Zmeny v MHD po otvorení zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiály (od 26.10.2020)

Okrem obnovenia premávky električiek pripravil DPB aj ďalšie zlepšenia v premávke MHD.

Od 26. októbra 2020 od 13. hodiny bola obnovená premávka električkových liniek 4 a 9 do Karlovej Vsi a Dúbravky a zároveň premávka trolejbusov linky 33 na Dlhé diely. Náhradné autobusové linky X5 a X33 budú zrušené. Do prevádzky bude uvedený nový prestupný terminál Riviéra (pôvodná zastávka Molecova) a integrovaná zastávka električiek a autobusov Záluhy v Dúbravke. Súčasne sa posilní premávka všetkých električkových liniek v rannej špičke.

  • Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Kamenné nám. – Nám. Ľ. Štúra/Šafárikovo nám. – Chatam Sófer – Lafranconi – Karlova Ves – Dúbravka, Pri kríži.
    • Premávať bude v intervale 4 minúty v rannej špičke, 5 minút po zvyšok dňa a 7-8 minút večer a počas voľných dní.
  • Linka 9 bude do obnovenia premávky cez Blumentál premávať po trase Ružinov, Astronomická – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Nám. SNP – Kapucínska – Lafranconi – Karlova Ves, Kútiky.
    • Premávať bude v intervale 4 minúty v rannej špičke, 5 minút po zvyšok dňa a 7-8 minút večer a počas voľných dní.
  • Linka 33 bude premávať po pôvodnej trase Riviéra - Dlhé diely, Kuklovská.
    • Zastávka Riviéra bude obsluhovaná na novovybudovaných nástupištiach pri električkových zastávkach, čím sa podstatne zlepší prestup medzi trolejbusmi a električkami.
  • Linka 133 nebude obnovená.
    • Náhradou za túto linku bude nový pohodlný prestup v integrovanom prestupnom uzle na Riviére medzi linkami 32 33 a 4. V rannej špičke bude posilnená linka 33, ktorá pôjde každé 4 minúty, čo je o 25 % – 50 % viac odchodov, a všetky spoje budú nízkopodlažné. Navyše v danom čase DPB nasadí iba najväčšie električky na trase linky 4 smerom na Šafárikovo námestie. Cestujúci sa tak do centra mesta dostanú častejšie a bez čakania v dopravných zápchach.
  • Linky 20 83 84 a N34 budú obojsmerne obsluhovať zastávku Záluhy na električkovej trati, prestup medzi električkami a autobusmi tak bude možný bez nutnosti prechádzania cez cestu.
  • Linky 32 33 139 N33 a N34 budú obsluhovať zastávku Riviéra v novej polohe pri električkových zastávkach.
  • Linky 29 30 31 37 39 N31 N33 N34 budú obsluhovať zastávku Chatam Sófer v smere k Lafranconi v pôvodnej polohe pri pamätníku.

V Karlovej Vsi budú v rannej špičke premávať električky každé 2 minúty, zároveň sa zvýši prepravná kapacita oproti stavu pred začatím modernizácie električkovej trate. Všetky električky na linkách 4 a 9 budú v pracovných dňoch veľkokapacitné a naviac bude mimo špičky a cez víkend zabezpečených až do dvakrát viac spojov na nábrežie a Šafárikovo námestie ako bolo v minulosti. Medzi Karlovou Vsou (Kútiky) a nábrežím (Most SNP) sa skráti jazdná doba zo 16 minút na 14 minút.

Dúbravka bude okrem častejšieho spojenia na nábrežie profitovať aj z pravidelnejšieho intervalu električiek než pred modernizáciou. Z Dúbravky pôjde električka každé 4 minúty v rannej špičke (pred modernizáciou čakali cestujúci niekedy až 6 minút), resp. každých 5 minút v čase medzi špičkami počas pracovných dní. Linka 5 bude nahradená dvakrát častejšie jazdiacou linkou 4, ktorou je možné dostať sa do dôležitého uzla Trnavské mýto a taktiež prestúpiť na linku 3 do Rače na zastávke Mariánska.

Spojenie Dúbravky s uzlom Kapucínska-Zochova je možné naďalej linkami 83 a 84 bez prestupu, kde zostáva v platnosti častejší interval cez víkendy zavedený počas výluky.

Čo zatiaľ nebude fungovať a čo sa bude ešte dorábať?

Magistrát hlavného mesta informoval, že do polovice novembra, resp. podľa možností protiepidemických opatrení budú ešte prebiehať dokončovacie práce, ktoré ale neobmedzia premávku električiek.

Na zastávkach bude prebiehať výmena dočasných výplní stien prístreškov za sklenené. Podľa magistrátu nebudú funkčné ani informačné tabule na zastávkach. Výťahy na zastávkach Botanická záhrada a Kútiky nebudú v prevádzke, lebo k nim chýba dokumentácia od zhotoviteľa. Nadchod na zastávke Nad lúčkami tiež nebude v prevádzke, lebo prebieha jeho dokončovanie. Navyše rampa na strane Kempelenovej ulice ešte rekonštrukciou neprešla. Nadchod bol totiž v horšom stave, než sa predpokladalo.

Prebiehať budú aj práce na chodníkoch, cestných obrubníkoch, dokončovaní križovatky Molecova a vegetačných úpravách popri trati. Postupne sa bude dopĺňať aj trvalé dopravné značenie. O spustení cestnej svetelnej signalizácie na radiále mesto zatiaľ neinformovalo. Chodník na nábreží pri zastávke Chatam Sófer sa má dokončiť v priebehu prvého novembrového týždňa. Počas druhého novembrového víkendu má prebehnúť asfaltovanie križovatky Molecova, čo si môže vyžiadať obmedzenie premávky trolejbusov.

Primátor hlavného mesta na brífingu k otvoreniu električkovej trate informoval, že problém s "dunením" v rámci prvej etapy bol vyriešený. V poslednej časti (tunel - Jurigovo nám.) sa podľa neho uvedený problém už nezopakoval.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: miti.kovac #299:
Keby sme vsetci boli ako vy, tak to by magistrat, resp. DPB na vas dotaz neodpovedal najblizsich 5 rokov.
To aj ked ja by som chcel z Karlovky priamy spoj na Hlavnu stanicu, lebo kedysi predsa existoval v podobe elektricky c.1, mam vypisovat staznosti a nepozerat sa na nikoho ineho, iba na seba?

Ked uz mame tu dobu, kedy je v mode vselico celoplosne, co tak, keby sme urobili celoplosny prieskum, kto ako potrebuje cestovat a kazdemu z tych ludi vytvorili sukromny priamy spoj z domu do prace?
Alebo dobre, vytvorime spoje, ktore pozgrupuju taketo trasy. A mozno celkovy pocet liniek dostaneme pod 20 000. No nie je to uzasny napad?
Reakcia na: kecho #302:
Bez Blumentálu by ho na Obchodnú nedoviezla ani tá päťka.
Reakcia na: miti.kovac #299:
Koľko je pešia vzdialenosť zastávok Kamenné námestie a Poštová po Kolárskej a cez Royko passage? Alebo ste osoba so zmenenou schopnosťou pohybu a orientácie? To jediné by vás ospravedlňovalo.
Reakcia na: kecho #302:
Tak ale na hlúpu otázku hlúpa odpoveď😉
Reakcia na: FFF13 #300:
Mozno by s trochou nadsazky stacilo vypustit prvu vetu a vyznelo by to o dost inteligentnejsie. 🙂

Nuz ale ked je problem s predcasnym uzivanim trate cez Blumental, ktory je tusim v priamom smere par tyzdnov aj hotovy (a mohol fungovat aspon obmedzene, pripadne prestup Vazka) a tym padom mu zlikvidovali aj prestup 3/9 Obchodna, tak sa mu necudujem, ze si pyta L5, hoci by pri normalnom fungovani vystacil aj s 3/9.
Reakcia na: miti.kovac #299:
vnutorna.kontrola@dpb.sk alebo info@dpb.sk alebo im zaspamujte FB, najlepšie všetko dokopy

