V meste pribudnú ďalšie vyhradené pruhy pre verejnú dopravu a cyklistov

Nové buspruhy vzniknú prevažne úpravou existujúceho dopravného značenia.

V najbližšom čase by malo v Bratislave vzniknúť niekoľko nových vyhradených jazdných pruhov pre pravidelnú verejnú dopravu a cyklistov. Magistrát hlavného mesta totiž obstaráva zhotoviteľa, ktorý na komunikáciách vyznačí vyhradené pruhy v súlade s odsúhlasenými projektami organizácie dopravy. Zákazka v odhadovanej hodnote cca 22-tisíc € bez DPH sa týka úpravy dopravného značenia na uliciach Hodonínska, Lamačská cesta, Karadžičova, Legionárska a Košická.

Na Hodonínskej ulici bude zriadený vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov v smere do centra v úseku od vyústenia ulice Podháj až po križovatku s ulicou Pod násypom. Zo súčasných dvoch jazdných pruhov (jeden pre každý smer jazdy) vzniknú úpravou vodorovného dopravného značenia tri pruhy, z ktorých bude jeden (smerom do centra) určený pre vozidlá verejnej dopravy a cyklistov. Výhody tohto buspruhu využijú linky 23 25 30 37 63 92 215 219 245 250 a 269.

Na Lamačskej ceste pribudne vyhradený pruh taktiež v smere do centra mesta a to v úseku od napojenia cesty od Dúbravky na Lamačskú cestu po križovatku Patrónka s krátkym prerušením pri križovatke s Dúbravkou cestou. Zo súčasných troch jazdných pruhov tak po novom bude pravý pruh vyhradený pre verejnú dopravu a cyklistov. Z buspruhu budú profitovať linky 21 25 30 37 43 63 83 84 92 192 207 211 212 a linky regionálnych autobusov. Na križovatke Patrónka vznikne úpravou priamych jazdných pruhov nový krátky vyhradený pruh pre odbočenie smerom na Kramáre (pre trolejbusy liniek 211 212). Existujúci priamy vyhradený pruh (smerom na Brniansku) bude zachovaný, ale bude o niečo skrátený.

V centre mesta na Karadžičovej ulici je projektovaný vyhradený pruh v smere ku Krížnej ulici v úseku od zastávky Malý trh po vyústenie Bazovej ulice. Vyhradený pruh bude riešený na úkor existujúceho jedného jazdného pruhu, takže pre individuálnu dopravu zostane v tomto úseku jeden jazdný pruh. Taktiež bude zriadený buspruh aj na križovatke s ulicou Mlynské nivy v priamom smere od vyústenia Grösslingovej ulice. Tieto vyhradené pruhy budú využívať linky 21 25 78 88 210 a regionálne autobusy.

Na Legionárskej ulici vznikne reorganizáciou jazdných pruhov vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov za križovatkou s Krížnou ulicou v smere k Račianskemu mýtu po vyústenie Jiskrovej ulice. Pre individuálnu dopravu budú v tomto smere zriadené dva jazdné pruhy, pričom jeden z nich vznikne na úkor jedného jazdného pruhu v opačnom smere (Račianske mýto - Krížna), kde bude k dispozícii iba jeden jazdný pruh. Tento buspruh bude slúžiť pre linky 21 25 39 210 a regionálne autobusy.

Na Košickej ulici bol počas prestavby Mlynských nív zriadený dočasný buspruh v oboch smeroch medzi Prístavnou a Mlynskými nivami. Tieto dočasné vyhradené buspruhy budú upravené na trvalé s miernymi úpravami. V smere k mostu Apollo bude vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov začínať pred križovatkou s Mlynskými nivami/Prievozskou v smere od Dulovho námestia a končiť bude pred odbočkou k dočasnej autobusovej stanici (doteraz končil až za touto odbočkou). V smere opačnom bude vyhradený pruh vyznačený v úseku od zastávky Prístavná po križovatku s Mlynskými nivami/Prievozskou. Tieto buspruhy využijú okrem regionálnych autobusov aj linky 50 a 68.

