Výluka liniek 14 na Jesenského (15.6.2024 07:00 – 15:00)

V sobotu bude krátkodobo vylúčená premávka električiek na Jesenského a Námestí Ľ. Štúra.

V sobotu 15. júna 2024 cca v čase medzi 7:00 a 15:00 bude vylúčená premávka električiek liniek 1 a 4 po Jesenského, Mostovej a Nám. Ľ. Štúra z dôvodu zabezpečenia nerušeného priebehu podujatia v Redute. Dotknuté linky budú jednosmerne odklonené na obchádzkové trasy.

  • Linka 1 bude pri jazde z Hlavnej stanice premávať medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo nám. cez Kapucínsku, tunel a nábrežie.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra.
    • Zastávku Centrum budú električky obsluhovať iba pri jazde na Hlavnú stanicu.
    • Namiesto neobsluhovanej zastávky Nám. Ľ. Štúra odporúčame využiť najbližšie zastávky Most SNP, alebo Šafárikovo nám. (možný presun z Nám. Ľ. Štúra autobusmi liniek 29 50 70)
  • Linka 4 bude pri jazde do Dúbravky premávať medzi zastávkami Centrum a Kráľovské údolie cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel.
    • V tomto smere neobslúži zastávky Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer.
    • Cestujúcim odporúčame v smere z nábrežia do Karlovej Vsi a Dúbravky použiť linku 29 s prestupom na linku 4.
    • Zo zastávky Jesenského odporúčame peší presun k najbližšej obsluhovanej zastávke Centrum.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lupask #1:
Inauguracia Pellinka tipujem.
Nemohli sa zaviesť posilové spoje 29 po Botanickú záhradu, aby ostal zachovaný električkový interval?
Reakcia na: Petto #2:
Tipujem správne...
Reakcia na: 3pa3ck3 #3:
Useless. Od 7:16 ma L29 interval 15min cez vikendy.
A znova papalášizmus, však ľudia si kvôli papalášom kľudne peši prejdu na vzdialené zastávky, však?
Kedysi sa uvažovalo a vytvorení "vládneho kvartieru" (alebo ako sa malo volať to miesto, kde by boli všetky vládne a štátne inštitúcie). Návrh bol vtedy na oblasť Kutuzovovych kasární - Kukuricu by stačilo vymaľovať a kancelárii by tam bolo pre tri ministerstvá a zvyšok by sa zriadil po barákoch, prípadne by sa pristavilo niečo z unimobuniek. Na buzeráku by mohli byť inaugurácie - postavil by sa tam stan ako na festivaloch a bolo by vybavené. Mňa napadlo, že by sa mohlo niečo aj lepšie postaviť - 1. medzi Slovnaftom a Vrakuňou alebo 2. na mieste bývalej Dimitrovky - Istrochem. Vláda chce väčšiu bezpečnosť, tak aj vláda musí obetovať niečo na svojom pohodlí a neobmedzovať nosný systém dopravy. Tento papalášizmus ma naozaj s****.

Môžu inaugurovať Pelinka aj na Tureckom Vrchu. Tam budú mať bezpečie a kľud.
Reakcia na: BA2301 #7:
To je dobrá myšlienka, navrhujem Martin, Zvolen, alebo Svidník.
Klasika, zase nejaké podujatie, furt a furt....nech si dorobí mesto dvojkolajku po nábreží a bude pokoj.
Reakcia na: andy27 #8:
Alebo Handlova. 💀
Reakcia na: kvorka #9:
Ako píšeš, furt a furt sú tam obmedzenia. 2. koľaj na nábreží musí byť! Na Nám. Ľ. Štúra príprava na ňu už bola: https://imhd.sk/ba/galeria-media/34905/67-122-odbo%C4%8Duje-na-Vajansk%C3%A9ho-n%C3%A1bre%C5%BEie
Šírka Vajanského nábrežia medzi obrubníkmi je 16,5 metra. Navrhujem nasledovnú úpravu:

1,5 metra cyklopruh + 0,25 metra deliaci pás (nie fyzická bariéra) + 3 metre jazdný pruh + 0,25 metra deliaci pás + dvojkoľajná električková trať 6,5 metra (osová vzdialenosť koľají 3 metre) + 0,25 metra deliaci pás + 3 metre jazdný pruh + 0,25 metra deliaci pás (nie fyzická bariéra) + 1,5 metra cyklopruh = 16,5 metra

Cyklisti naozaj nepotrebujú zaberať 3 metre jednosmerne, nech sa na mňa nehnevajú. Nepoviem pol slova, ak by bolo miesto, ale 2. koľaj je podstatnejšia ako ich luxus.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Plny suhlas.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Všetky tieto tvoje vízie sú síce fajn, ale stále si nám nepredstavil toho oslíka otras sa, ktorého máš pre ne nachystaného v zálohe. Preto sa robili cyklopruhy premaľovaním z obyčajného pruhu, že to stálo najmenej.
Reakcia na: Viko #14:
nuz, len keby sa nerobilo vela rieseni typu stalo to najmenej a len to narobilo problemy, tak mozno by uz stihlo zostat aj na jedno normalne riesenie.....
Keby niesme druhé najchudobnejších hlavne mesto v európskej únii tak namiesto tych cyklopruhov postavia dvojkolajku a novú cestu a ešte by vyšlo miesto aj na cyklistov.
Nalepiť tam obrubník je proste lacnejšie
Reakcia na: Viko #14:
Celá tá super cyklotrasa na Vajanského stála cez 700 tisíc €. Takže rozhodne nešlo len o maľovanie čiar.
Reakcia na: Viko #14:
Ja iba poukazujem na to, ako by sa ten priestor dal využiť rozumnejšie. Predpokladám, ža na to máme volených zástupcov mesta, ktorí majú hľadať napr. aj také usporiadanie uličného priestoru, ktorý navrhujem. Následne financie na projekty a ich realizáciu.

Viď https://imhd.sk/ba/doc/sk/23338/Moderniz%C3%A1ciu-Vajnorskej-radi%C3%A1ly-sa-nepodarilo-naprojektova%C5%A5-ani-za-10-rokov

Ako napísal Martin Fundárek v diskusii k vyššie odkazovanému článku:
"Hlavné mesto ako vydavateľ stanoviska nesúhlasí so zámerom hlavného mesta ako investora. Taká komédia sa asi ani nedá vymyslieť."
Reakcia na: bobitwo #17:
700 tisíc €? Wow. Kiež by takú sumu dostal DPB na historičáky.
Reakcia na: upravovač fotiek #18:
Ja stále nerozumiem, čo je na tej vete, ktorá je v Tvojom príspevku ako posledná, nesprávne. Skôr to dokazuje to, že mesto si uvedomuje, že v tomto procese má dve rozličné funkcie a dokáže medzi nimi rozlišovať.
Reakcia na: Viko #14:
V tomto prípade by som v kútiku duše očakával, že na to prispeje štát ako kompenzáciu na uzávierky Mostovej počas akcií organiovanými štátnymi inštitúciami
Reakcia na: 3pa3ck3 #3:
NĽŠ je predohra obmedzení, ktoré budú v sobotu.

Btw, zaujímavé, že pred 5 rokmi to nikomu nevadilo.
Reakcia na: N/A #22:
A čo za obmedzenia majú ešte byť?
Reakcia na: bobitwo #17:
Zdroj?
Reakcia na: SixSixTrooper #24:
Je to záležitosť 2-3 minút nájsť potrebné informácie, ale prosím
https://bratislava.standard.sk/472721/cyklotrasa-na-vajanskeho-nabrezi-vyvolala-rozporuplne-reakcie-kolko-na-nu-mesto-vynalozilo-financii
ak by si to považoval za nedôveryhodný zdroj, tak https://www.startitup.sk/vajanskeho-nabrezie-celi-kurioznej-uprave-ludia-nadavaju-na-vallove-pruhy-aj-podivne-riesenie/
Ak sa ti chce hľadať, isto nájdeš niekde zmluvu na stránke mesta
navyše, sú to staré čísla, medzitým sa robili nejaké úpravy, nový semafór. Keďže je niekto neschopný a nevie pred prerábkou zamerať skutočný stav, či aspoň po prerábke skutočný stav (čo by mali, ale niekto sa na to vybodol) a až obyčajná verejnosť upozornila mesto na to, že im tam chýba 0,5m na ceste. Mesto to teda musí rozširovať. Samotný Vallo v nejakej diskusii priznal, že nutné rozšírenie, aby sa dodržali technické normy bude stáť cez 100 tisíc €. Takže to sme na minimálne 800 tisíc €.
Reakcia na: N/A #22:
Všetko je len kvôli nedávnemu útoku...
Reakcia na: 3pa3ck3 #20:
Že dokáže rozlišovať je v poriadku, že nedokáže koordinovať svoje štruktúry už v poriadku nie je.
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
lenze to nie su struktury z Bozej vole rozlozene pod primatorom. Mesto je tu dvojjedine pretoze chce stavat (investor) lenze stat ho nuti zanho posudzovat dokumentaciu (stavebny urad). To nejde a nema ist tak ze radnica si nieco povie takze teraz sa vyprdneme na zakonne predpisy a postavime lebo mozeme.
Reakcia na: bobitwo #25:
Dakujem
Reakcia na: lupask #28:
trosku by som ale predpokladal, ze ked to je "pod jednou strechou", ze ti co pripravuju zamer si daju tu namahu a zistia si "vo vedlajsom kancli" kde su ti co to maju posudzovat, ze ake su tam poziadavky, ocakavania a pripravia ten zamer, projekt tak, aby tomu vyhovel....
Reakcia na: ES499.0001 #23:
PZ SR:
DOPRAVNÉ OBMEDZENIA SÚVISIACE S INAUGURÁCIOU PREZIDENTA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
✅V súvislosti s inauguráciou prezidenta Slovenskej republiky, ktorá sa uskutoční v sobotu 15.06.2024, čakajú obyvateľov, návštevníkov ale najmä na motoristickú verejnosť v hlavnom meste Slovenskej republiky Bratislavy dopravné obmedzenia. Tie sa budú týkať najmä Starého mesta, Devína a diaľničného obchvatu Bratislavy (D1, D2).
✅ Okolie Reduty - cestná premávka, vrátane električiek bude úplne vylúčená z ulíc Jesenského ulica, Mostová ulica, Námestie Ľ. Štúra, Rázusovo nábrežie v čase od 07.00 h do cca 13.30 h.
✅ Staromestská ulica – cestná premávka bude v čase cca. od 12.30 h do cca 15. 30 h obojsmerne uzavretá od Mosta SNP po Hodžovo nám. Zjazd bude umožnený z Mostu SNP v smere z Petržalky na Vajanského nábrežie a výjazd na Most SNP bude z nábrežia v smere do Petržalky.
✅ K čiastočným obmedzeniam v cestnej premávke dôjde v čase cca 16.30 h do cca 18.00 h aj na diaľničnom obchvate Bratislavy v úseku Letisko M. R. Štefánika po križovatku diaľnice D2/D4.
✅ K čiastočným obmedzeniam v cestnej premávke dôjde v blízkosti Bratislavského hradu, hradu Devín, ako aj Mohyly generála Milana Rastislava Štefánika.
✅ Na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky budú dohliadať hliadky dopravnej polície.
Vodičov vyzývame aby zvýšili svoju opatrnosť, ohľaduplnosť a aby rešpektovali pokyny príslušníkov Policajného zboru.
✅ Zároveň vyzývame k zvýšenej ohľaduplnosti aj cyklistov.
✅ Vodičov vyzývame, aby sa vyššie uvedeným úsekom vyhli – pokiaľ to situácia umožňuje, využiť alternatívnu trasu.
O prípadných ďalších dopravných obmedzeniach budeme verejnosť včas informovať.
Reakcia na: N/A #31:
Papalášismuz najhrubšieho zrna! To sa už ináč ako šikanou nazvať nedá! Toto poslúži akurát tak tomu, že ľudia budú na prezitenta nadávať. Ale jemu to nevadí, Bratislava ho aj tak nevolila, tak nech si to jej obyvatelia vyžerú! Smrad jeden.
Reakcia na: Viko #14:
V pozícii "oslík otras sa" by mohol byť objem prostriedkov štátneho rozpočtu, ktorý sa plánuje pre..ať v rámci tejto konkrétnej aktivity
Reakcia na: N/A #31:
Pekná cesta, Topoľové hony, Kačín .... chvalabohu je zopár lokalít, kde jediná uniforma, ktorú uvidím, je lesnícka .... a nebudú tam smrdieť "hluchí kulturisti" .... len ma desí, že už začínajú obmedzovať Ústavou garantovanú slobodu pohybu aj na mojej obľúbenej cyklotrase popri letiskovom plote 👎 👎 👎
Reakcia na: si #30:
Len potom sa dostávaš do ošemetnej situácie - ak by bezplatné poradenstvo poskytovali "tí z vedľajšieho kancla", prečo ho v takom rozsahu neposkytujú aj všetkým ostatným záujemcom o výstavbu?
Reakcia na: gejza #34:
Lenže to pri letiskovom plote nie je oficiálna cyklotrasa
Reakcia na: N/A #22:
Ale vadilo a aj vtedy sa diskutovalo o tom, že by sa mal nájsť vhodnejší reprezentatívny priestor, kde by sa dala zabezpečiť bezpečnosť a zároveň by to neobmedzovalo ľudí. Takisto aj zrušenie omše, ktoré patrí skôr do c.k. tradícií.
Reakcia na: bobitwo #36:
ešte kedysi v 80-ych rokoch nás tam ako deti "sprevádzali" súdruhovia z letiskovej ochrany, ale vždy sme im dokázali ujsť .... nemám pocit, že by som mal meniť svoje návyky z detstva ... nevraviac o tom, že od jari do jesene sa od mostu vo Vrakuni až po mohylu hýbu húfy cyklistov, ktorí asi tiež nemajú pocit, že tam nie je cyklotrasa
Reakcia na: gejza #38:
Zákaz vstupu tam nie je, ale oficiálna cyklotrasa to nie je tiež. To že to letisko ticho toleruje, je vec druhá. Nemáš pocit, že by si mal meniť návyky z detstva? Kolega si ešte robil vodičák v časoch, keď na Slovensku bol praktický jediný rýchlostný limit 60km/h v obci medzi 5-23h, inak neplatili žiadne rýchlostné limity, iba občas kde tu boli značky upravujúce rýchlosť. Normálne si to mohol legálne valiť po Moste SNP či Staromestskej 100km/h medzi 23-5h. Tak isto si pamätá, že napríklad Michalská, Hviezdoslavko, skoro všade v rámci Starého mesta boli cesty, žiadne pešie zóny. Myslíš, že jeho návyk z mladosti je v poriadku, ak by ho teraz praktikoval? Alebo čo tak návyk od deda z dediny, kde im Ignác 30 rokov hovnocucom vyťahoval žumpy za fľašu domácej a vylieval to za dedinou do poľa? Alebo že keď sa pralo v práčke, tak sa vyhodila hadica do ulice a voda sa nechala vytekať na ulicu? Našim susedom zostal návyk, že ani po 30 rokoch vysvetľovanie nepochopili, že nemajú nechať svoje psy oštiavať a kadiť do predzáhradky. Pred pár rokmi bola v Občanovi za dverami reportáž, kde si to cyklisti skracovali cez jeho pole, nepomohli tabule, plot, znacky, vždy to niekto rozbil a zničil. Výsledok? Zničená úroda na cca 1,5x100m páse poľa. Pritom okolo viedla cesta. Myslíš, že to bolo v poriadku?
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
A kde potom zmysla?
Reakcia na: bobitwo #39:
dal si porovnanie ad absurdum, to sa musí uznať 👍 napriek tomu nevidím dôvod nevyužiť spolu s inými skvelú cyklotrasu - či už na zelenú vodu alebo k Mohyle 🙂 btw. Letisko tam vytvorilo miesto pre spotterov, ktorí sa k nemu tiež nejako dopravujú - zväčša na bicykli 😁
Reakcia na: gejza #41:
Áno, cyklotrasa tam existuje, čo spomínaš. Ale na tom úseku okolo letiska to nie je cyklotrasa. To je všetko.
Reakcia na: N/A #22:
Vadilo, len si zabudol.
Reakcia na: 3pa3ck3 #21:
Štát prispeje zrušením cyklopruhu. Takže druhá koľaj bude mať kde byť vybudovaná
Reakcia na: bakerný #44:
A kde ako ? Dalsia kolaj sa tam nezmesti. Bez toho aby bol obmedzeny jeden z dvoch smerov pre IAD/BUS.
Reakcia na: Petto #45:
Po odsťahovaní americkej ambasády cez Hviezdoslavovo námestie.
Reakcia na: Petto #45:
Stále by mohlo byť riešenie obojsmerný cyklookruh, pruh pre autá ,električkova trať obojsmerná a následne pruh pre autá...

Reakcia na: Ma178rek #47:
Neviem presne aká tam je šírka, ale podľa normy cyklista má mať 1,25m priestoru, cesta má mať 2,75m (kvôli autobusom) električka pre 2 smery potrebuje minimálne 6,5m. Podľa toho ako vyzerajú krajnice pre cyklistov, ak je tam kanál na kraji a podobne, tak tých 1,25m sa ráta od tej prekážky. Ak by tam bol obrubník ako teraz medzi autami a cyklofrasov, musíš prirátať šírku obrubníka +0,5m. Minimálna šírka 14,5m len pre šírky pruhov. Ďalší 1-1,5m sa nazbiera na ďalších veciach. Takže tých 16m môžeme brať ako niečo, čo tam treba minimálne na šírku.

Edit: tie šírky pruhov sú minimálne. Samozrejme 3m pruh pre autá by bol lepší, ale 2,75m potrebuješ.
Reakcia na: bobitwo #48:
https://dennikn.sk/blog/3774428/stavebnymi-upravami-k-priepustnejsiemu-nabreziu/

Ja som vychádzal na základe tohto článku kde je naschodnejsie riešenie

Ak by sa miesto pruhu pre autá vybudovala druhá koľaj, ostal by terajší stav s tým že po električkovom zvršku ak by sa spravil poriadne spodok mohli premávať autobusy MHD.. čo by bola Win-Win situácia pre všetkých 🙂...
Reakcia na: Ma178rek #49:
Za mňa existuje aj schodnejšie riešenie, ale to je iná debata. Tento návrh vyzerá na prvý pohľad celkom dobre, ale má ešte viac chýb ako ten súčasný na ktorý sa už minulo cez 700 tisíc €. Ale v skratke:
1/ cyklotrasa poza zastávku pri Moste SNP fungovať nebude, nefunguje ani pri TPD, tá istá situácia, chodci to majú na saláme
2/ riešenie pri bývalom Propeleri. Ak som dobre pochopil, autobusy majú jazdiť po električkovej trati a majú mať spoločnú zastávku. Ostrovček zastávky musí mať min. 1,5m, samotný pruh cesty musí mať od ostrovčeka bezpečnostný odstup 0,5m ďalej, na tom mieste, čo je tam dláždenie pri Propeleri, tak je tam veľký pohyb chodcov a klasika budú ignorovať cyklotrasu navyše nástupný ostrovček musí mať minimálne 70m na dĺžku.
3/ miesta križovatka na Šafku. Tak ako je nakreslená zastávka, je tam ledva 20m priestoru. Nedáš tam teda 2 dlhé autobusy. Ďalší problém, autobus by musel stáť na koľajniciach, aby z nich mohol prejsť na zastávku, ak tam bude veľa áut, budú blokovať prístup na zastávku. Teda bus bude blokovať električku.
To je len tak v skratke, čo som si všimol rýchlo.

Jedno z najlepších riešení za súčasného stavu by bolo zrušiť ľavé odbočenie z Rázusovho nábrežia pre autá na Mostovu. Tým sa získa priestor.
Reakcia na: bobitwo #50:
Situácia pri TPD by sa mohla trocha utriasť po vybudovaní normálneho prestupného uzla, kedy ľudia nebudú mať tendenciu pobiehať hlava-nehlava kvôli stíhaniu spoja. V každom prípade je to krásna case study na to, že keď nieje navrhnutý dostatočne veľký nástupný ostrovček voči reálnej frekvencii cestujúcich, ľudia sa bez oddelenia zábradlím prelievajú aj do okolitých priestorov, ktoré nemali byť ich.
Reakcia na: Viko #51:
Situácia pri TPD je tiež len ukážka ľudskej arogancie a blbosti. Chodím tade pomerne často. Chodci či cyklisti to tam majú celú križovatku na saláme, semafory pre nich neplatia. To isté prechod pre chodcov pri Moste SNP. Koľkokrát som jediný blbec, čo tam čaká na zelenú. Nemá to nič spoločné so zlým návrhom.
Reakcia na: Viko #51:
Križovatka pri TPD mala byť podľa mňa už dávno zjednodušená, je tam k dispozícii alternatívny mimoúrovňový prístup cez Černyševského a Lužnú.
Reakcia na: bobitwo #52:
MOST SNP krizovatka pri elektrickach ma zbytočne dlhú zelenú pre autá. Cez víkend je tam aj frekvencia chodcov vyssia tak sa nečudujem ze to všetci ignorujú vrátane mňa. Mali by tam zaviesť niečo v štýle križovatky pri NBS. Blikacia oranžová a semtam si 31/39 smer zochova dostanú priamo zelenú súčasne s cervenou pre tu prvú spominanu križovatku. Priechod pri Dunaji by som vypol nastalo.
Reakcia na: Petto #54:
Zľahčuješ a ospravedlňuješ proste porušovanie predpisov. Tu nejde len o tie 2 križovatky. Na Šafku sa tiež na to kašle, pri Ekonomickej univerzite preskakujú aj ten plot, pritom tam je podchod, sú schopný bežať krížom cez Račko na červenú, len aby chytili električku, čo pôjde znova o 5 či koľko minút atď...
Reakcia na: bobitwo #55:
Viem ze porušujem. Ale život je dost krátky na to aby sme stali X hodín v živote na križovatke kde po aute nie je ani stopy. Ber to prosím ako zvelicenie. Úprimne viac sa bojím stat dakde v strede križovatky pri Umelke medzi 2 smermi IAD ako prejsť na červenú keď nič nejde.