Železnice začínajú realizovať projekty nových zastávok Vrakuňa a Lamačská brána

Dve nové železničné zastávky na Boroch a na Čiližskej budú čoskoro realitou.

Železnice Slovenskej republiky podpísali 30. marca 2022 zmluvy o dielo so zhotoviteľom projektovej dokumentácie a stavebných prác pre nové železničné zastávky (terminály integrovanej osobnej prepravy - TIOP) Vrakuňa a Lamačská brána. Víťazom verejného obstarávania v oboch prípadoch bola spoločnosť TSS Grade. Zmluvná cena realizácie TIOP Vrakuňa je 3,918 mil. € a zastávka Lamačská brána bude stáť 7,832 mil. €. Oba projekty budú financované cez eurofondový Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Nová železničná zastávka Vrakuňa sa bude nachádzať pri obratisku MHD Čiližská na Dolných honoch. Lehota na jej výstavbu je 20 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy. Ak nenastanú komplikácie, cestujúci by novú zastávku mohli využívať koncom roka 2023.

Železničnú zastávku Lamačská brána v susedstve obchodného centra Bory sa zhotoviteľ zaviazal zrealizovať do 730 dní, takže cestujúci ju budú môcť pravdepodobne využívať od jari 2024. V budúcnosti by TIOP Lamačská brána mal slúžiť najmä ako prestupný bod medzi vlakmi a električkami, keďže mesto uvažuje v nasledujúcich rokoch s predĺžením električkovej trate po nemocnicu Bory. Dovtedy budú môcť cestujúci z vlakov prestupovať na autobusové linky obsluhujúce zastávku OC Bory, prípadne zastávku Agátová (po predĺžení Saratovskej ulice popod železnicu).

