Malo by ísť o podobné vozidlá akými sú súčasné obojsmerné električky, ktoré DPB prevádzkuje.
Krátko pred ukončením verejnej súťaže na dodanie 30 veľkokapacitných jednosmerných električiek vyhlásil Dopravný podnik Bratislava aj súťaž na 10 nových obojsmerných električiek. Opäť pôjde o nízkopodlažné veľkokapacitné vozidlá s dĺžkou do 32,5 metra s minimálnou prepravnou kapacitou 230 cestujúcich. Požadovaná je nízkopodlažnosť aspoň pre 85 % stojacich a 50 % sediacich cestujúcich. V rámci konštrukcie vozidla požaduje DPB aspoň 2 zo 4 podvozkov riešené ako plne otočné.
Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 10. 17. marca tohto roka. Pri vyhodnocovaní ponúk sa bude prihliadať na cenu električiek (80 bodov) a tiež na technicko-kvalitatívne parametre vozidiel (20 bodov). V rámci technických parametrov budú vyššie hodnotené vozidlá ponúkajúce napríklad vyššiu obsaditelnosť, širšiu vnútornú uličku, väčší počet dverí, alebo väčší počet otočných podvozkov.
Odhadovaná cena zákazky je 26,9 mil. € bez DPH. Financovanie by malo byť zabezpečené prostredníctvom eurofondov. Dodanie vozidiel požaduje DPB do dvoch rokov od ich objednania.
V súťaži na 30 jednosmerných elektičiek mohli záujemcovia predkladať ponuky do 18. januára 2021. Výsledok súťaže zatiaľ nebol zverejnený.
Urbanway 2423
Na budovanie úvratí by sa malo ísť postupne, t.j. vytipovať linky, kde by bolo potrebné vybudovať, čo najmenej úvratí (v súčasnosti asi L9) a potom na tú linku nasadzovať iba obojsmerné električky. Úvrate na nových tratiach, či príp. otváranie nových tratí po kúskoch (vždy zakončených úvraťami) by mala byť samozrejmosť. Takýmto spôsobom by sme za nejakých 5 rokov postupne pokryli celú sieť úvraťami (ročne by stačilo vybudovať 1-2 úvrate) a už do roku 2030 by obojsmerné električky mali zmysel. Jednosmerné električky by mohli dožiť na L1 a L4, kde je dostatok možností na otočenie aj bez úvrate.
Myslím si, že budovanie úvratí a nákup obojsmerných električiek by bol omnoho nižší, ako stavba rôznych tangenciálnych tratí a pritom by mohlo mať podobný účinok.