Letné zmeny v MHD (od 1.7.2024)

Niektoré linky bratislavskej MHD budú mať od júla zmenené trasy, iné budú posilnené.

Od 1. júla 2024 príde okrem tradičného zavedenia prázdninového grafikonu aj k niekoľkým zmenám v organizácii liniek bratislavskej MHD.

  • Linky 25 26 92 budú počas sobôt premávať iba ráno.
  • Linka 29 premávajúca medzi Malou scénou, Devínom a Devínskou Novou Vsou bude mať zlepšený interval v pracovných dňoch v sedle a večer na 15 minút.
  • Linka 33 premávajúca medzi Riviérou a Dlhými dielmi bude mať taktiež zlepšený interval pri súčasnom nasadení malokapacitných vozidiel.
    • Počas prázdnin bude v úseku Dlhé diely - Riviéra zabezpečený interval liniek 32 a 33 v rannej špičke 3-4 minúty, v poobednej špičke 4 minúty, v sedle 5 minút a večer 7-8 minút.
  • Linka 30 na žiadosť MČ Lamač nebude v Lamači premávať po Vrančovičovej ulici, ale pri jazde medzi zastávkami Lamač a Vrančovičova bude obojsmerne premávať cez ulicu Podháj, pričom bude obsluhovať aj zastávky Klanec, Studenohorská, Podháj a Bakošova. Pri jazde k Patrónke tak obslúži tieto zastávky na rovnakom nástupišti ako linka 63, rovnako tak v opačnom smere.
    • Zastávka Vrančovičova v smere jazdy na Podvornice bude obsluhovaná na nástupišti B spoločne s ostatnými linkami.
    • V úseku Lamač – Patrónka bude mať v pracovných dňoch zlepšený interval na 15 minút (všetky spoje budú premávať po trase Podvornice – Patrónka)
  • Linka 44 bude obsluhovať novú obojsmernú zastávku Prokopa Veľkého na Hroboňovej ulici medzi ulicami Kubániho a Prokopa Veľkého, kde bude možný prestup na linku 147.
    • Pôvodné nástupište na ul. Prokopa Veľkého nebude obsluhované.
  • Linka 70 bude v smere jazdy z Pod. Biskupíc do centra mesta zachádzať na novú zastávku Lúčna pred komplexom Nový Ružinov.
    • V smere z centra mesta budú cestujúci z Nového Ružinova môcť využiť doterajšiu zastávku Pálenisko.
  • Linka 147 bude premávať po upravenej trase Hodžovo nám. – Šulekova – Mišíkova – Na Slavíne – Havlíčkova – Kalvária – Prokopa Veľkého – Depo Hroboňova.
    • Na zmenenej trase obojsmerne obslúži nové zastávky:
      • Lesná (ul. Prokopa Veľkého),
      • Prokopa Veľkého (Hroboňova ul.),
      • Depo Hroboňova (výstupište pred bránou depa, nástupište na zastávke linky 44 smer Hlavná stanica).
    • Zastávka Slavín bude obsluhovaná obojsmerne pri jazde medzi zastávkami Mišíkova a Havlíčkova, pričom nástupištia budú obsluhované opačne ako doteraz (A - smer Depo Hroboňova, B - smer Hodžovo nám.).
    • Zastávka Havlíčkova v smere k Depu Hroboňova bude v novej polohe na ul. Na Slavíne.
    • Linka už nebude obsluhovať zastávky Búdková, Stará Vinárska a Gorazdova.
    • Zóna STOP (zastavenie mimo zastávky) bude platiť medzi zastávkami Šulekova a Kalvária.
    • Prestup na trolejbusovú linku 44 bude po novom možný na novej zastávke Prokopa Veľkého, alebo pri Depe Hroboňova.
  • Po ukončení rekonštrukcie električkovej trate na Vajnorskej budú opäť obnovené pôvodné výjazdové/dojazdové trasy autobusov z/do Depa Jurajov dvor:
    • výjazdové spoje liniek 66 67 75 78 a 98 pôjdu z Depa Jurajov dvor opäť cez Vajnorskú,
    • dojazdové spoje liniek 59 65 a 78 pôjdu do Depa Jurajov dvor cez Vajnorskú.
  • Na niektorých ďalších linkách budú upravené jazdné doby medzi zastávkami.

