Železničná trať do Komárna zmení od decembra dopravcu

Pre cestujúcich by sa prakticky nemalo nič zmeniť.

Od polovice demcembra tohto roka bude prevádzku na železničnej trati Bratislava - Komárno, ktorá je v úseku Bratislava - Kvetoslavov integrovaná do IDS BK ako linka S70, najbližšie dva roky zabezpečovať dopravca Železničná spoločnosť Slovensko s vlakmi prenajatými od rakúskeho dopravcu ÖBB. Doterajšiemu dopravcovi, spoločnosti RegioJet, vyprší v decembri zmluva a nového dopravcu štát nestihol vysúťažiť. V súčasnosti prebieha nová súťaž, víťaz ktorej bude dopravu na spomínanej trati zabezpečovať až od roku 2023. Ministerstvo dopravy preto oslovilo viacerých dopravcov na zabezpečenie dopravy na najbližšie dva roky, z ktorých ako najvýhodnejšiu ponuku vybrala práve rakúskeho a slovenského dopravcu.

"Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1 vlkm bude na úrovni 9,65 €. S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len drobné úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich. Nezmení sa ani režim IDS na území Bratislavského samosprávneho kraja," uvádza v tlačovej správe Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Podľa ministerstva bude doprava na trati zabezpečovaná vlakovými súpravami dopravcu ÖBB, ktoré cestujúci poznajú z trate Bratislava - Marchegg - Viedeň. V úseku Komárno - Dunajská Streda majú byť nasadené aj motorové jednotky radu 840 ZSSK. Oproti súčasnosti by na trati malo premávať viac klimatizovaných vozňov.

Súčasný dopravca RegioJet prevádzkuje jednokoľajnú trať Bratislava - Komárno od marca 2012, kedy ju prevzal od Železničnej spoločnosti Slovensko. RegioJet priniesol na trať vyššiu kvalitu vlakov a najmä pravidelnú taktovú dopravu. Za uplynulé roky počet cestujúcich na tejto trati rapídne narástol, čo vyústilo do kapacitných problémov. Od 1. apríla 2018 sa dopravca zapojil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji na úseku Bratislava - Kvetoslavov. V roku 2019 RegioJet nasadil na najvyťaženejšie spoje súpravy s veľkokapacitnými poschodovými vozňami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #118:
RJ má poschodové vozy len na 4308/4337 a 1770/1771. Z týchto vlakov je problém 4308, kde tých 500 cestujúcich cestovalo pred koronou. Poobede je frekvencia rovnomerne rozložená, na 4337 je tá súprava len preto, lebo vezie len tento vlak a hneď sa odstavuje na ráno na 4338 v DS. Tie 1770/1771 by v pohode stačili aj tri vozy, bežne tam aj jazdievali so 750 KDS. Oproti 2x628 (642,643) sú tie ZSSK súpravy práve naopak kapacitnejšie.
Reakcia na: S499.1023 #121:
Máte pravdu, súdruh.
Reakcia na: Jak44 #119:
Aj pri zostave 2xBdteer + (2xBdtmee alebo Bmpz-l + Bmpz-s) to vychádza celkom natesno (našťastie Bymáky aj rakúske riadiace vozne nemajú dvere až na kraji)
Reakcia na: Andy #118:
Dôležité je, že sú preč tie žlté vlaky.
Reakcia na: 810zssk #116:
Väčšinou nie.
Reakcia na: Andy #117:
Nástupištia na zastávkach majú len 100m. Nakoľko bežný vozeň má ± 25m, tak maximálna možná súprava bude HKV + 4 vozne. Aj 4308 tak momentálne jazdí.

Čiže buď 5 vozovka bude REX, ktorý vynechá zastávky ako Kvetoslavov zastávka atď. alebo sa zamknú prvé/posledné dvere súpravy a bude sa "triafať". 🙂 Rovnako ako keď na 4308 jazdil 3x Talent.
Reakcia na: 810zssk #116:
Mňa hlavne zaujalo, že zrazu nikomu nevadí, že sa (ako tvrdí sám Hlubocký) kapacita vlakov v špičke zníži o 20%, ale možno už počítajú s otvorenou R7. 😃
Reakcia na: 810zssk #116:
Keď sa zvyšovala kapacita Regiojetu, tak vraveli, že je plán nasadiť HKV + 5 dvojposchodových vozňov, takže zjavne áno.
Reakcia na: yellowcaptcha #113:
Na tej trati sú nástupišta dosť dlhé pre súpravu 5 vozňov + HKV?
A na trase "Bratislava - Marchegg - Wien" bude OBB do decembra nasadzovať niečo iné? Ak áno, tak čo asi?
Reakcia na: yellowcaptcha #113:
Bdtmeer je čo? Neklimatizovaný vozeň s "r" na konci by existovať nemal (nehovorím o tom, že pri nových modernizáciách už ZSSK prešlo na európske "z" miesto "eer").

