Prípravy výstavby a modernizácií trolejbusových tratí napredujú.
Bratislavský dopravný podnik koncom novembra 2021 podpisom zmluv uzavrel verejnú súťaž na projektantov pripravovaných, resp. modernizáciu existujúcich trolejbusových tratí. O projekčné práce (dokumentácia pre územné rozhodnutie, dokumentácia stavebného zámeru, dokumentácia pre stavebné povolenie, dokumentácia pre realizáciu stavby, autorský dozor) mali záujem tri spoločnosti, ktoré v jednotlivých častiach zákazky uspeli nasledovne:
- Projekt novej trolejbusovej trate Patrónka - Riviéra: Víťazom sa stala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s., s cenou 946 680 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 12 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
- Projekt novej trolejbusovej trate Trenčianska - Hraničná: Víťazom sa stala spoločnosť Reming Consult, a.s., s cenou 580 000 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 12 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
- Projekt novej trolejbusovej trate Bulharská - Galvaniho: Víťazom sa stala spoločnosť Reming Consult, a.s., s cenou 398 000 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 8 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
- Projekt novej trolejbusovej trate Autobusová stanica - Nové SND: Víťazom sa stala spoločnosť Valbek&Prodex, s.r.o., s cenou 159 000 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 8 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
- Projekt modernizácie trolejbusovej trate Patrónka - Kramáre - Hlavná stanica: Víťazom sa stala spoločnosť Valbek&Prodex, s.r.o., s cenou 964 000 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 12 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
Celková vysúťažená cena projektov je o približne 280-tisíc € nižšia ako bola predpokladaná hodnota zákazky. Projektové práce a následná realizácia prác by mali byť spolufinancované prostredníctvom príspevkov z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Pre tieto projekty už bola otvorená výzva na predloženie žiadostí o nenávratný finančný príspevok.
Pre ďalšie dve pripravované modernizácie trolejbusových tratí (Miletičova - Jelačičova a Záhradnícka - Karadžičova) je tesne pred ukončením súťaž magistrátu hlavného mesta na výber zhotoviteľov prác. Podľa zverejnených výsledkov vyhodnotenia ponúk sa víťazom oboch súťaží stala spoločnosť ELZA - Elektromontážny závod Bratislava, a.s., ktorá ponúkla najnižšie ceny (Záhradnícka - Karadžičova: 768 755 € s DPH a Miletičova - Jelačičova: 374 885 € s DPH). V oboch prípadoch bola vysúťažená vyššia cena oproti odhadovanej hodnote zákazky. O zákazku sa uchádzala ešte spoločnosť Elektrizace železnic Praha, a.s. Požadovaná lehota na realizáciu prác je do štyroch mesiacov.
Minko
1. zadrôtovať trasu k ostrovnej trati aby ti tam tbusy vedeli ísť vlastnou silou po vlastnej osi
2. nákup parciálov ktoré túto vzdialenosť iným zdrojom energie dokážu prekonať
3.navážať tam tbusy inou technikou.
Vzhľadom na snahu o ekologické smerovanie hromadnej prepravy si mesto musí spočítať čo je pre nich najvýhodnejšie. Či sú tbusy budúcnosť verejnej dopravy neviem, ja to vnímam tak, že za mňa jednoznačne. Preto by malo byť trolejovanie uprednostňované pred možnosťami 2 a 3. nepredpokladám, že výstavba+údržba trolejovej trate zhltne o toľko viac počas svojej životnosti, že by vychádzali parciály výhodnejšie.