Ale zase ten 5 min peší presun na Obchodnú z Mariánskej alebo Kamenného sa dá prežiť.
Reakcia na: miti.kovac #299:
S trochou nadsázky vám oporúčam kúpiť plienku aby ste sa z toho, že vám zrušili ten "váš priamy spoj" nepokakali😉.
Na obchodnú sa po dokončení opravy zanedbanej trate na Americkom námestí a Blumentáli dostanete s jedným prestupom na hrane (Blumentál z 3 na 9). Nemôžu byť spojenia odvšadiaľ všade aby mal každý priamy spoj. Teraz je síce menej liniek ale zato to chodí častejšie a pravidelnnejšie. Linka 7 nejazdí kvôli dočasnému pázdninovému režimu ktorý sa zaviedol v súvislosti s opatreniami proti Covidu 19 a s tým súvisiacou zníženou mobilitou. Takisto sa dnes človek nedostane vlakom do Stupavy aj keď sa to v minulosti dalo. A aký je dôvod prečo nerátate linku 7? Predpokladám že cestujete v špičke keď jazdí aj linka 7; trasa, ktorú má momentálne je len dočasná tiež kvôli rekonštrukcii trate pri Blumentáli ktorá sa skrátka musela urobiť
Prosím Vás, kde mám nahlásiť žiadosť, aby do Rače chodila opäť električka č.5? Jedna jediná linka má chodiť (3), sedmičku nerátam... A to sme mali kedysi tri. Cestujem každý deň do práce a vystupujem na zastávke Poštová - Martinus. Nechce sa mi veriť, že ani na Obchodnú sa tak ako celé desaťročia nedostane človek z Rače priamo, ale bude musieť prestupovať. Nedalo by sa s tým niečo urobiť?
Reakcia na: Jojan #297:
Nie je za čo.
Reakcia na: S499.1023 #294:
Ďakujem.
Reakcia na: si #295:
Pri dostatocnych otackach ozubeneho kolesa by sa to spravalo ako strasne hlucna a neefektivna pila ;-P.
Reakcia na: S499.1023 #294:
keby len so zakrytom, ale ako by sa to spravalo na vyhybkach... 😃
Reakcia na: Jojan #293:
Nie, nebola nikdy prepojená s električkovou sieťou. V minulosti bola horná stanica (vtedy o kus nižšie ako dnes) spoločná s miestnou dráhou rovnakého prevádzkovateľa taktiež z metrovým rozchodom ale koľajovo prepojené podľa mojich vedomostí neboli. Moji príbuzní v Stuttgarte, ktorí vlastne zapríčinili mojimi návštevami u nich moju obľubu tohto mesta, neboli šotouši a čo som si nezistil sám, som nevedel, takže samozrejme môžem mať vo vedomostiach medzery. Ale takéto prepojenie by ani nemalo význam - ozubnicové vozidlá nie sú schopné adhéznej jazdy a prerastené ozubené hnacie koleso by asi na adhéznej trati prichádzalo do priestorového konfliktu so zákrytom trate.
Reakcia na: S499.1023 #291:
Ďakujem za objasnenie problematiky. A nevie sa, náhodou, či ani v (možno dávnejšej) minulosti (popr. v časoch svojho vzniku) nebola "Zacke" prepojená s električkovou sieťou, keď ešte mali rovnaký rozchod? Vieme, že Stuttgart medzičasom prešiel z metrového na normálny rozchod.
Reakcia na: johnnyjanko #290:
Porucha odstránená, príspevok je spôsobilý do premávky 😅 . S rodom syntaxe bojujem,doteraz som sa riadil tým, že v češtine je ta syntaxe a v slovenčine ten syntax.
Reakcia na: Jojan #288:
Áno, to je, prosímpekne, zubačka na Degerloch v Stuttgarte. Ide síce po zakrytom zvršku ale je to úplne oddelený systém od električky, to sú vozidlá, ktoré majú LEN ozubnicový pohon a taktiež si dovolím upozorniť, že kvôli koncepcii s ozubnicou v úrovni temena koľajnice (čo je stuttgartská špecialita) nemohli byť v čase výroby nízkopodlažné (keďže ozubené hnacie koleso musí byť väčšie) a aj nové, teraz práve objednávané vozidlá, budú mať nízkopodlažné len vstupy. Toľko k praktickým výhodám zubačky na DD.
Reakcia na: S499.1023 #289:
Všetci si stále zvykáme, ale asi nikdy si poriadne nezvykneme. 😆 Syntax je ženského rodu, takže sa hovorí "syntaxe" a nie "syntaxu".

https://slovnik.juls.savba.sk/?w=syntax&s=exact&c=Vf5d&cs=&d=kssj4&d=psp&d=sssj&d=orter&d=scs&d=sss&d=peciar&d=hssjV&d=bernolak&d=noundb&d=orient&d=locutio&d=obce&d=priezviska&d=un&d=pskcs&d=psken#

O tom, že pred čiarkou sa medzera nedáva, ale za čiarkou áno, ani nebudem hovoriť 😛
Reakcia na: johnnyjanko #287:
Budeš sa ale musieť vyrovnať s tým, že do gramatiky, diakritiky, interpukcie, syntaxe a iných priestupkov voči materinskému jazyku budem rýpať aj naďalej 😂 .
Reakcia na: johnnyjanko #287:
Tunáčosi také majú a ide to miestami aj po zakrytom zvršku.
https://www.youtube.com/watch?v=13TQDAOYBRI
Reakcia na: S499.1023 #270:
Mne sa najlepšie študujú základy tak, že sa spýtam teba. Pokiaľ nerýpeš do gramatiky, väčšinou sa niečo zaujímavé dozviem. 😁