Pre pôvodné meniče ČKD už nie sú náhradné diely.
Dopravný podnik začal realizovať úpravy elektrickej výzbroje električiek ČKD Tatra T6A5. Konkrétne pôjde o výmenu pôvodných statických meničov ČKD 2-UKSBR-DB za nové modernejšie statické meniče Cegelec SMTK 6,3 Q. Dôvodom výmeny je nedostupnosť a neopraviteľnosť súčiastok pôvodných meničov. Úpravy budú zrealizované na električkách T6A5 prvých dvoch sérií #7901 až 7946. Ako prvá bola výmena meničov vykonaná na súprave #7909+7910.
V tomto období prebieha v dielňach aj menšia úprava na kĺbových električkách ČKD Tatra K2S #7112 - 7122. Na týchto vozňoch bude zrealizovaná úprava zapojenia elektrického ovládania bŕzd za účelom zvýšenia bezpečnosti vozidiel. Prvým vozidlom, na ktorom bola úprava vykonaná, je vozeň #7117.
BigMac
Ten menič musí stíhať nabíjať baterky, kryť spotrebu NN siete (riadenie + ovládanie) a točiť ventilátory chladenia, kaloriferu a prídavného vetrania búdy vodiča, tarifsystém, vonkajšie a vnútorné osvetlenie, atď.
Myslíš, že sa to 6,3 kila zmestí aj s klímou, ktorá má výkon niekde za 20 kW, obvykle okolo 40?
Zabudni na klímu. (Teda na klímu v salóne, na vodičbúdku to možno s odretými ušami bez ďalšej rezervy výjde.) Klíma sa samozrejme domontovať dá, ale týmto meničom ju jednoducho nenakŕmiš. Jedine, že by si v Krasňanoch stvorili nejaké perpetuum mobile (aj keď na druhej strane BEÚS-DPB je povestný tým, že sa snaží prešťať fyziku).