Počas letných prázdnin nebude premávať električková linka 7 a školská linka Šk16.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
DPB ma uz asi dost soferov. Pridani soferi na 29,33. 🙃
Upravená prevádzka počas soboty je čo? Posilnenie, oslabenie, skrátenie prevádzky alebo trasy, predĺženie prevádzky alebo trasy....
Reakcia na: Petto #1:
Nie je to skôr len "presunutie" voľných síl z liniek, ktoré sú počas prázdnin oslabené / zrušené?
Kedy konecne posilnite spoj 53 aspon v letnych mesiacoch????
K tej 44 a 147 by sa hodila aj mapka. Štyri roky som tade chodil, ale celkom som tomu nepochopil. A 184 bude po začatí akademického roka obsluhovať tiež len nové nástupište zastávky Prokopa Veľkého?
Reakcia na: samkoh #5:
184 by mohla na Prokopa Veľkého aj začínať, keďže už teraz sa niektoré spoje točia cez vozovňu a zastávka Prokopa Veľkého je k internátom o niečo bližšie.
Prečo sa zmenila trasa 30 v Lamači? Sťažovali sa tam obyvatelia na hluk? Namiesto zmeny trasy, ktorá zbytočne predĺži trasu, by bolo lepšie zriadiť novú zastávku pri kostole, ktorá tam chýba. Inak, nevie niekto, prečo sa nakoniec 30 neodklonila po ulici Pod Zečákom, ako bolo pôvodne plánované (obyvatelia už nemali záujem?)?
Reakcia na: N/A #8:
Na tej novej zastávke Prokopa Veľkého budú začínať aj výjazdy 44 a 72 smer Hl. st./DH?
Reakcia na: kvorka #2:
Však sa nezaujímaš o dianie v doprave na Slovensku prvý deň. 😀 Úprava/optimalizácia/zefektívnenie/prispôsobenie prepravným nárokom v našich zemepisných šírkach a dĺžkach vždy znamená zmenu k horšiemu (len je to prezentované tak, aby pospolitý ľud to na prvý pohľad nezbadal). Ak sa nedajbože niečo posilní, musí byť naopak veľmi zreteľne prezentované, že ide o posilnenie.
A posilnenie intervalov v Bratislave so sebou v poslednej dobe prináša väčšinou to, že sa zníži kapacita vozidiel. O tom, že na 33 budú premávať krátke trolejbusy, sa v správe samozrejme "taktne" mlčí.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Linka 30 po novom otras trasa 2x po tej istej trase. Cez tú Vrančovičovu to bolo fajn riešenie a ozaj len chýbala zastávka pri kostole. K niektorým domom a aj panelákom to bolo bližšie ako bude teraz. Takto kvôli pár kriklunom na Vrančovičovej čo iné ako auto ani nepoužívajú (len aby sa im to pri chorobe alebo starobe neobrátilo), sa ľuďom predĺži časovo cestovanie a aj tie km.... choré. No vidím to tak, že linka bude menej využívaná, tak ju potom opäť zoptimalizujeme.
Inak teraz v čase zápch na Hodoninskej bývalá 30 rýchlejšia ráno touto trasou ako linka 63, len človek musel opačne nasadnúť a to asi tiež niekto nevedel pochopiť. Čo už, vždy sa sťažuje len ten, kto je nespokojný, kto bol s trasou spokojný asi nikam nepísal....
Najlepšie je, že ešte v časoch 130tky sa uvažovalo (okrem obsluhy Zecaku samozrejme) aj zachádza na Klanec hore....
Reakcia na: diky #11:
Uprimne ak uz takto dovrzali 30, tak uz radsej nemala zachadzat do Lamaca ale ist rovno po Hodoninskej smer Bory. Aspon by ludia zbytocne nemuseli mat zachadzku cez cely Lamac.
Reakcia na: N/A #8:
Aha, už rozumiem. Kde sa bude po tom otáčať 184? V depe, či na tom placi pri ex-amfiteátri?
Reakcia na: diky #11:
Nerozumiem: Linka 30 bude tie zastávky na sídlisku v Lamači obsluhovať vždy iba v jednom smere (teda napr. v smere na Patrónku iba vždy rovnako ako linka 63), a teda mimo toho nimi "preletí" bez zastavenia?
Reakcia na: hudani #4:
A je dovod ? Neviem pytam sa. V lete ide v L53 viac ludi ?
Reakcia na: Petto #15:
Ide ku Zlatým Pieskom.
Reakcia na: Peon #14:
Podľa toho, čo sa píše v texte, ich obslúži v oboch smeroch.
Reakcia na: samkoh #16:
A kolko ludi ide realne na tu nespolahlivu riedku L53 na Zlate piesky z centra (Bajkalskej a Trnavky),ked je tam nosna L4. Hoc pri intervale 15minut sa uz velmi neda tiez bavit o nosnosti. Na 53 by stacil ked tak klbak celotyzdenne max.
Reakcia na: Peon #14:
Radšej už mali dať trasu takú, že by od Borov išla cez Vrančovičovu a Podháj a ďalej od Vrančovičovej do centra a z centra po Hodonínskej a Podháji na Vrančovičovu a na Bory - obslúžila by zastávky v rovnakom smere ako L63 a nebola by obchádzka cez celý Lamač - či už s dvojnásobným zastavením alebo bez neho
Reakcia na: Petto #15:
Kde sa tu píše že L53 bude mať klbaky
L29 bude mať zlepšený interval to je teda aký interval ?🙏🤣
Reakcia na: diky #11:
Paradoxom je, že L30 idúca z Tesca Lamač a L20 idúca z Tesca Lamač o 15 minút neskôr, sa stretávajú súčasne na Podvorniciach. Čiže radšej sa motať o niečo dlhšie v obchode ako prejsť celý svet (po novom 2x celý svet) pri nulovej časovej úspore.

