Mesto finišuje s vyznačovaním nových buspruhov

Cestovanie autobusmi a trolejbusmi je vďaka novým buspruhom rýchlejšie aj o niekoľko minút.

Po nedávno vyznačených vyhradených buspruhoch na Hodonínskej, Lamačskej ceste a na Radlinského bolo v uplynulých dňoch zrealizované aj vyznačenie buspruhov na Košickej ulici a pred križovatkou Patrónka. V pondelok 19. júla začne mesto realizovať aj ďalšie dva buspruhy, konkrétne na Karadžičovej a Legionárskej v smere von z centra. Buspruh na Karadžičovej medzi Páričkovou a Bazovou vznikne na úkor jedného jazdného pruhu pre individuálnu dopravu, na Legionárskej budú zachované dva pruhy pre individuálnu dopravu v smere k Račianskemu mýtu, v opačnom smere sa počet jazdných pruhov zníži na jeden. Magistrát uvádza, že v tomto úseku sa v špičkovej hodine prepraví verejnou hromadnou dopravou približne 2900 cestujúcich v 37 spojoch.

„Vďaka novému bus pruhu ušetria tisícky cestujúcich verejnou dopravou v priemere 6 minút jazdnej doby na úseku v porovnaní s bežnou poobedňajšou špičkou pred koronou. Nakoľko zápchy spôsobujú nepravidelné meškania spojov, vďaka novému bus pruhu budú spoje verejnej dopravy zároveň lepšie dodržiavať grafikon. Podľa nového značenie budú môcť využívať tento bus pruh aj cyklisti a cyklistky. Jazda po pravom okraji vozovky je pre cyklistov bezpečnejšia ako jazda v ľavom pruhu, kde cyklistov môžu ohrozovať vozidlá z oboch strán," uviedol magistrát na sociálnej sieti.

Dopravného podniku Bratislava sme sa opýtali na doterajšie skúsenosti s nedávno vyznačenými buspruhmi. „Nakoľko v tomto období prebieha rekonštrukcia mosta na diaľnici D2 smerom do Bratislavy, vyhradený BUS pruh na Hodonínskej ulici výrazne pomohol znížiť meškanie liniek MHD. Podobne už teraz zlepšuje situáciu pre MHD nový BUS pruh na Patrónke, pred odbočením na Kramáre, kde trolejbusy prejdú na najbližší signál „voľno“ a v špičke tak ušetria niekoľko minút. Vyhradené jazdné pruhy pre verejnú dopravu bude možné komplexnejšie vyhodnotiť až po začiatku školského roka, kedy bude intenzita dopravy výrazne vyššia ako cez prázdniny, a teda aj prínos týchto opatrení bude ešte markantnejší," zhodnotil prínosy buspruhov hovorca DPB Martin Chlebovec.

