Zlepšenie má nastať vďaka pripravovanému zlúčeniu liniek 41 a 64.
Dopravný podnik pripravuje zlúčenie autobusovej linky 41 s trolejbusovou linkou 64 do novej linky 41, ktorá má byť obsluhovaná 12-metrovými elektrobusmi. Vyplýva to zo zverejneného Ročného projektu organizácie MHD na rok 2019. K zmene malo podľa projektu prísť už k 2. septembru 2019, zrealizovaná však bude až po výstavbe nabíjacieho miesta pre elektrobusy vo vozovni Hroboňova, ku ktorej by malo prísť v najbližších týždňoch.
Elektrobusová linka 41 mala podľa spomínaného ročného projektu premávať po trase Búdková - Drotárska cesta - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto - Jelačičova pri zachovaní intervalov spojov v súčasnom rozsahu. Zlúčením liniek 41 a 64 sa odstráni dlhodobý problém s prestupom medzi týmito linkami pri vozovni Hroboňova. Počas špičiek trolejbusy pre dopravné zápchy nestíhajú prísť z mesta k vozovni načas a cestujúcim preto často pri väčšom meškaní nadväzný spoj linky 41 odíde.
Aktualizácia: Podľa našich informácií nebude nová linka 41 premávať až na Jelačičovu, ale bude končiť na Hlavnej stanici, čím sa obnoví pôvodná trasa tejto linky. V prípade zrušenia linky 64 bude potrebné pri ceste smerom na Račianske mýto a Trnavské mýto prestúpiť z linky 41 na často premávajúce linky 204 a 209 na Sokolskej.
Potreba prestupu pri vozovni Hroboňova medzi linkami 41 a 64 vznikla po výstavbe prepojovacej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Táto trať bola vybudovaná v roku 2011 najmä pre účely skrátenia výjazdov a dojazdov trolejbusových liniek vypravovaných z vozovne Hroboňova. Keďže však bola výstavba trate spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie (Operačný program Bratislavský kraj), bolo potrebné na nej zriadiť aj pravidelnú trolejbusovú linku. Preto bola v marci 2012 zavedená trolejbusová linka 64 z Lovinského na Jelačičovu, ktorá čiastočne nahradila autobusovú linku 41 pôvodne premávajúcu z Hlavnej stanice cez Hroboňovu a Drotársku cestu na Búdkovú. Linka 41 bola skrátená do trasy Búdková - Vozovňa Hroboňova a ďalej mohli cestujúci pokračovať novou linkou 64. Spočiatku sa stávalo, že nadväzný autobus ušiel cestujúcim tesne pred príchodom trolejbusu, neskôr bola zavedená povinnosť pre vodičov linky 41 vyčkať na prestup cestujúcich, ak bol prichádzajúci trolejbus v dohľade. Keďže od ukončenia výstavby trate uplynulo už viac ako 5 rokov, čo je monitorovacie obdobie europrojektu, nie je už nutné prevádzkovať pravidelnú trolejbusovú linku po Hroboňovej ulici.
Výstavba miesta pre rýchle nabíjanie elektrobusov vo vozovni Hroboňova bude realizovaná namiesto pôvodne plánovaného nabíjacieho miesta na Kollárovom námestí, ktoré mali využívať elektrobusy premávajúce na linke 80. Nabíjanie elektrobusov bude realizované zrejme počas dlhších prestávok, keďže nabíjacie miesto sa bude nachádzať v polovici trasy novej linky a nie na niektorej z konečných zastávok.
Zavedením elektrobusovej linky dostane oblasť Drotárskej cesty ekologickú elektrickú dopravu, ktorá sa v tejto kopcovitej časti mesta plánuje už dlhé desaťročia. Pôvodne sa plánovala výstavba trolejbusovej trate na Drotársku cestu už koncom 60-tych rokov 20. storočia, no k jej výstavbe dodnes neprišlo, i keď sa stále nachádza v územnom pláne mesta.
fanatikmhd
Inak krásny príklad toho že títo neodkázaní na MHD v danej oblasti aj tak MHD nepoužijú ani keby mala skvelý interval, dobrý vozopark a stála priamo pri mieste záujmu je zastávka Červený Kríž a Základná škola. Trolejbus tam takmer stojí v budove, nízkopodlažný, klimatizovaný, a ráno tade proste neprejdeš lebo všade autá a vyhadzujúci rodičia detičky ktoré by boli morálne a eticky ponížené ak by museli ísť trolejbusom.....
Bez urážky chlapi, ale máme tu pálčivejšie problémy v meste, nemá kto jazdiť, na čom jazdiť, mnohé linky nezvládajú nápor ľudí, a posilňovanie liniek v prdelovičkách ktoré chodia sotva na 50% vyťažené v dogme "možno keď to bude chodiť každú minútu tak ľudia ktorí zaplatili za byt 350k a majú dve autá so zvykom nimi chodiť všade presedlajú na MHD" je trochu off. Keď bude väčšina mesta fungovať bezproblémovo, nevidím problém. Do starej 41 jazdilo jediné poradie, ak sa nepletiem v hodinovom intervale, a linka bola normálne vyťažená. Práve prestup na Hroboňovej a neistota pri návrate z mesta či ma vôbec dačo odvezie viedla k poklesu ľudí.
si:
1) Z Jura počítaš ako Bratislačanov? vynechajme, a raču všeobecne som nekomentoval. Hovoril som o oblastiach ako Hrad či Koliba.....
2) Neviem, 3i 68m2 je pre teba kamrdlik? Nuž tu máme zjavne iné nároky, neviem pre teba je potom koľko také minimum? 250m2? 300m2? Ale no tááák, väčšina bytov 3i v BA z čias pred 2000 rokom máva do 80m2. A taký byt sa dá v BA zohnať od 130-170k. Takže fakt je to len o nastavení si priorít či chceš bývať alebo každému rvať do nosa že žiješ v drahom komplexe s nejakým zvučným názvom ako Slnečnice, či Koloseum a podobne...
3) Nuž, vedenie mesta je vždy nejaké. Naopak sa mne osobne zdá že súčasné vedenie mesta sa ako tak začalo stavať k problémom MHD...viz nákup pneumatík. No, aspoň niečo.