A to predpokladám, že pribudne vozidlo do výpravy, čiže už mohla ísť na Žatevnú a pokryť väčšie územie ako obstávať v buspruhu.
A linka 4 stále bez povšimnutia?
Reakcia na: Petto #18:
Linka 53 má cez prázdniny poobede rovnaký interval ako spoje linky 4 na ZP. A cez prázdniny ani nie sú také zápchy, čiže zrejme nejazdí príliš mimo grafikon. A napríklad z Ruzinova je lepšie ísť na Zlaté piesky 50 s prestupom pri Klientskom centre (alebo na hrane z 96 na Slovinskej) ako sa trepať zachadzkou k Polusu.
Reakcia na: TomJ #24:
Len si treba uvedomiť aké obmedzenia v doprave budú toto leto. Už len zatvorené priecestie na Ivanskej spôsobí zaťaženie okolitých ciest a križovatiek. Do toho Račianska, atď...
Reakcia na: Michael330 #21:
Zrejme sedlo daju na 15min a zbytočne. Dnes je 30.
Reakcia na: N/A #25:
Kedy je v plane uzatvarat priecestie ?
Reakcia na: Petto #27:
Presný deň neviem, ale takmer celé letné prázdniny. 🤕
Reakcia na: Petto #15:
L53 ti hlavne obslúži aj druhý neplatený nuda breh..
Reakcia na: Petto #26:
15 by bolo ozaj zbytočne, ale v sedle je tých 30 minút zase malo najmä po 12h býva úplne plná. Ideál bol 20 min interval. Radšej v špičke dať menej hustý, tam je troška rezerva.
Reakcia na: diky #30:
Problém je ze DPB alebo mesto rušia pomaly ale isto 20min int. Takže 20min už sa nevráti myslím a zase 15min na 29 je v sedle nenormalne mrhanie vzkm.
Reakcia na: Petto #31:
Tak by mohli dať v sedle 15 min s tým, že každý druhý spoj by išiel len do Devína. Tak isto cez víkend.
Reakcia na: TomJ #32:
Tie skratene spoje by boli ešte prazdnejsie.
Reakcia na: Petto #33:
Už len hypotetizujem, ale na tie skrátené spoje by mohli dať sóla, napríklad prejazd z 88. Lebo v čase turistickej sezóny je ten 30 min interval na Devín dosť neatraktívny.
Prečo L70 bude na zastávku Lúčna zachádzať len jednosmerne?
Reakcia na: Petto #33:
Tie by mohli jazdiť iba v sezóne, keď chodí na Devín dosť ľudí.
Reakcia na: Trolley #35:
A co by si chcel, plnohodnotnu obsluhu? 😃
Reakcia na: Trolley #35:
Lepšie toto ako nič. Zastávka Pálenisko nie je zasa až tak ďaleko od tých domov. Problém je, že v smere do centra 70 na Pálenisku nestojí, tak to vyriešili zachádzkou.
Nemuseli by ste meniť trasy lebo niektorí ľudia sú zmätený nevedia akým autobusom napr.pôjdu do mesta od ich najbližšej zastávky ,ani 7 nebude chodiť a ešte na niektorých ďalších linkách budú upravené jazdné doby medzi zastávkami, a ...
Reakcia na: Lucinkaa #39:
...ľudia sú zmätení...
Takže 70 z Podunajských Biskupíc, ktorá chodí v 15 minutových intervalaoch, nie že nedostane kratší interval, ale dostane zachádzku na novú zastaváku čo predĺži čas trasy..... Ale ta trasa potrebuje kratší interval ako má aj ráno. Lebo ako ľudia chodia do roboty, tak aj z nej...
Myslim, ze po tychto zmenach na linke 30 sa v plnej nahote ukazuje, ze zlucenie liniek 123 a 30 bol nezmysel. A prave teraz aby to ludi v Lamaci nemiatlo, ze ktory spoj ide smer mesto a ktory smer Bory-Dubravka tak by k rozdeleniu na dve llinky malo prist. Zakladnym bodom je aj to, ze trasa Patronka - Lamac a nasledne Lamac - Dubravka su akoby dve samostatne etapy tejto linky. Cestovat z Patronky resp. od Tesca Lamac az do Dubravky alebo naopak je nezmysel. Najvyssi cas je zamysliet sa aj nad obsluhou zastavky pri obytnych domoch na Boroch pri druhej a stvrtej etape (nad Kauflandom) kde su vybudovane zastavky ale ziadna linka k nim nezachadza. Ludia v bytovkach uz davno byvaju a musia slapat az k Hornbachu alebo na razcestie. Je skoda, ze na razcesti kde je v blizkosti zastavka T.P. Kolakovica nestoji linka 30 kde by mala idealny prestupovy uzol na Volkswagen a Devinsku novu ves. Tento prestupovy uzol by urcite uvitali ludia ktory byvaju v blizkosti zastavky Vladimira Jukla. Pretupit sa da aj pri OC Bory ale clovek ide zbytocne akoby opacnym a zdlhavym smerom a aj tak vas BUS 30 vysadi na opacnej strane.
Reakcia na: Saratov #42:
Ak niekto nastúpi do L30 a prestúpi na L4/83/84 alebo na L21/37/63, tak prvý variant je pomalý, ale relatívne stabilný a druhý variant je niečo rýchlejší, avšak s vysokými meškaniami.

Reálne aj tak drvivá väčšina obyvateľov jazdí autom (vlastne sa im ani nečudujem). Nepomohla by ani dobrá lokálna linka

Pokiaľ sa nevyrieši napr. tento stav: https://www.youtube.com/watch?v=x6x2uN3gwxo , tak zbytočne nastavíš správne lokálnu linku, keď ostaneš visieť v nosnej linke.
Reakcia na: Lucinkaa #39:
Radšej mali obnoviť L5 z Rače do Dúbravky!
Reakcia na: N/A #43:
Čo sa týka toho videa, tak križovatke pod stanicou by podľa mňa pomohlo jedine, keby sa oddelila cesta na Hl. st. pre MHD od cesty pre IAD. MHD by mohla jazdiť tak, ako teraz s vylúčením IAD a pre IAD by sa zriadilo nové parkovisko/K+R so samostatným vjazdom napr. z Pražskej, čím by sa výrazne znížil počet odbočujúcich vozidiel v križovatke pod stanicou (na Hl. st. by tam odbočovala v podstate iba MHD) a zároveň by autobusy nemuseli stáť v zápche smerom na Hl. st.
Bude cez prázdninové víkendy L4 plne v réžii Škodoviek? Tuším som to niekde čítal. Ak sa mýlim, opravte ma.
Reakcia na: ES499.0001 #46:
Chceli komplet víkendovu prevádzku, ale kedy to bude bohvie...
Keďže má veľa škodoviek ojazdené obruče a blížia sa veľké prehliadky možno sa nedočkáme zlepšenia situácie...
Teda myslím si že vo februári preto zvolili radšej linku 9 lebo museli pokryť iba 9 celodenných poradí vs 12 na linke 4...
Reakcia na: Ma178rek #47:
Víkendová výprava je 51 vozov, s 90 Škodovkami to nie je problém ani dnes.
Reakcia na: N/A #43:
Problem je, ze ta linka okrem relacie Lamac - Bory nema vlastne velky zmysel ako momentalne je. A pre cast Lamaca tymto "obmedzenim" resp. dvojitym zachadzanim hore do Lamaca tu linku este viac zneatraktivnili (nehovoriac ze smer Patronka ide iba raz za 30 minut = nepouzitelne; a do Dubravky kvoli uzkemu podjazdu meskaju nonstop).

Ked uz, tak mali spravit:
30: Patronka - P&R Tesco Lamac (obojsmerne) - Pod Zecakom (aby sa vyhla krizovatke pri ZST Lamac a ostala obsluha) - Vrancovicova - Hodoninska - Nemocnica Bory (pokryje nemocnicu a Bory Mall a nebude tam kruzit ako had) - Hany Ponickej - Hrube Luky - Mateja Encigera - Velkolucky Potok/Metro - Squarebizz Bory a spat (nova halovo-nakupna oblast ma 0 obsluhu).

