Premávka bratislavskej MHD počas letných prázdnin (1.7. – 31.8.2023)

Počas letných školských prázdnin od 1. júla do 31. augusta 2023 budú linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin. Linky s celoročným cestovným poriadkom (iba stĺpec Pracovné dni) premávajú bez obmedzenia.

Počas letných prázdnin nebude premávať linka 7.

Už od 19. júna 2023 až do začiatku vysokoškolského zimného semestra nebude premávať ani posilová študentská linka 131 z Hlavnej stanice do Mlynskej doliny.

Zároveň, pripomíname, že od 1. júla 2023 príde k zvýšeniu cien cestovných lístkov v rámci celého Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #55:
To by šlo.
Reakcia na: TomJ #52:
Veď ráno má aj teraz 78 5-minútový interval a poobede by mohla táto spojená linka jazdiť v intervale 15 minút (alebo 12 minút, čo by ale bolo nesystémové) a od Astronomickej by jazdili skrátené spoje tiež v intervale 15 minút, čo by bol v podstate súčasný stav. Čo sa týka úseku Blumentál - CSÚ, tak tam by to 31 dopĺňala v špičkách na interval 5 minút.
Reakcia na: Ike #43:
To by som si rád zajazdil aj osobne.
Reakcia na: Ike #30:
Tej príprave nerozumiem/Tú prípravu nechápem.
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
Ešte by potom bolo nutné doriešiť obsluhu Vrakune, lebo tam špičkový interval 10 min stačiť nebude a pokiaľ by zostali posilové 78 v trase Astronomická - PB, tak by tam bol zasa trochu naddimenzovaný interval 5 min.
Reakcia na: 810zssk #44:
.. len či sa v septembri naozaj obnoví 🙃
Reakcia na: Viko #48:
To akože kvôli linke 130, ktorá by premávala v lete v pracovné dni by sa DPB zosypala personálna politika? Dobre tomu rozumiem?
Reakcia na: david11 #47:
Veď v úseku CSÚ - Blumentál by bol aj naďalej interval 5 minút, rozdiel by bol len v tom, že 31 a 39 by obe jazdili v intervale 10 minút (cez prázdniny by 31 nejazdila, keďže 39 by mala v špičke interval 10 minút). 39 (spojená so 78) by mohla obojsmerne zachádzať cez Blumentál, aby tam bol obojsmerne interval 5 minút. V úseku, kde má premávať 78, by sa interval oproti súčasnosti zlepšil (v minulosti tam bol tuším 12-minútový interval).
Reakcia na: Ike #38:
Ešte treba do výpočtu zahrnúť, o koľko zamestnancov DPB príde, ak bude kvôli veľkému množstvu letných služieb problém vybrať si dovolenku v želanom rozsahu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #35:
10 min.ti v špičke nestačí ani náhodou počas školského roka.
Teraz je tam celodenný rozbitý 10 min.po Blumentál aj, keď iba jednosmerne..
Reakcia na: johnnyjanko #45:
Panebože, tam nie! Veď sa to tu píše od začiatku, že 24m pôjdu na t71!
A DPB reálne uvažuje o presmerovaní L61 cez Trnávku aj za súčasného stavu, kedy drôty končia na Bulharskej a baterkové trolejbusy nemáme? Navyše 24m vozidlá by tam boli zbytočne veľké, neverím, že ich tam chcú nasadiť.
Reakcia na: TomJ #37:
"Dôchodcovia môžu umierať aj v septembri" is the new "ľudia si môžu nakúpiť aj v sobotu" 😁
Reakcia na: hroch #41:
Podľa mňa predstava že to niekoho napadne poslať v rámci šotovýluky na Kolibu nie je úplne nereálna. 🥶
Reakcia na: birch #40:
L65 aj ako sólo potrebuje pri ceste od Galvaniho pri odbáčaní na Rádiovú voľný protismer aby si nadbehol,kĺbak predpokladám že potreboval aj "čistý" protismer na Rádiovej...zalamujú to tam klbaky aj na L64 a vždy to ide aj keď základ je postavený v "ustretovosti" vodičov IAD v protismere čo v poslednej dobe troška upadáva...a obrubníky pižlajú už pri zalamovaní z Rožňavskej na Bulharskú kde sú ešte aj nešťastne postavené kandelábre ktoré už sa tiež podpísali na šrámoch a späťákoch....
Reakcia na: NOKS #39:
Tie 24m trolejbusy maju byt primarne (ak nie vylucne) urcene na 71, ak si dobre pamatam.
Reakcia na: NOKS #39:
- 24m trolejbusy nemajú jazdiť na L61
- 24m vozidlo má takmer rovnaký prejazdný profil ako 18m
- na L65 kĺby už jazdili a žiadny sa zatiaľ v tej oblasti nezasekol (aj keď teda miestni vodiči a obrubníky by vedeli rozprávať svoje)
Reakcia na: Petto #34:
V špičke na Galvaniho by sa možno vybil ešte skôr než by došiel na semafór pri Avione 😃... .. inak by som si pozrel ako by bezkolízne zalomil ten 24m trolej z Bulharskej na Galvaniho a varianta že by nebodaj odbáčal z Bulharskej na Rádiovú,to už je v rovine scifi🤪
Reakcia na: 810zssk #36:
Vodiča nevyhodíš = úspora na osobných nákladoch 0 € (dobre, nejaké úspory máš na nadčasoch, ktoré sa nerealizujú).
Vozidlo nepredáš = 0 € (ale účtovné odpisy Ti pravdepodobne bežia, ak vozidlá nie sú účtovne odpísané).

