Linka 3 bude skrátená po Cintorín Rača a linka 7 po ŽST Vinohrady.
Aktualizácia: Od pondelka 7. septembra 2020 budú linky 3 a 7 opäť premávať až na konečnú Rača, Komisárky.
Od 15. júna 2020 do 6. septembra 2020 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v Rači na Záhumeniciach. Zmena sa v prvej etape dotkne električkových liniek 3 a 7, neskôr aj autobusov.
Linka 3 bude premávať len po Cintorín Rača, kde odporúčame cestujúcim prestúpiť na autobusové linky 52 56 a 65, ktoré zabezpečia dopravnú obsluhu na ďalšom úseku po konečnú Tbiliská. Súčasťou zmien bude aj posilnenie intervalu linky 3, ktorá bude v čase špičky premávať v intervale 4 minúty, počas dňa v intervale 5 minút a počas večerov a víkendov v intervale 7 - 8 minút. Všetky spoje uvedenej linky budú zabezpečené nízkopodlažnými obojsmernými električkami.
- Nástupište a výstupište linky 3 na konečnej Cintorín Rača bude spoločné na stálej zastávke v smere na Komisárky. Obvyklé nástupište v smere do centra nebude obsluhované.
Posilová linka 7, ktorá premáva v čase dopravnej špičky, bude premávať po ŽST Vinohrady. Dopravný podnik odporúča cestujúcim využiť prestup z regionálnych autobusov Slovak Lines na zastávke ŽST Vinohrady, kde budú začínať prázdne električky linky 7.
Náhradná autobusová doprava X3 za električky v prípade mimoriadnej udalosti
V prípade mimoriadnej udalosti na električkovej trati bude premávať náhradná autobusová doprava za električky označená ako linka X3, ktorá obojsmerne obslúži zastávky: Vozovňa Krasňany; Malé Krasňany; Pekná cesta; Černockého; Hečkova; Bukovinská; Rostovská; Cintorín Rača, Závadská a Tbiliská.
Aktualizácia: Počas rekonštrukcie priecestia na Detvianskej bude v prípade potreby linka X3 premávať v Rači okruhom z Račianskej cez Žitnú, Púchovskú, Pri vinohradoch, Rustaveliho, Kubačovu, Kadnárovu a Hečkovu späť na Račiansku. Po trase obslúži všetky autobusové zastávky a navyše v smere k Vozovni Krasňany aj náhradné zastávky Hybešova na Kubačovej pred križovatkou s ul. Barónka a Hečkova na Hečkovej pred križovatkou s Račianskou.
TeBeCe
Z dôvodu porovnania úrovne tlmiacich účinkov protivibračných rohoží navrhujem v rekonštruovanom úseku alternatívne uloženie rohoží :
1) v úseku od km 0,000 00 po km 0,335 20 v koľaji č.1 km 0,335 45 v koľaji č.2 bude protivibračná rohož uložená na zhutnenú podkladovú vrstvu z kamennej drviny fr. 0-63mm. Na prtivibračnú rohož sa položí trativodu z drenážnych rúr RAUDRIL I-150 obalených geotextíliou a vrstva z vibrovaného štrku hr.200 mm. Jedná sa o štrk fr. 32-63 mm, do ktorého je zavibrovaná fr. 8-16 mm. Na vrstvu z vibrovaného štrku sa položí separačná fólia z PVC, na ktorú sa vybuduje monolitická betónová doska hr. 250 mm. Po okrajoch konštrukcie električkového telesa je rohož vyvedená po úroveň nivelety trate.
2) Vo zvyšnom úseku bude protivibračná rohož uložená pod betónovou nosnou doskou na vrstve z vibrovaného štrku. V zvislej polohe bude protivibračná rohož umelohmotnými kotvami dĺžky 150 mm ukotvená do bokov betónovej dosky. Rohož je vyvedená po úroveň nivelety trate.