36 (vymetak): Strme Vrsky - Zahorska Bystrica - Krematorium - Nemocnica Bory >> OC Bory / OC Bory >> Nemocnica Bory (a pri ceste do ZB opacny okruh) - Podhaj - Lamac [vzdy by obsluhovala iba jednu polovicu ulice podla smeru] - ZST Lamac - Janka Alexyho - Zatevna/Podvornice/Pri krizi a spat (a mohol by si zrusit spoje 23 do Lamaca)
Reakcia na: MatejBA #49:
Ale to by si zasa skomplikoval cestu z Dúbravky do Borov, lebo buď by si sa musel trepať dokola cez Lamač, alebo ísť prestupom 20+21.
Reakcia na: MatejBA #49:
Toto riešenie by skomplikovalo cestovanie ešte viac.

Intervaly L20/L30 sa majú zlepšiť, tak aspoň to bude náplasť.
Reakcia na: TomJ #50:
A v čom to je horšie ako stať 15-20 minút na Agatovej? Naschval som sa snažil dať tie linky mimo podjazdu pod železnicu.
Reakcia na: Solider #48:
Zase ak chceme sa zbaviť K2 a nech sa vyjazdia posledné prehliadky pri dennej výprave 4-5 vozidiel a iba počas špičiek je to náročné...
Reakcia na: MatejBA #52:
Kvôli 10-15 min. zápche v špičkovej hodine ťahať linku cez všetky zachádzky, predĺžiť jazdnú dobu, atď.? Väčšinu dňa je podjazd na 2-3 minúty.

A pritom ťaháš L30 cez Zečák a Vrančovičovu, pričom ľudia ju tam nechcú. Radšej budú jazdiť autom a mať ticho pred domom.

L36 v tvojom návrhu nemá hlavu ani pätu. Neprepájaš významné medziciele, ale iba ciele formou vymetačky. Z Dúbravky sa dostať do Borov, ktoré sú 2 km vzdušnou čiarou obsluhovať cez Podháj. Omg.

O. i. máš lokality + developerské projekty s nulovou obsluhou. Nemyslím, že Bory by mali až tak preferované. Jediné šťastie majú, že je tam nemocnica. Inak by nemali ani L30.
Reakcia na: N/A #54:
"máš lokality + developerské projekty s nulovou obsluhou" je ale zlyhanie, nie štandard, podľa ktorého sa to má nastavovať aj inde.
Reakcia na: Viko #55:
Bolo tým myslené to, že vzkm treba rozložiť spravodlivo. Nie, že Bory budú mať linky z každej strany a iná lokalita nič.
Reakcia na: N/A #56:
objednane vzkm treba hlavne poznatelne navysit, cca 30 rokov sa objednava a jazdi stale cca rovnaky pocet, aj ked sa za to obdobie mesto poznatelne rozrastlo....
Reakcia na: Ma178rek #53:
Tento argument som akceptoval v čase, keď tu bolo len 60 Škodoviek a bolo by to s výpravou na knap. Čo je teraz dôležitejšie, aby staré nepotrebné hrče jazdili kilometre alebo aby nebolo cez víkend 47 Škodoviek odstavených vo vozovni? Cez víkend už dávno mala byť nízkopodlažnosť samozrejmosťou, o využívaní klimatizácie pre cestujúcich ani nehovorím.
Reakcia na: Solider #58:
Zase keď sa už urobilo raz zlé rozhodnutie že dostali VP alebo čo tak by bola škoda ich nevyužiť ..
Pričom mne je v K2 príjemné aj bez klímy a to som človek čo má rád zimu ..
Reakcia na: Solider #58:
Čo som počul, vraj je dôvodom, že staršie škodovky nabiehajú kilometre a teda ak by bola full NP výprava, tak by sa odstavovali ešte rýchlejšie ako teraz. A keďže (opäť vraj) sa musia podvozky riešiť externe, tak skôr ako na jeseň nie je plán, že sa to vyrieši.
Reakcia na: N/A #54:
L30: Preco taham cez Zecak som napisal. A nie, netahal som to hore Vrancovicovou, ale cez zastavku Vrancovicova a potom na Hodoninsku. Tak si ukludni svoje trysky nervak.

L36: spajam 36 a ex123 (sucasnu cast trasy 23) do jednej linky a ano, je to myslene ako vymetak. A ked je Agatova nespolahliva cez spicky, a kym nevybuduju predlzenie Saratovskej a elektriciek, je lepsie tahat vymetak cez Lamac ako ked v Lamaci cakas na treti spoj obcas (pri 15 min intervale to je skoro 45 minut obcas).

Plus Podhaj je od Pri Krizi ani nie kilometer, a aj tak sa musis trepat bud 3,5km okolo ZST Lamac, alebo 4,5km cez Bory. To je hlavne chyba chybajucich prepojeni.

A zato, ze mesto je neschopne zaplatit a DPB pokryt novy dopyt sa mame teraz vysrat na zlepsenie obsluhy? Dokoncene Bory maju mat viac obyvatelov ako DNV+ZB+Lamac (ak ratame aj mozne predlzenie za sucasne plany Penty, kde sa uz chysta J&T). A maju obsluhu horsiu ako 8000 Lamac. Plus tam mas velku nemocnicu a velke nakupne centrum + vela obchodov. Tak je nieco asi zle.
Reakcia na: MatejBA #61:
Už len tá logika, že vyhnúť sa upchatej križovatke pri ŽST Lamač tým, že ťahať linku cez Zečák (no transit + Zóna 30), ktorá je celá oparkovaná a ledva tam prešiel 8 m bus hovorí za všetko. Zároveň v nadväznosti na cyklo, ktoré je už predznačené na Segnároch je Zečák nereálny.

A porovnávať reláciu Dúbravka - Bory s reláciou Pri kríži - Podháj...no comment.
Reakcia na: MatejBA #61:
Aký interval si predstavuješ na tej Tvojej 36? Lebo ak to má byť plnohodnotné spojenie Dúbravky a Lamača s Borami, tak tam nesmie byť horší ako 15 min cez víkend. Otázne je, či treba taký interval aj ďalej na Strmé vŕšky, alebo tam by pokračoval len každý druhý spoj?