A teraz úspora pohonných hmôt.
Kolo: 8*2 km = 16 km.
Počet kôl: 8 / deň.
Dopravný výkon: 8*16 = 128 km / deň.
Manipulačná jazda: 2*8 km = 16 km /deň (do/z depa Trnávka).
Dopravný výkon celkový: 16+128 = 144 km / deň.
Spotreba nafty: 25 l / 100 km = 25*1,44 = 36 l / deň.
Zmluvná sadzba: 1,0547 € / l (+ DPB by mal platiť nejaký paušál na naftu, ale paušál je pre tento výpočet irelevantný).
Náklady na PHM: 1,0547*36 = 37,97 € / deň.
Náklady na PHM: 37,97 * 42 (PD) = 1594 € / leto.

Náklady na spotrebu materiálu (spotrebného, bezodpisového) boli za celý DPB v roku 2022: 29 796 675 €.

Nepočítam tam ešte údržbu autobusu (výmena oleja, opotrebovanie kolies, ale bavíme sa o výkone 6 048 km. Náklady na prevádzku tejto linky v lete by teda tvorili 1594/29796675 = 0,005 % nákladov na spotrebný materiál za rok 2022.

A teraz sa pozrime na príjmovú stránku. Ok, väčšinu cestujúcich budú tvoriť dôchodcovia, ale na druhej strane dopyt na linke výrazne neklesne, na trase je kúpalisko, linka obsluhuje časti mesta, ktoré inú obsluhu nemajú. Takže zrušením linky môže DPB prísť o (nepatrnú) časť tržieb z JCL, ale možno aj z PCL ak si povedzme obyvatelia Segnárov povedia, že sa im na leto neoplatí kupovať PCL.

cca 40 € denne, to je 36 vydaných JCLiek denne, čo znie v prípade tejto linky asi nepravdepodobne, každopádne, bavíme aj o nefinančných (ale ekonomických) benefitoch prevádzky tejto linky a ak sa za leto majú ušetriť doslova jednotky eur, potom je na mieste otázka racionality tohto rozhodnutia.

Ak si časť cestujúcich nekúpi JCL kvôli linke 130 a povedzme časť obyvateľov Segnárov (20 v prípade, ak by bol prepad tržieb JCL 0) na leto neobnovila 2x30 dňovú PCL, tak strata spôsobená nevypravením tejto linky je väčšia ako jej vypravením. 20 PCLkárov zase nie je až tak nepredstaviteľné množstvo.
Reakcia na: 810zssk #36:
Dôchodcovia sa cez prázdniny nemajú čo prevážať do obchodov a krematórií, ale majú pekne sedieť doma a starať sa o prázdninujúce vnúčatá. 😁
A už nám aj niekto po rokoch vysvetlí prečo sa počas prázdnin redukuje dôchodcovská 130 keď na nej existuje presne nula dôvodov prečo by mal klesať dopyt?
Reakcia na: TomJ #29:
Mimo špičky by asi stačil 15-minútový interval v celej trase, v špičke by mala 10-minútový interval s posilovými spojmi po Blumentál/Trnavské mýto, ak by sa zrušila 31.
Reakcia na: 3pa3ck3 #28:
No niekto ma mokre sny v DPB a chce na "baterkovat" uz na useku Bulharska - Avion - Letisko a spat. Kilometricky je to cca 7km. Ale pri dlhsom stati na letisku a klimovani pocas prestavky no neviem 🙃 . 11km pod dratom vs 7km na baterku nedodrzi pomer 3:1 pocas jazdy. Ci sa to vobec stihne dobit od Bulharskej na stanicu a naspat.
Reakcia na: TomJ #29:
Pomaly ale isto zanikaju/zanikli intervaly 12 a 20min. Vsetko sa preklapa na nasobky 7-8/15/30. L78 uz tak funguje - 7-8/15/7-8//15.Dnesna v preklade 31/39 je v CP sk.dni v rezime 5/10/5//10-20.

