Dopravný podnik zaraďuje na linky už aj nové električky Škoda 29T3 ForCity+.
Od 26. januára 2024 sa do pravidelnej premávky s cestujúcimi postupne zaraďujú už aj novododané nízkopodlažné električky Škoda 29 T3 ForCity+ z minuloročnej 20-kusovej dodávky (čísla 7431 až 7450). Po vykonaní homologizačných skúšok ešte výrobca na električkách vykonával drobné úpravy, ktoré vyplývali zo zistení pri skúšobných jazdách.
Pre cestujúcich je viditeľnou zmenou doplnenie prídržnej tyče pri pozdĺžne umiestnených sedadlách v zadnom článku, ktorá má zvýšiť bezpečnosť cestujúceho napr. pri náhlom zabrzdení. Doplnené boli aj držadlá na miestach s operadlami, ktoré sú novinkou v týchto električkách. Z technických úprav možno spomenúť zjednotenie ovládania osvetlenia vozidla so starším typom týchto električiek a úpravu kamerového systému v kabíne vodiča.
Cestujúci môžu v týchto nových električkách využívať aj nabíjacie USB zásuvky na dobíjanie svojich mobilných elektronických zariadení. Zásuvky sú umiestnené v bočniciach pri niektorých sedadlách.
Novým električkám prajeme čo najviac kilometrov s dokonale okrúhlymi kolesami.
upravovač fotiek
Na 7703 vyhodiť 1. dvere a dať pluh z 8434, doplniť nezávislý pohon KIRSCH APU 100 DIPME z ľubovoľnej vyradenej 25Tr. Vybaviť zberač zariadením na postrek trolejového vedenia prípravkom proti námraze. Vybaviť zadný podvozok brúskou (podobne ako 104 brúsi koľaje v meste Gera) a nádržou na 4 kubíky vody (chladivo pri brúsení). Upraviť riadenie pre možnosť vytvorenia súpravy "PX" s vozňom 8441. Prečíslovať na 8440.
Náhrada 8434 a vznik brúsneho vozňa, možnosť jazdy aj bez napätia v troleji.
Na 7706 vyhodiť 1. dvere a vyrobiť nový pluh. Doplniť do zadnej časti vozidla nádrž o objeme 7 kubíkov vody a nataihnuť trubky na polievanie trate. Vybaviť zberač zariadením na postrek trolejového vedenia prípravkom proti námraze. Upraviť riadenie pre možnosť vytvorenia súpravy "PX" s vozňom 8440. Prečíslovať na 8441.
Náhrada funkcie tlačenia pluhu 8437 a možnosť vytvoriť obojsmerný pluh v prípade potreby pluhovať trať bez obratiska. Vznik polievacej električky na kropenie zatrávnených tratí.
Na 7704 doplniť kukaňu na trolejové vedenie pri 3. dverách a meracie zariadenie z 8437. Doplniť dieselagregát KIRSCH APU 100 DIPME z ľubovoľnej vyradenej 25Tr. Prečíslovať na 8442.
Náhrada 8437, možnosť jazdy aj bez napätia v troleji.
Odložiť dva dieselagregáty KIRSCH APU 100 DIPME z vyradených 25Tr ako zdroj náhradných dielov.
7717+7718 nechať ako záložnú súpravu.
T3P so starými skriňami, T3M (s výnimkou 7610), T3G, T3S, T3AS a T3Mod a 8434 darovať na Ukrajinu (8434 asi na diely). Z 8437 spraviť hisotričák 211 v stave pri dodaní (možnosť spraviť zrýchľovačovú trojičku 7819+7820+211 pre mimoriadne šotojazdy). 7610 ako sólo histroičák T3M v stave v roku 1984, reprezentujúci prvé polovodičové električky v Bratislave. Zo 7602 alebo 8439 vybrať a odložiť náhradné diely výzbroje TV1 pre historičák 7610. Prípadne aj z 8434 vybrať náhradné diely výzbroje Tr37 pre zrýchľovačové historičáky.
Nebrať príspevok vážne.