O prevádzkovanie osobnej vlakovej dopravy na trati do Komárna neprejavili súkromní dopravcovia záujem.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR informovalo, že zrušilo opakovanú súťaž na obstaranie dopravcu, ktorý má zabezpečovať dopravu na železničnej trati Bratislava - Komárno od januára 2023 na obdobie 10 rokov. Podľa ministra dopravy sa do súťaže prihlásil len štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko, pričom predložená ponuka sa cenovo výrazne líšila od očakávania ministerstva. Ministerstvom odhadovaná požadovaná úhrada za jeden vlakový kilometer bola 7,47 €, výška predloženej ponuky ZSSK zatiaľ zverejnená nebola. Za nezáujmom súkromných dopravcov o súťaž minister dopravy vidí krátky čas na vypracovanie ponuky a začatie prevádzky. Ministerstvo dopravy bude preto pokračovať v obstarávaní dopravcu priamym rokovacím konaním s oslovením relevantných dopravcov na trhu.
Ministerstvo dopravy chcelo už v roku 2019 vysúťažiť nového dopravcu, ktorý by zabezpečoval dopravu na uvedenej trati od decembra 2020, kedy skončila predchádzajúca zmluva so súkromným dopravcom RegioJet. Ten sa prihlásil aj do prvej súťaže ako jediný uchádzač, ale ministerstvo jeho návrh neprijalo a súťaž zrušilo. Aby neprišlo od decembra 2020 k prerušeniu premávky na trati Bratislava - Komárno, ministerstvo dopravy po priamom rokovaní s viacerými dopravcami pridelilo dočasný dvojročný kontrakt Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá si na zabezpečenie prevádzky na tejto trati požičala vlaky od rakúskeho dopravcu ÖBB. Železničná trať Bratislava - Komárno je zaradená do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji v úseku Bratislava - Kvetoslavov.
lostrail
NZ by mali dobre spojenie, keby sa postavili obchvaty obci a miest na I/75 (napr. jednym vlastnikom pozemku zdrzovany obchvat Sale s uzkym hrdlom v podobe jedneho mosta na Vecu) a potom kvalitna cesta 1. triedy medzi DS a NZ v priamom vedeni ako samostatne vetva I/63. Cesta I/75 by sa mohla riesit spolu s I/62 a I/61 po Salu v usporiadani 2+2, ako napisal Ike. NZ totiz nemaju zle zeleznicne napojenie (neudrzba je samostatna kapitola, ale v porovnani s inymi hlavnymi tratami na Slovensku sa naozaj nie je na co stazovat) a vytvarat zbytocne luxusnu ponuku ponuku pre IAD subezne s takymto napojenim v podobe dialnice je kontraproduktivne.
"Cesta cez SC a GA je vedená najmä medzi NZ a SA cez dediny, obchvat Šale je v nedohľadne atď."
Tak toto treba riesit, ale nie tak, ze sa k tomu postavi paralelna dialnica.
"...postaviť aspoň novú cestu 1. triedy, ktorá by za DS plynulo na R7 nadviazala aspoň po NZ a za nimi dlho nebude treba čo sa týka výstavby nových ciest nič robiť."
Ano, s tym sa da suhlasit, ale napr. aj taka I/64 na Nitru by zniesla obchvaty obci. Je to tam sama rovina, cize za lacne peniaze by sa dalo vyriesit vela.