Stále mi to príde ako výrazné zhoršenie spojenia Dúbravky a Borov, kvôli zápcham, ktoré trvajú možno tri hodiny do dňa. Mimochodom, Alexyho býva v špičke tiež dosť upchatá, takže neviem, či by to bola zrovna výhra.
Reakcia na: TomJ #63:
Trvajú do 2 hodín.

A problém je aj semafor na 505. Keby dokázal vypľuť viac vozidiel z podjazdu, tak by nebola upchatá Agátová. No čiastočne by trpela L21.
Reakcia na: Ma178rek #59:
Od roku 2019 po zmene na 1LV sú K2 prevádzkovo nevyužiteľné okrem poobedňajšej špičky na linke 7. Hovorilo sa, že novostavby sa majú zachovať – načo? Aký má zmysel udržiavať v prevádzkovom stave vozidlá vhodné len pre denné päťhodinové výkony? To sa malo odstaviť, naceniť a odpredať.

Čo sa týka klímy, tak hádam nebudeme ospravedlňovať to, že vozy s klímou máme a nejazdia. Vezmi si teplomer do K2 a zmeraj, či to je primeraná teplota pre pohodlnú jazdu, za ktorú si majú ľudia zaplatiť cestovné. Podľa mňa nie.
Reakcia na: Jak44 #60:
O tom viem, ale prečo by to malo zaujímať cestujúceho, že tu nemá kto vymeniť na vozoch zjazdené kolesá? Veď o tom sa vedelo dobre dlho dopredu, že bude treba meniť kolesá a že vozy bude treba pristavovať na prehliadky. Zase nebavíme sa tu o výprave cez pracovný deň prázdnin, ktorá sa síce blíži počtom vypravených vozov k víkendu, ale výhradne o víkendovej výprave, kde treba vypraviť 51/90 Škodoviek. A to sa dá nakombinovať tak, aby bolo vypravených čo najviac najnovších Škodoviek, ktoré majú málo kilometrov, a zvyšok sa doplní staršími Škodovkami.
Reakcia na: Solider #65:
Ja úplne akceptujem tvoj názor .. len potom načo sa robili VP v rokoch 19-23 na K2...
Reakcia na: Ma178rek #67:
19-23? V 2019 sme ešte nevedeli že dalšie nové stroje vôbec prídu. Ešte do konca 2021 to dávalo zmysel, až tie čo spravili potom (čo je väčšina) už nie.

