockou.