Zrekonštruovaná trať v Rači bola preskúšaná

Električky by od septembra opäť mohli premávať až na Komisárky.

Dňa 20. augusta 2020 sa vykonala technicko-bezpečnostná skúška zrekonštruovanej električkovej trate na Záhumeniciach v úseku medzi zastávkami Cintorín Rača a Záhumenice. Hoci je už trať prejazdná, zatiaľ ešte neboli dokončené vegetačné úpravy na trati a povedľa trate. Pred sprevádzkovaním trate je ešte potrebné získať povolenie na predčasné užívanie trate od Bratislavského samosprávneho kraja ako špeciálneho stavebného úradu, o ktorom by sa malo rozhodovať 24. augusta 2020. Ak sa nevyskytnú problémy, električky by mohli na koniec Rače opäť začať premávať začiatkom septembra.

Oproti pôvodnému projektu rekonštrukcie tejto trate boli zrealizované viaceré zlepšenia. Pôvodne sa navrhovala rekonštrukcia starého prístrešku na zastávke Záhumenice, ale po zhodnotení stavu skorodovaného prístrešku sa ukázalo, že jeho náhrada úplne novým prístreškom bude jednoduchšia a vyžiada si len zlomok nákladov v porovnaní s rekonštrukciou starého. Dizajn prístrešku od firmy mmcité je rovnaký ako na práve modernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiále, avšak jeho kapacita je podstatne väčšia. Ostatné vybavenie zastávok (označníky, zábradlie, dlažba, odpadkové koše) sú tiež rovnaké ako na novej Karlovesko-dúbravskej radiále. Na zastávke smerom do centra mesta pribudla v rámci rekonštrukcie aj elektronická informačná tabuľa, ktorá je integrovaná na zastávkovom označníku.

Ďalšia zmena sa týka vrchného krytu trate, ktorý mal byť pôvodne na viacerých dlhších úsekoch, kde sa počíta s občasným pojazďovaním trate, realizovaný z asfaltového betónu. S cieľom zníženia hlučnosti a zníženia množstva odvádzanej ďažďovej vody do kanalizácie sa napokon realizoval vrchný kryt zo štrkodrvy, ktorá bola spevnená plastovými tvárnicami Guttagarden. V oblúku za zastávkou Záhumenice sa použije pôvodne plánovaný zelený kryt z rozchodníkových kobercov.

Súčasťou rekonštrukcie trate bola aj kompletná rekonštrukcia trolejového vedenia a napájacích vedení. Trakčné stožiare popri trati dostali nový antracitový náter.

Rekonštrukciu trate vykonala spoločnosť TSS Grade. Dopravný podnik vyšla rekonštrukcia na 2,3 mil. € bez DPH.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #13:
Už minulý víkend som tam videl dodávku a niečo tam opravovali.
Reakcia na: N/A #12:
V tej odpovedi sa píše o oprave, nie o rekonštrukcii. 😉
Žeby sa rekonštrukcie predsa len dočkal aj úsek po Komisárky? (Viď poslednú odpoveď DPB k podnetu):

https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/16354/rozpadavajuce-sa-elektrickove-priecestie-puchovska
Reakcia na: frlev #10:
obávam sa že odpovede jedných pre mňa snáď z najhorších primitívov pôsobiacich v tejto lokalite- Horsta a Delona na seba nenechajú dlho čakať.
Vyjadrujem veľké uznanie investorovi, projektantovi a aj realizátorom tejto veľkorysej rekonštrukcie. Dúfam, že stav novej zástavky Záhumenice, zostane čo najdlhšie v takomto dokonalom stave a nezhovädí ho nejaký zakomplexovaný primitív svojím podpisom – grafity.
Reakcia na: kecho #7:
to by tam najprv musela byť najprv nejaká normálna dopravná obslužnosť a nie iba jedna zastávka asymetricky umiestnená na jednom konci
Reakcia na: kecho #7:
neprovokuj 😃 mohli by uz uliat nejaky z azbestu vedla
Reakcia na: martinah #6:
Mozno sa Cresco v “lepsej stvrti” inspiruje (alebo za odvoz “odkupi” ten stary) 😃
ten pristresok paradny, velky, priestranny, dobre rozhodnutie
celkovo to vyzera dobre
Reakcia na: shaggy #3:
Tam nie je problém iba s interpunkciou. 🙂
"Trakčné stožiare popri trati dostali nový antracitový náter." Myslím, že väčšina stožiarov je úplne nová (čo prekvapilo aj mňa). Inak za túto obnovu naozaj palec hore!
Reakcia na: LenLaci #1:
S interpunkciou by ten príspevok bol aj čitateľný.
Rekonštrukciu nevykonala spoločnosť TSS Grade, tá bola iba víťazom súťaže a v subdodávke ju celú vykonali iné firmy.
Som z Rače pekne to vyžera ta trať len jedna chyba čo je že škoda že sa to nepotiahlo as na komisarky bolo by to ešte viacej pekne škoda ebo je to vidieť že nove a potom uz pokračuje trať ta stara a tu novu eletricku smer na puchovsku tak trase moc škoda že sa to nespravilo cele as do komisariek.