O novostavbách len to, že namiesto nových VP električiek (či K2 alebo T3) mali radšej kúpiť wany, a nemuseli by sme čakať do 2015 pre NP električky.
Reakcia na: Andrej #68:
Konkrétne 7115 a 7116 sa robili cez leto 23, myslím si že tam to stratilo zmysel...
Reakcia na: Ma178rek #69:
A 7121, 7122 alebo 7124 ktoré spravili na jeseň 2022-jar 2023 sú na tom lepšie? Oni majú len pár mesiacov náskok, tiež tu budú strašiť ešte dlhý čas.
Reakcia na: Andrej #70:
To bol len príklad... Samozrejme že nie... Ale neverím že sa nájde kupec ktorý by chcel takéto atypické vozy a táto téma sa tu už veľakrát riešila 😞
Reakcia na: Andrej #68:
To by nesmel byť celý DPB v tých časoch predposratý zo zatrpknutého Šestinu, ktorému rozkopali jeho 1435/6 bábovčičky a pokrikoval "neschválim nič na psíkyzabíjajúci popriplotecintorínajazdiaci metrový rozchod".
Ta L29 ma zaujala. Predpokladam, ze este nie je novy CP od 1.7.
Reakcia na: S499.1023 #72:
kde v BA jazdí električka popri plote cintorína? Jedine, čo mi napadá, je Chátam Sófer.
CP nikde stale , aspon info tu uz v clanku
Linka 33 premávajúca medzi Riviérou a Dlhými dielmi bude mať taktiež zlepšený interval pri súčasnom nasadení malokapacitných vozidiel.
Počas prázdnin bude v úseku Dlhé diely - Riviéra zabezpečený interval liniek 32 a 33 v rannej špičke 3-4 minúty, v poobednej špičke 4 minúty, v sedle 5 minút a večer 7-8 minút
Reakcia na: lostrail #73:
CP nie je, ale uz je info v clanku ...sedlo a vecer to pojde na 15minut. Takze asi skoncia aj skratene spoje na Botanicku.
Reakcia na: Solider #65:
Odpredať? Komu? Máš nápad, že kto by to kúpil? Aj Sarajevo kupuje novè NP Sradlery. A naviac by bolo treba vyrobiť nové stredné podvozky. Pre Ľvov sú zasa moc široké. Takže je to číra teória, sú inde nepoužiteľné. Bohužiaľ...
Reakcia na: Andrej #68:
Toto som tu už písal dávno. Vtedy som márne hučal do námestníka primátora pre dopravu, že sú len 2 logické riešenia. 1. Pokračovať v rekonštrukciách starých vozidiel, potom by nám ich nebolo ľúto po 15 rokoch vyradiť. 2. Keď novè vozy, tak wane, aké už vtedy kupovalo Brno. Vieme ako to dopadlo, ten človek mi priamo povedal, že jeho nezaujíma, čo bude o 10 rokov, ale len to, čo bude v tomto volebnom období, aby ich zvolili znovu. A že električkám nerozumie, že električkou sa viezol naposledy ako študent...
Reakcia na: Petto #75:
Teraz bol na 32/33 aspoň teda tak sa tváril garantovaný prestup cca po 21 z každej 4ky..
Takže osobné aj keď sa zlepší interval z dôvodu kapacity pre mňa to znamená zhoršenie
Reakcia na: Ma178rek #79:
Tak z takej 9 si nemal garantovane napriklad nic. A furt si tam cakal alebo si ju tesne minul. Ani ta L4 mne vzdy nevysla. Posledne mesiace sa to len zlepsilo ked som tam furt vypisoval, ze su neschopni nieco take.
Reakcia na: Solider #65:
Kapacitne úplne stačia aj na L1. Škodovky tam vozia častokrát vzduch. Tam sú hlavne pre nízkopodlažnosť.
"Linka 33 premávajúca medzi Riviérou a Dlhými dielmi bude mať taktiež zlepšený interval pri súčasnom nasadení malokapacitných vozidiel".
Toto je správna informácia? Veď predtým DP hovoril, že na nej budú v lete nasadené trolejbusy, ktoré jazdia dnes na 40 a 61 a zrazu to majú byť menšie vozidlá? A linka 4 bez zmeny!
Klamari na IMHD. Linka 33 ze bude mat interval 4min poobede . Sak z Riviery to ide 01 06 11 16 .... No to bude vyzerat v tych degesoch.
Reakcia na: Petto #83:
Oni do toho rátali aj 32. Čiže 12 odchodov linky 33 a štyri odchody linky 32 je spolu 16 spojov. Čiže priemerný interval 3,75 min. 😁
To, že v praxi to tak nefunguje je druhá vec. Bude plnka.
Reakcia na: TomJ #84:
A kto to schyta ? Soferi. Uz teraz ich lutujem. A mat na Kuklovskej obrat 3minuty iste odchody je uz silna kava 😁 ... Cez vikend sa budu tocit z DD aj kazdych 20minut.
Reakcia na: juraj76 #82:
Zrejme to je spôsobené tým, že na 40 a 61 nakoniec nedochádza k zmene CP na prázdniny.
Reakcia na: Trammat #86:
Skor ze ledva vieme vypravit celu 40/61 s 27tr. Vypomahaju stale NB18, nie to este rozdavat vozidla na L33.
Reakcia na: Mhr1 #78:
Ja viem že politici žijú vo vlastnom svete, ale fakt si neviem predstaviť podľa čoho si niekto môže myslieť že voličov viac potešia VP vozidlá namiesto NP 🤣
Reakcia na: Petto #87:
Tak pár ks by sa uvoľnilo, keby sa išlo na prázdninový režim (minimálne na 40 minulý rok bol), ale zostáva bežný režim.
Reakcia na: Trammat #89:
40 ma obehy s 61, asi preto ostali obe rovnako. Pricom minuly rok bolo sk.prazdniny 10min int. s "degesmi", teraz bude 7-8 s 27tr.
Reakcia na: david11 #81:
Návaly ľudí v špičke na stanicu s kačicami nestačia. Ľudia tam stoja vo dverách, niektorí ostávajú na zastávkach. Potom samozrejme kvôli tomu ide zmeškaná kačica a za ňou poloprázdna Škodovka. Nie je vhodné, aby na linkách premávali vozidlá odlišnej kapacity. Nízkopodlažnosť je dnes už samozrejmosť. Kapacitne by tam postačovali aj kratšie vozidlá, ale aj v iných mestách máš linky, ktoré sú mimo špičky menej vyťažené.
Reakcia na: Mhr1 #77:
Buď by sa niekto prihlásil alebo nie. Veď ich zatiaľ neponúkli. Zohnať podvozky pre kačicu na 1 435 mm zase nie je až taký neprekonateľný problém.
Ja som bol teraz skusit tu linku 30 Vrancovicova a Lamac ma dovod protestovat, fakt tam tie niektore abusy neuveritelne hucia. A tak som rozmyslal ze ci je aj nejake lepsie riesenie ako vracat sa spat. Ine ulice nejako neprichadzaju v uvahu, vacsina z nich su velmi uzke a hlavne prechadzaju pri rodinnych domoch kde si autobus nezelaju. Tak som rozmylslal nad vozmi. Spalovacie motory boli vzdy hlucne, ale mame tu aj ine pohony. Nad trolejbusom sa netreba ani zamyslat, ta trat by sa tam nevybudovala ani za 15, ani za 20 rokov. Ale potom som si uvedomil, ze mame elektrobusy. Na L43 su ziadane, ale napriklad tie vseliake poradia, napriklad na L20 stale vidim ebus, tam az take ziadane nie su. Tak navrhujem stiahnut tieto "nieaztakpotrebne" ebusove poradia na linku 30, kedze tam sa ti ludia stazuju. Nabijacku mame na patronke, popripade by mohli dat aj na Zatevnu, aj ked tam v sucastnosti L30 nezachadza. Aj tak toto moze byt iba docasne riesenie, kym postavia 4 do Borov, potom neviem co bude z 30...ako kludne mi mozte dat aj palec dole bol to len napad, ale chcem aj odvovodnenie palca doleJa som bol teraz skusit tu linku 30 Vrancovicova a Lamac ma dovod protestovat, fakt tam tie niektore abusy neuveritelne hucia. A tak som rozmyslal ze ci je aj nejake lepsie riesenie ako vracat sa spat. Ine ulice nejako neprichadzaju v uvahu, vacsina z nich su velmi uzke a hlavne prechadzaju pri rodinnych domoch kde si autobus nezelaju. Tak som rozmylslal nad vozmi. Spalovacie motory boli vzdy hlucne, ale mame tu aj ine pohony. Nad trolejbusom sa netreba ani zamyslat, ta trat by sa tam nevybudovala ani za 15, ani za 20 rokov. Ale potom som si uvedomil, ze mame elektrobusy. Na L43 su ziadane, ale napriklad tie vseliake poradia, napriklad na L20 stale vidim ebus, tam az take ziadane nie su. Tak navrhujem stiahnut tieto "nieaztakpotrebne" ebusove poradia na linku 30, kedze tam sa ti ludia stazuju. Nabijacku mame na patronke, popripade by mohli dat aj na Zatevnu, aj ked tam v sucastnosti L30 nezachadza. Aj tak toto moze byt iba docasne riesenie, kym postavia 4 do Borov, potom neviem co bude z 30.
Teraz ke kukam vypravu elektrobusov tak no neviem, okrem 43 (jeden kus)by mali vsetko stiahnut sem, ale je aj dost odstavenych...
Reakcia na: Petto #90:
Nejazdia tie 27Tr na linke 40 v určitých časoch poloprázdne? Donedávna bol interval cez víkend 10 min s degešmi a zrazu tam môže byť 7,5 a ešte k tomu kĺby. Viem, že degeše jazdili v špičke narvaté, ale cez víkend som ich nikdy extra plné nevidel.
Reakcia na: Andrej #88:
Trochu zabúdaš, že sa bavíme o dobe cca pred 18 rokmi. Vtedy boli NP len dva 12m Ikarusy a 22 15m Solarisov. Cestujúci sa dožadovali konca Ikarusov, električky boli vlastne OK. Boli iné priority ako NP električky, vtedy sa nízkopodlažnosť neriešila ani medzi ľudom a - bohužiaľ - ani medzi vrchnosťou. Ak by sa to bolo riešilo, boli by sme dnes v inej situácii. 9 kačíc - waní - by určite nebolo na príťaž.
Reakcia na: TomJ #95:
No tiež mi interval 7-8 min. na t40 s dlhými trolejbusmi pripadá predimenzovaný. Dnes na t40/61 až 5 autobusov!
Reakcia na: Petto #1:
140 nových áutobusárov. Teraz budú môcť prejsť existujúci vodiči na pavučiny.
Reakcia na: BielikR #93:
Áno, zrejme to bude hlavný dôvod presmerovania L 30 mimo Vrančovičovú a tým pádom zvýšenia počtu najazdených jalových km a taktiež času. Ešte dobre, že miestným nevadí nočná N37, alebo žeby "Čo oči nevidia, to srdce nebolí"? 🙂. Nehovoriac o množstve iných aut jazdiacích po tej ulici, smetiari a iné aj nákladné autá. Ešte by ma zaujímalo ako bude obsluhovaná napríklad zastávka Lamač ak obyvatelia ulice "Cesta na Klanec" si nebudú želať hluk z autobusov a to ich tadial jazdí výrazne viac.
Reakcia na: Lamačan #99:
Na hluk sa mozu stazovat aj obyvatelia na Podhaji a takto by sme mohli ponachadzat kopec ulic v BA. Na Vrancovicovej asi byva nejaky papalas, ked im vyhoveli.
Reakcia na: 6503 #100:
Na tej Vrančovičovej sú najmä "kričiaca menšina" im vadí, že im tam mesto ide urobiť parčík s mini potôčikom, im vadí, že im mesto šiahne na nelegálne parkovanie na chodníku-presunie im autá k tomu zelenému pásu a kričia, že budú musieť ísť cez ulicu k domu, že to je extrémne nebezpečné, vadia a sťažujú sa aj na prechádzajúce autá, chcú ich obmedziť, vadí im prechádzajúci autobus (jazdí tadiaľ odkedy jazdí vôbec v rámci BA autobus do Lamača) 2x za hodinu a tak by sa dalo pokračovať. Proste vyšlo im mesto v ústrety aby malo pokoj, ale takto sa to nerobí, lebo tie zbytočné navyše km musí niekto zaplatiť a hlučná menšina na úkor väčšiny bude chcieť stále viac.
Reakcia na: diky #101:
Z tohto mi ide uletiet dekel. Moji rodičia v devínskej si platia parkovacie miesto asi 150 m od vchodu do paneláku.

