Na jednokoľajku medzi Bratislavou a Komárnom príde opäť súkromný dopravca.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR zverejnilo víťaza súťaže na prevádzkovanie vlakovej dopravy na regionálnej trati Bratislava - Komárno. Vlaky na tejto trati sú v súčasnosti v úseku Bratislava - Kvetoslavov zaradené do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) ako linka S70 a dopravu zabezpečuje Železničná spoločnosť Slovensko. Povinnosťou nového dopravcu bude tiež zapojenie sa do IDS BK.
Záujem o prevádzkovanie dopravy vo verejnom záujme na tejto trati podľa ministerstva dopravy prejavilo 7 dopravcov. Z celkovo troch uchádzačov, ktorí sa dostali do finálového výberu (Železničná spoločnosť Slovensko, Leo Express a Yosaria Trains), vybralo ministerstvo ako víťaza českú spoločnosť Leo Express, ktorá by mala zabezpečovať dopravu na spomínanej trati v období od 10. decembra 2023 do 9. decembra 2032. Ministerstvo dopravy by však chcelo ponúknuť víťazovi, aby začal na trati jazdiť už od decembra 2022, teda o rok skôr. Ministerstvo v predmetnej súťaži ponúkalo aj možnosť predložiť ponuku na 1-ročné obdobie v roku 2023.
O víťazovi súťaže okrem ponukovej ceny rozhodovali aj ďalšie kritériá, napr. počet sedadiel vo vlakoch, podiel klimatizovaných či nízkopodlažných vozidiel. Ministerstvo požadovalo vek vlakových vozidiel najviac 40 rokov (od výroby, resp. poslednej zásadnej modernizácie) počas celej doby platnosti zmluvy, umožnenie prepravy aspoň 1 bicykla na každých 100 sedadiel a 1 toaletu v každom vlaku.
Porovnanie ponúk jednotlivých uchádzačov sa nachádza v oznámení o vyhodnotení ponúk.
V rokoch 2012 až 2020 dopravu na trati Bratislava - Komárno zabezpečoval súkromný dopravca Regiojet.
N/A
Vlak č. 1 príde na koľaj bližšiu k výpr. budove. Vlak č.2 na vzdialenejšiu. Vlak č. 1 má skorší odchod, reže perón vlaku č. 2.
Keby sa vchody postavili naopak:
Vlak č. 1 príde na koľaj vzdialenejšiu k výpr. budove. Vlak č. na bližšiu.
Vlak č. 2 má neskorší príchod, reže perón vlaku č. 1.
Samozrejme predpis takúto vec rieši, ale pri počte takýchto križovaní denne a pri počte dopravní v ktorých sa to deje, sa to nikdy nedodržovalo.
Ak by grafikonista upravil GVD, aby nedocházalo k vyššie uvedeným javom, tak by zrútil TGVD, resp. by sa výrazne predĺžili jazdné doby.