Ale teda predpokladajme, že pán riaditeľ myslel toto: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdtmee.php#060
„Toto je naša zostavička, v ktorej tu budú jazdiť cestujúci od 13. decembra 2020 (postupne plánujeme vozidlá dopĺňať v prospech klimatizácií, vákuových záchodov a nízkopodlažných jednotiek) a komentár ku kvalite jednotlivých súprav:

1. Vratné súpravy HKV radu 2016 + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdteer + 2x vložený vozeň ÖBB radu Bmpz-I + riadiaci vozeň ÖBB radu Bmpz-s. Vozne ZSSK radu Bdteer – vozne s klimatizáciou, vákuovým WC, pripojením WiFi a prepravou bicyklov, vozne ÖBB radu Bmpz-I a Bmpz-s (bez klimatizácie, s viacúčelovým veľkopriestorovým oddielom pre prepravu bicyklov a osôb s obmedzenou možnosťou pohybu) spĺňajúce kvalitatívne požiadavky prepravy cestujúcich v prímestskej a regionálnej doprave na sieti ÖBB (súpravy momentálne nasadzované na vlakoch na trati Wien Hbf. – Marchegg – Bratislava hl. st.);

2. Nízkopodlažné dieselové motorové jednotky ZSSK radu 840 s klimatizáciou, vákuovým WC, s možnosťou prepravy osôb s obmedzeným pohybom, spájania do dvojíc a s diaľkovým ovládaním; tieto jednotky ZSSK už prevádzkuje niekoľko rokov a sú charakteristické svojou spoľahlivosťou;

3. Klasické súpravy ZSSK v zložení HKV radu 754 + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdteer – vozne s klimatizáciou, vákuovým WC, pripojením WiFi a prepravou bicyklov + 2x osobný vozeň ZSSK radu Bdtmeer (vozeň po rekonštrukcii bez klimatizácie).“

...

„Najväčšiu časť vozidiel presúvame spod Tatier, najmä z tratí Poprad-Tatry – Kežmarok – Stará Ľubovňa – Plaveč a Studený potok – Tatranská Lomnica, kde namiesto súprav radu 840 aktuálne zvažujeme nasadenie DMJ 813, príp. 813.1.“

https://dennikn.sk/blog/2055315/ideme-juhom-rakuskym-aj-slovenskym-vlakom/
Na debiliny nesúvisiace s témou tu nie je náhodou všeobecná diskusia? 🤔
Ak sa mýlim, tak ma opravte.
Reakcia na: Ike #100:
Hm, mám podobnú skúsenosť, len posledné 2 body u nás neplatia... 😂

Je možné, že na východe sme bohatší, keď tu máme väčšinou PC s 8 GB RAM a s vekom nanajvýš nejakých 7 rokov? 🤔
Reakcia na: Minko #101:
Pockaj, pockaj. Ja som si cielene kupil notebook z roku 2012 a neskor preskladal na novsi (Dell Latitude E6420 -> E6430, t.j. z roku 2013). Osadil som don i7 stvorjadro, ktore sa tam nikdy nemontovalo (ale TDP bol este prijatelny), SSD disk a teraz tam je Linux, pricom Win 10 spustam z virtualky a robim s nimi v pohode. Ziadne lagy ani cakacky. Po tom, ako mi ten virus odpalil Linuxove particie pri snahe o dual boot aj tak nikam inam ako do virtualky nepatri.
Reakcia na: Ike #100:
"- keď som vo vete povedal slová ako flipchart, cloud, VPN, dokovacia stanica, tak som rozprával po rumunsky (dúfam, že aspoň ten HO sa počas koronakrízy udomácnil),"

Tak pouzivaj slova "tabula na fixky", "oblacik", "Verejnost Proti Nasiliu" alebo "Siet so sifrou", ci "taka ta velka nabijacka".

