Mesto po roku prevádzky reklamuje zmodernizovanú električkovú radiálu.
Koncom októbra 2020 bola do prevádzky uvedená posledná časť zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Dokončovacie práce na radiále prebiehali ešte aj v priebehu tohto roka, no samotnú prevádzku električiek to už neobmedzovalo. Ani po roku prevádzky zmodernizovanej radiály však cestujúci nemôžu využívať nové multifunkčné lístkové automaty, ktoré boli pred rokom osadené na zastávkach Riviéra a Nám. sv. Františka a cez ktoré by si cestujúci okrem zakúpenia jednorazových cestovných lístkov mohli dobiť elektronickú peňaženku, či zakúpiť predplatný cestovný lístok (električenku).
Zaujímali sme sa preto, čo bráni ich sprevádzkovaniu a kedy ich budú môcť cestujúci využívať. Dopravný podnik Bratislava nás odkázal na magistrát hlavného mesta, ktorý bol investorom modernizácie trate. Hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová nás informovala, že nefunkčnosť multifunkčných automatov mesto rieši v rámci reklamačného konania. Okrem nefunkčných automatov mesto reklamuje na radiále aj mnohé ďalšie vady.
„Vady boli dodávateľovi prác oznámené 12.10.2021. Ako príklad uvedieme, že sa reklamuje stav vegetačných úprav (najmä rozchodníkov a spätných úprav), popraskané škáry na betónových prejazdoch cez električkovú trať, nekompletná dokumentácia, dlažby na chodníkoch, vypadnuté cestné obrubníky, nedostatočne funkčné dynamické riadenie svetelnej signalizácie, nefunkčné multifunkčné automaty, hrdzavejúce dvere na výťahoch, hrdzavejúce časti zábradlí a pod.," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová.
Termín odstránenia vád nie je známy a teda ani to, kedy budú automaty uvedené do prevádzky.
navstevnik9
Veď píšem, že skalní, pravidelní cestujúci budú mať zľavy a odmeny za cestovanie napr. à la Lidl Plus (rakúsky, slovenský to tuším nerobí).
"Cestovanie VHD by bolo jednoduchšie tým že by si zrušil najpoužívanejšie metódy platby?" Myslím, že platba pípnutím kartou by sa s prehľadom stala tá najpoužívanejšia.
"Keď nám náhodou spadne systém tak do hodiny implementujeme systém papierových lístkov a rozdistribujeme ich na predajné miesta a medzi cestujúcich." Ako často padá systém? Tá úspora z údržby automatov prípadne nejaká poistka môže vykryť náklady na bezplatnú dopravu v takej situácii. Prípadne nech platí vinník. Pri dlhodobejšej výluke je možné vymyslieť dočasné stánky, kde sa dajú lístky kúpiť. Teraz si inak ľudia s eCL a PCL kupujú papierové lístky v prípade poruchy?
"Pretože pointou PCL je práve umožniť zákazníkovi aby MHD využíval voľne podľa svojich potrieb, bárs aj na jednu zastávku, čo prináša vysokú mobilitu oproti stavu kedy cestujúci musí každú jednu cestu finančne zvažovať." Ale veď finančne by to prinášalo nejaké benefity cestovať, čo najviac. Čím viac precestuješ, tak tým skôr/viacej zliav.
"takže ak už mám všetky cesty zadarmo, to motivačné nie je, ale ak sa cesta ktorú idem realizovať možno stane bezplatnou niekedy o dva týždne, ak dovtedy dosť precestujem, tak to už ma nejak motivuje. Logicky." No áno, lebo to o tie dva týždne môže byť zadarmo ale nemusí. Narozdiel od nudnej už zaplatenej električenky. Ľudia chcú veci zadarmo, takže to ich bude motivovať.
"papierové lístky budú mať veľmi jednoduchú, ale drahšiu tarifu." Keď pod drahšou tarifou myslíš, že len z toho zdraženia oproti eCL sa vykryjú všetky náklady na výrobu, distribúciu a efektívnu kontrolu takých lístkov, tak ok, inak je to mrhanie peniazmi.
"autobusom s päťnásobnou jazdnou dobou by nikto nejazdil." Už teraz si ľudia v prímestkých autobusoch musia pípať pri nástupe a tuším aj diktovať zastávku, kde vystupujú. Takže tam by sa to takto skôr zrýchlilo a v MHD sú stále ľudia, ktorí si pri nástupe cvikajú lístok prípadne ťukajú do displeja a kupujú eCL a to podľa mňa zaberá ešte viac ako len jedno pípnutie bez ničoho iného, alebo rovnako veľa. Jasné, že veľká časť má PCL, ale dobre no veď nemusia si pípnuť počas nastupovania, môžu aj pár sekúnd po zavretí dverí. Ostatne veď to robia aj s cvakaním lístkov takto. Prípadne môžu byť na vyťažených linkách pri širokých dverách označovače po oboch stranách dverí. To nebude isto päťnásobná jazdná doba.