U nás na Dubovej spravili dopravné upratovanie (jednosmerka a auta z chodníkov do jedného parkovacieho pásu) a ľudia argumentovali že to nikde na svete nie je možné aby auto parkovalo na opačnej strane cesty ako majú dom (rozumej o 5 m ďalej) a presne toto bolo eso, že je to nebezpečné, lebo prechádzajú cez cestu)
Reakcia na: MatejBA #49:
Páči sa mi ten návrh trasovania L 30 teda aspoň trasa z Patrónky do Borov s vynechaním mnohých zachádzok - najmä:
1. Vyhnutie sa stanici Lamač - ide tam už aj tak veľké množstvo iných spojov a cestovať napr. zo zastávky Segnáre na stanicu Lamač mi príde také zvláštne ... možno iba ak by mal niekto problém prejsť po nadchode nad železnicou. Pri tejto zmene by to chcelo potom výnimku na tranzit cez Zečák pre mhd. Kľudne by mohli obnoviť aj zastávku "Pod Zečákom" z čias L130 🙂.
2. Vyhnutie sa časti Podháj - aj keď som rád za navýšenie počtu spojov do tejto časti - napríklad cez sedlo pracovného dňa 12 spojov za hodinu (L63 + 2xL30) a cez víkend 10 spojov za hodinu na zastávku Klanec, Lamač ..., len neviem, či už sa nejedná tak trochu o plýtvanie. Ďalšia vec je, že po zmene bude každá jazda autobusu na L30 trvať v podstate rovnako ako L63, ktorá ide na opačnú stranu mesta. Veď len cesta zo zastávky Vrančovičová na Hodonínsku je 1 min L37, alebo 10 min L30 🙂. Možný kompromis by sa dal urobiť ak by sa neobsluhoval celý Podháj až po zastávku Lamač, ale len po zastávku Podháj. Po nedávnom zmene značenia by sa možno vedel otočiť aj krátky autobus pri zastávke Podháj (autá sa tam už otáčajú).
3. Vyhnutie sa zastávke OC Bory - skratila by sa jazda a najmä netreba prechádzať cez frekventovanú cestu v smere do Lamača. Zastavovanie na zastávke OC Bory by malo zmysel len ak by niekto chcel prestúpiť na L 21. Sú takí ľudia? Cez víkend obe linky majú 15 min interval a na zastávku prídu približne rovnako, ale nevšimol som si, že by na seba autobusy čakali ...
4. Vyhnutie sa zastávke Vladimíra Jukla - zastávka pred nemocnicou, zastávka za nemocnicou, neviem, príde mi to zvláštne.
Reakcia na: BielikR #93:
A N37 im nevadí, zaujímavé.
Reakcia na: 6503 #100:
Na MHD sa niekto bude sťažovať zrejme na každej ulici po ktorej MHD jazdí. Poserovia z magistrátu by teda mali urýchlene problém riešiť a MHD v meste zrušiť. Potom sa nikto na hluk sťažovať nebude a ešte aj ušetríme.

