DPB obstaráva 30 nových veľkokapacitných električiek

Využitím eurofondov sa opäť skvalitní a zmodernizuje vozidlový park bratislavských električiek.

Ako sme už informovali, Dopravný podnik Bratislava pripravil niekoľko zámerov eurofondových projektov, v rámci ktorých plánuje nakúpiť spolu 40 nových električiek a 50 nových trolejbusov. V týchto dňoch z nich začína obstarávať prvých 30 veľkokapacitných električiek s cieľom výrazne skvalitniť cestovanie bratislavskou MHD. Pôjde o jednosmerné, nízkopodlažné a plne klimatizované električky s dĺžkou do 32,5 metra.

Vysoká úroveň cestovania hromadnou dopravou je jedinou cestou, ako pomôcť Bratislave s jej kritickou dopravnou situáciou. Bez zvýšenia podielu cestujúcich v prostriedkoch MHD nie je možné zlepšiť kvalitu života v našej metropole. Obnova vozidlového parku je nevyhnutnou súčasťou našich snáh o prilákanie väčšieho množstva ľudí do verejnej dopravy, a na to sa snažíme v čo najväčšej možnej miere využiť dostupné prostriedky z eurofondov,“ uviedol k obstarávaniu nových vozidiel Ing. Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Nové električky by mali nahradiť časť starších vozidiel, čím sa nielen zvýši prepravná kapacita, ale aj komfort cestovania. Nákupom 30 nových električiek by malo byť v roku 2023 už 75 % električiek v Bratislave moderných nízkopodlažných. Okrem nákupu jednosmerných električiek DPB v súčasnosti finalizuje aj podklady pre obstaranie 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek a začal pripravovať aj projekt pre nákup dlhších električiek pre budúce predĺženie električkovej trate v Petržalke, ktoré by mali mať prepravnú kapacitu väčšiu o 50 % v porovnaní s 32,5-metrovými električkami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #150:
Myslím, že to možné nie je (minimálne nie s otočnými podvozkami). A úprimne povedané, Metelitsa nie je zrovna niečo čo by sme tu chceli - mnohé detaily sú tam nedomyslené a celkovo tie vozy pôsobia veľmi low-costovo. Od Stadlera by som skôr čakal, že sa prihlásia s nejakou modifikáciou Tanga.

#148 Pri 5os/m2 to je dokonca len 195 cestujúcich. Štokhomské Urbosy AXL však majú pri šírke 2,65 m, dĺžke 31,175 m a obojsmernom prevedení kapacitu 217 cestujúcich, takže ak by sa pohrali s konfiguráciou interiéru, hádam by sa vedeli dostať aj na tých 240 (aj keď celé toto číslo je imho zo strany DPB nezmyselné).
Reakcia na: ramzi #145:
Celkovo požiadavka na referencie pre špecificky 1000mm električky znie naozaj len ako snaha obmedziť "nesprávnych" výrobcov. Nevidím dôvod prečo by ako referencia nepostačovali akékoľvek električky.
Reakcia na: ramzi #147:
Je mozne urobit aj na 1000mm ten St. Peterburgsky Stadler ?
Reakcia na: ramzi #147:
Je nejaka realna moznost, ze to nevyhra Skodovka?
Reakcia na: ramzi #147:
Ano, prave pozeram tu tallinnsku verziu. Cca 31m, rozchod 1067mm, vsetke otocne podvozky, 3 clanky. Kapacitu udava voz len 219 co nesplna podmienky, a nizkopodlaznost tiez neviem ako je. Podla fotiek su ale rovnako krajne podvozky na schodoch ako ma aj 29T. Ak by pridali mozno este okno na krajne clanky tak to natiahnu na 32,5m, cim aj kapacita by sa priblizila k 240 ludom. Treba vsak aj skrinu rozsirit. Tallinsky CAF ma len 2,3m
Reakcia na: Petto #146:
Stadler nemal dôvod požadovať predĺženie časového obdobia vykazovaných referencií, za posledné tri roky dodal úzkorozchodné električky pre Ženevu, St. Gallen či Bochum.