- zo všetkých zasadacích miestností bol projektor napevno iba v jednej, v prípade každej inej sme museli ísť pred rokovaním požičať erárny a pripadal som si, ako keď sme na základnej škole so spolužiakmi mali povinnosť priniesť pred hodinou meotar,

Tak toto zasa byva pomerne bezne aj v mensich firmach. Ale chapem, moloch by mohol mat par aj napevno.

- existencia ľudí, ktorí si tykajú, ale zároveň sa oslovujú titulmi, či už akademickými, alebo funkčnými "pán (generálny) riaditeľ, nejdeš na obed?", "pán inžinier, minule si mi hovoril, že by sme mohli ísť na ten futbal",

Toto som zazil, zvyknut sa na to da, ale je to fakt divne.

- dôležité tlačivá vo Worde, kde boli polia na vyplnenie vybodkované a keď som niečo písal, rozhadzoval som celý formulár, pričom aby tomu tak nebolo, musel som bodky adekvátne (to sa ale nikdy nedalo presne),

Ohooo, tak na toto som si vymyslel carovnu formulku. Bodky zmazem vsetky a potom poviem, ze pocitac doma mi to vie vyplnit automaticky, ale ten program nemozem sirit, lebo ho mam "napaleny" od kamarata a on nechce, aby sa to sirilo dalej, ako medzi tych, ktorych pozna.

- v polovici môjho pôsobenia sa časť formulárov nahradila Excelom, ale moja radosť bola iná, keď som zistil, že to nie je Excel s rozdelenými bunkami na tie na vyplnenie a tie na inštrukcie, ale celý formulár napísaný v troch bunkách,

Normalne vidim tu sekretarku ako pozera na ten Excel a frustrovane zahlasi "Ale ved tie chlieviky su velmi male, ako to tam mam napisat!" Na to zareaguje IT-ckar tym, ze "aha, takto si ich viete roztiahnut".
O dve hodiny neskor: "Sefe, tak uz mam ten novy formular hotovy."

- cestovný príkaz, kde boli niektoré položky aj 2x na jednom liste (jedna úradníčka asi pozerala na hornú polovicu a druhá dolnú),

Dvakrat polozka = dvakrat preplatene.

- overusage slova "šifra" a jeho derivátov "hoď šifru", "zašifruj" v kontexte synonyma slova podpis,

Ked uz nevies skonfigurovat aspon SHA-256 a dvojfaktorovu autentifikaciu, naucis sa byt aspon "cool". Teda aspon v tom ich svete.

- existencia vnútorných listov s prísnymi pravidalmi (čo v praxi vyzeralo tak, že som kolegyni zavolal čo potrebujem a následne čakala týždeň, keď jej príde list podpísaný mojimi šéfmi a rozdelený jej šéfmi),

Toto je na kazdom urade a v kazdom statnom molochu.

- počítač s 2 GB RAM (použitie RAM bolo v stand-by móde na úroni 78 % ),

Potichsie, aby to necitali kolegovia, co maju 1 GB a menej RAM.

- e-mailová schránka s kapacitou 500 MB (archivácia bola na týždennej báze).

Setrit treba ved ;-P.
Reakcia na: lupask #107:
Win10 máme aj my asi tak rok a pol ale počítače ho trošku asi nezvládajú 😁 no my sme v čase "prvej vlny" si chceli vydobyť homeoffice ale vraj nie lebo kyberbezpečnosť (podliehame certifikácii bez ktorej by nás "rozpustili") problém je u nás v tom že IT architektura je v žalostnom stave a nerieši sa nič lebo z ministerstva prišiel príkaz znížiť náklady 10% (na všetkom) takže horiace problémy sa delia na menej horiace a viac horiace a podľa toho sa postupuje 😂 vzdialený prístup k mailom máme v podstate tiež ale len prostredníctvom služobných mobilov a kariet s dátami 😁
Reakcia na: Minko #101:
pfff tak to je dost tragedia, ja robim v jednom statnom urade a tu dokonca mame na niektorych pocitacoch uz windows 10 a dokonca vzdialeny pristup k emailom!
Reakcia na: Maremi #105:
to je síce fajn, ale mne je to prt platné. Sám si to tam nesmiem vložiť a čo neprešlo "zamestnávateľom" (rozumej čo sám obstaral) nemá v PC čo robiť, dokonca by sme nemali pripájať ani vlastné USB kľúče- kyberbezpečnosť. 😁
Reakcia na: Minko #101:
Stačí doplniť RAM, 8GB DDR3 sa dajú kúpiť < 35 eur. i5 3470 má výkonu pre štátnu správu až až.