Začína sa výstavba druhej časti petržalskej električky

Práce na budovaní električkovej trate Bosákova - Janíkov dvor sa začali.

Vedenie hlavného mesta podpísalo 4. novembra 2021 zmluvu so zhotoviteľom električkovej trate v úseku Bosákova - Janíkov dvor v dĺžke cca 3,9 km. Mesto do 15 dní od podpisu zmluvy odovzdá zhotoviteľovi stavenisko a následne sa začne so samotnou výstavbou na viacerých stavebných objektoch. O harmonograme prác bude mesto ešte podrobnejšie informovať neskôr. Podľa harmonogramu v zmluve o dielo sa práce začnú prípravou územia a preložkami inžinierskych sietí od Bosákovej po Janíkov dvor a prácami na združenom moste na Rusovskej ceste. Celá stavba je rozvrhnutá na 821 dní.

Doplnené: Mesto odovzdalo stavenisko zhotoviteľovi 18. novembra 2021 a prvé práce zahŕňajúce odstraňovanie drevín a prípravu územia začali v týždni od 22. novembra.

Mesto by chcelo dosiahnuť, aby sa nová električková trať stala súčasťou kvalitného verejného priestoru. Na podklade svojich manuálov chce vytvoriť dielo vysokej estetickej hodnoty. "Na koľajovej trati bude vysadený rozchodník, podobne ako v prípade Dúbravsko-Karloveskej radiály. Okrem náhradnej výsadby bude vysadené aj veľa novej zelene, konkrétne 1 512 stromov, hlavne v stromoradiach pozdĺž trate a cyklistických či peších chodníkoch. Sadiť sa majú domáce kultivary ako javory, jasene, lipy, duby, topole, čerešne, jarabiny a hraby, ale aj druhy s výraznými kvetmi či farebnými listami, ako napr. okrasné čerešne, okrasné hrušky, žltolisté agáty, pagaštany alebo červenolisté javory. Pribudnúť má tiež 9 925 m2 kríkov, 2 637 m2 trvaliek, 9 114 m2 lúčnych porastov a 90 114 m2 trávnikov," uviedol magistrát.

Úsek električkovej trate Bosákova - Janíkov dvor bude nadväzovať na prvý úsek Jesenského - Jungmannova a oba úseky budú spolu po dokončení vytvárať jeden prevádzkový celok. V druhej časti dvojkoľajnej trate sa bude nachádzať sedem zastávok:

  • Chorvátske rameno (dnes približne zastávka Jungmannova)
  • Gessayova (nová zastávka v centre pripravovaného projektu Petržalka City)
  • Zrkadlový háj (medzi dnešnými zastávkami Romanova a Markova)
  • Stred (dnes zastávka Topoľčianska)
  • Veľký Draždiak (medzi dnešnými zastávkami Šintavská a Strečnianska)
  • Lietavská (pri dnešnej zastávke Lúčanka)
  • Janíkov dvor (pod podjazdom pod Panónskou cestou)

Zároveň bude existujúca zastávka Farského prebudovaná na združenú zastávku pre električky a autobusy vybudovaním autobusových nástupíšť vedľa električkových nástupíšť. Cestovný čas medzi Janíkovým dvorom a Šafárikovým námestím má byť 12 minút a počíta sa s intervalom spojov 2 až 3 minúty.

Prvé električky by v ideálnom prípade mali po novej trati prejsť na konci roka 2023.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #76:
Iba tam saskuju a davali unimobunky asi 4 su tam.
Pri kostole Jana Pavla II je uz slusny bordel.
Nezačína, neklamte! 😆
Reakcia na: Urbanway 2423 #72:
pri Jungmanovej vobec nic,ani oplotenie
Reakcia na: shaggy #69:
Som zvedavý, či budú niekedy pracovať aj cez víkendy, keďže ten harmonogram je dosť napätý. Ako to ale poznáme z KV, tak sa to nestihne a bude sa to dokončovať celý rok 2024...
Reakcia na: eMDi #71:
Na Nám. Jána Pavla II. upravovali celý týždeň plochu pre stavebný dvor. Začali to robiť už aj niekde inde?
vcera som si vsimol uz viacero unimobuniek (aj na sebe naskladanych), niekde uz navozeny strk pre vozidla na spevnenie plochy pre pracovne vozy. myslim, ze buduci tyzden uvidime viac.
Reakcia na: shaggy #69:
a jedna najdena "bomba" a maju frei az do leta
Reakcia na: marcello #68:
Veď je víkend a škaredé počasie. Čo si ty za netvora, že by si tých pracovníkov nútil pracovať inokedy, než cez pracovný týždeň, od desiatej do druhej? A samozrejme, iba na jar a leto. Hádam nebudú mrznúť.
No zatial nic nerobia
Reakcia na: ikarus31 #65:
Ešte by som dodal, že citeľný rozdiel medzi prideleným a neprideleným vozom je aj v technickom stave. Zatiaľ čo pridelené vozy bývaju ako tak v pohode, lebo "majitelia" sa snažia často starať a zapisujú všetky poruchy a závady, u nepridelených vozov to býva katastrofa.
Veľa ľudí si totiž povie "šak čo, moj voz to neni, nebudem ja zabíjať večer čas s nosením knihy do dielne a zapisovaním závad, veď dakto iný sa postará".
Podľa mňa, keby sme žili v trošku kultúrnejšej krajine, tak by pridelovanie vozov absolútne stratilo zmysel, lebo každému by bolo jedno do akého vozu ide, ak by v nich bolo čisto a boli funkčné.
Lenže tým, že údržba a upratovanie je na tom tak ako je, a zároveň chovanie niektorých vodičov je až zarážajúce, tak sa nemôžeme čudovať, že je to tak citlivá téma.
Popravde, tiež keď sa dozviem, že ma napríklad na druhý deň čaká nepridelená stará sorka alebo ešte horšie citelis, tak sa mi robí vyrážka už vopred.
Reakcia na: ikarus31 #65:
Nezabudnem, ako mal raz vodič z 3435 na službu delenkársky voz 3437 na 20-ke a na Drobného v Dúbravke mu nastúpil a agresívne mu do kabíny nahučal, že to je jeho voz a že nech sa nepovažuje mu urobiť neporiadok, lebo si ho bude dobre pamätať. Toľko ohľadom pridelenia, vodiči na to boli obzvlášť v minulosti mimoriadne hákliví, najmä kým bola tolerovaná výzdoba vozidiel.
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
Väčšinou nie ale vodiči nechcú totižto jazdiť na rozmláteních vozidlách so zažratou špinou v kabínkach, smetiskom za sedačkou a v chladničke. Toto je bohužial dnešná realita väčšiny nepridelených vozidiel. Je to síce spôsobené hlavne tým ako sa k tomu niektorý správajú ale aj keď to tu nie je veľmi populárny názor tak osobne dúfam že nikdy nič podobné v Bratislave neprejde. Ono totižto tie mestá kde to takto funguje majú trošku inú kvalitu a hlavne údržbu vozidiel.

