Mesto po roku prevádzky reklamuje zmodernizovanú električkovú radiálu.
Koncom októbra 2020 bola do prevádzky uvedená posledná časť zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Dokončovacie práce na radiále prebiehali ešte aj v priebehu tohto roka, no samotnú prevádzku električiek to už neobmedzovalo. Ani po roku prevádzky zmodernizovanej radiály však cestujúci nemôžu využívať nové multifunkčné lístkové automaty, ktoré boli pred rokom osadené na zastávkach Riviéra a Nám. sv. Františka a cez ktoré by si cestujúci okrem zakúpenia jednorazových cestovných lístkov mohli dobiť elektronickú peňaženku, či zakúpiť predplatný cestovný lístok (električenku).
Zaujímali sme sa preto, čo bráni ich sprevádzkovaniu a kedy ich budú môcť cestujúci využívať. Dopravný podnik Bratislava nás odkázal na magistrát hlavného mesta, ktorý bol investorom modernizácie trate. Hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová nás informovala, že nefunkčnosť multifunkčných automatov mesto rieši v rámci reklamačného konania. Okrem nefunkčných automatov mesto reklamuje na radiále aj mnohé ďalšie vady.
„Vady boli dodávateľovi prác oznámené 12.10.2021. Ako príklad uvedieme, že sa reklamuje stav vegetačných úprav (najmä rozchodníkov a spätných úprav), popraskané škáry na betónových prejazdoch cez električkovú trať, nekompletná dokumentácia, dlažby na chodníkoch, vypadnuté cestné obrubníky, nedostatočne funkčné dynamické riadenie svetelnej signalizácie, nefunkčné multifunkčné automaty, hrdzavejúce dvere na výťahoch, hrdzavejúce časti zábradlí a pod.," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová.
Termín odstránenia vád nie je známy a teda ani to, kedy budú automaty uvedené do prevádzky.
navstevnik9
Prečo sú potrebné analógové riešenia ako záloha? Tie označovače papierových CL, ktoré sú vo vozidlách sú predsa elektronické a môžu zlyhať. Akú zálohu máme tam? A keby boli schopné označovať aj pri kolapse digitálneho systému platieb, tak stále vieš ako núdzové riešenie vytiahnuť papierové lístky a terajšiu tarifu. Aj keď v takých prípadoch by mohla byť VHD zdarma.
Prečo nemôžeme motivovať ľudí používať VHD ako píšem nižsie? (Čo by bolo mimochodom ešte lepšie ako teraz, lebo teraz keď už si raz kúpia električenku, tak po zvyšok jej platnosti už nemajú inú motiváciu ju využiť ako tú, aby to neboli vyhodené peniaze. V mojom návrhu je každá cesta cestou k zľave/benefitu.)
Off the top of my head ďalšie benefity, ktoré mi napadajú sú, že kilometrová taxa by bola ďaleko spravodlivejšia a nemuseli by sa cestujúci báť, že im ich neviemkoľkominútový lístok nevystane na spoj, na ktorý chcú prestúpiť, lebo trčia v zápche.
Cestujúci bez lístka by museli cestovať v ďaleko väčšej hanbe, lebo by si to hneď každý všimol, že si pri nástupe nepípli (prípadne aj vodič).