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #28:
Takato odpoved mi nie len, ze nepomaha, ale este ma tresta za to, ze zrejme nieco neviem, takze na to sa da odpovedat len OK, boomer.
Chapem, ze ZSR zrejme riesi len cast tykajucu sa zeleznice, no napriklad by ma zaujimalo, ci predlzenie Saratovskej maju tiez pod patronatom ZSR, aj ked prakticky nemaju preco a mozu sa tvarit, ze to nie je ich problem. to su tiez dovody, preco sa vobec na to pytam a naopak, vnimam velmi negativne, ze v tejto krajine stale vladne tento "to nie je moj problem" pristup a este aj ked niekto nevie, ze nejaky stlpik pri trati je este ZSR, ale ten nasledujuci uz je mesto, tak za to dostava naklad. Pritom nevidim absolutne ziadny dovod, aby to bezny clovek mal vediet - stale cakam na den, kedy sa zodpovedni konecne dohodnu spolocne na niecom zmysluplnom a malichernosti, co je koho piesok, nebude verejnost musiet riesit vobec.
Vo vykrese som videl ciarkovanou zakresleny buduci podjazd a zaujima ma, ci sa pocita s vybudovanim tejto rezervy, kam neskor kraj/mesto/mimozemstania postavia elektricku. Ak sa nic take neplanuje, potom cely TIOP vnimam ako projekt pre projekt - napojenie na par autobusov z jednej zeleznicnej zastavky este TIOP neurobi.
Reakcia na: FFF13 #42:
Len narozdiel od Borov v DNV mas viacero kolaji, kde sa vlaky vedia obehnut a kde zastavujuce vozidla nebudu zavadziat. Podla mna je skoda, ze to rovno nerobia trojkolajnu tu zastavku - uplne by stacilo na dlzku tej zastavky, aby tam s kludom mohli vlaky stat.
Reakcia na: Arrivaderci #36:
Ono tie Rexy by mali radšej stat na Boroch ako v DNV kde je minimálny dopyt
Reakcia na: M@trixX #40:
Tak ked vymyslis, ako sa vlaky mozu preskakovat bez tretej ci stvrtej kolaje, tak moze byt aj 20 minutovy 😃
Reakcia na: Arrivaderci #38:
S-Bahn s dvojhodinovym intervalom. Achjo.
Reakcia na: Dadino #24:
S tymi pristreskami sa mesto dokonca vyznamenalo. Najskor sundali dole na Zitavskej. Akcia hurasystem, ako vzdy. Tak sa im ozval majitel pozemku, ze ked nieco idu robit, tak by mohol o tom nieco vediet. Samozrejme pri pristupe mesta im to nepovolil a mali to dat do povodneho stavu, ale osadili iba polovicu. K Cilizskej sa uz radsej ani nepriblizili.
Reakcia na: Petto #37:
Podla mna presne - S20/Osobaky z Malaciek. Mas tam Bory, vela obchodov, a urcite neponukaju najlepsie platy, takze vela ludi bude zit na Zahori, tak sa im ulahci cestovanie 🙂
Reakcia na: Arrivaderci #36:
A co tam vlastne teda buda stat ? Osobaky do Malaciek ?
Reakcia na: Petto #35:
Podla mna kym tam nebude tretia kolaj, tak REXy tam zastavovat nebudu. Hovorilo sa tu, ze ta trat uz je na hrane, tak taketo zastavenie bez moznosti obiehania/tretej kolaje asi neprichadza do uvahy,
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
Potencialne ak by som chodil z Dubravky (Karlovky) do Viedne s REXami. Tie stat budu len v Devinskej ? .j. Stale mi zostane len Hlavna a Stn DNV ? Lamacska Brana je podla mna idealna pre Dubravku aj KV.
Reakcia na: Martin Fundárek #26:
Most nebude, niečo sa hovorilo o rozšírení vedľa stojaceho existujúceho podjazdu pre peších/cyklistov práve pre účely električky.
Reakcia na: Petto #32:
Nestoja tam viedenské REX-y a diaľkové vlaky EC/RJ (čo je asi pochopiteľné)
Doplňujúce otázky: Kam chceš cestovať vlakom a uvažuješ súčasný stav alebo stav po výstavbe novej zastávky?
Reakcia na: TeBeCe #31:
To je dufam ironia. 😁 Tam nestoja vsetky vlaky ci ?
Reakcia na: Petto #30:
Stn. Lamac.
Ak budem chciet ist z Dubravky na vlak, kde vystupim z MHD ?
Reakcia na: lostrail #27:
Kto "plánujú"? ŽSR, pokiaľ viem, nič také neplánuje.
Len si chcem overit - na Lamacskej brane planuju pripravit paralelny podjazd pre buducu elektricku, vychodne od predlzenia Saratovskej. Tak jest?
Reakcia na: TeBeCe #19:
Si si istý, že to neplatí? Lepšia doprava v pripomienkovaní zámeru modernizácie trate 110 BAHL-DNV dávala pripomienku
"Pri prestavbe železničného mosta pri zastávke Bory rozšíriť priestor predĺženia Saratovskej ulice tak, aby sa pod železničnú trať vošla aj električková trať a vybudovať prístupové trasy zo zastávky aj na predpokladanú električkovú zastávku v smere do Dúbravky.
Odôvodnenie: Súčasné územné rozhodnutie na predĺženie Saratovskej ulice počíta s vedením električkovej trate ponad železnicu. Toto riešenie vzhľadom na extrémne náklady podľa nášho názoru nebude nikdy realizované a je preto potrebné pri prestavbe mosta vytvoriť priestor na to, aby električková trať mohla prekonať železničnú trať v jednej úrovni s cestnou dopravou, čo aj výrazne zjednoduší prestup medzi električkami a autobusmi."
Pripomienka bola odpálkovaná 7.6.2021 vyjadrením "Predmetom zámeru je modernizácia železničnej trate, nie je v kompetencii navrhovateľa riešenie koncepcie mestskej hromadnej dopravy na území mesta, Rozhodnutie o spôsobe vedenia predĺženia električkovej trate v tejto oblasti je plne v kompetencii mesta Bratislavy, prípadne dotknutej mestskej časti.
Predkladaný zámer navrhovanej činnosti rešpektuje aktuálne pripravované projekty vrátane projektu predĺženia Saratovskej ul. Nové dopravní prepojenie II/505 s MČ Dúbravka, v rámci ktorého bude vybudovaný mostný objekt prevádzajúci cestnú komunikáciu popod železničnú trať. Zámer navrhovanej činnosti uvažuje len s nevyhnutnou prestavbou objektu v prípade potreby pre umiestnenie 3. traťovej koľaje."

Preložené do slovenčiny, ani modernizačný projekt neráta s električkovou traťou popod železnicu. A vyjadrenie v linkovanom článku, že ŽSR zatiaľ nedostalo žiadne informácie od mesta, svedčí o tom, že ešte v novembri táto situácia trvala.