No co by som dal spojenej 39 a 78 sa ani neodvazim nacrtnut
😂.
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Moznost sa ponuka, ale tam tie intervaly budu pravdepodobne ine. Tak by v spicke sla zrejme len kazda druha/tretia 39 dalej ako 78.
Reakcia na: TomJ #29:
to by uz inac nemalo daleko k L54 z 90tych rokov, z ktorej rozseknutim vznikli linky 78 a 94.... 😛

a inac "o obávam sa, že aj 15 min interval by bol časom nedostatočný, lebo Vrakuni by tak vznikol zaujímavý priamy spoj do centra."
mi velmi pripomina ze "cestujuci by to zneuzili" (a nahodou by potom sli radsej autobusom a nie autom a magistrat by menej skasiroval ludi na parkovacej dani....)
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Tej príprave nechápem. Nemohla sa 64 presmerovať dňom spustenia trolejbusovej trate? Či lepšie je zmeny cestujúcim dávkovať na viac krát, aby zostali v strehu?
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Neviem, či je vhodné spájať 39 a 78. Bola by to moc dlhá linka a v podstate by sa stala ešte nespoľahlivejšou v úseku Blumentál - CSU, kde by sa asi ešte viac rozsypal preklad s 31. Po druhé, aký interval by podľa Teba mala mať? 20 min je málo, ak by to malo byť spojené so 78. No obávam sa, že aj 15 min interval by bol časom nedostatočný, lebo Vrakuni by tak vznikol zaujímavý priamy spoj do centra.
Reakcia na: Mopy #27:
Troleje sa potiahnu z Bulharskej po Avion, baterkový úsek bude iba Avion - Letisko
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Ahoj. Ahaa. Uz rozumiem tej 39ke. Cize defacto by chodila ako kedysi 31ka po Trnavske Myto, nez ju skratili po Blumental.. Zas potom by sa ponukala moznost zrusit 31ku.. a v exponovanych casoch studentov vlozit spoje 39ky..
No som zvedavy ako to nakoniec cele bude.. Osobne 64ka na Jelacicku by bola fajn, 78ka v planovanej trase nevyzerala tiez zle..
61ka tu som pochopil to presmerovanie cez Trnavku,ze ked tam chcu vyuzit hybrido tbusy tak je od Hlavnej stanice az po Radiovu pod trolejom.. zvysok by sla na baterie.. Ci?
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Za všetkých, ktorí až tak nesledujú zákulisné info, sa pýtam: z akého dôvodu sa uvažuje o presmerovaní 61 cez Trnávku?
Reakcia na: Petto #19:
To všetko beriem, ale hádam mi nechceš tvrdiť, že najlepším liekom na tieto problémy je 39 zrušiť...
Reakcia na: Mopy #23:
64 sa mala skrátiť po Jelačičovu kvôli presmerovaniu 61 cez Trnávku a zároveň by to bola príprava na predĺženie 32 z Hl. st. na Jelačičovu, keď sa raz postaví TT v Mlynskej doline.

39 sa mala podľa toho obrázku skrátiť po Trnavské mýto, rovnako ako 78. Tu sa podľa mňa ponúka možnosť spojiť 39 a 78 do jednej trasy, čím by sa zachovalo spojenie CSÚ so Zimným štadiónom, spojenie Ostredkov so Zochovou a zároveň by sa mohla 66 skrátiť (ideálne aspoň po Ružinovskú a nie iba po Hraničnú), keďže po Drieňovej by jazdila spojená 39+78.
Mna z tych planovanych zmien co som videl v BA novinach a na nete, zaujala aj 64ka. Podla nakresu to vyzeralo, ze mala koncit na Jelacicovej.. 78ka vyzerala zaujimavo okruzne tiez..a pochopil som, zeby nechodila k Novemu SND.. Ta 39ka sa mala zrusit, alebo tiez skratit?
Cize vyzera to, ze k Bory spitalu je ista len 216ka..zatial..
Reakcia na: ES499.0001 #20:
Každý deň na 44/51 a 44/52 😛
Ani L5 z Rače do Dúbravky neobnovia?!!! 😫 😭