Už teraz majú veľký nedostatok vodičov a toto by atraktívnosti povolania moc nepomohlo. A niektorý by ste sa divili že koľko vodičov je na toto téma citlivých až tak že by boli kvôli tomuto zmeniť povolanie alebo odísť do dôchodku. Ono je totižto veľký rozdiel jazdiť na nepridelenom a pridelenom vozidle (až na výnimky).
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
to si nemyslím, napr. striedanie rôznych vozov počas služby je v istom percente služieb aj v Prahe, kde to ale vodiči nemajú tiež moc radi, keďže striedanie nebýva len na konečných a vždy keď dostanú iné vozidlo si zase musia nastaviť sedačku, zdrkadlá a všetky tieto veci podľa seba, a to zdržuje čas. Tuším Rezistor to dávnejšie na Yt vysvetľoval
Reakcia na: Valec #62:
Vodiči tu majú vybudovaný citový vzťah k vozidlu či ako tomu mám rozumieť?
Reakcia na: Urbanway 2423 #61:
V iných mestách je bežným štandardom, že vodič začína na jednom voze, na prestávku ho vezme striedač, ale po prestávke pokračuje na úplne inom voze. To by ale u nás neprešlo.
Reakcia na: Sor23 #58:
Striedači sú ale celkom bežní aj v iných európskych mestách, častokrát vodič nemá iba jedno vozidlo na službu, ale niekedy ich vystrieda aj 3-4. Výhodou je nielen to, že samotné vozidlo menej stojí, ale aj to, že nemusia byť na konečných zbytočne dlhé prestávky (napr. keď kolo trvá 50 minút a linka premáva v 30-minútovom intervale, tak by si bez striedačov musel pridať zbytočne ďalší voz).
Reakcia na: Solider #59:
Az teraz takto ako to vidim vypisane, som si uvedomil ako malo liniek aktualne je v BA. 🙂
A ostane myslim, ze linka c.5 by mala byt obnovena! 😉
Reakcia na: Petto #57:
1 Hlavná stanica, 3 Vinohrady, 4 a 9 Trnavské mýto.
Ďakujem všetkým za objasnenie, aj som si myslel že to bude o tom, aby vozidlo stále jazdilo.
Reakcia na: Solider #51:
Ktore useky robia ? Ja viem tiez len o L1.
Reakcia na: Solider #51:
Od kedy sú striadači na všetkých električkových linkách? Čo si pamätám tak bývali len na linke 1.

Z autobusových bývali na 31, 52, 94, 95 sú aj inde? Na 68 viem že zrušili pred asi mesiacom striedačov.
Reakcia na: Dispecer #53:
+ Záleží od linky, ale vie to aj ušetriť vozy. Čo tiež občas nie je na zahodenie.
Reakcia na: Sor23 #52:
vodicov na to potrebuje +- rovnako, ale vozidiel mu staci menej (nemusia prestavkovat spolu s vodicmi na konecnej)
Reakcia na: Sor23 #52:
Že vozidlo počas prestávky vodiča nestojí, ale jazdí - teda zarába?
Reakcia na: Solider #51:
Prečo sú všade striedači? Nejako to začalo pred x rokmi na linke X13 a teraz je to nejaký trend. V čom je to lepšie? DPB musí platiť vodičov navyše. Vie mi niekto vysvetliť prečo je to tak lepšie, ako klasické zadelenie s celými službami bez striedačov?
Reakcia na: Petto #47:
Striedači sú na všetkých linkách okrem linky 7.
Reakcia na: Urbanway 2423 #48:
Ja ako dlhoročný podporovateľ integrovanej dopravy dúfam že neprídu, lebo DPB je posledný dopravca ktorý kazí systém vypravovaním spojov podľa CP 😃
Reakcia na: 3pa3ck3 #45:
Neviem, či je zrovna najlepšie rušiť nízkopodlažné električky na nejakej (nie posilovej) linke, obzvlášť keď poskytuje spojenie Hl. st. s centrom a stačí tam iba pár vozov. Ja ale dúfam, že do sprevádzkovania Petržalskej radiály príde aspoň tých 10 nových elektrčiek.
Reakcia na: Urbanway 2423 #43:
Teoreticky sa da par vozov usetrit, ak sa o5 zavedu striedaci na L4 pre usek Vozovna-ZP-Vozovna a pre L3 Vozovna-Raca-Vozovna prip aj inde.
Na danu L1 stacia aj 2 NP elektricky pri tej vyprave 9ks rano. Mimo spicky je uz tusim len 7 vozov
mno, tabule už doviezli 😁 😁 😁 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #43:
Na nejakú dobu by nemohla byť L1 bez nízkopodlažných električiek? Okolie Stanice má dostatočnú busovú obsluhu a aj Úrad vlády má tiež alternatívu (aj keď je pravda, že v redšom intervale). Akurát STU by bol problém, tam by bol potrebný presun na Blumentál.
Reakcia na: Petto #42:
podla mna tiez nie, ale skor sa k nim priblizis ked ponuknes ludom "iba" poloplnu elektricku a nie napchatu "na prasknutie"
a ked zoberies, tak nedavno boli dokoncene bytovky ako je krizovatka na pantoch-rybnicna, v pokrocilom stave rozostavanosti su bytvky v priestore byvalych vinarskych zavodov, dokoncenych nemalo bytov je aj v lokalite "male krasnany" + blizsie do mesta sa dokoncuje bytovka pri lidli oproti mladej grarde a chysta vystavba v priestore byvalej palmy
elektrickovu radialu taktiez vytazuju obyvatelia prilahlych obci, ktori sa do race casto dovezu ci uz svojim autom alebo (momentalne problematickymi) primestskymi autobusmi a tu prestupia na elektricku....
Reakcia na: Petto #41:
Nezabúdaj ale, že na 1 nemôžu byť len K2S kvôli nízkopodlažnosti, takže súprav (sem rátaš aj tie 29/30T) by bolo treba minimálne 92, čo by sa dalo, ale bolo by to už celkom na hrane. Ak ale príde zvyšných 10 NP električiek, tak by nemal byť problém ani s nízkopodlažnou 1.
Reakcia na: si #38:
Tie predkoronove cisla su uz fuc a tak rychlo sa podla mna nevratia.
Reakcia na: Solider #39:
S vacsim zapojenim K2S by sme to nejako LTT dali . S tym ze L1 a L7 len K2S