Podpora alternatívnej mobility a lá Bratislava toto...
Mňa fascinuje L147 a jej presmerovanie. Práve na Búdkovej je kúpalisko, na ktoré chodí skoro každý od Hodžovho námestia po Búdkovú.
Reakcia na: MerlinCoffee #106:
Z Hodzka na Budovu chodia stále trolejbusy takže si myslím že toto spojenie až tak chýbať nebude
Pozrel som ten novy CP L29 a priznam sa, ze neviem, pocas ktorych hodin zahustili ten interval. Ale 15 minut je aj tak slabota.
Reakcia na: lostrail #108:
Lol. Sak sedlo bolo 30, už je 15. Večer boli aj skrátené spoje 4x po Botanicku, no idú až po DNV.
Reakcia na: Petto #109:
Cez víkend je 15-minútový interval cca od 10:00 do 18:00.
Reakcia na: Trolley #110:
Ano a ? Prispevok hore aj vravi o posilneni intervalu L29 v pracovne dni. Vikend sa cca nemenil a zrusili sa len skratene spoje po Botanicku.
A obratisko Žatevná zíva prázdnotou. 🤕
Reakcia na: N/A #112:
No pár vozov L30 som videl prestávkovať aj v obratisku Pri kríži, keďže tam majú vodiči toaletu.
Reakcia na: Lamačan #103:
1. Zečák je to isté ako Vrančovičova, čaťs obyvateľov tam ten autobus nechce
2. Tam lepšie riešenie ako prejazd cez Vrančovičovu nie je (iba ak by vždy len Podháj jedným smerom prešiel bez zastavenia, ale kilometre zostanú. Určite neskrátiť po Podháj, aj v okolí Klanca a konečnej (tam dokonca dosť veľa ľudí využíva linku 30) sú domy. Treba dúfať, že mesto navráti jej trasu cez Vrančovičovu a nebude sa takto všade ustupovať. Veď nech dajú Lamaču ultimátum, buď linka 30 cez Lamač a Vrančovičovu, ale nebude vôbec zachádzať na sídlisko.
3. prestup na 21 veru je dosť ľudí čo cestujú DNV-Lamač a opačne, toto by sa dalo spraviť, ak by sa zriadila nová zastávka T.P. Kolakoviča aj pri Kauflande pre linku 30 a bol by tam síce nie na hrane ale bol prestup medzi linkami 20, 21, 23, 30 - čo by určite bolo lepšie kao teraz a ešte by to skrátilo trasu linky 30 vynechaním OC Bory, aj tak od nemocnice je to do obchodného centra rovnako ďaleko a ešte by sa lepšie obslúžil Hornbach a Kaufland.
4. nuž nateraz hej, do budúcna tam pribudnú domy, ale to by sa dalo riešiť potom...
Zase raz DPB robí krásnu robotu...
Na linke 4 chodia v rannej špičke 3 poradia po sebe VP ... Ja chápem že potrebujeme aby nám jazdili súpravy ale naozaj tie 2 poradia 19 a21 by boli vhodnejšie obsluhovať NP nech nejde po 24 minútach NP spoj...
Reakcia na: Petto #111:
Len informujem, nič konkrétne som tým nemyslel. Teda až na tie skrátené spoje.
No tá 33ka je akože luxusný fail... Zlepšil sa interval ale tie spoje sú tak preplnené .. došla NS12 a následne 30TrDG a aj tak to skoro nepoberalo všetkých ..
Ale mimo špičky je to určite zlepšenie
Mohli by ste zmeniť aj mapu denných liniek? Pre linky, ktoré sú od 1.7. zmenené.
Linka 70 na zastavku lučna to je des toto doked to bude ??
Reakcia na: Asaus #119:
Asi už navždy.
Reakcia na: Ma178rek #117:
Tam je to variabilne, niekedy sa nenarves, niekedy vsetci sedia. Aj klbak vedel byt napratany predtym. Btw. je uz aj CP pre 33 od septembra. Kym klbak siel 12x/hodinu , sola pojdu 16x takze je to zhorsenie aspon kapacitne. Sedlo a vecer ano tam je to luxus. Ale tam to zial neslo inak. Predtym boli na striedacku 32 aj 33 s 15min int. ...Teraz je 32 s 15min a do toho ide 33 s 5/10 intervalom.
Reakcia na: Petto #109:
Dobre. Kedze L29 (ak to nahodou vyjde) vyuzivam predovsetkym ako nahradu za chybajucu elektricku medzi Malou scenou a Kralovskym udolim, az tak ma netankovalo, co sa dialo za Botanickou.
Ale ked uz teda posilnili sedlo na 15 min., este by bolo nacim spicku na 7/8 + predlzit to po Landererovu a uz sa to bude dat aj normalne vyuzivat. Pokojne nech tam vlozia tie kratke po Botanicku, ziadny problem.
Reakcia na: lostrail #122:
Celkovo L29 by mohla chodit Landerkou az po Pristav. Obsluha Pristavnej s 87 je dost o nicom v spojeni do centra a to tam uz vyrastla aj Klingerka aj ta nova Pristavna1 "bytovka". A kracat na Prievozsku je dost daleko k nosnym tbusom.
Reakcia na: Petto #123:
Ono by to nebolo zle predĺženie len kde by sa otáčala, keďže linka 29 je uz dosť dlhá na to aby urobila iba kolečko... Lebo nejakých 5 minút by sa hodilo
Škoda že urobili tak blbo odbočku za mostom Apollo k ulici Pribinova, tam by sa dala teoreticky urobiť konečná zastávka
Reakcia na: Petto #125:
Som.nevedel že tu končila nejaká linka 🙂 akože nebola by to zlá alternatíva
Reakcia na: lostrail #122:
...netanGovalo...