V uplynulých dňoch sa tiež začalo s rozširovaním Landererovej ulice o ďalší jazdný pruh v smere do centra v úseku medzi Košickou a Čulenovou v súvislosti s výstavbou obytného súboru Čulenova. Výstavbou tretieho pruhu si dal magistrát hlavného mesta ako podmienku pri povoľovaní uvedeného obytného súboru. Nový jazdný pruh by mal prioritne slúžiť ako vyhradený pruh pre vozidlá verejnej hromadnej dopravy. V súčasnosti týmto úsekom prechádzajú autobusové linky 88 a 90. V rámci rozšírenia komunikácie bude upravená aj poloha zastávky Prístavná.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: NOKS #81:
"však nikto nerieši ani to že na petržalskej hrádzi by cyklisti mali chodiť spodkom a nie po vrchnej korune hrádze kde sú pomalší korčuliari a bežci..."

myslim, ze kazdy cyklista da za pravdu, ze sa uz nevie dockat otvorenia spodku, lebo zmiesany pohyb po hornej korune v casti, kde je zavrety spodok, je horor 😃
uprimne, jazdim tam niekolkokrat do tyzdna a z toho, co vidim, su viac disciplinovanejsi prave cyklisti nez korculiari ci chodci, to by clovek neveril akych extremov su schopni, dvaja korculiari vedla seba v oboch pruhoch, pani na korculiach jazdiaca v strede a odrazajuca sa palicami do oboch pruhov, korculiar krizujuci zo strany na stranu po celej sirke spodnej cesty, cize vystihnut mmt, kedy ho obehnut, posledny extrem bolo 5 bezcov roztiahnutych vedla seba po celej sirke cesty, casto idu rodicia chodci s malym dietatom, pricom rodic ide vonkajsou stranou a dieta vnutornou, kde ho moze hocikto nabrat, chodec so psom na voditku pricom sa rozhodol prebehnut cez cestu, a oproti akurat rozbehnuti cyklisti do kopca a z kopca, s cyklistami taketo kolizne situacie vobec, uz nech otvoria spodok, myslim, ze vsetci na to cakaju ako vyslobodenie
Reakcia na: NOKS #96:
Presne, už od nepamäti platí, že to čo nevidíš na vlastné oči sa nedeje.
Priority policajného zboru sa neurčujú podľa toho, čo si myslí vševed na diskusnom fóre.
Reakcia na: MLXO #95:
To ty tu blúzniš o nejakých 100% faktoch a reáliach na základe stats a neviem čoho a pritom si akurát zavretý vo svojej karanténe...skús tráviť viac času vonku a mať oči otvorené a možno uvidíš aký je okolo teba svet..
Reakcia na: NOKS #94:
To by sa najprv tie argumenty museli objaviť, dojmológia ani whataboutizmus to nie sú.
O pravidlách sa nikto neháda a za to, že si na posmech si môžeš sám.
Ale opäť ti nerobí zaťažko vkladať sem veci, ktoré nezazneli a odmietnuť čísla, pretože znova presne vieš, aký je pomer áut a cyklistov na vozovke ako keby to malo byť vo výsledku podstatné.
Reakcia na: MLXO #91:
Ty si už dakedy aj pochopil nejaký cudzí príspevok alebo si len tak plávaš vo svojej galaxii najskvelejších názorov? Prijal si ty dakedy iný argument len svoj vlastný? 🤦
O akom ubližovaní táraš tvl...berieš drogy alebo to ide z teba prirodzene? Pointa diskusie nebola dakoho očierňovať ale o pravidlách a rizikách nič viac..
A o to že cyklista za chybu zaplatí ovela viac ako šofér auta...
Inak fajn štatistika ....ktorá isto nevyznieva ako pekný bulshit v porovnaní áut a cyklistov na vozovke 😂😂
Reakcia na: shaggy #86:
Kým sa môže stať, že bicyklu nedá prednosť ani polícia bez majáku - ako mne minule na stopke z Jesenského do Štúrovej -, tak je ťažké dúfať v skutočnú výchovnú činnosť v ich podaní.
Tak o teoretickom koncepte davat znamenie o zmene smeru jazdy nas ucili v autoskole, ale v praxi na cestach je to neobvykly jav co si vsimam. Bez ohladu prostriedok, ktory ucastnik pouziva.
Si az pridem divny ked to pouzivam.
Reakcia na: NOKS #89:
Mali by všetkých tých cyklistov zavrieť, lebo nebyť tých kamier, určite by všetci skúsili vyhnúť sa zodpovednosti. Všetci mi strašne stále ubližujú a keď mi už nemôžu ublížiť, tak by mi ublížili, keby mohli!