K2S (dispo 36, vyprava 28)
L1 9 vozov K2S
L7 17 vozov K2S
ZV 2 vozy K2S

supravy (dispo 106-108 vyprava 88)
L3 32ks ...uvadzal sa narast o 12vozov v uvahach, clankoch aj na IMHD
L4 30ks
L9 23ks
ZV 3 ks

k dispozicii
60 NP elin
29 suprav T6A5
12-13 suprav T3P/T3S (7303-04 neviem ci este vylezie)
5-6 suprav T3G



Reakcia na: si #38:
a este teda aby som nezabudol, medzicasom pribudli v lokalite dalsie bytovky (a ak nie je cielom aby sa obyvatelia z nich hned vsetcia naucili vsade jazdit autom, tak tiez im treba ponuknut nejaky priestor a raca teda velmi iny vyber ako elektricku na cestu do mesta nema, len masochusta sa povezie polhodinu autobusom na zlate piesky (pokial tam jeho cesta nekonci) aby tam prestupil na prazdnejsiu L4)
Reakcia na: Petto #35:
Do príchodu nových električiek je vlastne čokoľvek nevyjazditeľné.
Reakcia na: Petto #37:
"L3 viest v intervale 2/3 bude v Raci vozit vzduch v sedle."
to by som nutne netvrdil, este pred 2ma rokmi bola v raci ponuka velmi na hrane s tym aby sa vobec odviezol dopyt, a ako iste vies tak v pripade verejnej dopravy ponuka kapacity naopak dopyt generuje....
(aktualny stav netusim, na dopravu posledne 2 roky pouzivam vyhradne sukromne auto v ktorom nemusim riesit nahubok)
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
L3 viest v intervale 2/3 bude v Raci vozit vzduch v sedle. K2S sa uz nehodia prakticky nikam v PD , len ta L7 a dajme tomu polovica L1. Nestras s K2S dakde na L4,L9. 🙃