😃
Plánuje sa aj víkendová premávka historických vozidiel, tak ako to bolo minulý rok?
Reakcia na: johnnyjanko #18:
Papierovo tam funguje preklad sice pekny ale realita je vzdy ina. A stale neriesene zachadzanie L39 obosjmerne k Blumental je uz len ceresnicka na torte.
Reakcia na: Petto #16:
Potrebu násobne vyššej kapacity na strane CSU predsa rieši L31, nie náhodou? 39 je ale dôležitá napr. pre študenov, ktorí bývajú v Mlynskej doline a školy majú pri Zimáku (Farma, FSEV). A tiež je to pre ľudí, ktorí bývajú v okolí Trnavskej cesty, najrýchlejšia cesta do Petržalky (s prestupom na Zochovej). Takže tá linka má svoje opodstatnenie. Kratší interval by potešil, ale dá sa fungovať aj pri súčasnom.
Reakcia na: david11 #15:
Presne toto aj mňa napadlo, že toto šoto vedenie DPB akosi nedomyslelo. 😁 Väčšinou sa zdražovanie obhajuje rastom nákladov a aby bol zachovaný štandard súčasnej obsluhy. Ale ako by chceli predať, zdražíme cestovné a zrušíme Vám linky, to neviem. 🙂
Reakcia na: david11 #12:
Prave ten interval. Samotna trasa je ako tak dobra. Ale na jednej strane potrebuje L39 2-4 nasobnu kapacitu pre CSU , kdezto Ostredkam ocividne staci 20min.
Reakcia na: david11 #14:
A ešte zdražovanie a rušenie liniek k jednému dňu by nebol teda dobrý marketingový ťah..
To by ani na storku na insta nebolo..
Reakcia na: marťanXQ #7:
Tak asi tlak verejnosti a poslancov..
Nebolo by to prvý krát..
Reakcia na: Solider #5:
Prázdne to jazdí min.od Kolárka k Zimáku aj v špičke..
Reakcia na: Petto #9:
Čo je na nej nesystémové okrem intervalu, ktorý si tam drží DPB.?
Reakcia na: Petto #10:
To dúfam aj ja. Už mimo sezóny sú tie spoje na chnap veľakrát. Cez leto tá 96ka potrebuje kĺb.
Snad aspon sa vratia na L96 pocas let klbaky, zacinaju dost slusne odchadzat charterove lety. Nech ide radsej L37 na sola cez vikend.
Reakcia na: marťanXQ #7:
39 sa sekne tak ci tak. raz. Tak nesystemovu linku uz nemame v meste asi.
Reakcia na: marťanXQ #7:
Treba sa zamyslieť, kto je vlastníkom značky Bratislavské noviny a či ich zadarmo vydáva pre blaho mesta, alebo môže mať aj iné záujmy 😉
V Bratislavkych novinách bola teda zbytočne stresujúca informácia pre obyvateľov v Ostredkoch o tej nutnej zmene linky 61 , a 39, ktoré mali prebehnúť vraj od Júna 2023, . Aj keď 61, by tak či tak musela prejsť na Bulharskú už v tomto roku, no na 39 sa týkalo zrušenie len pre ušetrenie financií na jej vozokilometrov..
Reakcia na: mbendzala #4:
Ano je. Viacere ranne sluzby pocas prazdnin na 40,44,49,60 nie su.
Reakcia na: Petto #1:
Sóla na 47 sú cez prázdniny už dávno.
Reakcia na: Petto #1:
A je na to dost kratkych trolejbusov? Je to tak natesno, a viacere linky z klbov na kratke to asi nedaju, napriek prazdninovej redukcii asi... Uz dlhsiu dobu chodi napriklad na 60tke aj autobus (alebo to su ine prevadzkove dovody ako nedostatok trolejbusov?)
Reakcia na: Dadino #2:
Ked uz nic ine,tak tu 30 mohli urobit/spojit s 123
To, že sa nateraz neplánujú iné zmeny je aj potešujúce vzhľadom na to všetko čo už sa vypustilo von ale rovnako ma to mrzí, že ani obsluhu novej nemocnice sme nijako nevyriešili čo od 1.7.2023 malo byť...
Budu aj nejake kapacitne oslabenia ? 47 sola atd ?