Reakcia na: NOKS #81:
Ja by som povedal, že závažné porušenia pravidiel riešia úplne rovnako. Už si písal na tú adresu aby si získal konkrétne čísla alebo si myslíš, že tvoje pozorovania majú akýsi hlbší zmysel? Čo mi to pripomína - rovnako tebou odpozorované nenosenie respirátorov v nemocnici doktormi bez sebemenšej kontroly platných nariadení. To isté veni, vidi, všetko viem "minimálne" riešenie cyklistov bez toho aby si vedel koľko pokút rozdali alebo aspoň prihliadol na fakt, že cyklisti v minulom roku zavinili 386 dopravných nehôd z 11 875 celkových, teda oveľa menej oproti 6441 zavinenými vodičmi osobných vozidiel, čomu zodpovedá to, že sa polícia oveľa viac sústerďuje na nich. Len pre teba to je vrchol nespravodlivosti.
Reakcia na: S499.1023 #88:
Tak minimálne chytený pravý bok auta by mohol ten cyklista skúšať uhrať na to už na tej hlavnej bol a skalica ho vytlačil s autom s cesty ...ludia skúšajú kadečo aby sa vyhli zodpovednosti...aj tí za volantom samozrejme..
Reakcia na: si #87:
Z čoho si vyvodil, že by policajti popoťahovali hlavne teba?
Reakcia na: shaggy #86:
ano, len je rozdiel ze keby ten hnup mi aj nabural do tych zadnych dveri, tak policajti by popotahovali hlavne mna (a to este mam nastasie aj kamerovy zaznam)...
PS: za mojich mladsich cias ma iduc na bycikli jeden so skodivkou (12x) aj nabral (siel odoproti, odbocoval vlavo a akosi si neuvedomil ze aj cycykel je protiiduce vozidlo ktoremu treba dat prednost), takze neboj, poznam to z oboch stran.... len aspon z laickeho pohladu to vyzera tak, ze tu cast tych co robia bordel na bycikloch neriesia vobec a tych v autach buzeruju akurat za rychlost (a mozno obcas niekde za zakaz vjazdu alebo odbocenia)
Reakcia na: si #83:
A môjmu známemu na bicykli zase minule nedal prednosť šofér vchádzajúci do kruhového objazdu... hneď som si pri tom spomenul na tie plamenné obhajoby šoférov tu...
Vidíš, aký je to hlúpy argument? Čo majú jedinci spoločné s celou skupinou? Prečo by nemala byť obhajoba cyklistov/šoférov legitímna? Oni nemôžu za to, že jednotlivci porušujú pravidlá.
Reakcia na: si #83:
Aké plamenné obhajoby? Nejaký príklad?
Reakcia na: Ike #82:
Nebol úmysel vytvárať hranice...ide len o to aby tie pravidlá boli rovnaké a rovnako sankcionované pre vsetkých ,nič viac nič menej....
Samozrejme že za každý priestupok neni hneď istota pokuty to je jasné ale vieme že akýkolvek autopriestupok ktorý si všimne hociktorá hliadka (vôbec to nemusia byť doraváci) je takmer isté odstavenie na krajnicu a pokuta...ja tiež jazdím na bike,a keď idem po ceste tak sa podla toho aj správam ...cyklista si musí v prvom rade uvedomiť že ak robí dačo čo môže spôsobiť kolíziu s autom ,tak je tam hrozba fatálneho úrazu aj pri relatívne nízkej rýchlosti kdežto auto vs auto vo väčšine prípadov znamená len pokrčenie plechov....
Reakcia na: Ike #82:
no mne zrovna dnes rano skoro skoncil v zadnych dverach auta cyklista ktoremu sa nechcelo davat prednost pri tom ako vychadzal z vedlajsej cesty.... hned som si pri tom spomenul na tie plamenne obhajoby cyklistov tu...
Reakcia na: NOKS #81:
Zbytočne vytváraš hranice. Policajti aj motorovú individuálku kontrolujú tam, kde to nemá úplne opodstatnenie. Koľkokrát si videl policajta kontrolovať dodržiavanie rýchlosti v zóne 30? Keby som nemal morálku, tak by som bez problémov mohol ísť po nábreží 90 kmh, pretože ak by som náhodou nestretol presúvajúcich sa policajtov, nikto by ma nikdy nenameral. Minule ma dokonca napadol šialený nápad spraviť mystery shopping a jazdiť cez bus pruhy s cieľom zistiť, ako dlho by sa mi to prepieklo kým by ma pokutovali policajti. Potom si vravím, že by ma nepokutovali asi nikdy.