Hlavne by uz mohli zrusit K2S na L4 cez vikend,tam to nema co hladat. Ak chcu setrit, tak nech idu T3P usporne na Krasnanskych poradiach.
Reakcia na: Petto #35:
Jedine, že by sa zrušila 7 a K2-ky by sa nasadili na nejakú linku (napr. na 1 a na špičkové poradia na iných linkách).
Interval 2 až 3 minúty. Takze na 99% sa rata s obnovenim L1. Samotnu L3 prevadzkovat v danom intervale je nevyjazditelne
Reakcia na: hroch #33:
Okej, rozumiem. Myslel som, že je všeobecne známe, že sa projekt upravovakl (=zdržal) aj kvôli tomu, aby sa tam dali lepšie prístrešky a ďalšie prvky vybavenia verejného priestoru, preto ma to celé trocha prekvapilo. Ale som rád, že sme si porozumeli.
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
Presne tak. Podla mojej laickej skusenosti sa do vizualizacii obcas davaju dizajnove prvky, ktore maju vytvorit tu atmosferu ale v skutocnosti nebudu pritomne az v takej miere alebo budu nakoniec vyzerat inak. Takze moja uvaha bola, ze pristresky si takto nakreslilo architektovo studio, ale budu tam nakoniec take iste, ako na DKR (+ inde v meste) - a to by mi davalo aj zmysel. Ale potom som bol pouceny, ze take pristresky su napisane aj v projekte... a opat som o nieco mudrejsi 😃
Reakcia na: Viko #31:
Hroch pod tým podľa mňa myslel nejakú prikrášlenú vizualizáciu, ktorá by úplne nezodpovedala skutočnosti. Tie prístrešky sú ale aj normálne v projekte, takže tá vizualizácia nie je nejaký výmysel, aj keď nejaké menšie rozdiely tam určite sú (napr. na priecestiach chodníkov s traťou nemal byť betón, ale veľkoformátová dlažba).
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Chlopi, čo si sakra predstavujete pod "vizualizáciou architekta"? Viza sa robí na podklade projektu a má verne vystihnúť atmosféru projektu pre tých, ktorí nevedia čítať výkresy a nerozumejú sprievodným správam. Samozrejme, v komerčnej sfére sa občas tendenčne vyberajú pohľadové uhly, tiene atď., aby sa dojem pohol želaným smerom. To ale neznamená, že viza = omaľovánka ktorej sa nemá veriť, alebo že keď niečo architekt nakreslí, tak to nebude pravda.
Reakcia na: S499.1023 #17:
Lenže tu už ide o čas výstavby, nie čas celého procesu od nejakej úvodnej žiadosti.
Reakcia na: gejza #26:
tak neviem, myslim ze aj jedna nalozena tarovka (to je tiez vozidlo) by ho asi celkom dobre zbrzdila....
Reakcia na: hroch #25:
V dizajn manuáli boli tiež takéto prístrešky, takže to asi nebude len vizualizácia architekta. 🙂
Reakcia na: Petto #20:
som síce len laik, ale pre dobre rozbehnutý bager by akékoľvek množstvo parkujúcich vozidiel nemalo byť väčším problémom 😁
Reakcia na: keks #22:
Ja si sukromne myslim, ze aj tie pristresky su len vizualizacia architekta.
Reakcia na: tomas.ryan #19:
Lessepsa netreba gúgliť, ten patrí ku všeobecnému rozhľadu. A považuješ mierne totalitný Egypt a kopanie v púšti za porovnateľné?
Reakcia na: Petto #8:
Majského polia 😋?
Vzyerá to celé pekne, ale dve veci mi prídu hlavne na prístreškoch problematické.
1. Zastávkové prístrešky na vizualizácii nemajú bočné steny. To znamená, že v prípade vetra sa cestujúci nemôže ukryť ani do rohu prístreška, aby sa pred vetrom chránil.
2. Tie prístrešky vyzerajú super. Ale naozaj musia byť zase iné ako sa dali na DKR a do rače? Nemôžeme mať raz niečo v Bratislave urobené tak, aby to všade vyzeralo podobne? Takto to bude zase vyzerať vyzerať, že už som von z mesta, proste niekde inde.