CAF naopak za toto obdobie dodal, ak správne počítam, iba šesť takýchto električiek - 3 ks pre Saint-Étienne a 3 ks pre Vitoria-Gasteiz. Keby si k tomu mohli prirátať tiež dodávky za Tallinn či Freiburg, pomohlo by im to.
Reakcia na: ramzi #145:
Z čoho usudzujes caf? Stadler zrejme ma vhodny voz keď ho mal aj v 2014 ale skončil 2. po skode
Ako sa dalo predpokladať, lehota na predkladanie ponúk bola predĺžená - zatiaľ do 11. januára.

Zaujímavé je ale toto:
"Žiadosť o nápravu (...) – konkrétne proti podmienkam týkajúcim sa splnenia požiadavky rozchodu vozidiel 1000 mm resp. rozšírenia časového intervalu preukazovania referencií z 3 rokov na obdobie „za predchádzajúcich 5 rokov (60 mesiacov) od vyhlásenia verejného obstarávania“ "
Žeby sa súťaže nakoniec predsa len účastnil aj CAF?
Reakcia na: S499.1023 #142:
Myslím, že tých, ktorí písali zadanie do výberka, by sa mali pýtať niečo iné a nemal by som to byť ja, ale NAKA. Samozrejme, nemyslel som to z pohľadu cestujúceho, pretože tam to zmysel dáva.
Reakcia na: Solider #141:
Áno, mal by mať vlastné dvere. Prečo ich nemá, sa pýtaj u tých, čo písali zadanie do výberka. Ale pre cestujúcich to blbosť. nie je len preto, že Soliderovi sa zle prediera s bakuľou pomedzi vlkä.
Reakcia na: Minko #136:
Zaujímavé, že ešte s takou blbosťou neprišli pri autobusoch a trolejbusoch. Ja nehovorím o prvých, ani o druhých dverách. Buď by mal mať vodič vlastné dvere alebo by dvere mali byť pri kabíne vodiča z dôvodov, ktoré som uviedol a považujem ich za podstatné.
Reakcia na: Jakub #138:
To nie je proste pravda. Už preto, že plne otočné podvozky majú tendenciu sa vrtieť.
Reakcia na: Solider #135:
Tie dvere z pohľadu cestujúceho nie sú nezmyselne ďaleko ale správne. KeĎže už dnes nemáme usmernený nástup, mali by dvere umožňovať rozlev cestujúcich oboma smermi.
Reakcia na: S499.1023 #132:
Samozrejme, že je mať lepšie všetky podvozky dynamicky otočné ako dva plne otočné a dva pevné, práve to v tom príspevku píšem. Ale s druhou vecou s tebou nesúhlasím. Dynamicky otočné podvozky sú určite menej šetrné ku zvršku (ak vozidlo nemá mechanizmus natáčania článkov) ako keď má vozdilo všetky podvozky plne otočné.
Reakcia na: Solider #135:
btw, z pohladu "substratu" su praveze dvere kusok dalej za kabinou lepsie, "substrat" sa vie lepsie rozptylit a nie je tam zbytocne dlha "ulicka" okolo kabiny....
Reakcia na: Solider #135:
preformulujem tvoju otázku, je položená nesprávne. Prečo by mali byť prvé dvere striktne priamo pri kabíne vodiča? Škoda 29/30T nie je jedinou európskou električkou s takýmto rozložením dverí.🙂
Reakcia na: Minko #129:
Napríklad to, že vozidlo idúce pred ním neodblokuje výhybku a ostane zablokovaná (neprestaviteľná diaľkovo). Stáva sa to bežne. Alebo na starších výhybkách pri blokovaní podhadzuje. Otázka by skôr mala byť naopak, prečo by mali byť tie dvere tak nezmyselne ďaleko?
Reakcia na: fanatikmhd #128:
Ešte nikto nevydal pokyn zastavovať prednými dverami na úrovni vodiaceho pásu, takže platí čelom pri označníku bez ohľadu na polohu pásu a typ vozidla.
Reakcia na: 3pa3ck3 #125:
Takto je to riešené už aj v Petržalke.