Niektoré linky bratislavskej MHD budú mať od júla zmenené trasy, iné budú posilnené.
Od 1. júla 2024 príde okrem tradičného zavedenia prázdninového grafikonu aj k niekoľkým zmenám v organizácii liniek bratislavskej MHD.
- Linky 25 26 92 budú počas sobôt premávať iba ráno.
- Linka 29 premávajúca medzi Malou scénou, Devínom a Devínskou Novou Vsou bude mať zlepšený interval v pracovných dňoch v sedle a večer na 15 minút.
- Linka 33 premávajúca medzi Riviérou a Dlhými dielmi bude mať taktiež zlepšený interval pri súčasnom nasadení malokapacitných vozidiel.
- Počas prázdnin bude v úseku Dlhé diely - Riviéra zabezpečený interval liniek 32 a 33 v rannej špičke 3-4 minúty, v poobednej špičke 4 minúty, v sedle 5 minút a večer 7-8 minút.
- Linka 30 na žiadosť MČ Lamač nebude v Lamači premávať po Vrančovičovej ulici, ale pri jazde medzi zastávkami Lamač a Vrančovičova bude obojsmerne premávať cez ulicu Podháj, pričom bude obsluhovať aj zastávky Klanec, Studenohorská, Podháj a Bakošova. Pri jazde k Patrónke tak obslúži tieto zastávky na rovnakom nástupišti ako linka 63, rovnako tak v opačnom smere.
- Linka 44 bude obsluhovať novú obojsmernú zastávku Prokopa Veľkého na Hroboňovej ulici medzi ulicami Kubániho a Prokopa Veľkého, kde bude možný prestup na linku 147.
- Pôvodné nástupište na ul. Prokopa Veľkého nebude obsluhované.
-
- Linka 70 bude v smere jazdy z Pod. Biskupíc do centra mesta zachádzať na novú zastávku Lúčna pred komplexom Nový Ružinov.
- Linka 147 bude premávať po upravenej trase Hodžovo nám. – Šulekova – Mišíkova – Na Slavíne – Havlíčkova – Kalvária – Prokopa Veľkého – Depo Hroboňova.
- Na zmenenej trase obojsmerne obslúži nové zastávky:
- Lesná (ul. Prokopa Veľkého),
- Prokopa Veľkého (Hroboňova ul.),
- Depo Hroboňova (výstupište pred bránou depa, nástupište na zastávke linky 44 smer Hlavná stanica).
- Zastávka Slavín bude obsluhovaná obojsmerne pri jazde medzi zastávkami Mišíkova a Havlíčkova, pričom nástupištia budú obsluhované opačne ako doteraz (A - smer Depo Hroboňova, B - smer Hodžovo nám.).
- Zastávka Havlíčkova v smere k Depu Hroboňova bude v novej polohe na ul. Na Slavíne.
- Linka už nebude obsluhovať zastávky Búdková, Stará Vinárska a Gorazdova.
- Zóna STOP (zastavenie mimo zastávky) bude platiť medzi zastávkami Šulekova a Kalvária.
- Prestup na trolejbusovú linku 44 bude po novom možný na novej zastávke Prokopa Veľkého, alebo pri Depe Hroboňova.
-
- Na zmenenej trase obojsmerne obslúži nové zastávky:
- Po ukončení rekonštrukcie električkovej trate na Vajnorskej budú opäť obnovené pôvodné výjazdové/dojazdové trasy autobusov z/do Depa Jurajov dvor:
- výjazdové spoje liniek 66 67 75 78 a 98 pôjdu z Depa Jurajov dvor opäť cez Vajnorskú,
- dojazdové spoje liniek 59 65 a 78 pôjdu do Depa Jurajov dvor cez Vajnorskú.
- Na niektorých ďalších linkách budú upravené jazdné doby medzi zastávkami.
Počas letných prázdnin nebude premávať električková linka 7 a školská linka Šk16.
MatejBA
L36: spajam 36 a ex123 (sucasnu cast trasy 23) do jednej linky a ano, je to myslene ako vymetak. A ked je Agatova nespolahliva cez spicky, a kym nevybuduju predlzenie Saratovskej a elektriciek, je lepsie tahat vymetak cez Lamac ako ked v Lamaci cakas na treti spoj obcas (pri 15 min intervale to je skoro 45 minut obcas).
Plus Podhaj je od Pri Krizi ani nie kilometer, a aj tak sa musis trepat bud 3,5km okolo ZST Lamac, alebo 4,5km cez Bory. To je hlavne chyba chybajucich prepojeni.
A zato, ze mesto je neschopne zaplatit a DPB pokryt novy dopyt sa mame teraz vysrat na zlepsenie obsluhy? Dokoncene Bory maju mat viac obyvatelov ako DNV+ZB+Lamac (ak ratame aj mozne predlzenie za sucasne plany Penty, kde sa uz chysta J&T). A maju obsluhu horsiu ako 8000 Lamac. Plus tam mas velku nemocnicu a velke nakupne centrum + vela obchodov. Tak je nieco asi zle.