Mňa inak žiadny cyklista vážnejšie neohrozil. To sa o autách povedať ale nedá.
Reakcia na: MLXO #80:
Nebola to ani buzerácia,bolo to riešenie reálnych vecí keďže aj pre jednostopové nemotorové vozidlo platia v premávke rovnaké pravidlá a tak isto ako ti policajt dáva vyhrážky odobratí papierov a následne uloženej pokuty za prejazd na červenú,tak isto si tu pokutu zaslúži aj cyklista..Trávim na cestách dosť času aby som si vytvoril dostatočný obraz o tom že pomer tých dementných je síce možno rovnaký ale fízli riešia cyklistov minimálne...tvl však nikto nerieši ani to že na petržalskej hrádzi by cyklisti mali chodiť spodkom a nie po vrchnej korune hrádze kde sú pomalší korčuliari a bežci...asi sa čaká na ďalší smrťák ako pár rokov dozadu...
Reakcia na: NOKS #79:
info@minv.sk je tá správna adresa pre tvoje otázky.
K 10 si ešte pridaj číslo 50 aby si ten obraz mal kompletný. Všetci cyklisti chodili týždeň autami a MHD a rozbíjali policajné autá? Či ako sa prejavila taká "vzbura" cyklokoalície? A nebola to diskriminácia ale buzerácia a ďalšie už bolo v ich reakcii vecne vysvetlené a keď to nie si schopný stráviť tak si aspoň z toho nevyberaj len to, čo sa ti hodí.
Ja by som po chodníku nejazdil, ale cyklistov na chodníku viem pochopiť a aj sa im bez vzkypenia žlče uhnúť keď treba. Sprosté je +/- to isté percento ako u ľudí za volantom.
Všade vo svete sa polícia logicky sústreďuje viac na to, čo spôsobuje väčšie škody či ujmy, takže cyklisti budú oproti vodičom ešte dlho oveľa menej pod drobnohľadom. Takže snažiť sa tu z porovnávania prístupu polície vytvoriť akýsi argument môžete vzhľadom na nižšiu závažnosť či následky porušovania pravidiel cyklistami akurát tak medzi sebou v hejterskom klube.
Reakcia na: MLXO #76:
A ako často sú za to riešení a pokutovaní ? Kolkokrát si videl na krajnici blikajúce policajné auto a vedla nich cyklistu ktorého riešia? Vlani mali akciu na nedisciplinovaných cyklistov kde natvrdo dávali pokuty (10eur) za také šmakulády ako striedanie halabala chodníku s cestou,jazdy v protismeroch,ohrozovanie chodcov,telefonovanie a smskovanie za jazdy...fízli to dávali na svoj FB ..a priama reakcia bola vzbura cyklokoalície aká to bola diskriminácia...a to bolo raz v roku..