Ono je to dobrý nápad, hlavne schovaný automat nalístky (hlavne oproti niektorým na DKR, ktoré sú vysunuté dopredu z mne nepochopiteľných príčin), ale keby to nechali aspoň v tej antracitovej farbe. Hoci to by tá mohutná konštrukcia vyzerala asi strašne depresívne.
Ale aby som len nekritizoval, 👍 za veľkosť prístreškov.
Reakcia na: Petto #20:
Ďakujem, to dáva zmysel. 🙂
Reakcia na: lumbert #16:
Napriklad aj kvoli tomu, ze na usek trate medzi Technopolom a Kauflandom sa bagre nedostanu,lebo parkuju auta legalne na Jiraskovej a musi dat mesto vyzvu aby sa odtial vypratali inak tam ten bager nevleze jedine ak to doveze helikoptera
Reakcia na: S499.1023 #17:
To neviem, pretože píšem o novej vetve, ktorá bola budovaná v rokoch 2014-2016 s ktorou de Lesseps nemal nič spoločné. Treba čítať s porozumením. Ale dávam plusový bod za vygooglenie de Lassepsa 😁
Reakcia na: si #15:
Akorát dlho si staval dom od rozhodnutia, že chceš stavať dom po kolaudáciu?
Reakcia na: tomas.ryan #14:
A riešil Ferdinand de Lesseps aj nekonečné odvolania iných uchádzačov o stavbu prieplavu, EIA a Marcela Rossignola?
Prečo, preboha, dalších 15 dní na odovzdanie? Naozaj sa pýtam.
Reakcia na: tomas.ryan #14:
a zeleznica v komplikovanejsom terene (ale prevazne na uzemi slovenska),
Kosicko - Bohuminska (KBZ), 367 km, zaciatok vystavby koncom roku 1867, kompletne sprevadzkovanie 12.3.1872 (takze kusok cez 4 roky)
(https://www.zsr.sk/o-nas/historia-zeleznic/1867-1873/zeleznicne-podniky/skor-vzniknute-zel-podniky/kosicko-bohuminska-zeleznica/)
Výstavba 821 dní 😃 😃 😃 😃 😃
Čo bude skôr? Premávajúca električka alebo Muskova Starship pristane na Mesiaci?
Fun fact - cca 800dní trvala výstavba novej vetvy Suezského kanálu v dĺžke 35km.
Reakcia na: TramLover #12:
Vzhladom na Spanielsko-Polske konzorcium sa obavam ze reklamacii bude este viac ako v Karlovke. 😉 Ale kiez bych sa mylil.
Len dúfam, že to nepokladajú tak, ako v Karlovke.
Ale no tak uz sa ukludnime - bude to uplne normalna trat ako v Karlovke, ci Petrzke.
Preboha len topole nie. Ten bordel, čo púšťajú dospelé stromy nemá čo robiť v obytných lokalitách!!!
Reakcia na: orim #2:
Tu zastavku na ilustracnej fotke by mohli nazvat "Barokova zahrada" 🙂
Reakcia na: samkoh #7:
Mozno sa tam volakedy pestoval vinic ci marhule tak neviem. Zastavku Marhulove polia este nemame 😁
Reakcia na: Petto #4:
ja som to zobral seriózne. Ak je to len pracovné, tak dajme tomu. Len aby potom príslušnému človeku v DPB nenapadlo ponechať to definitívne... po dvojstudňových poliach, zajačom atď. by som sa ani nečudoval.
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
Gessayova bude asi ako jedina finalna, lebo tam nikde nic v okoli nebude. Ci aj tam planuju stavat
Reakcia na: Petto #4:
Mne okrem Gessayovej, Janíkovho dvora a možno Lietavskej prídu všetky tie názvy skôr pracovné, než stále.
Reakcia na: samkoh #1:
Je ti jasne, ze su to pracovne nazvy,ze ?
Moj odhad je Námestie Jána Pávla II. Dufam,ze nebude nazov Tupolevova ci Pajstunska.
Reakcia na: samkoh #1:
niekomu už asi došli normálne názvy
napr.zástavka amerických mierotvorcov😃 😛 😆
Ma tej budúcej ftorafii je viac betonu ako zelene
Ten názov stred je taký mnohovýznamový, až to bolí. Vivat odstraňovanie duplicitných názvov zastávok 😃