Dopravca v súčanosti podľa svojho hovorcu nezaznamenáva výraznejšie problémy s rešpektovaním buspruhov ostatnými účastníkmi cestnej premávky. "Vo všeobecnosti môžeme konštatovať, že drvivá väčšina vodičov individuálnej dopravy rešpektuje a dodržiava pravidlá cestnej premávky. Dopravný dispečing denne monitoruje uvedené úseky a v prípade akýchkoľvek problémov kontaktuje operačné stredisko polície. Za zmienku stojí BUS pruh na Šancovej ul., kde nastáva problém so zásobovacími vozidlami, ktoré bránia v prejazde vozidlám MHD. Polícia SR a mestská polícia bezodkladne riešia požiadavky DPB ohľadom odtiahnutia nesprávne parkujúcich vozidiel, aj v BUS pruhoch," dodal Martin Chlebovec.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ivanbuto #13:
Na Gagarinovej ziaden BUS pruh nie je.
Reakcia na: Minko #12:
V rámci prípravy trvalého značenia buspruhov na Gagarinovej by sa tento úsek mal zmeniť - BUS pruh bude končiť pred svetelnou križovatkou tak, aby MHD prešla poobede na jednu zelenú a zároveň aby mohli autá idúce na D1 smer Trnava využiť pravý pruh.
Reakcia na: SuchSoft #3:
BUSpruh smer z mesta pri TA3 podľa mňa z dopravnobezpečnostného hľadiska nikdy ani nemal byť. takmer každý druhú jazdu touto oblasťou vídavam vďaka nemu a snahe dodržiavať ho krásne kolízne situácie.
Reakcia na: SuchSoft #3:
stačí dennodenne volať na políciu a nahlasovať to .... linka je monitorovaná a vyhodnocovaná, verím, že po 20-om zavolaní pochopia, že je tam problém
Reakcia na: kecho #9:
Skôr niečo také ako o kúsok ďalej na tej istej ulici, keď 68ka nejde pred križovatkou Košická -> Miletičova v pravom pruhu v ktorom má tesne pred križovatkou možnosť sa preradiť, ale ide v bežnom ľavom pruhu. Ak je ľavý pruh prázdny alebo takmer prázdny, je to lepšie, lebo tesne pred križovatkou nevznikajú zbytočné kolízne situácie a to predbehnutie jedného - dvoch áut za to nestojí.

De iure by mal ísť v tom bus pruhu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #8:
Cize nieco ako 90tka pri Dostihovej/Kutlikovej nejde do laveho buspruhu (98), kedze na dalsej krizivatke ide aj tak rovno k euba.
Reakcia na: kecho #5:
Ako tak pozerám, tak ten BUS pruh nepokračuje ďalej cez križovatku, takže sa asi vodič nechcel preraďovať až tesne pred križovatkou a preto išiel v pruhu (resp. sa tam tesne pred odfotením preradil), v ktorom mohol prejsť plynulo cez križovatku.
Reakcia na: zakaznik #6:
Minimalne aspon metlu do ruky a v ramci treningu curlingu mohli byt uz ciste ulice. 😃
Kde už mohla Bratislava byť, keby ľudia, čo vyrábajú tie červené tabuľky, dostali nejakú zmysluplnú robotu?
🤔 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
Neviem posudit. Len mi to pripada dist divne, pretoze ten buspruh nie je taky roznlateny ako ten na Panonskej, co kedysi beusaci radsej obchadzali.
Reakcia na: SuchSoft #3:
Pani v DPB su v poslednom case vseobecne uz dost odtrhnuti od reality…
A na Gagarinovej v smere z mesta pri zjazde z diaľnice a na Popradskej kedy budú BUS pruhy?!

S týmto vyjadrením sa nestotožňujem:
"Dopravca v súčanosti podľa svojho hovorcu nezaznamenáva výraznejšie problémy s rešpektovaním buspruhov ostatnými účastníkmi cestnej premávky. "Vo všeobecnosti môžeme konštatovať, že drvivá väčšina vodičov individuálnej dopravy rešpektuje a dodržiava pravidlá cestnej premávky.""

Choďte sa pozrieť na "BUS pruh" na Gagarinovej pri a za TA3 smer z mesta, tam je BUS pruh permanentne obsadený IADčkarmi. Dokonca ľavý pruh je poloprázdny, a drvivá väčšina IADčkárov je v pravom. Nikdy som tam nevidel policajtov, a to tadiaľ chodím každý deň.
Nikto to nerieši, a vyzerá to tak, že ani nikdy nebude. 😥
Iba sa ten "BUS pruh" potichučky zruší.
Reakcia na: kecho #1:
Nemôže to byť tým, že vodič nechcel, aby mu tesne pred bus vošlo nejaké odbočujúce auto?
Preco ta 4923 ide vedla pruhu, ked pri nakresleni buspruhu ma jazdit v nom? Kedysi bolo nieco take, ze ak je vyhradeny pruh, dany vodic ma jazdit prednostne v nom.